chapter 19 - Call me mabye

"We are there!" sa Isaac ch öppnade upp dörren så vi kom ut ur bilen.
"Okey, the schedule is like this - now heir and makeup, then you are going to get dresst then we are going to the mall and after 3 houres we are going back to the hotell. Then 7 o klock you are going to meet the fans As you choose today in the mal. Ok?" Vi alla nickade och blev sedan infösta i ett litet rum för att påbörja sminket och att sean byta kläder.





Alex perspektiv:


Jag suckade djupt och torkade mig i hannan med min hands baksida.
Varför ska det vara så jäkla varmt här innte?! Jag kollade runt omkring mig och suckade igen.
Jo kanske för att det är över typ.. jag vet inte - hundra pers här?!
Mina korsta jeansshorts klibbade fast sig på mina lår, och jag drog i kanden på dom så
dom skulle få lite luft i sig.
Emilia stod en bit ifrån med en sur min. Hon mötte min blick och ag log prövande mot henne,
fast fick tillbaks en 'varför-tvingar-du-mig-till-dethär?!' jag ryckte lätt på axlarna och hennes
ansicktsuttryck förvanlades snabbt till '-Om-vi-överlever-dethär-kommer-jag-döda-dig...'
Jag skrattade och skakade på huvudet.
I hela gallerian var det ovalnligt tysst, och ovanligt varmt. Lufften stog bokstavligt talat helt still, och jag (och säkert alla andra) skulle göra vad som helst för att det skulle komma in en liten ynka bris här.
Fast eftersom hela gallerian var helt fullproppad hade dom stängt dörrarna så att inga mer skulle klämma in sig.
Och för att vara ärlig hade vi trängt oss sjukt mycket. Nu stog vi kanske i mitten av gallerian, och vi var några av dom sista som kom in.
Spenningen i rummet var obeskrivlig, ingen visste vad man skulle förventa sig, eller
vad som skulle unträffa. Och alla ville bli 'valda' av One Direction av att få vara ensamma med dom.
Tysnaden avbröts av Karos gälla rington. Alla tittade irriterat mot henne och hon log ursäcktande och svarade.
"Hello?" hon himlade med ögonen och höll för mobilen. "Det är Vilja. IGEN!!" sa hon irriterat och la mobilen mot örat igen. " Nej dom har inte komigt hit en. Ja jag ska säga till dom att skriva en aoutograf till dig... Ja ifall vi blir valda ska jag visa en bild av 'min snygga bästis'" suckade Karo och gjorde "" tecken i luften. Jag
flinade och skakade på huvudet. Vilja har rungt minst 5 gånger på timmen vi har stått här, och varige samtal varade i 5 - 10 min. Men jag försåt henne.
Jag skulle också ha panik ifall jag var förkyld denhär dan.
Först missa skolavslutningen och sedan missa att få träffa One Direction.
Men dom kommer ju vara här ett tag nu, för att spela in sin nya skiva..
Jag vände mig och och tittade på när Sara ville krama om Emilia, fast hon ryggade undan.
"Nej urs, det är så svettigt här!" gnällde hon. Sara lipade med underläppen och jag skrattade tyst för mig själv.
Helt plötsligt spred sig skriken som en ljudvåg framifrån.
Som en ren instinkt började vi också skrika , utan att fatta varför. Men vi kunde ju ana.
Viskningarna spred sig och tillslut fick vi också veta nyheten.
"One Direction är i dethär huset!!" skrek en tjej med ett vitt huvudband till oss.
"Omg One Direction är i dethär huset1!!" ropade jag till dom som stog bakom oss, för att överrösta skriken.
Sedan vände jag mig om igen och tittade på tjejen osm hade medelat mig.
Hon ser bekant ut?



Harrys perspektiv:



Såfort vi kommigt in i det stora köpcentret log jag belotet. inte så mycket skrik som jag förventat mig.
Här var det nästan lite kusligt tysst... ch presis som om att dom skulle kunna läsa mina tankar , spred sig skriken som en våg genom hela köpcentret.
"Haha Oh My God!" skrattade Niall.
"Okey guys, lets go in, and dont forget to.`...?" sa Isaac lite stressat. "SMILE !!" Utbrasst vi alla i mun på varandra.
"Thats right! Lets go!" han öppnade dörren och tjejerna som såg oss började skrika högre, vilket fick dom andra att också göra det.
Dom gälla skriken var öronbedövande, och all energi från alla fans var obeskrivlig.
Jag höjde handen och vinkande till dom alla, och allas händer höjdes och vinkade tillbaks.
"Wow this is amazing.." mumlade Zaym medans vi satte oss ner vid bordet.
När arbetsmännen lät fålk börja gå in, började kaouset....
Tjejer boxades för att få komma före i kön.
Vakterna skrek något jag inte försod, så det var nog på svenska.
Tjejena tittade skamset på oss och svarade något till vacktena, som nickade.
Dom slutade genast och tog distans från varandra.
Efter en liten stund började dom släppa igenom fålk igen.
Jag skrev på massa skivor och log på en massa bilder, och trodde jag skulle dö.
Det var sjukt kvavt här inne.
Men helt plötsligt tittade jag ut på alla som stog på tur för att koma fram till oss, och mina ögon
fästes i ett par bruna vackra ögon.
Vendela. Hon från festen. Hon log mot mig och höjde handen och vinkade.
Jag log tillbaks och vinkade jag med.
Hennes kinder blossade upp i en röd nyans och alla hennes vänner runt omkring brast ut i
något pipande ljud och började hoppa runt och ápplodera.
Jag himlade lite med ögonen och förtsatte kolla runt. Och det var då jag såg, leendet jag inte
kunnat sluta tänka på i över 3 månader.




