chapter 49 - awkward

 Vi har hela stranden för oss själva nu, och när låten är slut ligger alla utspridda, med värkande halsar efter all falsksång och mätta efter maten vi grillat. Man bara måste älska dessa retards. 
 
Viljas perspektiv:
 
 
Ett högljutt skratt lämnade min mun såfort jag läste smset.
Snabbt knappade jag in ett svar som löd något i stil med;
 Haha yeh right, and Im Madona....
 
"Skynda dig Vilja!" ropade min lillebrorsa, och jag stönade högt. " Urs vad jobbigt.." muttrade jag och fortsatte gå, medans jag lät tankarna glida iväg. Iväg till London vart nu Emma och Alex befann sig, med One Direction.
Önskar det var jag.
Återigen pep mobilen till och jag drog frustrierat upp den ur fickan. Dolt nummer. What the?!
 
No, Im Zayn. Promise -.
 
Jag himlade med ögonen och svarade.
Please, your NOT Zayn Malik. Just tell me who you are.
Sekunderna efter att jag tryckt på skicka fick jag svar.
 
 
Alex perspektiv:
 
 
Jag sträckte på mig och gav ifrån mig ett pipande ljud, och Harry suckade. " Be quiet Im asleep" mumlade han och jag satte mig klarvaket upp. " Not anymore" sa jag och log finurligt mot honom, innan att jag la mina händer på hans mage och började kittla honom.
"Hahahaha nooooo stop Im awake!" pep han mellan alla skrattanfall, och jag slutade med ett nöjt flin på läpparna. " Im just too good at this" flinade jag. " Haha no your not" svarade Harry, och nu var det min tur att ligga och tjikna av skratt. " Harry stooooooop!" skrattade jag. " Haha alright. Comon" han reste sig upp och streckte ut sin hand mot mig.Jag tog tag i den och han drog upp mig på fötter.
"Im hungry" klagade jag och han himlade med ögonen " Wow, I thought only Niall says 'Good morning' in that way" jag flinade mot honom till svar, och vi gick sedan ut till köket, vart redan Zayn och Niall befan sig.
 
"Good morning sleeapheads" log Niall när vi kom in. " Morning on you too" svarade jag med ett leende, och gick fram till Niall som just tänkte hugga in i sin skål med flingor. " You dont minde, dont you?" sa jag och presis när han skulle sätta ner skeden i skålen tog jag tag i den och stoppade i en ny sked i den. " Thank you" sa jag och tog en tugga. Så som han hadde öppnat munnen för att stoppa in tuggan, så stog han kvar och glodde chockat på mig. "But..... that my food" sa han och putade sorgset med underläppen. " Not anymore" flinade jag och tog enu en tugga, och slickade monsorgsfult på skeden, för att reta honom. Niall gick med tunga steg mot kylskåpet och tog fram mjölkpaketet igen. " You will regret this..." muttrade han.
Harry och Zayn började garva och Harry slog sig ner på stolen brevid Zayn, medans jag hoppade upp på köksbänken.
 
"So, what are we doing today?" frågade jag innan jag stoppade in ennu en sked i munnen.
Zayn hade blicken fäst vid mobilen, medans Harry tog tag i hans halvätna macka på bordet framför honom och tog en tugga av den.
Medans han tuggade såg han ut att tänka ut ett svar till mig.
"I think" började han och svalde sedan. " I think" sa han återigen, men slutade sedan och kollade frågande runt i rummet. " I THINK...?! " sa Niall irriterat och satte sig mitt imot honom och tog en tugga ur sin skål.
"I think that" sa Harry lite halft frånvarade. " For Gods sake Harry you think WHAT?!" utropade Niall med munnen fylld av flingor med mjölk så det flög över hela bordet.
"Hahahahahaha grows!!!" ropade jag och kunde inte sluta skratta. Då reste Niall sig upp och gick fram till mig.
"Now.... time for revenge"  Utan att jag visste ordet av det rann det mjölk ner för mitt hår och mina kläder.
"NIALL?!" utropade jag förvånat. " Haha right back at yah!" sa han och lämnade sedan rummet med tunga steg, medans allt jag kunde göra var att stå där med mjölk och flingor rinnande ner över mig medans min mun stod helt vidöppen.
 
Nu var det Zayns tur att skratta. " Hahahahahahahahaha Niall's pissed!" garvade han, och jag kände hur jag fick en klump med skuldkänslor i magen. " Ow...." sa jag och kände hur jag började rådna.
"Haha dont be scared Alex, its my foult that hes angry " flinade han och jag höjde frågande på ögonbryna. " Why?" sa jag och Zayn la stolt ner mobilen på bordet. " I was just joking, but I called Justin Bieber gay..." sa han och ett stort flin spred sig på hans läppar.
 
