chapter 32 - this means war

Jag vände mig om och möttes av en leéndes Emma. "Hey!" sa hon och kramade om mig.
"Hey!" svarade jag och kramade henne tillbaks.
"So, what are you doing here?" sa jag och hennes leénde försvan snabbt. " What?" sa hon oförstående.
Då  fattade jag allt. Åh hell no!




Zayns perspektiv :
( på morgonen samma dag )


Vi alla satt och puttade på Liam.
"Come on wake up now!" sa Niall surt. "Yes, we need to go Now!" fyllde Harry i.
"Mhm,... don't care"  svarade Liam trött. "Well.... bye" suckade jag och reste mig upp.
"You will regret it..." sa Louis och snappade åt sig Liams mobil som låg på nattygsbordet.
"Yeh right"  mumlade Liam och la sin kudde över huvudet.

Vi alla gick in i vardagsrummet och Louis flinade.
"Lets do this.." mumlade han och vi alla glodde frågande på honom.
"Harry give me your phone!" ropade han. "I have it" svarade jag och räckte den till honom.
"Allright..." sa Louis och började bläddra bland hans kontackter. " Emma." flinade han och tryckte in hennes
nummer i mobilen.
"Nooooo you cant do that ! " Protesterade Harry. "Its mean!" fyllde jag i, och Niall skakade på huvudet i protest.
"No its just fun" flinade han och Louis nickade. " Yes it is!" sa han och räckte fram mobilen till oss.
"Well... send it but don't hurt her filings" suckade jag. " I wont. Liam likes her, you can see that. And Danielle is just so .... mean. She just like him for the fame" suckade Louis. " It's true. Liam buys her everything she wonts." fyllde Niall i och vi alla nickade.
"Okey, so Liam and Emma? Do you think that would work?" sa Harry och Louis nickade.
"Yepp. The will look so cute together!" ropade Harry.




Emmas perspektiv:
(nutid)

Jag tittade förvirrat på Liam.
Vadå 'Vad gör du här?'. Han ville ju ses? Eller? "Ehm.... you.." började jag fummla fram och Liam kliade
sig i nacken. " Emma. Do you want to ... go to the cinema?" frågade Liam och jag log lite svagt mot honom.
"Sure. Why not." Han log mot mig. " Come." sa han och tog armkrok med mig,
och vi gick ut ur resturangen och begav oss mot hötorget.


*


"So, whitch movie do you want to see?" log Liam. " I don't know. Something funny" svarade jag.
"That one?" sa han och pekade på 'this means war' "Yes! It seams like a good movie" svarade jag och han nickade. " Harry and Caroline, you know Carolina Flack, the saw that movie and they really liked it" sa Liam och drog iväg mig till kassan.
När det väl var våran tur tog han fram sin plånbok och jag min.
"Em, its OK, I can pay" sa han och jag tittade skepptisgt på honom. " Eh, hehe No it's fine" svarade jag.
"Comeon! I'll pay, It's not like I'm poor or something!" sa Liam och blinkade med ena ögat mot mig.
"No maby not, but neither am I !" svarade jag och Liam skrockade.
"Comeon. I´ll pay" sa han seriöst. " Well, only if I can by the snacs?" sa jag och han flinade.
"Deal." svarade han. " Good" flinade jag.



Alex perspektiv:



"Emilia sluta!" väste jag. " Nej men jag menar det. Det suger." sa hon surt.
"AAAh men gud" suckade jag. Vi var nu ute på stan och kollade lite kläder, fast alla glodde bara på oss.
Eller snarare mig. Flera personer har komigt fram och frågat om jag dejtar Harry , men då drar jag den där
'One Direction, tjejbandet från USA?' och det funkar varige gång.
Men för Emilia är det bara för mycket. " Kolla. Dom två glor värre en dom andra" sa hon och nickade mot två fjortistjejer. " Men aaah Emilia lägg av!" sa jag och puttade till henne. " Me vadå?!" snäste hon och jag suckade.
"Okej ... ska vi gå in till buttfiks?!" sa jag och började dra in henne.
"Okej. Bara för att det är den 'roligaste' afären på heeeela Drottningatan" sa hon surt.
"Men guuuud Emilia, lär dig se sakerna från den possitiva sidan !!!" sa jag och slängde uppgivet med armarna.
"Okej. Du där!" sa Emilia och ropade på en av tjejerna som stog och glodde.

