chapter 15 - He follows me on twitter...

"Well, I find her on Twitter... Or no, she Find me... or she tweeted me... " Louis stora flin fick mig att sluta. Jag blängde på honom och han började skratta. " Thats grate man !" log han och klappade mig på axeln. " I know.. shold I tweet her?" s jag osäkert. "No... not now. Later. But me and Eleanor are going to starbucks now, so see you later bor." "Allright. See you." svarade jag och gick in på mitt rum igen.
Jag försökte konsentrera mig på alla andra tweets jag fått från fans, fast det gick inte. Med en suck reste jag mig upp och begav mig mot Nialls lägenhet. Han kanske kan hjälpa mig på andra tankar.





Karos perspektiv:


Jag stirrade på Vilja  med öppenmun och bara väntade på att hon skulle säga att hon bara skojade.
"Uh.. vilket datum är det idag?" sa jag misstänksamt. " Nejdu, det är 1 aprill på mondagn Jag skämtar inte." sa hon lite surt och satte sig upp hon med.
"Öh.. ska dom ha konsert här då?" sa jag och hon nickade. " Japp. 3 Stycken, fast en billjett kostar typ 3 tusen kroner. Fast dom kommer ha en skivsignering också. Fast då måsta man ju gå dit typ tre dagar innan den börjar..." sa Vilja surt och jag reste mig stummt upp. " Vart ska du?" sa hon förvånat och reste sig upp hon med. " Jo...Jag måste prata med mamma..." stammade jag fraM. "Ska su fråga om biljetter?!" flinade Vilja. " Ja det ska jag." sa jag surt.


-


"Mamma , Mamma är du hemma?!" ropade jag när jag låst upp dörren.
Inget svar. Just det.... hon är ju hos Lora.
Jag gick in tilll köket och tog ett äpple och gick sedan ut ur lägenheten igen. Jag började gå mot tunnelbanan och beslöt mig vid att åka till pappa. Han kanske kan köpa biljetter till mig.
Pappa och jag har aldrig stått varandra så nära, fast jag tror nog att han kan fixa biljetter till mig.

-

Jag satt och praktisgt taget skakade på tunnelbanan. Ur hörlurarna sprutade det ut musik kan jag mimade med tilll låten. Medans jag skakade och lyssnade på musik satt jag och petade på mitt nagelband, och när jag tittade upp satt tanten mitt imot mig och glodde överdrivet mycket på mig.
Jag log prövande och hennes ögon sperrades upp ennu mer en förut. Trevligt....
När min station kom fram reste jag mig upp och började gå mot dörrarna. Men till min förvåning ryckte tanten till
och sprang med små steg efter mig. Jag stannade till vid en av godisautomaterna och väntade ett tag på att hon skulle fortsätta gå. Hon gick fram till den brevid och jag la ner två tior i aoutomaten och tryckte in nr 14, och så kom det ner en cocaoola till mig. Jag tog snabbt upp och vände på klacken för att bege mig mot busstationen när
ett bulrande ljud hördes ur tantens godisautomat.
Jag vände mig om jag såg hur hon tog fram en Coca cola hon med. Jag skyndade på stegen och sprang snabbt upp för trappan. Sedan svängde jg till höger och fortsatte mot Bussstationen.
Åh vad bra... bussen kommer om 5 min.
Tanten kom luskade hack i häl och ställde sig en bit ifrån mig. Jag suckade irriterat och öppnade min burk cola.
Sedan förde jag den sackta mot munnen och tog en liten prövande klunk. Den bubbliga smaken fyllde min mun.
Jag svalde sackta och bublorna kittlade mig i halsen.
Sedan fyllde jag munne på nytt och svalde. Bubblorna fick mina ögon att tåras.
När jag hörde det pysnade ljudet av att tanten öppnade sin burk tittade jag irriterat på henne.
Hon höl ögonen på burken och förde den sackta till sin mun hon ochså.Hon svalde
en liten klunk och sedan en stor. Jag blängde surt på henne när bussen kom inrullandes mot oss.

