chapter 21 - In my dreams

Jag satte på mig mina ytterkläder, släckte laman och tog hennes hemnycklar och låste, och efter det la jag ner dom
i brevlådan och hörde hur dom dunsade ner mot gålvet.
Jag började söligt liska hemåt och när jag kom hem väntade min lillasyster där på mig med
en godispåse. "Ska vi ha filmkväll?" log hon. " Ja det ska vi!" svarade jag och gled in i mitt rum för
att byta om till mjukiskläder.



Alex perspektiv:



Jag finssade och tittade ner på koppen jag höll mellan händerna.
"Really you did?" skratade Harry. " Eh.... Yess..." sa jag och kände hur rådnaden spred sig på mina kinder.
"Hahaha thats....." "Crazy?" förtydligade jag. " Ha, No. Maby just a little , but I like it." log han.
Jag var återigen mållös över vad han sa, så jag tog upp koppen till munen och smuttade lätt på det rykande varma Tet. Harry och jag hade bestämt oss att gå ner till 'Hörnan' som är ett litet kafe några meter ifrån parken,
på drottningatan. Det var inte så mycket fålk här idag, även fast det är söndag, och Harry satt med ryggen mot det stora fönstret som lädde ut mot gatan, så inga fans störde oss.
"Eh, so, whats your favorite movie?" sa jag och han flinade mot mig. " Are you sure you dont cnow that?" han log prövande mot mig och ´våra blickar fastnade i varandras. Jag ställde ner koppen på bordet - utan att avbryta ögonkontackten och log. " Well... I know , but I just need to have something to say" erkände jag, och
han skrattade högt åt mig. " Well, whats your favorite movie?" log han. " Whats your favorite scary movie?!" imoterade jag och han började återigen skratta.
"My favorite movie... I dont know. Love actually, Taken, Titanic, Mean girls, Never say Never.... But I dont know. I like alot of movies." log jag han tog en tugga av sin bulle och jag tittade ut mot gatan när jag såg hur ett gäng tjejer gick ner från parken mot sveavägen. Alla tjejer hade varsin liten skylt vart det stog något i stil med'One Direction I love you!' vilket genast fick mig att tänka tillbaks på dagen då jag för första gången mötte Harry.
När jag och mina kompisar hade springit runt på stan som galna hönor för att hitta pojkarna.
"Haha Oh My God, dont turn around!" skrattade jag. " Why?!" sa han och vände sig självklart om.
Han vände enast tillbaks huvudet och igen han som tur var se honom. " Haha God this is crazy." log han mot mig.
"Yess I know..." skrattade jag. Tyr att han inte visste att jag gjort samma sak.
"Hey, but tell me about you" log han och avbröt mig i mina tanker. " I dont know what to say. ´My name is Alex.." började jag och han flinade mot mig. " How old are you?" sa han och släppte bomben. Mitt leénde suddades snabbt ut och jag fick en liten panikatack i huvudet.
Tänk om han inte vill 'dejta' någon som knappt är 14 år?!
"Hihi, how old do you think I am ?" sa jag flörtigt och höjde på ögonbryrna och tvingade fram ett oberört leénde.
Han värkade inte märka något och tittade fundersamt på mig. " Maby... 15?" sa han prövande. Jag
tänkte snabbt efter. Vad ska jag säga nu?! " Well, your near." log jag.
Han värkade ta det bra och vi fortsatte prata. " So which kind of music do you listen to?" sa han och surplade lite på sin äppeljouice. "I LOVE  Justin Bieber" flinade jag. "Go on..." sa han och nickade. " And... Ofc One Direction. And Miley cyrus, Slena gomez Rihanna and LMFAO." Log jag. "And your favorites?" sa han och jag
lipade mot honom. " One Direction and Justin Bieber!" sa jag motvilligt. " Haha , just like Niall." "Haha ego!!" skrattade jag. "You are really easy to talk whit." log han från igenstand. Återigen kände jag mig helt mållös.
Fyverkerierna exploderade i min mage och det kändes som om att mina klinder skulle brinna upp.
Han höll min blick stadigt i hans, och det blev bara för mycket. Jag bröt ut i en fnyssatack och kollade generat ner i bordet. " Hihi... you too..." fick jag tillslut fram.
Vi fortsatte prata om lite vad som hälst tills vi ätigt upp våra bullar och
druckigt upp. " So, do you wanna have a Ice cream?" frågade Han och reste sig upp. " Uh... No its fine" "No, comon! Im I own you one.." sa han och återigen rådnade jag. " Well... Ok" sa jag tillslut. " Good !" han tog tag i min arm och gjorde 'Armkrok' med med och vi gick vöer gatan till 7eleven och småpratde lite.
När vi kom in i afären och gick förbi ben&jerry frysen fick Harry ett stort flin på läpparna.
"Wit a minute, I have to make a call!" butrast han. "Sure." svarade jag, och han sprang ut ur den lilla afären och tog upp sin mobil.
Jag iaktog honom medans han ringde någon och värkade vara väldigt glad
över något. Han lig hela tiden och ibland tittade han med ett leénde på mig.
Han vandrade av och an och efter en liten stund la han på.
När han kom in i afären igen tittade jag frågande på honom. " It vas Lou" log han. " Do you liek Benandjerrys?" sa han och nickade mot frysen. " Yes!, Ofcorse!!" skrattade jag. "Good. So choose your favorite flavor" log han och öppnade frysen så jag skulle välja. Efter att vi stått och bedömt alla glasssmaker ett tag, så valde vi
2 paket 'Norik' som visade sig vara hans favorite det med.
Sedan stog vi och tjafsade om vem som skulle betala ett tag också, fast han van.... *suck*.
"You want to come to my hotel and watch a movie?" föruslog han när vi kommigt ut ur afären. " Sure" log jag.
"Good .." sa han och linade listigt. " Hey, what?" sa jag och han skakade på huvudet. " No nothing..." flinade han.
Jag puttade löst till honom och han trillade nästan omkull för att det kom så oventat. " Hey!!" sa han surt och skrattandes på samma gång. " Haha !" sa jag och pekade på honom medans jag lipade. " "You will regret it!", ropade han. " Hahaha NO !" jag började skrikande skpringa ner för drottningatan och han kom springade efter. När ha kom ifall mig började han prövande kittla mig . Han hade hittat min svaga punkt.
"Hahahahahahaha nooo stop!! " vädjade jag. Efter ett tag slutade det med att jag trilade han han trillade han med. Vi låg på det blöta kalla asvaltet i regnet och asgarvade båda två. " I hate you!" gnällde jag och reste mig upp. " No you dont!" skrattade han och sträckte upp sin hand mot mig." Yes I Do..."svarade jag och tog tag i hans hand för att dra upp honom. När han kom upp stog han väldigt nära mig och återigen möttes våra blickar på ett sådant där kusligt sätt. " You do?" sa han sårat. Jag var mållös. 'Nej jag älskar dig!' ville jag säga och bara slänga min in i hans famn. " No ... I dont..." klämde jag ur mig. Han flinade mot mig och tog ett steg bak.
"Thats was what I thought!" log han, och vi började gå neråt på gatan för att sedan hitta en taxi.




