chapter 29 - the ugly truth

"Ok, see you later, right?" sa han och kramade hårt om mig. " Yes, see you later. Text me tonight?" svarade jag och han nickade. " Bye sweety" sa han och mina kinder blev genast röda.
"Bye" svarade jag och tittade ner i marken. Han lyfte upp mit ansickte med sitt pekfinger och kysste mig lätt på kinden. "Bye." sa han igen och jag gick ut ur köket för att bege mig mot Emma.





Emilias perspektiv:


Hela jag frös till is. Inne i köket satt Lucas och Alexis vid matbordet och skrattade åt
någonting, fast så fort jag kom in tysnade båda två och glodde på mig.
"Hehm... jag trodde inte du var hemma" stammade Lucas fram och jag blängde surt på honom.
"Nej det är ju inte så att jag bor här eller något..."snäste jag surt till svars och gick förbi borden fram
till kylskåpet. Jag kände hur Alexis blick brände mot min fygg fast jag försökte ignorera det så mycket det gick.
Ur kylen tog jag fram en flaska appelsinjouce och tog med den till diskbänken.
Jag tog fram ett glas och fyllde glaset med jouce, och gick sedan för att ställa in den i kylen igen.
Sedan tog jag mitt glas och gick stelt ut ur köket, medans jag tog en klunk av joucen.
Men så fort jag kom utom synhåll för köket slällde jag ifrån mig glaset för att rysa in till badrummet och granska min spegelbild.
Jag ser helt OK ut. Bra, för tänk om jag skulle se helt cp ut?

Med en suck trippade jag in i mitt rum igen och slängde mig på sängen och tog upp datorn från golvet för att titta närmare på bilden. Kanske Emma vet ifall det är Alex eller inte? Jag tog upp mobilen från golvet och gick in på Emmas kontackt för att skicka ett sms.
Vad ska jag skriva? Jag får ju inte vara för direckt.

'hej <3 undrar bara dag du gör? Och vet du varför Alex inte svarar på sms? :/ puss'

knappade jag in.
Ska jag skicka det ? Eller blir det för självklart?
Eh skit it. Det får bli bra. Jag klickade på skicka och någon knackade på dörren in till mitt rum.
"Eh, kom in!" ropade kag och Lucas kom in med Alexis i släptåg.
"Du glömde din jouce ..." sa Lucas och ställde ner glaset på mitt nattygsbord.
"Aha... tack!" log jag och snyglade på Alexis, som tittade ner i gålvet.
"Ja men jag ska ses med Emma nu så drick upp den du..." suckade jg och hoppade upp ur sängen och
gick raskt förbi Alexis i dörröppningen och in till hallen för att dra på mig mina svarta converse.
När jag gjort det satte jag på mig min svarta skinjacka och försvan ut genom dörren.
Nu ska jag allt ta reda på vad som händer.



Nialls perspektiv:


Harry kom inrusade i rummet och jag blängde surt på honom.
"Is that all you got?!" skrek jag och fög upp ur soffan. " Niall Im so sorry...." sa han och slängde sig över mig i en stor kram. I början försökte jag bara slå låss honom, men efersom han höll så hårt gick det inte så bra.
Så det slutade med att jag kramade honom hårt tillbaks. " I hate you so much..." mulade jag mot hans Axel.
"Bro I´m sorry. But I really like her" sa han och släppte mig. " Allright. I dont know her so good yet, so i guess thats OK." svarade jag och Harry lös upp i ett leénde som snabbt försvan.
"And I need your help.... LIAM COME HERE!" ropade han och Liam och Zayn kom in i rumet.
"We have a problem..." började han.



Liams perspektiv:


"Are you kidding me?" utropade jag och Louis i mun på varandra. " No..." mumlade Harry.
"Allright. Lets go" sa jag och vi började skynda oss ner mot bilen.

