chapter 31 -hell no !

Det är mitt var, om jag ska slämga mig för att ta imot det hela, eller bara stå kvar och se allt rasa ihopp.
Jag vill bara skrika, fast ingen hör mig, som om att jag är i en tom avlägsen platts, vart allt som finns är bara jag och mörkret.



Emmas perspektiv:


Jag knuggade mig i ögonen och satte mig söligt upp.
Vem smsar en klockan 9 på morgonen ?! tänkte jag surt och tog fram min mobil, som var
anledningen till att jag vaknade. Medans jag tryckte upp smset slängde jag en blick på Emilia och Alex som låg i en hög på varandra och sov. På TVn spelades huvudmenyn till filmen, och över hela golvet var det fullt med
godis och popcorn.
När jag klickat upp smset och tittade på skärmen såg jag at det var ett nytt nr, ett
som inte ens värkade komma från sverige.

'Hey Emma, I just wonder if u wanna meet ut today? (Harry gave me ur number) xxLiam'

WHAT THE ...?!
Liam Payne, eller? Nej... någon försöker säkert lura mig.
Jag började krypa runt på govet för att hitta Alex mobil, och när jag väl gjorde det så
satte jag min upp och började klicka runt i henness kontackter, och så hittade jag 'Liam Payne ;)'
Haha typisgt henne att göra en sådan smilis breved....
Jag gick in på den kontackten och kollade nummret medans jag gämförde det
numret som smsat mig, och ja, till min förvåning var det Liam.

'Hey, sure why not :) xx'


svarade jag. Jag vill ju inte värka för 'galen' eller 'påvurande' och dess utom så har
han ju en flickvän. Secunderna senare så pep mobilen till igen och
jag klickade snabbt upp smset.


'We are in the studio right now, but ww will have lunch around 11, so i pic u up then?'

jag tittade på klockan och den var redan kvart över 9.
Så....det är altså om 1h och 45 min.

'Sure :) x'


knappade jag in i mobilen och tryckte på skicka.
Oh.... jag ska ses med Liam Payne ? Oh My God.

"Emilia, Alex VAAAAKNA !" ropade jag och började hoppa runt i sängen.
"Vad?!" gnällde Alex. " LIAM FRÅGADE OM JAG VILLE SES!" tröt jag och Alex flög upp hon med.
"YEY YEY YEY!"  ropade vi och hoppade runt i rummet.
"Lite tystare tack.." mumlade Emilia. Jag sprang ut ur rummet och in till min lillasysters rum.
"Matilda, gissa vad!" ropade jag och skakade om henne. " Uhm... vadå..?" mumlade hon trött.
"Jo jag ska..." började jag och blev snabbt avbruten av Alex som sprang in i rummet.
"Hon ska gå och tittade på bio!" skrek hon och tog handen över min mun och drog snabbt ut mig ur rummet.


"Du kan ju inte berätta för alla fattar du väl?" viskade hon. "Varför inte?" sa jag frågande.
"Men hallo, ifall alla vet så kommer ju det koma ut i tidningar osv och alla kommer hata dig!" svarade hon.
"AAAAH..... du har rätt.." suckade jag. "Förvånad?" sa hon stålt. " Ja men iochförsig så ska vi inte på dejt. Vi ska ses som två kompisar!" sa jag drömmande och Alex suckade.
"Nej, han gillar dig. Man såg det på grönan. Han kunde inte slita ögonen från dig!" sa hon och petade mig i revbenen med armbågen.
"På ricktigt?" sa jag och ett leende spred sig på mitt ansickte.

"vad pratar ni om?" mumlade Emilia som kom ut ur mitt rum.
"Jo vi snackar om hur vi ska få Liam att bli kääääär i Emma !" utbrast Alex och slog ut med armarna.
"När ska ni ses då?!" utbrast Emilia.
"Klockan elva." svarade jag och Alex rusade in i mitt rum och Emilia drog mig efter henne.
"Då måste vi ju börja se hur vi ska fixa dig då?!" ropade Alex och Emilia slog mig ner i den stora fotöljen som står i mitt rum.
"Tels the make over start !" utbrast Emilia.



Liams perspektiv:


"
Liam,can you please go to the store and by some pizza?" sa Zayn.
"Sure, will someone go whit me?" svarade jag och alla skakade på huvudet. " Nop, go alone." svarade Harry och började fösa ut mig ur rummet. " Ok..." sa jag.
Varför har dom betätt sig så konstigt hela dagen?!
"Liam, and hurry up, its 11 allredy!!" utbraste Niall och slängde min jacka till mig.
"Okey, Okey, Im going" suckade jag.
What the heck, vad är problemet?!

Jag gick ut ur studion och tog några bilder med ett par fans, sedan gick jag till bilen
vart Paul väntade på mig. "So where are you going then?" sa Paul och startade bilen. " Pizza hut." svarade jag och han minlade med ögone. " Why do you goys ALWAYS eating pizza to lunch?!" utbrast han. " Haha I dont know.." svarade jag och vi började åka.

*

När vi kom fram var klockan 5 över 11 och jag gick in för att beställa 5 pizzor.
Medans jag stog i kön uppfattade jag hur någon harklade sig bakom mig.
Jag vände mig om och möttes av en leéndes Emma. "Hey!" sa hon och kramade om mig.
"Hey!" svarade jag och kramade henne tillbaks.
"So, what are you doing here?" sa jag och hennes leénde försvan snabbt. " What?" sa hon oförstående.
Då  fattade jag allt. Åh hell no!


                                                                                                                                                                  


okej okej, jag vet att den e superdålig men ni får ett till ikväll för att ni ska
jag på ERIC SAADE KONSERT ! :D
xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0