Kap 48 - Laugh out loud

- I will fix everything, hunny don't worry.
Jag vänder upp mitt ansikte mot honom, och ler.
- You just called me hunny. 
- Yeah, you are my hunny. 
Jag ställer mig på tå, och ger honom en snabb puss, innan vi släpper taget om varandra och kliver ur "kupolen". 
Vi går fram till dem andra, som har väntat vid biljettkassan. 
- Wow, why are you guys so wet? Utbrister Louis och skakar på huvudet. 
- We... Took a little swim... börjar Liam och blinkar mot mig. 
Jag rodnar och Alex höjer på ögonbrynet. 
- Okey.... Who's hungry? Säger Niall och vi börjar gå mot bilen. 
Alex springer ikapp mig och krokar i min arm. 
- Vaaad hände där då? hon flinar och jag börjar rodna igen. 
- Berättar allt. Snart. Men jag kan säga dig en sak Alex, min önskan har slagit in.
 
 
 
 Emilias perspektiv:
(svart-emma kursivt-Emilia)
 
- Vänta... Du fick din första kyss i London Eye, i LONDON, med Liam?!?!?!?!?!??! 
 
- JAAA!! 
 
- Snacka om att ni har det bra där borta! Men okei, vad tror du händer nu? 
 
- Ingen aning faktiskt... Jag är rädd för att typ "det var ett missförstånd, älskar Danielle, sorry ska vi vara vänner liksom.." men samtidigt känns det inte som Liam. Jag tror faktiskt det blir bra mellan oss, fast jag vet ju inte. Det suger att inga vet om det... Ja utom du förstås och Emma förstås hahah
 

- Okei hjälp du är verkligen kär såhär mycket har jag aldrig hört dig säga på typ 30 sekunder hahaha!
Jag tror att du bara måste... vänta! och se vad som händer, eller vad säger du?
 
- Jo det har du rätt i... Vänta det knackar på dörren..... DET ÄR LIAM!! Ohh hjälp jag ser jätteknäpp ut, pyjamas på mig och allt.... VAF*N ska jag göra??!?!??!? 
 

- Ta det lugnt! Ta bara på dig något och öppna. Bete dig som att inget har hänt typ... 
 
- Okii, måste lägga på nu men jag ringer dig sen!! puss
 
-Lycka till!! puss
 
*klick*
 

Saras perspektiv:
 
 I'm broken... Do you hear me? I'm blinded, cause you are everything I see....
 
Jag stänger av min ipod som spelar one direction på replay och suckar. 
Inget att göra, sommarlov, värme och jag är i stan. Pappas semester börjar inte förens nästa vecka, och tills dess är jag fast i den varma lägenheten i stadshagen. Mamma har åkt iväg på konferans med jobbet i några veckor och min bror är på något karateliknande läger. Återigen suckar jag, innan jag slår Karos nummer och väntar på svar. Fem signaler senare spelas hennes telefonsvarare upp, och jag lägger på. Vilja då? Jag letar fram hennes nummer innan jag för luren mot örat. 
 
*- Du har ringt telefonnumret 070...... Abonenten du försöker nå, kan inte ta ditt samtal just nu*
 
Men ååååh! Kan ingen svara? Istället slår jag Alex nummer, men avbryter mig snabbt. Alex är inte hemma. Alex är med Emma och 1D i London. För de "vann" en tävling. Kan denna sommar bli bättre? 
Jag blir störd i mina tankar av ett sms. 
 
Embla skriver:
 
Jag, Emilia och typ åtta tjejer till från klassen + tre killar ska till Brunnsviken och grilla! Sen blir det övernattning hos mig, är du på? :)) <3<3
 

Och tankarna som bultat i mitt huvud den närmsta veckan blåser bort, så fort jag läser sms:et. 
 
Jag är på! :D <3<3 
 

svarar jag och börjar stressat packa ihop bikini, sovkläder och allt annat nödvändigt. 
 
Viljas perspektiv:
 
-Pust, flämt, suck.... Mina fötter går i takt med låten Where have you been? samtidigt som mina andetag blir tyngre.
Jag kämpar mig upp för den sista backen och börjar precis se vårt hus, min lillebror och min mormor när musiken som spelas i mina öron avbryts av ett sms. 
 
- Inte nu!! fräser jag mot mobilen, som om den kunde höra mig. Men eftersom jag redan börjar tappa fart efter en flera kilometers springtur stannar jag upp och tar upp telefonen. 
"Dolt nummer" står det i kontaktrutan när jag låser upp min mobil och stänger av musiken. 
 
Is this Vilja? 
 
Vilken jäkla pervo skriver till mig, dessutom på engelska?!?!? 
 
Yes. Who are you??! 
 
Svarar jag och går fram emot ett träd för att strecha. 
Mobilen piper till och jag undrar hur anmäler en "dolt nummer kontakt"...
Jag slår vant koden och klickar fram sms:et. Precis när jag ska läsa det flyger en fluga in i mitt öga och jag skriker till och viftar vilt omkring mig.
- Stick!!!!! Ahhhhh, fräser jag igen. 
Jag återgår till telefonen, och först är det svårt att läsa,tack vare flugattacken.
 
It's Zayn... Zayn Malik. 
 
