chapter 20 - green eyes....

'I just met you, and this is crazy, but heres my number, so Call me mabye'
och ett telefonnummer var nerklotrat på lappen.
Jag kände hur mina mungipor åkte upp och hur hela jag brast ut i ett leénde.
"YESSS!!!" ropade jag, och dom andra killarna tittade frågande på mig.




Harrys perspektiv:
dagen därpå.

Jag var hur nervös som hälst. Jag har aldrig varigt såhär nervös någonsin.
M
itt hjärta bankade i 180 och jag kunde knappt andas.
Varför är det så varmt här ute.
Jag öppnade upp mig jacka lite och njöt av den kalla brisen som tog sig in under min jacka.
Svenska sommrar är inget vidare.
Igår var det stekande sol och inte ett måln, fast idag öste regnet ner.
Fast det är ju tur det, då kan man inte se hur mycket jag svättas av oro. Isaac tittade på nyheterna på svenska imorse och konstaterade att dom komande veckorna skulle vara regniga.
Stackars alla barn som fick sommar log igår. Regnet borrade sin in under min min tröja så med
motvilja stängde jag min jacka och drog den tätare runt omkring mig.
Ett gäng tjejer kom gående mot mig och jag gömde snabbt ansicktet. Jag ville värkligen inte ha massa
uppmärksamhet omkring mig. Inte nu.
Tjejerna värkade som tur va inte mörka mig utan skyndade sig förbi mig.
Ja men ingen vill nog vara ute i dethär väderet.

Själv står jag uppe på kullen vid det vita lusstuset i paken jag och Alex sprang på varandra sist
vi var i sverige. Och det var henne jag väntade på. Alex.

*
""Should I call her?" sa jag nervöst och tittade på killarna. Niall började hosata som en galning och
Liam dunkade honom oroat i ryggen. " You should what?!" utbrast Niall tillslut - när han fått tillbaks andan.
"Call her..." sa jag generat.
"No?!" sa Liam och Niall i mun på varandra. " You cant call every fan who gives you her number." konstaterade Zayn. " I know, but..." "But you like her?" fyllde Louis i. Jag nickade och kände hur en liten lätt rådnad spred sig på mina kinder. " Well... I think you should." log han. "No!! What if she will tell the press or something?! It whold be a disaster!" sa Liam ogillande. " I know, but she didnt tell anyone about the Ice cream a accident, right? " "No, but what whold she say about that? 'Harry Styles spilled ice cream on me!!" sa Niall spydigt.
"No... but I dont think she whold giv him her number if she whold´nt want him to call?" sa Zayn fundersamt.
"But I think she know that its a really small chance that he whould call. " protesterade Liam.
"And so what? It could be funn!" sa Louis lite smått irriterat. "We can vote about it!" sa Niall.
"Ok, who thinks I can call?" sa jag och jag och Louis sträckte upp händerna. " You see, we won!" log Liam.
"No, Im blank..." sa Zayn. " No why?!" utbrast vi alla. " Allright... Im on Harrys side !" flinade han mot Liam och Niall. "No you cant call! " Sa Liam. " But Why?!" Gnällde jag. "Cuz its mean to her! Its like you only play whit her hart! Like, in two days you will like someone else..." sa han tillslut. " NO!!!" protesterade jag.
"Ok... lets do it. But with one rule, its nothing serious. Dont be to flurty or to... you know. Dont make her fell 'speccial'" sa han. Jag nickade ivrigt och fiskade snabbt fram min mobil ur fickan och knappade in den obekanta nummret. " Are you redy?" sa jag och alla nickade spännt av förventan.
Jag tryckte på grön lur och den första signalen ekade genom vårat hotellrum.
Vi alla höll andan, och Niall hade till och med slutat tugga på sin pizza , som vi hade beställt till middag.
Efter den tredje signalen hörde jag hur ett skratt ekade genom telefonen och hur någon hyssade någon i andra enden, innan ett 'Hallo?' hördes ur telefonen.
"Eh.... Hi... Its Harry Styles, uh... you gave me your number today... I was just calling to se if it was workilng.." stammade jag fram. I andra enden ble det helt knäpptyst, även rösterna bakom avbröts. La hon på?
"Öh..... welll...., Yess it works..." svarade hon med ett litet fnitter, efter en lång stunds tyssnad.
"Good. Cuz I was wanted to ask you if you wont to hang out some day? Like ... tomorro?" log jag mot telefonen och kände hur alla fjärilar i min mage började flyga runt som galningar där inne. Hon fnissade nervöst i luren och jag kände för första gången sedan One Direction bildats, en obehaglig känsa som man bara får när man inte vet vad som kommer att hända. Vad hon kommer svara.
"Sure. I text you later... To this number?" sa hon och jag hörde att hon sa det med ett leénde.
"Yess, to this number. " svarade jag lättat. "Allrigt. By." "Byyy!!!!!!" ropade alla killarna i kör innan hon la på.
*



Så nu stog jag här i väntan på att han skulle komma.
Hon var inte sen eller så, vi hade bestämt att ses klockan 4, vilket är om 5 minuter, men jag
ville vara säker på att komma först.
Vi skulle ses här för att sedan gå någonstans och fika.
Hoppas bara att mina fans inte förstör allt.... Jag var så inne i mina tankar at jag inte märkte hur
nogon ställde sig framför mig, och en svag bris av jordgubbsluckt omringade mig.
"Em... Hi.." jag tittade upp och möttes av ett par mörkgröna ögon. Dom vackraste jag någonsin sett.

