chapter 24 - MOT GRÖNALUND ! :D

"Well, Im Liam, this is louis, Zayn and Niall." log jag och pekade på alla.
"Hey. Nice too meet you all" log Emma. " M pleasure" blinkade Louis och dom båda började fnittra.
Bilen började rulla och det gjorde även vårt samtal. Dom båda var ricktigt kul och söta,
fast varige gång Emma mötte min blick kände jag hur varm jag blev inombords.
INTE BRA!





Emilias perspektiv:
'




Återigen börjae alla tjejer skriva och jag suckade högt. " VAD skriker dom för nu då?!" röt jag.
"Dom försöker nog lura alla som gången innan" svarade Karo lungt. " Du menar som gången innan, och gången innan den, och 4 gånger innan denhär, eller gången innan alla dom?!" sa jag surt. " Men lugna ner dig nu..." suckade Sara. Jag kramade om henne och hon kramade mig hårt tillbaks. "Åh jag fryser ihjäl!" sa hon. " Ha jag också. Fast skyll inte på mig, det var inte min idé att stå utanför gröna lund 17 timmar innan 'Sugiga Direction' ska göra ett framträdande." suckade jag surt och släppte taget som Sara. Några directioners i kön tittade stummt på mig och gav mig bitch blickar. Men säker bara för att vi stog först i kön till gröna lund.
Sara, jag Karo , Embla och Vilja.
Klockan är nu 11, klockan 8 börjar deras uppträdande. Och när tror ni vi kom hit?
Jo klockqn 12 inatt. Sen när grönan pöönar klockan 5 så ska vi ju inte åka något nej, utan vi ska stå och köa framför scenen. Jag upprepar, hur kunde dom få hit mig?! Och var är Emma och Alex?
"Tjejer, kommer Alex och Emma?", udrade jag och Vilja kollade upp ur spegeln hon höll i.
"Jag vet inte, tror det?" sa hon och tittade osäker på Karo.
"Ska vi ringa?" sa Embla och vi alla nickade medans Sara som ringer gratis, tog fram sin mobil.



Liams perspektiv:




V
i alla skrattade högt åt något Louis nyss sa, och Emmas skratt klingade i hela bilen.
Eller allas skratt hördes ju, men hennes fick mig att rysa av välbehag.
Varför känner jag såhär?! Jag älskar ju Daniell mer en något annat...
Helt plötsligt började våran låt ' I should have kisst you' spelas.
Alla tittade shockat på varandra.
Efter en stund ryckte Alex till. " Oh its my phone!" sa hon och alla började återigen skratta.
Hon fiskade upp den ur ficken och när hon tittade på skärmen försvann genst hennes leéden.
"OBS... Guys,  quiet." sa hon och vi alla lyssnade någa och det blev helt tysst i bilen.



Saras perspektiv:



(kurvigt - Alex
vanligt - Sara)

-Hallo? ,sa Alex välbekanta röst i andra sidan enden.

-Hej! Jo vi står utanför grönalund och undrar bara ifall ni kommer snart? Det är ju typ kö enda till bron., började jag och hon drog efter andan och andades sackta ut.

-Hehe vet du vad. Öh jag och Emma kommer inte. , sa hon och hon lät väldigt osäker, vilket är ovanligt, för att hon brukar ju alltid låta säker.

-Jaha.... varför inte? , undrade jag.

-Jo men det är för att, vi kommer sent. Ja så är det, vi kommer, fast vi kommer sent. Och vi måste gå tidigt. ,sa hon. Ibörjan lät det som om att hon tvekade men in mot slutet lät hon försökrande.

-Vadå? Varför... Ni kommer ju inte att hitta oss såvidare ni inte tittar.. Haha från scenen typ!, skämtade jag.

-Haha nej jag vet... Öh... Nej men vi kommer hhitta er. Men måste gå vi ses!!. utropade hon och la på.

