chapter 22 - a day to remember

Dethär har jag aldrig ens vågat döramma om. Jag vände mig om och tittade på Harry, som var sjukt inne i filmen. Han är så vacker.
Tänk att jag sitter och tittar på love actually med Harry Styles...
Jag log åt tanken och återgick till att titta på filmen.




Alex perspektiv:



Hela kvällen satt vi och pratade.
Det kändes som att vi hade känt varandra i flera år, och inte
bara några timmar. Vi pratade om allt, allt mällan himmel och jord. Det hade redan hunnigt bli
mörkt ute, och dom levande ljuset var snart nära på att ta slut.
Harry låg med fötterna på soffbordet och jag hade mina fötter på honom.
Han skrattade åt något jag nyss sackt, och skrattet smittade snabbt av sig.
"It feels like we known each other for years!", utbrast han. "I just thought the same thing" log jag mot honom,
och ett stort leénde spred sig på hans läppar.
"Hey, you , on Friday we will perform at Green Lund, are you coming? You can stand back stage, if you want" log han. " Yes sure ! It whold be really fun! But... can I take my friend whit me?" sa jag och
stoppade ner ennu ett lass med glass i munen. "Sure. Text me when you wake up, so we can take you to the Green lund." log han. " Hahaha its 'Gröna Lund'" sa jag. "Grena Lund?" sa han och rynkade pannan.
"Hahaha no Gröna Lund!"  skrattade jag. "Grona lond?" jag bara skrattade och skakade på huvudet.
Han putade med underläppen och började spela ledsen.
"Naaw are you mad?" sa jag och han nickade surt på huvudet. " Yes I am..." sa han surt. " Haha How old are you? 18 or 8?!" skrattade jag. Han bröt ut i ett leénde och slängde en kudde på mig.
"Haha autch!!" skrattade jag och slängde tillbaks den. Han tog upp en kudde igen och slängde den rakt på huvudet på mig. Jag bara gapade mot honom, vilket fick honom att brista ut i skratt.
Jag reste mig snabbt upp och han slutade snabbt skratta. " Are you leaving already?" sa han. " I was just joking you know.." började han, men han inte säga klart för att jag dundrade in en kudde rakt på honom. " Hey?!" sa han chockat. Nu vardet min tur att brista ut i skratt. " Hahahahaha omg your face.." garvade jag och vek mig nästan av skratt. Han reste sig snabbt upp och började snabbt kittla mig.
"Hahaha no what are you doing ?!" garvade jag. " No, nothing, why?" svarade han oberört med ett flin på
läpparna. Jag slet mig ut ur hans grätt och började springa iväg lite. Men han kom snabbt efter och började
återigen kittla mig.
Vi skrattade båda vå, och tårarna började rinna ner för mina kinder flodvis.
"Hahahaha please stop!" skrattade jag. " No why wold I ?!" skrattade han till svars.
Återigen lyckades jag kamma undan ur hans grepp och började snabbt röra mig framåt, och in i nästa rum,
som var sovrummet. Det enda som fanns i rummet var en säng, så jag sprang mot väggen och stog med ryggen mot den. " Haha got yah...." sa han hotande och gick närmare och närmare mig. Jag
skrattade som en galvning och han flyttade sig bakåt, så på något sätt lyckades han trilla rakt ner i sängen med mig över sig.
Han fortsatte kittla mig, tills jag trodde jag skulle kikna.
Vi lyckades på något sätt rulla runt , så det var han som låg över mig. Vi båda skrattade som två galningar, men slutade genast när dörren drogs upp.
"Harry are you he....." Niall sperrade upp ögonen på oss och Harry flög snabbt upp på benen iegn.
"Uh... Im sorry... Eh..." stammade Niall fram. " No, uh... we were just... eh..." började Harry och tittade på mig.
Jag kände hur mina kinder återigen blossade upp.
"Well.. gotta go!" sa Niall och smällde igen dörren.
Jag och Harry tittade sräckslaget på varandra och sedan brast vi båda ut i skratt.
"What tame is it?" sa jag när vi lungnat ner oss. Harry fiskade fram sin mobil ur fickan och tittade
på skärmen. " Its 9...When do you need to go?" sa han och tittade upp på mig med en 'snälla-gå-inte'min.
 "I think I need to go home now..." sa jag och reste mig upp.
"I can walk you!" log han och reste sig upp han också. " Haha really? What if all the fans outise see us?" log jag och korsade armarna över bröstet. "No... its fine, we can go on the back ways.." sa han och kliade sig i nacken.
"Sure, why not?" log jag.