Jag satte mig på en av plattserna och smuttrade på min coca cola medans jag lutade huvudet mot fönstret.
Musiken fyllde återigen mitt huvud och jag slöt ögonen.
När jag sedan öppnade don stängde bussen dörrarna och jag ryckte till- Nej jag ska ju av nu!
" Vänta jag måste av!" utropade jag. Alla på bussen tittade irriterat på mig och busschafören stannade med en suck och öppnade snabbt dörrarna "Tack.." mumlade jag och hoppade av.
Jag tittade upp på fönstret och den knäppa tanten stirrade på mig. Jag flinade mot henne och lipade.
"Haha kärring!" ropade jag glatt och började sedan gå mot pappas hus.





Alex perspektiv:




"Vad har hänt?!" ropade Emma när jag öppnade dörren åt henne. " HARRY STYLES FÖLJER MIG PÅ TWITTER!!" ropade jag och kramade hårt om henne. " Va?! Neeej du skojar?!" utbrast hon och kramade mig hårt tillbaks.
"Nej jag looovar, kom och titta själv!" hon tog snabbt av sig sina skor och sen så släpade jag ut henne till vardagsrummet och pekade mot min dator. " Kolla. Mina följare- Harry Styles." sa jag belåtet och pekade på skärmen. " Wow , det är ju sjukt! Grattis?!" sa Emma glatt. " Haha tack." flinade jag.
"Så... ska vi fira med godis? " sa hon och nickade mot sin väska. " Sure." svarade jag.

"Ska jag skriva något till honom..." mumlade jag med munnen fylld av godis. " Nja... eller ja gör det", svarade Emma och proppade in några godisbitar i munnen på henne. " Ja med vad sa jag skriva? Typ ' Hey go you remeber me?!' Eller vadå..?" sa jag oroligt och svalde.
"Haha eller skriv typ ' Hey baby I looooove uuuu hope u love me 2 !'" flinade Emm. " Ph, ja sure... eller så kan jag ju skriva ' My friend loves Liam, can u tell him that`'" sa jag och Emma fnös. " Haha okejdå, skit i att skriva något." flinade hon. " Haha nej men hjäälp mig !" gnällde jag.
"Nej, du tycker ju bara att mina ideér är dåliga..." sa Emma och tuggade på en chokladbit.
"Bläää på din.." jag slängde en godisbit på henne. " Hey!!" hon slängde en godis på mig och jag
tog en näve popcorn och slängde dom rakt i ansicktet på henne. " Haha taskigt !" ropade jag. " Nu ska du få..." skrattaed hon. And here we go again. Matkrig.





Louis perspektiv:





"Hey baby, what do you wont to have?" frågade jag och tittade på väggen som fungerar som meny.
"A..... anything" svarade hon. " Whell, Im going to have A icecoffy. You to?" hon nickade till svars. Jag pussade henne på pannan och sedan var det våran tur att beställa. " Hallo and welcome to Starbacks. What do you want to order ?" log tjejen bakom kassan. " Two Ice coffe." sa jag.
"Here we go", log hon mot oss. " Thanks." log Eleanor.
"Thanks you baby, I love you." sa hon till mig när vi kom ut. " I love you too." svarade jag och greppade tag om hennes hand.
Vi pratade om lite vad som hälst ochs edan kom det massor av paparazzis. Vi båda satte på oss solglasögon och vårat samtal tog slut med det. Varför måste alla paparattziz alltid sabba alt?!




                                                                                                                                                              


Så, ni har fått 3 kap på rad nu så komentera , snälla?! Jag skriver typ i 1h på 1kap,
så ni kan väl lägga ner 1 min på att komentera?!
Men jag hoppas ni gillar kaoittlet, så kram <3
xx


Kommentarer
Postat av: Hanna

Sugen på en ny design?

Isf kolla in min blogg & om du skulle vilja ha en så är det bara att mejla mej eller kommentera!

Plus designerna är gratis! (:

Kram!

Postat av: MajaMaja

Mera!!!!!!!!!!!!!!

2012-04-04 @ 00:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0