Harrys perspektiv:
 
 
En flämtning lämnade Alex mun och hennes ögon svartnade.
"Oh no, you didnt...." och innan jag ens hunngit avsluta min mening, så var nu två stycken skålar av flingor med mjölk uthälda.
"Nooooo my hear!!!!" skrek Zayn och flög upp ur stolen. " It took me an hour to get that swag on!" ropade han och jag och Alex brast ut i skartt, och även Niall som satt i soffan.
"Hahaha go Bieber power!" ropade Alex och höjde sin knytnäve upp i luften.
"Go Beliebers !" ropade Niall till svars.
Zayn stormade ut ur lägenheten och Niall satte sig stålt ner på hans platts.
"So, what will we do today then?" sa Alex igen och jag harklade mig.
"I think...."  " AND HERE WE GO AGAIN!" ropade Niall och slog ut med armarna .
Alex brast ut i skratt och jag kollade surt på dom. " Whats the problem with Beliebers?" muttrade jag.
"I dont know" flinade Niall. " Well I think the milk will make my hear soft" flinade Alex och pekade på sitt dygnsura hår. " Haha tell that to Zayn - he will be thrilled"
Vi alla tre började skratta och jag försökte återigen, för tredje gången avsluta min påbörjade mening.
"Well, I think we should-" presis då pep Nialls mobil till.
"Oh Im going too meet up with a friend " sa han och la ner mobilen i fickan., " So you guys can have fun without me" log han. " Alright, but weres the rest?" frågade jag.
"Liam and Emma are shopping and Louis is asleep" log han till svars. " See yah!"
" See yah sucker " svarade jag. " Go Belieber power!" ropade Alex innan Niall smällde igen dörren.
 
"So..." började jag och gick fram till Alex. " Its just you and me now " började jag och lutade mig fram för att kyssa hennes fylliga läppar. Jag kände hur hon log och jag lutade mig sedan tillbaks för att se in i hennes vackra gröna ögon.
"So, I thinkn we could have a... 'romantic day' together?" frågade jag och höjde på ena ögonbrynet.
"Romantik like...?" sa hon och get sin i läppen.
"Like... Lets rent a movie, that buy some snacks and then I will make dinner " sa jag och hon nickade gillandess. " Sure... but just if we'll make that dinner together " sa hon och fucktade läpparna.
"Sure " log jag och hon hoppade ner från köksbänken.
"Well, we need to change clother..." sa hon och tittade menande på mig som bara stog i kalsonger, och sedan på henne som hade sin snobben pyamas på sig ".. and then lets go!" sa hon och började gå mot rummet.
När vi kom in tog hon tag i några kläder från sin resväska och gick sedan mot badrummet.
"You know you're always welcome to change in here...?" sa jag och hon himlade med ögonen.
"You wish" flinade hon och stängde sedan dörren.
 
Emmas perspektiv:
 
 
Mina händer värkte av alla kassar som nu tog upp hela mina nävar.
Jag har nog allrdig i hela mitt 13 åriga liv, bärt något så tungt. Och nog allridg shoppat såhär mycket.
Ifall den inte vore för Liam, som insisterade på att betala skulle jag nog inte ens köpt så mycket.
Aldrig. Och om jag ska vara ärlig visste jag inte ens att det finns SÅ många afärer i EN Galleria.
Och att det bara tar 5 plagg att fylla upp en påse?
Ja det är mycket jag lär mig idag. Synd bara att det inte kommer att påvärka mina betyg som vi kommer
få nu i 8.
"So, were here" pustade Liam ut, och vi släppte ner alla våra shopping kassar med en duns.
"Finely!" utropade jag och Liam skrattade. " So, what do you want? I think I'll take a... a milkshake " sa han.
Jag vände upp huvudet mot MCdonalds menyn som hängde på väggen.
"I think I want the same thing " svarade jag.  "LIAM?!" utropade någon bakifrån helt plötsligt bakom oss.
Vi båda vände på huvudet och såg hur en springande Danielle närmade sig oss.
"Heeeeeey Babe!" ropade hon och slängde sig runt Liams hals och pressade sina läppar hårt mot hanns.
Jag kände hur ett sting av svartsjuka vällde över mig.
Jag tittade snabbt bort och bet mig i läppen.... kan det bli mer awkward?
"So, your going to eat here? Can I join?" log Danielle. "Sure, I was just on my way to order, so what do you want?" frågade Liam henne och hon ryckte på axlarna. " Suprice me" sa hon och flinade mot honom.
"Okey, I'll be right back" sa han och gick mot kassan.
Danielle började  snabbt gå till  ett av borden och jag staplade vingligt efter med alla 100 kassar efter mig.
Jag såg säkert ut som en packåsna. Hon satte sig elegant ner, medans jag muckde av mig alla kassarna och trillade ner i stolen.
Hon snörpte på munnen, och en awkward tysnad spred sig over oss.
Minns ni min fråga om något kunde bli mer awkward? Ja det kan det.... Jag suckade och jag mötte Danielles blick.
 
