chapter 53 - 13vs15

 

 


"Vill du prata om det?" viskade jag till Emma. "Imorgon.." viskade hon till svars, och jag hörde på hennes röst att hon var helt förstörd. " Emma, det kommer bli bra. Det var bara ett löjligt missförstång, och jag tycker Liam överreagerade. Lixom, du får kyssa vem du vill, han har ju Danielle!" sa jag och Emma suckade.
"Snälla lyssna, det var en K.R.A.M. ok?" sa hon surt. " Jag vet, men spela roll" sa jag till svars. " Godnatt Emma." "Godnatt Alex."

 

 

Alex perspektiv:

 

'Its time to get up, in the morning - MORNING' jag slog upp ögonen och kollade runt omkring mig, 
'we got mcdonalds brakefast for you - just for you!' jag hoppade upp från soffan och småsprang mot min väska i hallen och började leta efter min mobil.
' we drow three miles to get it - so better get up and eat it - " Jag hittade den tillslut och tryckte på grön lur.

(kurvigt - alex vanligt - alex mamma)

 

-heeeeeeeej mamma ! utbrast jag, och kände hur mycket jag facktisgt saknade henne och pappa.

-Hej älskling, hur är det? , frågar mamma.

-Det är grymt. vi har sätt nästan allt här i London, och gått runt lite här och var, och .... hörjade jag och jag uknde höra hur mamma skrattade.

-Jaja, vi får prata om det när ni kommer hem. Ni kommer imorgon klockan ...? , sa hon.

-Vi ska åka till flygplattsen klockan 10, så planet lyfter 12... jag tror vi kommer vara hemma runt 3? Ni hämtar väl oss med bilen? babblade jag på, och såh hur både Louis och Harry hade vaknat dom också, så nu satt dom och Emma och började med fruckosten.

.Jadå, det är klart. Men jag ska åka och ses med Rita nu, så att vi ses imorgon, okej? 

-Okej, älskar dig puss.

 


Jag la på och gick sedan ut till köket, var alla andra nu satt.

"So, what are we doing today?" sa jag och satte mig på stolen brevid Louis.
" I were thinking about eat dinner at Petrus" sa Harry, och Louis nickade. " Wait, Petrus, isnt that the moste expensive resturant in London?" sa jag shockat och kollade på Emma, och också var lite förvånad över det valet. 
"Well it is, but you are going home tomorrow, so we need to get a good ending of this week" sa Louis och nu var det Harry som nickade. " Uhm... well okey then" sa Emma.

 

 

8 timmar senare :

 


"Emma!!!!" vrålade jag, och Emma kom inspringande i rummet. " Ja?" "Kan du ge mig min mobil?" sa jag och nickade mot sängen, eftersom jag stod och lockade håret, och kunde inte röra på mig eller händerna.
"Jo, här" sa hon och räckte mig den. " tack!" Emma var påväg ut ur rummet när jag återigen ropade på henne. " Vad är  det nu??" suckade hon och vände sig om. " Åh, I like it!" sa jag och nickade mot hennes kläder.

"Hihi tack" sa hon och snörrade runt så jag skulle se den ljusblåa klänningen helt. Hennes hår var plattat, och hon hade ljust smink som matchade den vackra klänningen.

Till skillnad mot Emma, hade jag en svart klänning, med sotade ögon och lockigt hår.
.  Idag hade vi varigt ute och shoppat till ikväll, eftersom vi båda villa vara extra snygga, eftersom vi skulle hem imorgon.

"Så, jag är klar nu" sa jag och drog ut locktången ur vägguttaget. " Du ser värkligen jätte fin ut" sa hon och snörrade på sin hand, i ett täcken på att jag skulle snörra runt jag också. Jag gjorde det och hon log jätte stort. "Jag älskar värkligen din klänning" sa hon och jag gick fram till henne och fixade till hennes hår som hade fallt lite fel. " Du se också jette fin ut. Liam kommer dö " vi skrattade och gick fram till våra resväskor som stod på golvet brevid Harrys säng. " Vilka skor ska du ha?" frågade jag Emma,och hon ryckte på axlarna."Jp, jag visste att du skulle svara det så jag... Du vet  i affären när jag sa att jag skulle på toa?" frågade jag och Emma kollade frågande på mig. " Ja?" "Ja, jag köpte domhär till dig då. Jag tyckte dom skulle passa så bra till klänningen" förklarade jag och drog upp en skokartong ur en påse under sängen.
"Va?! Nej Alex det är för mycket!" utbrast Emma. " Sluta larva dig och öppna!" flinade jag. Hon suckade, men gjorde som jag sa.