Harrys perspektiv:



När vi satt i taxin pratade vi om lite allt mällan himmel och gjord.
Det droppade regn vatten ur hennes hår och hon hade lite mascara utsmetad under ögonen,
fast hon är endå den vackraste jag någonsin sätt.
Hennes skratt klingade i bilen coh jag skrattade med. Helt plötsligt plingade mig mobil till.
Jag tittade ursäcktande på Alex som bara log mot mig, och fiskade upp mobilen ut fickan.


' We are ready! Were are you?'

Jag tittade räventasfullt på Alex som
snackade på svenska med taxichafören, som oavbrutet försökt
vara med i våra samtal.
Jag knappade snabbt in ett svar.

' In the cab....'




När vi var framme vid hotellet fick vi smyga in bakvägen, så inga fans skulle se oss.
Och vi klarade oss fint.
När vi kom fram till rumsdörren stannade jag upp, vilket fick Alex att också göra det.
"Can you promise one thing?" sa jag och tittade allvarligt in i hennes ögon. " Anything..." sa hon lika allvarligt.
"Promise me that you wont tell anyone?" hon tittade skamset bårt. " I have tell one persen.." sa hon lite prövande. "Its Okey. But no one more, Ok?" sa jag lika allvarligt. Återigen mötte hon min blick och nickade.
"I promise." log hon. " Good then.." sa jag och öppnade hotellrumsdörren.



Alex perspektiv:



Såfort hon öppnar dörren drog jag efter andan. Og My God !
Rummet man kom in i var 'vardagsrummet' av sviten, och den stora soffan var fullproppad med kuddar
och filtar, och det lilla soffbordet var fyllt med levande ljus.
På bordet stog även en skål med chokladdoppade jordgubbar. "Haha are you kidding?"  fnissade jag.
"No , why whold I?" sa han och drog med mig till soffan. På den stora plastmaTVn var huvudmenyn på Love Actuallt igång, och gå soffan låg det en lapp.
' hope u have fun tonight ! xx Louis Naill Liam and Zayn '
Jag flinade stort mot Harry. " Di you know about this?" sa jag och han nickade skinerat. " I ask them to do it.
You know, when I were talking to Louis?" sa han och jag nickade. " Thanks... its really cute" log jag.
Han tog fram glassen och la upp i varsin skål till oss och vi slog och ner i soffan, och började titta på filmen medans vi åt chokladdoppade jordgubbar och ben&jearrys.
Dethär har jag aldrig ens vågat döramma om. Jag vände mig om och tittade på Harry, som var sjukt inne i filmen. Han är så vacker.
Tänk att jag sitter och tittar på love actually med Harry Styles...
Jag log åt tanken och återgick till att titta på filmen.



                                                                                                                                                              


So?! Hoppas ni gillar det ! Och vad ska ni göra ? JO KOMENTERA ! :D
xx


Kommentarer
Postat av: MajaMaja

Mera!!!

2012-04-13 @ 01:48:45
URL: http://mistermaja.blogg.se/novell

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0