Emmas perspektiv:



Efter att Alex fått det samtalet igår kom jag och hon överens om att inte berätta för någon.
Inte ens för Maja,Vilja,Sara ,Embla eller Emilia.
Och efter att jag kom hem till henne idag klockan 11 så var det KAOS. Hon visste inte vad hon skulle ha på sig,
inte hur hon skulle ha håret eller hur hon skulle vara sminkad. Så jag fick bli hennes asistent.
Föst fixade jag ansicktsmask på henne, så hon skulle bli svslappnad, sedan så duchade hon och
hade extra godlucktande boddy butter. Eller det hon alltid har - jordgubb.
Sedan så valde vi kläder, vilket blev något snyggt, fast något som hon ofta har på sig , så det inte
skulle bli för uppklätt. Men eftersom Alex har en annurlunda (fast snygg) stil, så blev det inte för svårt.
Hennes måtto är ju typ 'Alltid snygga kläder på dig ifall det händer något, alltid var snygg och alltid vara beredd' så ut hennes garderob (WIC) Var det bara att välja ut det snyggaste, vilket också blev svårt.
Men det slutade med att vi valde ett par svarta jeans och ett vitt linne, och över det en holliset tröja med
päls runt luvan. Smycken blev ett par långa örhengen, ett enkelt långt halsband och ett guldingt berlockarmband som hon alltid har på vänster armled.
Sedan målade jag henes naglar rosa och lät hennes år bli helt tårrt innan och
försökte göra upp det i någon sårts fläta, men
eftersom jag inte är så bra på sånt så slutade det med att hon fick ha det utsläppt med sidbena.
Sminningen blev helt neutral, bara lite Mascara och glittrit puder... haha typisgt Alex !
Och självklart läppglans.


"Du ser jätte bra ut, gå nu!" suckade jag. Alex tittade sig återigen i speglen och jag slängde hennes
svarta skinjacka på henne. " Miss Ego, du kommer komma sent till parken om du inte går - nu!" sa jag och hon satte på sig jackan och böjde sig sedan ner för att knyta sina svarta converse.
"Okej... Ser jag bra ut?" log hon. " Ne! " hon putade med underläppen och jag flinade åt henne.
"Du ser jätte bra ut. Hon kommer nog dö över hur snygg du är." nu var det hennes tur att flina. " Haha tack, älskar dig" hon kramade om mig och kulle presis gå när jag stoppade henne. " Haha vad nu då?!" skrattade hon.
"Jo bara så du vet, han är en kändis. Förventa dig inget. Går det inte bra så är det Okej. Och du har mig och alla andra som stöttar dig. Det är han som går miste om något och inte du.!" sa jag och hon bara flinade åt mig.
"Haha du snackar som om han redan har dumpat mig ! Haha men tack. Jag uppskattar det." sa hon och kramade om mig en sista gång innan hon vände sig om för att gå ut genom dörren. " NEJ VÄNTA!" utbrast jag. Hon suckade och jag sprang in till hennes rum och tog hennes Britney Spears perfym och sprang tillbaks till henne. " Du glömde nästan!" sa jag stressat. " Oj! Åh tack!" utbrast hon. Jag sprutade henne i hasgropen och gjorde sedan tummen upp. " NU är det bra" log jag. " Okej och Nu ska jag gå. Du kan bara sjutsa ner nycklarna i brevlådan. " sa hon och kramade om mig och slängde en sista blick i spegeln innan och försvan ner i trapphuset.
Jag satte på mig mina ytterkläder, släckte laman och tog hennes hemnycklar och låste, och efter det la jag ner dom
i brevlådan och hörde hur dom dunsade ner mot gålvet.
Jag började söligt liska hemåt och när jag kom hem väntade min lillasyster där på mig med
en godispåse. "Ska vi ha filmkväll?" log hon. " Ja det ska vi!" svarade jag och gled in i mitt rum för
att byta om till mjukiskläder.


                                                                                                                                                                  


Hahahahaha där fick ni allt ;)
Vill ni att jag ska skriva mer?! Komentera ! :D
xx


Kommentarer
Postat av: MajaMaja

Spännade, vad ska hända nu då? :)

2012-04-10 @ 23:43:23
URL: http://mistermaja.blogg.se/
Postat av: Sabina

Du måste skriva ett jättelångt kapitel nästa gång så att man får veta varenda detalj om vad som händer!!!

2012-04-11 @ 00:04:26
URL: http://sabinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0