"OMG Alex taaaaaack!!!" utbrast hon och kramade hårt om mig. " Haha sätt på dig dom då!!" sa jag och hon gjorde som jag sa. " Så, nu kommer Liam DÖ"flinade jag och vi båda brast ut i skratt. "Vad ska du ha för skor då?" sa Emma och såg lite skamsen ut. " Jag vet inte ricktigt, jag tror jag tar mina älskllingar" sa jag och höll upp mina vita converse. " NEJ det gör du INTE till dendär klänningen!" protesterade Emma. " Men jag vet inte vad jag ska ha om inte dom?" sa jag frågande. "Du kan ta domhär.." Emma började rota i sin resväska och höll sedan fram ett par svarta jeffrey campbell.

"Du Drivr väl?!" utbrast jag. " När fick du tag på dom?!" "Jo, Liam köpte dom till mig när vi var ute och shoppade. " sa hon och ryckte på axlarna. " Vi har ju endå samma skostorlek, så ta dom nu" log hon. " Naaw tack!" sa jag och satte på mig dom. "Vi är snygga vi!" sa Emma och jag började asgarva. " Och självgoda" 

"Guys, the cab is here, its time to go..." sa Harry som hade blicken fäst i mobilen, men kollade sedan upp på oss och log stort.

"You both are.... beautiful" sa han och jag kände hur jag började rådna. " Thanx " sa Emma, och gick sedan ut ur rummet. Harry tog tag i min hand och vi gick tillsammans ner till porten, men han släppte sedan min hand, eftersom det just nu var papparazzis utenför.
När vi kom till taxin stod alla killar där helt välklädda och både jag och Emma gav dom alla komlimanger över deras klädval.

"You guys looks amazing" sa Emma, och Liam vek undan blicken. Jaha, dethär skulle bli en awkward kväll ifall dom två inte kommer överens...

 

Väl framme vid resturangen, när vi stog och väntade på en kypare, drog Emma mig åt sidan.
"Alex, kolla på detdär" sa hon oroligt och pekade på en lapp som hängde på väggen. 
after 21.00 noone under 16 allowed.
"Uhm... jaja vi kommer säkert inte stanna här så länge" mumlade jag och Emma blängde på mig. " Alex, klockan är halv 9." "Oj..." Sa jag lite shockat. " Men ifall killarna tror att vi är 15, så borde nog kyparen gå på det med, daah" sa jag och himlade med ögonen. " Okej..." sa Emma osäkert och vi gick återigen fram till killarna.

"A table for 7." sa Harry. "have you booked?" frågade kyparen. " Yess, its Horan" sa Niall. "Okey, follow me.. Wait, how old are the girls?" både jag och Emma stelnade till. "Emma-" sa Louis och pekade på Emma, " Shes 15, and will be 16  in... is it 3 weeks?" sa han och Emma nickade. "And Alex -" fortsatte han och pekade på mig- " she will be 16 in October" fortsatte han. Hur visste han när vi fyllde år? Jaja tur bara att han inte visste att vi fyller 14 och inte 16... " Okey, thats okey. Follow me" sa Kyparen och lädde oss till ett runt bord i ett hörn, lite längre ifrån allla andra, och inte nära ett fönster, säkert så vi skule få vara ifred.

 

Middagen fortsatte och vi hade väldigt trevligt och mysigt, och vi skrattade och pratade och åt och allt var helt perfect. Det enda dåliga var att det var väldigt spännt mällan Liam, Louis och Emma. 
Men enligt mig uppför sig alla som småungar så jag orkar inte bry mig. 
Louis sam en massa skämt, vilket fick oss att skratta, och eftersom Niall skrattade så mycket, började vi alla skratta ennu mer. Under tiden vi väntade på våran mat, höll Harry ett fast gräpp om min hand, och ibland bara tittade vi på varandra och log. Det var då Louis och Niall ville dra några skämt om det, och så var skratten igång igen. Zayn sa några ego komentarer och Liam skulle säga imot, och ja, då var skrattet igång igen xD

 

Harrys perspektiv:

 