 
Liams perspektiv: 
 
Jag står framför spegeln och rättar till min t-shirt. Drar upp jeansen, och knyter skorna. Igår... Var det bara jag och Emma. Tillsammans i London Eye, och jag kände något jag inte upplevt på länge. Kärlek. Men samtidigt gör det allt värre. Att vara med Emma. Fansen är vana med Danielle, jag tror faktiskt dem gillar henne. Om en ny tjej skulle komma in i bilden, som dessutom är ett fan blir det kaos. Och jag är ju fortfarande tillsammans med Danielle. Eller?
Suck, alla dessa tankar leder mig bara till dåligt humör. Jag tänker på Emma igen, på hennes skratt när vi kittlades. Ååå Emma. Henne vill jag träffa nu. 
 
Jag går mot hennes dörr, och knackar på. 
 
- Emma, it's me! 
 
Jag hör hur hon pratar stressat och högt på svenska, innan hon ropar "One minute" och stökar omkring i rummet.
 
Tillslut öppnar hon och ler stort. 
 
- Hi... Börjar hon, men hinner inte säga mer för jag drar in henne i en kram. 
 
- I've missed you Em. 
 
Hon fnittrar till.
 
- How? We live in the same apartment, and hang out all the time... 
 
Jag räcker ut tungan mot henne, men så fort jag dragit in den kysser hon mig. 
 
- I've missed you to Liam. Very mutch. 
 
Vi ler mot varandra och jag spanar in mot hennes rum. Hon ser det, och verkar plötsligt bli nervös.
 
- No! I didn't think about that... säger jag och hon skakar på huvudet.
 
- I know I know.. 
 
Det blir plötsligt pinsamt. Men sen ler hon, och går in mot rummet och tar sin väska. 
 
- I have been in London a while... And I havn't shopped anything! Today you're taking me out to shop. 
I wan't to go everywere!! 
 
- hahahhaha! Fine my lady, I'll take you everywere! Jag håller fram min hand, och hon tar den. Tillsammans går vi ut ur lägenheten, vinkar hejdå till Zayn som verkar upptagen med sin telefon och Niall som eftertänksamt letar efter något att äta i kylen. 
 
Emblas perspektiv: 
 

- Skicka kakorna!! Ropar Ida och snart får hon ett kakpaket i huvudet. Spridda skratt hörs. 
 
Killarna har börjat få igång grillarna, och snart ligger köttbitar, korv, halloumi, marshmallows och zooapor på dem. Emilia som somnade i solen för någon timme sen vaknar upp, och skriker när hon är nedbäddad i sand.
 
- VAD I HEEELA VÄRLDEN???!!? ropar hon och stirrar argt på oss. 
 
- HAHAHAHHAHAHAHAHHAAHAHHAHA!! 
 
- Du skulle ju bränna dig annars! och du var så söt när du sov så vi ville inte väcka dig! förklarar Katta, och Emilia jagar ner henne i vattnet. 
 
Några av tjejerna spelar kort, eller försöker men korten blåser iväg hela tiden. De skrattar högljutt. 
Karin har med sig högtalare, och sätter på någon sommarspellista. Alla känner igen låtarna, sjunger med eller skämtdansar. Ute på flytbryggan dansar Filippa och Katta tango. Emilia och Erika puttar i dem och viker sig av skratt. 
 
- Maten är klar! Ropar killarna, och alla funderar vad de ska välja. Samtidigt börjar en låt vi sjöng på någon utav konserterna i 7:an spelas, och alla börjar skråla med. Tillslut står vi alla och sjunger för full hals, och de människor som är på stranden börjar packa ihop sina saker och försvinner så småningom. Vi har hela stranden för oss själva nu, och när låten är slut ligger alla utspridda, med värkande halsar efter all falsksång och mätta efter maten vi grillat. Man bara måste älska dessa retards. 
 

Hej igen! Malin här alltså. 
Kort kapitel, och sent men det tog längre tid att komma på något än väntat, ber om ursäkt. Jag kanskekanske skriver ett till kapitel, tidsinställt så att Alex inte behöver stressa igång med något på direkten när hon kommer hem. Som sagt innan, stort tack för komplimangerna! ♥
Om ni har lust att kommentera igen får ni gärna skriva vems perspektiv ni vill läsa om! 
Antingen någon utav tjejerna i stan (Embla,Emilia,Karo,Vilja,eller Sara) Eller någon av 1D, eller Alex eller Emmas perspektiv. Vore till stooor hjälp! :) 
Pussar till er! /mallanmalin
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: MajaMaja

Asbra! du får gärna skriva mer, och gärna i karos perspektiv.... ;)

2012-07-04 @ 16:59:28
URL: http://mistermaja.blogg.se/novell
Postat av: Anonym

Jätte bra :) vill gätna höra lite ur viljas persperktiv när det börjar hända lite saker där :D

2012-07-04 @ 22:46:01
Postat av: FlizanLizan

Hejsan¨
¨
Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

2012-07-06 @ 19:55:12
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: Anonym

när kommer nästa kapitel upp?

2012-07-08 @ 18:26:48
Postat av: Elzapelza

Jag vill gärna läsa om övernattningen hos embla och lite ur emblas perspektiv ;) <33

2012-07-11 @ 14:25:01
URL: http://theonedirectioners.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0