Liams perspektiv:



"Do you wanna come to our hotell tonight?" frågade Louis en tjej och höjde flörtigt på ögonbrynen.
Hon började fnittra och nickade.
"Allright, here is your pass. You can take 4 friends whit you." log jag. " Oh My God Thank you soooo mutch!!" utbrast hon och jag reste mig upp för att krama om henne över bordet.
"Only one place left." log Jag mot Louis. And nickade mot Harry som hade blicken fäst på en söt tjeje.
"And I think I cnow ho will get that place..." mumlade han och jag brast ut i skratt.
Tjejen lyffte handen och vinkade till Harry och han vinkade glatt tillbaks.

"Hey Vendela !!" utbrast Harry och reste sig upp för att krama om henne.
"Hey !!" log hon och kramade honom hårt tillbaks. Alla 'Vendelas' tjejomisar stog och glodde med ögooen mun och jag flinade mot dom.
"So girls, do you wanna come to our hotell today ?!" utbrast jag och alla blickar vändes mot mig.
"Oh My God, yess of course!!" utbrast dom. Alla log mot mig, förutom Harry som
glodde stumt på mig. Jag log mot honom och han tittade panikslaget på dom andra tjejerna, som stog bakom Vendela och hennes kompisar, som snart skulle komma upp till oss.
"You must continue to go ladies!" ropade vexkterna.
Jag räckte det sista passet till Vendela och hon log ett bländandet leénde mot mig, och sedan ett mot
Harry. " See you !" sa hon glatt och hon och hennes kompisar började gå mot utgången.

""We have to give a pass to!" utropade Harry panikslaget. "I have to get one more pass!"
"Harry, calm down..." viskade Zayn.
Harry tittade mer ren pakin på tjejerna som kom mot bordet. "Why?!" sa jag , och kände att jag också började bli stressad.
"Because... its the fu'king gilr from the park!!!" utropade han.
Vi alla vände blicken på dom 5 tjejerna som kom gående mot oss.
Fyra av dom med ett stort leénde på läpparna, och en av dom såg ricktgit uttråkad ut.
"Hey..." stammade Niall fram. Ingen sa något och tillslut bröt den 'sura'tjejen tyssnaden. " Hey.." mumlade hon.
Jag tittade in i en av tjejernas ögon och hon vände bort blicken och log ner i marken.
"Oh... Wanna take a picture?!" sa Zayn för att lätta upp stämmningen. Han gjorde någon konstig pouse
som fick oss att skratta. Tjejen från parken tog fram sin kamera och började ta bilder.
Vi alla gjorde roliga miner och så, men stämmningen lättades upp lite.
"Here.." jag var den enda av alla 10 personer som märkte hur tjejen från parken petade en liten lapp mot Harry.
Han tittade misstänksamt på lappen och tittade sedan frågande på henne.
"Girls keep going!! " ropade vackten.
"By!!" sa alla tjejer och tog sina afisher med våra signarurer på. Jag slängde en blick på tjejen från parken och såg att hon gjorde 'ring mig' tecknet mot Harry.
What?


Harrys perspektiv:


3 timmar. I hela 3 timmar satt och jag kände hur den lilla lappen brändes
i min ficka.
Men tillslut så var signerigen över, och vi blev eskorterade in i bilen.

"What it says on the note?" utbrasst alla killar såfort vi börjat åka.
Jag tog upp den ur fickan och veck sackta upp den.
'I just met you, and this is crazy, but heres my number, so Call me mabye'
och ett telefonnummer var nerklotrat på lappen.
Jag kände hur mina mungipor åkte upp och hur hela jag brast ut i ett leénde.
"YESSS!!!" ropade jag, och dom andra killarna tittade frågande på mig.


                                                                                                                                                                    



dam dam daaaaaam.....
xx


Kommentarer
Postat av: MajaMaja

Naww!! Mera!

2012-04-09 @ 15:45:12
URL: http://mistermaja.blogg.se/
Postat av: Malin

Mera mera mera mera mera mera mera meeeera!!! :DDDD

2012-04-09 @ 16:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0