"Så vad sa hon då?!" undrade dom andra nyfiket. " Dom kommer sent" svarade jag undrande.
"Okej.." sa Vilja. Sedan ryckte hon på axlarna och fortsatte glo ner i sin spegel.
"Asoo du och Zayn skulle säkert pappa ihopp. Ni båda älskar speglar!" skrattade Embla.
"Ja men jag vill ju vara snygg när jag träffar One Direction!" sa hon och pudrade sig lite.
Jag suckade och tittade på Emilia. Jag tycker det värkar som om Alex och Emma håller på med något skummt.
Dom, spessielt inte Alex, skulle inte missa chansen tt få träffa One Direction.


Harrys perspektiv:


Hennes ansickte förvreds till en grimage.
Hon sa någonting på svenska som först lät lite osökert och sedan var hon ricktigt säker
och nickade tillochmed undertiden hon pratade.
Jag log åt hennes ansicktsuttryck.
Snabbt bablade hon på något igen och la på.
"Oh god..." mumlade hon.
"Was it Sara or Emilia?" sa Emma och Alex nickade. " All of them" sa hon och Emma
gjorde också en grimage.
"Well... whos that?" sa Niall.
"Thats our friends" log Emma. " Yeh, and the have been wating putside of Gröna Lund like the whole night just to get good places for the consert..." fortsatte Alex. " Wait, what, did you tell them that you are whit us?" sa Louis och rätade snabbt på ryggen. " NO ofcorse not! " sa Alex och vi alla slappnade genast av.
Vi åkte på strandvägen och fortsatte prata och sedan flämtade Niall till.
"Oh God look how many people!" sa han.
Bron som lädde tilll ön som 'Gröna Lundä ligger på var fylld med poliser  och tjejer.
Där börjar nog köm för att komma in.
"Girls, can you please get down so no-one sees you?" sa Paul som satt längst fram i bilen och körde.
Dom nickade och tog av sig säkerhetsbältet medans vi flyttade på våra ben för att göra plattts.
Dom fnittrade som tusan åt Louis som gjorde massa roliga grimascher och alla tjejer började genast skrika utanför bilen.




Karos perspektiv:



Återigen började alla tjejer skrika, och eftersom vi var några av dom som stog längst fram i kön,
så kände jag hur en stor press las på mig. Alla började skrika 'sluta trycka!!' fast alla gjorde det i alla fall.
"Aj!! Men vad skriker ni för nu då!!??" ropade Emilia.
Alla tog fram sina mobiler och gick in på camera, vilket jag också gjorde, ni vet ifall att lixom.
Och då kom det.
En stog bil, med 5 av värdens mäst underbara killar i.
Dom log och vinkade mot fönstret.
Hela jag blev varm när jag såg Louis ansickte, och när hans ögon mötte mina... jag trodde
jag skulle svimma av vilken secund som häkst. Ögonkontackten varade bara i någon secund, fast det kändes som en evighet. Alla skrik upphörde, all press mot mig tog snabbt lit.
Det enda som fanns var jag ocg Louis.
När ögonkontackten bröts några secunder senare tittade jag uppslukat på Vilja,
för att dela av mig med nyheten, fast då såg jag att det inte bara var jag som nyss hade
fått åka upp på en 'Blixt visit' i himelen, utan även hon var just nu i fulll gång att dreggla över Zayn som kollade
in i Viljas ögon lika entusiastisgt som Vilja.
När bilen fortsatte åka började vi skrika och gråta och hoppa och allt.
Vilja slängde sig in i min famn och jag kramade henne hårt tillbaks.
"Jag älskar dom så mycket!" snyftade hon. " Du behöver inte förklara, jag vet hur det känns.." snyftade jag tillbaks och Embla slängde sig storgråtandes över oss. " Harry missade att titta på mig!!" grät hon.
Jag släppte in henne i kramen och sedan kom även Sara. " Niall tittade på Embla fast inte på mig!!" grät hon.
"Ja fast Harry tittade ju på DIG och inte på MIG!" bölade Embla.
Vi alla stog och kramade varandra och grät som bara den medans Emilia bara stog där och visste inte vad hon skulle göra.
Jag menar, hon vet ju inte hur det känns.
Hennes liffs lärlek kollade inte på henne för bara någon secund sedan, och försvann sedan föralltid igen.
När fålk säger
'Varför vill du träffa dom?! När du har jgort det , vad händer sen?!' dom vet ju inte känslan.
Känslan av att älska någon så grymt mycket, av saknaden som river upp ens bröst, när man tänker på dom vill man bara gråta.
Och nu vet dom att jag existerar. Det finns nu ennu mer chans för mig att få träffa dom igen,
eller att dom åtminstonde har ett litet minna av mig kvar i sitt huvud, när deras bil åkte in bakom Gröna Lunds stora portar.