Hennes bruna ögon borrade sig in i mina grönblåa ögon och en ilning for genom min kropp.
"I just want to make this clear between us" började Danielle och satte in en hårslinga bakom hennes öra. " Liam is MINE. I can see how you look at him. But just back off, alright? Your just a FAN and Im his GIRLFRIEND. Something that you' NEVER going to be. Alright? " Min pulls höjde sig och min strupe blev genast torr. Vem tror hon att hon är?!
Jag hade lust att bara skrika ut allt på henne, men jag kunde inte. Jag fick inte ut ett enda ord ur min mun.
Allt jag gjorde var att chockat kolla på Danielle som värkade nöjd med resultatet.
J*vla b*tch !!!!
 
"Girls, Im back!" sa Liam, som ställde ner tre milkshaked på bordet. "So, what did you talk about?" sa han och slog sig ner brevid Danielle. Till min förvåning log hon stort mot mig och fnissade lite blygt.
"I told her that her skrit were really beautiful" sa hon och surplade bligt på hennes milkshake.
"Thakn you" sa jag spydigt och tog en klunk av min milkshake.
Men den var helt iskall, och ilningarna spred sig i min mun, vilket fick mig att andas in halva klunken.
Jag började hosa som en idiot, och blev helt irröd i ansicktet.
"Emma, are you okey?" sa Liam oroligt och baknade mig i ryggen för att hjälpa mig få tillbaks andningen.
"Uhum...!" hustade jag fram och blev bara ennu rödare.
Jag såg säkert ut som en röt hostande tomat.
När jag entligen fick tillbaks andan, så nös jag. Inte en vanlig nyning, utan en såndär nysning som lät över hela MCdonalds, och som fick tårarna att spruta ner för mina kinder.
"Emma, are you alright?" sa Danielle oroligt och jag blängde surt på henne. " Yeh, that you Im alright" sa jag och skulle ta upp sugröret till munnen när det istället åkte rakt in i ögat.
 
"AAAAAW!" vrålade jag och flög upp.
"Oh God, Emma are you sure your alright?!" sa Liam och reste sig upp.
"Yeh... but actually Im feeling a bit.... tired. Im need to go home. See you there?" sa jag och tog upp alla mina påsar. " But Emma, are you sure you'll find your way home?" Haha yess ofc!" svarade jag stressat och började gå mot den ena utgången. " Emma !!" ropade Liam bakom mig. " Yess?" jag vände mig om och han kollade oroligt på mig, och brevid honm satt en Danielle som såg ut att dö av skratt. " Its the other way..." sa han och pekade mot utgången på andra sidan rummet.
Jag fnös och marsherade dit, " I know that" mumlade jag och nästan sprang ut ur MCdonalds.
 
När jag var något kvarter bort sjönk jag ner på marken och gömde ansicktet i henderna.
Varför ska jag ALLTID göra bårt mig?!
 
 
 
 
                                                                                                                                            
 
SOOOOOO IM BACK !!! :)
Haha vad tycks?! :) Själv blev jag (ALEX) Väldigt nöjd med dethär kapittlet jag:)
Men jag vill bara påpeka att jag skrev dethär med min kompis som satt brevid och garvade (ni vet flummhumör) så bli inte sura ifall det spårar ut liiiiite.... ;)
hehe jaja men i alla fall, komentera osv, så ska jag försöka fixa ett nytt kapittel snart igen :)
xx
 

Kommentarer
Postat av: Emma

haha skitbra Alex. Emma är ju bra att skämma ut dig.... haha jag kännde mig som henne ;) Uppdatera imorgon också?! :)

2012-07-13 @ 23:02:28
Postat av: MajaMaja

asbra!! hahah,
more! :)

2012-07-15 @ 19:30:35
URL: http://mistermaja.blogg.se/novell

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0