"I had a awsome evening" sa jag och Alex la sig ner brevid mig. " Me to. It was really fun" sa hon och jag nickade. Nu var vi tillbaks hemma igen,och klockan var runt 3 på natten."I will miss you so much" sa Alex helt plötsligt. Jag kollade in i hennes ögon och såg att dom var blanka. " Bebe, dont cry" vädjade jag och kramade hårt om henne. " But when will I see you again?" sa hon. "I... I dont know.. we will go on a tour soon to America, but .. you and Emma can visit us..?" sa jag och förstod att jag jag inte har någon aning när vi kan ses igen.
"I hope so..." mumlade hon.
"Or when I have a break I can come to sweden, or we can go somewere else together,.." försökte jag men jag kände att även jag var näga på att börja gråta. "I love you Alex, and I'll miss you so much" suckade jag. "I love you to, and I will miss you even more" sa hon och lutade sitt huvud mot min bröstkorg. 
"We have to wake up at 8 tomorro, so lets go to sleep" suckade jag. Hon vände sig och och jag tryckte henne hårt mot mig. " Good night sweety" sa jag. " Goodnight bebe" viskade hon till svars.

 

Liams perspektiv:

 


Klockan tickade på , och snart var den halv 4. Jag kan inte fatta att dom ska hem imorgon.
Jag kan inte fatta att jag inte pratade med Emma på hela dagen.
Varför ska jag vara så barnslig?! Jag har en flickvän, jag borde inte bry mig ifall Emma var med gågon annan kille eller så...
Men hon var så sjut vacker idag.... AAAAH varför måste allt vara så sjukt jobbigt?! Jag måste snacka med henne imorgon, innan dom åker.

 

Emmas perspektiv:

 


"Aleeeeex!!" ropade jag. " Ja?" sa Alex och kom inspringande i rummet. "Var är mina jeans?!" sa jag stressat. " Jag har ingen aning?!" sa hon irriterat. "Men jag hittar dom inte?!" "Jag hittar inte min munktröja!!" sa hon och sprang ut ur rummet. Om 30 min skulle taxin komma, och jag kan säga det, att vi är långt ifrån klara..

Jag mosade in allt i väskan och sprang sedan ut till hallen och ut ur lägenheten och in till dom andras lägenhet.
"Have someone seen my jeans?" sa jag stressat. " Nop." sa Zayn. " I think they are in my room" sa Liam.
Ah, varför tänkte jag inte på det?! Det var ju där min resväska stod..." Oh, thanks!" sa jag och sprang in till Liams rum. Ja ! Där är dom!
Påväg ut ur lägenheten ropade Liam på mig och jag sprang in till köket. " Yes?" sa jag stressat.
"Emma... we need ot talk" mumlade han. " Liam, I cant right now. We can talk in the cab" sa jag och sprang in till Harrys och Louis lägenhet igen. " ALEX your jsweather is here!" ropade Louis och gick in till Harrys rum med den. " Ahh thank you!" utbrast hon. Jag himlade med ögonen och slog mig ner på golvet brevid soffan och mosade in mina jeans i väskan. " Dont forget your shose" sa Harry och ställde mina converse på golvet framför mig. " Ah thank you hazza" sa jag och försökte proppa in dom i väsnkan. "Alex !! Mina skor får inte platts, kan jag få lägge dom hos dig!!??" ropade jag. " Go for it!" ropade hon. " Harry, can you please give those to Alex?" sa jag. " Ofc" log ha och gick in till Alex.

Ahh varför hade vi shoppat så mycket?! Mer en hälften får ju inte ens platts i min väska..
Zayn kom in med Niall eftersom, och dom slog sig ner på soffan. " Need any help?" flinade dom. " No thanx Im fine" muttrade jag, och försökte stänga resväskan, vilket inte funkade så bra, så att både Niall och Zayn brast ut i skratt igen. " Move" befallde Zayn, och jag gjorde som han sa. Niall satte isg på resväskan och Zayn började dra igen väskan på ena sidan, medans jag drog i den andra, och tillslut var den stängd.

I samma sunt kom Liam in u lägenheten. " Guys, the cab is here!" ropade han. "Okey, give me the bag Emma, we will take it dawn for you. " sa Zayn. "And I can take your other bag.." flinade Niall och nickade mot dandväskan, som just nu såg ut att vara lika tung som resväsken. " Hehe okey" skrattade jag. "And you and e should talk." sa Liam.