*


"Are you rady?" sa Niall och vi alla nickade. " Lets go.." mumlade Harry och jag drog upp bildörren,
och Zayn hoppade ut ur bilen och utbrast ; " Vas Happening!?" ropade Zayn.
Alla tjejer vände sig om och började springa mot bilen och vi hoppade snabbt in igen och låste alla dörrar,
så att ingen kunde hoppa på oss.
Men när alla fick rynt på Harry blev alla stilla och tysta.
Vi hissade ner fönstret och Harry stack fram sitt huvud. " What are you guys doing here?" sa han och alla
fans glodde förvånat på varandra. " Ehm... You were on a date whit a girl and then you came here?" sa
en av tjejerna som stog närmast fönstret. " Haha no. Me and the boys have öh, Harry potter marathon!" utbrast Harry til svars. "Yeh, and... want to take a picture of us ?!" utbrast Louis.
"Yes sure !!" utbrast tjejerna och vi tog några bilder tillsammans som bevis på att Harry funnigts i bilen hela tiden.
Sedan satte vi oss till rätta och började köra tillbaks till hotellet i en Awkwars tysnad,
och när vi kom fram till hotellet igen så gick vi upp på vårat stökiga rum vart pizzalådan fortfarande låg på golvet.





Emilias perspektiv:




Jag tryckte in handen ner i brevlådan och började sträva efter nycklarna som borde
hänga någonstans på väggen.Jag fick tillslut tag i dom och tog ut dom.
Sedan tryckte jag in nyckeln i nyckelhålet och vred om. Sedan öppnade jag dörren och tassade in.
"Hallo?" sa jag och väntade på ett svar.
Men eftersom Emma bor väldigt stort, så jag började gå mot Emmas rum.
När jag kommigt dit hörde jag röster så jag ryckte hårt upp dörren och möttes av två skrikande tjejer.

"OH MY GOD DU SKRÄMDE MIG!!!" utbrast Alex, och Emma hyperventilerade.
"Vad är ni rädda för?" skrattade jag. "Men kolla själv" sa Emma och nickade mot TVn vart Harry potter spelades.
"Jaha, men nu är det slut på det roliga" sa jag och tog upp fjörkontrollen och pausade. " Hey vad gör du?" sa Emma och Alex började sträcka sig efter kontrollen.
"Sluta!" gnällde Alex och jag skakade på huvuvdet. " Nej. Nu har ni något att säga tror jag." snäste jag.
"Vadå?" sa Alex och Emma i mun på varandra.
"Ge hit en dator.." började jag och vi gick ut till Emmas föreldrar rum och trängde ihopp oss på pianostolen framför datorn.
Jag gick in på 'Onedirectinswe.se' och rullade ner till bilden på Harry och Alex.
"Har du något att säga mig?" sa jag och knackade på skärmen. Emma började gapa och glodde stumt på mig.
"Oh Gud Alex... hon ser ut som du!" sa Emma tillslut. " Fast du har ju rakt hår idag..." förtsatte hon och började pilla på en av hennes hårslingor. " Eh lägg av..." suckade Alex och slogtill Emma hand." Emilia... jag är ledsen att jag inte sa något men jag fick inte" sa hon och jag höjde ögonbrynen."Och Emma fick veta för attt....?" sa jag och alex och Emma suckade i mun på varandra.
"Kom vi går in i Emmas rum ..:" sa Alex och vi gjorde som hon sa och satte oss skönt i hennes säng.
"Okej , det var såhär....."började hon.


                                                                                                                                                              


långt pakittel, right?
Well, hope u like it och glöm inte att komentera !!
minst 3 komentarer innan nästa kapittel ;)
xx




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ooooh längtar tills nästa kommer :D

2012-04-26 @ 19:10:35
Postat av: Maria:)

Jag längtar också tills nästa kapitel kommer.

2012-04-27 @ 00:36:14
Postat av: Sabina

Mer!!! jag behöver mer!!

2012-04-27 @ 21:02:29
URL: http://sabinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0