Harrys perspektiv:



När vi kom ut på smågatorna så hade det börjat dugga och blåsa lite.
Vi gick och pratade om nästan allt som flög in i våra huvuden.
Jag kunde inte låta bli att påminna hemma om på fredag.
Om hon och hennes kompis skulle komma skulle det bli så kul.. Paul och Isaac hade
fixat så att vi hade hela grönalund för oss själva, enda fram till klockan tre.
Sedan klockan 7, så började vårat framträdande.
Det kommer bli grymt.

Vi gick längst gatorna och han drog åt sin sinjacka runt sig.
"Are you cold?" frågade jag och hon skakade på huvudet. "No im fine" log hon medans jag la armen runt henne.  "Are you sure?" sa jag och tog bårt den. " Or ... well its a bit cold actually..." log hon och jag la min arm runt hennes axlar.
Vi gick en bit under tysnad, inte en sån 'Pinsam' utan mer skön.
Vi har pratat oavbrutet hela dagen, så det är skönt med lite tysnad.
Solen hade börjat gå ner, och eftersom himelen var fylld med grå måln så var det rät så mörkt ute.
Mörkret kom krypande mot oss, och regndets droppar föll från himelen i en trippande melodi.
Här på smågatorna var det inte några bilar, och knappt några människor,
fast det var inte helt tysst, man kunde fortfarande höra bilarnas brus från storgatans alla bilar.
Alex stannade upp och jag tittade frågande på henne. " Do you live here?" sa jag  och rynkade pannan när jag kollade på den lilla porten. " Haha no, its the backdor." log hon. " Well.... Allraight" sa jag och bet mig i läppen. "Bye... see you on Friday?" sa hon och jag nickade. " Yess... um... see you" sa han och vände sig om för att öppna portdörren. " See you" log hon och vände sig om mot mig. Jag tog ett steg närmare henne för att ge henne en kram. " Hihi..." hon fnissade och jag kramade hårt om henne." See you..." mumlade hon mot min axel. " Yess.." utan att släppa taget om henne tittade jag ner på henne och hon hjde blicken och tittade ner på mig.
Jag kände hennes andetag mot mina läppar. Jag böjde mig ner lite till tills vi bara var några cm ifrån varandra.
"Um... see you.." sa hon igen och vände bårt blicken. " Yess... see you. " hon tittade upp mot mig och log.
Då hände det.


Alex perspektiv:


Jag tittade upp på honom och tog ett steg ur kramen, när hans läppar plötsligt snuddade vid mina.
Jag kände hans hand mot min rygg och den andra runt min nacke. Jag
tog min hand på hans kind och kysste honom löst tillbaks.
När vi efter en liten stund släppte taget om varandra tittade vi in i varandras ögon.
"Bye..." viskade han och kramade om mig igen.  Jag tog ett steg bårt från honom och fram till portdörren.
"See you on Friday" log jag ingen och öppnade dörren innan jag snabbt gick in i porten.
Jag lutade mig mot dörren och kände hur ett leénde drog sig fram på mitt ansickte.
Hände nyss detdär?
This is a day to remember.... Tänkte jag för mig själv,
och gick sedan upp mot min lägenhet.



                                                                                                                                                               

WOHO IT HAPPENED :D
så vad tycker ni? är ni nöjda eller vadå?
HAHA ;)
men nu vill jag har minst 3 komentarer tills nästa kapittel? OK?!
skriva görna vad ni tycker och vad jag kan förbettra osv :)
xx



Kommentarer
Postat av: Sabina

Olala!!! När kommer vi andra in i bilden??

Skriv långa kapitel!!

Det är jättebra!!

Stavning?

2012-04-13 @ 13:43:38
URL: http://sabinisen.blogg.se/
Postat av: Amalia :)

AS GRYMT JU!!!!! <3

2012-04-13 @ 18:49:45
URL: http://vintervarsommarhost.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte bra :)

2012-04-13 @ 21:24:47
Postat av: bieberways-novell blogg

hey! kolla gärna in vår novell blogg om Justin Bieber :)

2012-04-13 @ 22:15:12
URL: http://bieberways.blogg.se/
Postat av: Vi :)

Tack. Kul att du tycker den är rolig och så, jätte skönt att höra!!! :) Kram.

2012-04-14 @ 01:54:05
URL: http://directionerstorie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0