 

Alex perspektiv:

 


"So, I think that was everything..." sa jag och kollade runt i rummet medans jag slängde handväskan runt axeln. Harry stog i dörröppningen med min stora svarta resväska och flinade mot mig. " And what about the tickets..?" sa han. " Ohh no I dont know where I but them!" butbrast jag och han började skratta. "Tke it easy, I have them" sa han och höll upp biljetterna. " Oh good. " "ALEX, HARRY?!" hörde vi Emma ropa från Hallen. "vi kommer!" ropade jag till svars, och gick ut till henne.

"Vart är biljetterna?" sa Emma. " Harry har dom." svarae jag och Emma stelnade till. "Har... Harry dom..?" 
"Ja, vadå?" sa jag frågande. "Alex. Våra PERSONNUMMER står på biljetterna." sa hon. " Oh fuck..."

"Alex... Are you guys just 13?! "vi båda vände oss om, och såg att Harry stod där, och höll upp biljetterna mot oss. "Ohm.. I can explain..." sa jag stressat.

"Wtf Alex, you are just 13 years old !! WHY did you say that you are 15?!"  skrek han. "I never told you I was 15!!" ropade jag till svars. Louis kom in i rummet. "We need to go.... What happend?" sa han.
"Alex and Emma are just 13 years old" sa Harry. " What?!" Louis kollde förvånat på oss.
"But we can explain..." sa Emma . " Alex, dont you get it?! You are 13 Im 18?! ITS 5 YEARS DIFFERENCE BETWEEN US, AND U FUCKING SLEPT IN MY BED!" ropade han. Jag kände hur mina ögon vattnades, och jag började se allt suddigt. "ITS NOT MY FAULD THAT YOU THOUGHT I WAS 15?!" ropade jag till svars. 

Niall,Liam och Zayn kom in i rummet och kollade oförstående på oss. "Are you guys just 13?!" sa Niall shockat. "YES WE ARE 13. SO WHAT?!"ropade jag. "SO WHAT?! YOU ARE JUST A LITTLE CHILD!" ropade Harry.
"We are not little children!" sa Emma drygt. "Emma, stay out of this..." mumlade Zayn. "We are just 13, and so waht?! OLDER IS JUST A NUMBER!" ropade Emma. "STOP BEING SO CHILDISH!" sa Louis surt. Både jag och Emma gapade stummt över Louis komentar, och sedan tog jag ett steg fram mot Harry. "Take care." sa jag och tog tag i minresväska, sedan sprang både jag och Emma ner för trappan.

 

Taxi chafören stoppade in min resväska i bakluckan medans vi hoppade in i bilen , och när han väl satte sig så kom alla kilarna utrusande från porten. "DRIVE!" ropade jag och Emma i min på varandra, och han började köra sekunderna innan killarna hunnigt fram till bilen. Både jag och Emma brast genast ut i gråt.

 

                                                                                                                                                         

 

 

OMG !!! OVÄNTAT.... eller?

Så, tycker ni killarna överreagerade? Eller? Vad tycker ni ska hända? Ska killarna följa efter dom till flygplattsen? Var Harry lite väl hård mot Alex? 

KOMENTERA !

 

p.s komiåg att dethär är ett TIDSINSTÄLLT inlägg xD

 

xx

 

 


Kommentarer
Postat av: MyOneDStorys

Hej! Fin blogg!
Sugen på ett länkbyte med oss? Kommentera på vår blogg om du vill göra ett (i menyn). Kram!

2012-08-09 @ 15:14:56
URL: http://www.myonedstorys.blogg.se
Postat av: MyOneDStorys

Oh, läs gärna våran novell också! :D Och kommentera vad du tycker!

2012-08-09 @ 15:16:13
URL: http://www.myonedstorys.blogg.se
Postat av: Anna :)

Herreeeeguuud vad bra!!!

2012-08-09 @ 17:30:09
Postat av: Maria:)

Dööööööööör!!!! Jag ska typ döda dig! När jag läste det va det ända jag tänkte typ "VAAAAA!!!!" men nu efteråt typ garvar jag, och jag vet inte varför, haha. Men du skriver ju as bra!!! Och nu har du förstört allt, ne, jag skämta bara. Men as bra novell, det här kapitlet va nog bara för mycket för mig, hahaha

2012-08-09 @ 21:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0