Zayns perspektiv:



"Where where?!" sa vi alla i mun på varandra.
"There!" sa Emma och pekade på 4 av tjejerna som stog längst fram i kön.
"Oh my..." mumlade Louis. Jag himlade med ögonen. Typisgt honom, eller kanske inte, men i vilket fall, hade han fastnat med blicken på en av tjejerna av Alex och Emmas kompisar. Jag tittade runt och så såg jag en tjej som stog och speglade sig.
Jag kände igen mig och började flina lite. Tjejen tittade upp ur spegeln, rakt upp på bilen och mötte min blick.
Det kändes som om att bilen stannade. Som att alla tjejskrik upphörde, som om Nialls skratt inte längre hördes och Harrys ennu högre skratt, när han såg en av tjejerna av Alex och Emmas kompisar i brunt hår som var helt säker på att Harry skulle ycka hon var snygg. Fast ingen tanns nu omkring mig längre. Dom enda jag såg var
dendär tjejern. Den enda av alla.


Bilen körde in i gröna lunds portar och det var som om att jag nyss lämnat ett kraftvärk, som om att
tjejen som höll mig kvar på jorden nyss försvunnigt.
Som jag när som hälst kommer flyga iväg högt upp i rymden, om jag inte fick se henne igen.
"Whats her name?!" sa jag helt desperat. " Vilja." log Alex. Alla tittade förvånat på henne. Hur visste hon vem jag menade? " And Karoline. Karo." sa hon och tittade på Louis. Han tittade förvånat på mig och sedan på oss andra.
"How.. did you know?" stammade jag fram. " Im a girl, daah?" log hon. " Me too.. but I dont get it." sa Emma och fick en rynka mellan ögonbryna.
"Haha well thats your problem!" sa Alex stolt.
Paul hoppade ut ur bilen och öppnade sedan skjutdörrarna för oss.
I parken var det redan kanske 100 pers, som var VIP när.
Det är lixom, dom som jobbar här som får åka, folk som jobbar för sonny musik och deras barn osv.
Fast alla hade lovat oss att vi inte skulle få någon uppmärksamheet.
Så hoppas att det är så.

"So what are we gonna do first?!" sa Liam och Harry tittade engsligt upp på en lila berg-å-dalbana. " Well... lets eat!" sa Niall och alla vi började skratta förutom Alex och Emma. " Yeh, thats a ood idéa !" sa Emma gillande. " I know a grate plase here whit fich and chips!" sa Alex och slog ihopp händerna.
"So you wanna eat ?!" sa Niall överlyckligt. " Yeh Im starving!" sa Emma och Alex i mun på varandra.
"I think I love you!!!!"" utbrast Niall och kramade hårt om dom.
Vi alla skrattade och började gå mot fish and chips stället.
    



                                                                                                                                                                    


hahahaha ja jag vet att jag drar ut på det, men det roligaste är ju lixom när dom lär kanna varandra, right? Så ifall ni komenterar BRA idag så får ni ett till imorgon eller på lördag.
Så jag vill ha minst 3 komentarer !! <3
xx

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja den bästa biten är ju självklart när dom lär känna varann skriv massa sånt det är kul att läsa :D du är riktigt bra :)

2012-04-19 @ 22:36:06
Postat av: malin

jaaaaaaaaa jättejättebra, du vet ju det!!!

Men kan du inte skriva "mitt" perspektiv lite mer som mig? :D eller det är ju ganska likt, men du vet det där vi sa idag...

Puss babe! <3

2012-04-20 @ 14:03:50
Postat av: Maria:)

När kommer nästa kapitel!?! Jag vill bara fortsätta läsa!!!

2012-04-20 @ 21:23:01
Postat av: Anonym

jag har börjat på ny JB novell kika gärna in och säg vad du tycker om den :)

2012-04-21 @ 02:30:38
URL: http://mystoorie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0