"Eh ... jag?" sa hon frågande. " Ja, presis du." svarade Emilia och började gå mot henne.
"Emilia kom tillbaks!" väste jag.
"Varför glor du?" sa hon surt. "Eh... Lixom... Eller... Dejtar hon Harry styles?" sahon och pekade på mig.
"För det första så är det fult att peka." sa Emilia, och jag brast ut i skratt.
"Och för det andra, vem i helvetta är dendär jäkla  Harry Styles?! Varför tjatar ALLA fjotiiiizar om honom för?!" sa hon och
dom två tjejerna tittade chockat på henne. "Nehe, av er fick man inget vettigt svar inte." sa Emilia och
gick fram till mig. " Kom." sa hon och tog tag i min hand.

Vi rusade in på buttriks och fick väredns garvatack.
"Hahahahah OMG Emilia, jag äääälskar dig!" fick jag fram mellan alla mina skratt och
det bara sprutade tårar ner för våra kinder. " Hahaha det här är det roligaste som någonsin hänt mig" garvade Emilia till svars. "Hahaha vi är bra elacka vi" flinade jag.





Karos perspektiv:


"Vilja!!!" ropade jag. " Vad?" sa hon och kom in i  mitt rum från hallen.
"Kolla. Det är inte klokt. Är det  där Alex?!" sa jag och höll fram det senaste nummret av KLICK.
På framsidan prydde en stor bild på 'Alex' och Harry och rubrikerna leder 'harry styles nya svenska kärlek?'
"Jag har ingen aning!" sa Vilja till svars och slog sig ner på sängen brevid mig.
"Tror du hon kanske skulle ha sackt något , eller faste det kanske inte ens är hon" sa jag och vilja skakade på huvudet. " Nej men Alex är ju typ sådär lång och det där är ju hennes hårfärg" svarade Vilja och pekade
surt på tidningen. " Och hennes converse är ju exakt lika dana" konstanterade jag. " Jag vet. Vi kanske borde ringa och fråga?" sa Vilja och jag skakade på huvudet. " Nej, vi får inte vara för 'på'. Vi väntar och ser ifall något mer kommer ut, för jag tror Alex skulle ha sackt till åtminstonde mig." svarade jag och la undan tidningen.
"Jaja visst. Men om en enda bild till kommer ut på 'Alex' och Harry så ringer vi" sa hon och korsade armarna.
"Okej. Men inte om den där 'Alex' har till exempel svart hår" sa jag och tittade skepptisgt på Vilja.
"Men.... Okej då" suckade hon. " Bra."



Emblas perspektiv:



Hur kan hon göra så?
Jag sa det klart och tydligt 'Harry är min'. Det är tack ara MIG att Alex gillar One Direction,
fast jag sa åt henne att Harry var MIN och bara MIN. Hur kan hon göra såhär?!
Hur många gånger har dom träffats? Har dom kysst varandra?
Harry skulle bli min kille. I skolan varige gång Alex pratat om Harry sa hon alltid att
ifall jag skulle bli tillsammans med honom skulle hon vara glad för min skull, fast skulle hon det?
Jag är inte glad. Jag hatar henne.

Återigen tittade jag på tidningsbilden.
Jag vet att det är Alex. Hennes hår, det är den färgen. Och hennes converse, har presis det hålet
i kanten. Men hur lyckades HON av alla mäniskor bli tillsammans med HARRY STYLES.
Jag hatar henne.
Jag tog snabbt fram min mobil ur ficken och knappade snabbt in ett sms och tryckte sedan på skicka.
Smset löd;
'THIS MEANS WAR.'
                                                                                                                                                             


Vad tycker ni? Jag vill ha 3 kommentarer till nästa !  Men jag skulle bli sååå glad för 5 !!Pls !!
Men skriv vad ni tycker jag ska skriva och förbettra osv :)
xx




Kommentarer
Postat av: MajaMaja

Mera!!!

2012-04-30 @ 11:44:59
URL: http://mistermaja.blogg.se/novell
Postat av: Em

Jätte bra ! Mer :) <3

2012-04-30 @ 16:06:24
Postat av: Maria:)

Kommer nästa kapitel idag? Jag hoppas det!

2012-05-01 @ 16:55:44
Postat av: Anonym

Skriv massa mellan deras ''förhållanden'' till one direction det är roligare att läsa än att läsa när alla försöka lista ut om det är alex eller inte:) men du är fortfarande sjukt duktig :D

2012-05-01 @ 20:54:22
Postat av: Anonym

(vet att jag redan kommenterat det här kapitlet) men snällla kan vi inte få ett ikv?

2012-05-02 @ 20:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0