chapter 18 - SWEDEN?!

Jag stog helt själv inne i köket, i nästan chocktilstånd. Inte bästa sättet att
inleda en dag, och kanske för att jag forfarande var halvt sovande.
Jag lunkade fram till kylen och drog fram mjölken och ett paket flingor.
Fruckost Here I come !


allas klänningar :




Två monader senare - juni
Torsdag - skolavslutning.

Alex perspektiv:


Jag slängde en sista blick i spegeln.
Jag ser bra ut... flinade jag mot mig själv. Sara och Emma stog och hade ren pakin. Saras hår var för platt,
och Emmas hår var visst för 'stort'. Men jag är rätt så nöjd...
Jag tog upp hårsprejen och sprutade ennu ett tjockt lager ner i mitt hår, så
att det kommer hålla hela dagen.
"Komigen nu vi kommer sent annars!" klagade jag. " Okej, fast ser min klänning bra ut?" sa Sara och
rätade till sin rosa blommiga klänning. " Nej du är skitful." flinade jag. "Taskigt!" utbrast hon och putade med underläppen. " Nejdå, du är skitsnygg!" försäkrade jag. " Okejdå, jag då?" sa Emma och satte på sig sina stora bruna solglasögon. "Vacker" log jag. " Jätte fin!" sa sabina och nickade gillande.
"Och vad tycker ni om mig?!" skrattade jag och snörrade runt så min vita kläning svepte efter mig.
"Sjukt snygg !" sa Emma och Sara nickade instämmande. " Jätte fin!" log hon. " Åh, tack ni behövde inte!" sa jag
och dom himlade med ögonen. " Haha jo visst.. nå går vi!" skrattade Emma.


-

När vi kom ffram till skolan möttes vi av Karo och Emilia. Emilia hade en fin blå mörkblå klänning
med små vita blommor på, och Karo i ett par korta jeansshorts och ett aprikosfärgat linne.
"Hej!" sa dom i munn på varandra. " Hej!" svarade vi och kramade om varandra.
"Skitsnygga ni är!" sa Emilia gillande."Du också bebyyy!" svarade jag och kramade om henne igen.
"Omg Omg Omg Omg !!!" vi alla vände oss om och såg hur Embla kom springade på ett par
vita högklackade skor och en vit vacker klänning. "Lugna ner dig!" jag sprang mot henne och tog tag i hennes arm. " Andas sackta, ut och in, ut och in..." Embla följde tydigt mina instruktioner tills hon
fått tillbaks andningen.
"One Direction kommer till Sverige!" utbrast hon.
"Haha - det menar du inte?!" suckade vi alla i mun på varandra.
"Nej, men asso ner dom kommer hit - IDAG!" jag tittade  henne och sedan på Karo,Sara och Emma. Dom stog och gapade, och Emilia himlade med ögonen. " Driver du nu eller?" sa jag och korsade armarna över bröstet. Embla skakade uvrigt på huvudet och slog upp metro tidningen och pekade på första sidan.
"Titta själva om ni inte tror mig!!!"
Jag ryckte snabbt åt mig den och läste högt;




"Oh My God !!" utbrast Emma. " Oh my fu**ing God?!" rättade Karo.
"Nej... Lugna ner er nu! Vi får inte vara för jobbiga och för ... öh... ja ni fattar ! Vi ska bli dom ' utvalda'!" utbrast jag. " Jaaaaaaa! " Sara började hoppa runt som en idiot och Embla joinade henne snabbt.
"Okejdå.." suckade jag - och gjorde samma sak.
"Vad håller ni pån med?!" vi alla ryckte till och vände oss om. Killarna i klassen stog och klodde på oss osm om att vi vore idioter... Men jag klandrar dom inte.
"Hehe..." stammade jag. "What ever..." sa Kevin.
"Kom vi går mot kyrkan.." sa Karo och vi alla började gå mot kyrkan vart skolavslutningen skulle äga rum.


-



"...Och så vill jag bara säga ett stor grattis till alla 9or som slutar skolan iår. Och allihoppa, ha nu ett fantastisgt sommarlov!" avslutade recktorn sitt tal med.
Kyrkan bröt ut i aploder. Jag Embla Emma Sara Karo och Emilia bytte snabbt blickar med varandra och nickade mot utgången.
När jag senare hittat mamma och pappa drog jag sedan med dom mot den dörren vi alla hade kommigt överens om.Där stog redan dom andra och väntade.
"Okej, så  nu ska vi alla gå hem och byta om, sedan så ses vi hemma hos mig om exakt 1 timme och sedan så efter allt sover vi hemma hos Sara." log jag. " Japp, det blir bra." svarade Sara. "Och vad skulle ni damer vilja ha till middag?" sa Saras mamma och vi alla ryckte på axlarna. " Jag kan köpa pizza!" log Emblas pappa. " Ja ! Tack pappa jag älskar dig!" sa Embla. " Okej , bra då blir jag av med din då!" skrattade pappa gnuggade mig i huvudet.
"Pappa ackta håret!" sa jag ogillande. Alla föreldrar brast ut i skratt och sedan så gick alla till sug för att
fixa sig. För sbart skulle vi mot gallerian för att trädda OME DIRECTION.




Nialls perspektiv:





Vi åkte förbi så kallade 'gallerian' med våran bil, och kön streckte sig hela vägen ut.
Jag satt i baksätet mot fönstret och fingrade på lappen jag hade i fickan. Tänk om det var nu jag skulle få träffa henne..
"What are you thinking about?" sa Zayn och klappade mig på axeln. " Eh, nothing." log jag.
"Ok. But remember you can talkt to me about everything." sa han allvarligt.
"I know." sa jag och tog upp lappen ur fickan.
Ska jag berätta för killarna eller inte? Dom förtjänar ju att veta, och det har gått typ 1 år sen
jag åt dendär llyckokakan. Men det kanske kommer slå in snart?
Okej såhär gör jag - ifall det inte händer nu när jag är i sveriga - så ger jag upp. Ok?
Jag nickade för mig självt.
"We are there!" sa Isaac ch öppnade upp dörren så vi kom ut ur bilen.
"Okey, the schedule is like this - now heir and makeup, then you are going to get dresst then we are going to the mall and after 3 houres we are going back to the hotell. Then 7 o klock you are going to meet the fans As you choose today in the mal. Ok?" Vi alla nickade och blev sedan infösta i ett litet rum för att påbörja sminket och att sean byta kläder.



                                                                                                                                                           



kort kapittel, jag vet, men om ni KOMENTERAR så får ni ett till imorgon :)
xx

Kommentarer
Postat av: MajaMaja

As bra kapitel!!

Nu vill jag veta vilka dom ska välja bara...

2012-04-08 @ 00:05:45
URL: http://mistermaja.blogg.se/
Postat av: Malin :)

Skitbra!!! Du är ju fett bäst på att skriva!! :D meeeeeeeeeeeeer!! Puuuuzz <333

2012-04-08 @ 18:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0