chapter 28 - master plan !

Vi båda tog tag i varsin sida av den och sköt upp glasdörranra medans vi rullade på kontinern.
Vi började ta oss mot hissen och Alex sträckte fram sin hand för att trycka på hiss knappen.
När hissen kom ner till oss tog vi av oss våra jackor och gjorde ett sårts 'skydd' så man inte skulle se oss eftersom det var en glashiss.
Vi satte oss i hissen och började pka upp mot 3:dje våningen,.
"This is the funniest date I ever been on!" flinade Alex. " Me too" sa jag och kramade om hårt om henne.

(Inga bilder sorry)
                                                      

Emilias perspektiv:



Jag tittade åter igen på datorn.
Dethär är inte klokt. Jag tror ... eh jag vet inte.
Men denhär tjejen ser värkligen ut som Alex. Fast kanske inte, jag får ju alldrig se dom framifrån.
Så det kanske inte är Harry ens.
Fast i Alex trapphus?!
Åh.... Jag var.... men hur? Skulle inte Alex ha berättat för oss?!

Hela internet , eller snarare ALLA sociala program som går att ha , var just nu bombat på tjejen (Alex?)
och Harry (?!!!?) men jag kan bara inte fatta det.
Skulle inte Alex ha berättat för mig ifall hon skulle dejta Harry Styles?!
Kanske derför hon och Emma varigt så konstiga på sistonde.
Fast vet Emma om det då?
Fast iochförsig så är bilderna VÄLDIGT suddiga. Dom första är när dom
två figurerna går ner för backen i vasaparken, och dom andra är supersuddiga när som springer på Sveavägen.
Sedan är det bilder i Alex port/trapphus vart papperskontinern på något sätt lyckas röra sig mot missen. (?!)
Jag är helt förvirrad.
Snabbt slog jag igen datorn och gick mot köket vart jag fick mig en shock.




Emmas perspektiv:



Min mobil började åter igen ringa.
Denhär gången lyckades jag hitta den inne under soffkuddarna.
Snabbt tog fiskade jag upp den och lyfte den mot örat.
Presis då han någon lägga på. Åh heck! När jag skulle titta vem som ringt alla 5 gånger
så började mobilen ringa igen och 'Värdens snyggaste bild' på Alex kom upp på skärmen och jag brast ut i skratt.
Denhär bilden... it just made my day.
Jag förde mobilen snabbt till örat igen och svarade.


(kurvigt - Alex  vanligt - Emma)

-Emma vi behöver din hjälp!! , ropade Alex panikslaget.

-Har det hönt något?! , ropade jag och flög upp ur soffan så alla popcorn flög ut ur skålen.

-Ja det har det?! Har du inte varigt inne på Facebook, Instagram, Twitter eller inte vet jag, NYHETERNA?! , snäste hon surt och jag tittade skylldigt på TVn vart 6 Harry potter filmen spelades.

-Hehe nej,... Jag har haft Harry potter marathon här hemma., erkände jag.

-Haha forever alone... ,Skrattade hon och någon sa något i bakgrunden som fick henne att bli allvarlig igen.
-Just det, men kolla det är fullt med fålt utanför här nu , asso massa fans och ifall något frågar vad du eller jag gjort idag så ... hade vi Harry Potter marathon, OK? sa hon och jag nickade, fast kom på attt hon inte kunde se mig.

-Okej... Men vad kommer ni göra nu?, sa jag med tanke på att dom var 'Fast'

-Vi ska komma ut. Men vänta på mig hps dig, jag komer om kanske 1 eller 2 timmar. Puss lOVE YAH, sa hon och la på efter att jag svarat med ett 'OK'.

Återigen satte jag mig i den popcornfyllda soffan och gick in på instagram för att vara liite med om vad som händer här i värden just nu.
Och det var då inte till min förvåning - hela instagram - var bombad med bara massor
av bilder på Alex och Harry.
Åh God !





Harrys perspektiv:


""I have an idea" log Alex belotet.
"And..." skyndade jag henne.
"Wait here a minute..." mumlade hon och försvan ut us sitt rum.
När hon några minuter senare kom in igen hade hon på sig ett par jeanschorts och ett
vitt spettslinne och en slajmgrön tjocktröja över.
"What do you have under your shirt?" sa hon och nickade mot min tjock tröja.
Jag knöppte upp den och under hade jag en grå -shirt. "This" svarade jag och hon stoppade in sin
platttång i eluttaget.
"You have to leave your sweater here so no-une recognize it " sa hon och började platta sina lockar.
"Sure. But howe do we get out oh here?" sa jag och hon sträckte upp två fingrar framför sig.
"I have two ideas." började hon och jag satte mig till rätta för att lyssna noga.


Alex perspektiv:



Jag sprang ut till gården och öppnade sedan dörren till det andra trapphuset för att se om man kan gp ut genom
bakdörren. Försicktigt trippade jag ner för trappan och kände mig som värdens 'Misson inpossible'
när jag fick titta bakom varenda hörn så inget fan skulle se mig.
När jag stack fram huvudet för att titta ut genom fönstret på dörren såg jag genast att det var fullt med fans, fast
som tur var så la ingen märke till mig.
 Så jag sprang snabbt upp til min lägenhet igen och drog med mig Harry ner till våning 1.
"This is the back door to 'Cafe 60'. " förklarade jag när jag ur min skinväska drog fram ett par nycklar som passade dörren. " And you have the keys cuz..?" sa han frågande. " Cuz I want to" ssvarade jag och flinkade med ena ögat.
Vi kom in i den andra delen av köket som ligger på våning 1 i huset medans själva 'Storköket' ligger på våning 0 och det är där dom brukar hålla hus. Här är det mer förvaring kök.
Jag tog upp mina ray bans ur väskan och satte på mig dom, och samma sak gjorde Harry.

"Okay listen, I'll go out the café first and then sneak out and make sure that no one sees you.Then hurry you to the guys and tell about what happened. Then you come here and make sure that everyone sees you coming out of the car, OK? " sa jag och han nickade.
"Ok, see you later, right?" sa han och kramade hårt om mig. " Yes, see you later. Text me tonight?" svarade jag och han nickade. " Bye sweety" sa han och mina kinder blev genast röda.
"Bye" svarade jag och tittade ner i marken. Han lyfte upp mit ansickte med sitt pekfinger och kysste mig lätt på kinden. "Bye." sa han igen och jag gick ut ur köket för att bege mig mot Emma.


                                                                                                                                                                 


tack tack tack tack TACK SÅ MYCKET FÖR ALLA 5 KOMENTARER!
Och förlåt för värdens sämsta och kortaste kapittel, och inte ens bilder men jag hinner inte meridag!
Imorgon skriver jag mer, promise ! Och i övermorgon :3
Haha men tack för alla komentarer, och snälla komentera mer <3

xx

Kommentarer
Postat av: Maria:)

Det kommer väl ett till kapitel idag?

2012-04-25 @ 18:15:54
Postat av: Anonym

Vad duktig du är :) du är så kreativ och hittar på massa nytt hela tiden :) haha det har alltid vart min sämsta sida jag är sämst på att skriva berättelser eller noveller , men du är riktigt duktig :) ta det luungt bilderna är inte så viktigt så länge du skriver så är jag glad :D Keep on the good work!

2012-04-25 @ 19:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0