its only one direction to my heart - chapter 50

Jag fnös och marsherade dit, " I know that" mumlade jag och nästan sprang ut ur MCdonalds.
 
När jag var något kvarter bort sjönk jag ner på marken och gömde ansicktet i henderna.
Varför ska jag ALLTID göra bårt mig?!
 
 
Alex perspektiv:
 
"What about this one?" sa jag frågandes och höll upp en påse skittles mot Harry.
"Oh ! Take 2 off them" log han. Jag nickade och la lydigt ner ennu en påse i korgen. "Sweetcorn...?" sa Harry och höll upp ett paket. Jag nickades till svars och höll korgen mot honom så han kunde lägga ner den.'
Vi gick en bit till och vi båda stannade till sv det att min mage kurrade för hull hals.
Harry brast ut i skratt och jag putade med underläppen. " Its not funny.. Im hungry !!" klagade jag.
Han himlade med ögonen och skrattade. " You are just like Niall. We cant even go to the store without that you get hungry" flinade han. " But.... Im hungry !" sa jag igen och Harry la ner en burk Ben&Jerry i korgen.
"Lets go to starbuck and get something to eat" sa han sedan och jag nickade glatt. " Yey" han flinade mot mig och vi började gå mot kassan.
 
Påvägen till bilen var det några fans som kom fram till Harry och bad och bilder, och han ställde villigt med på dom. Det är så skönt här i London, fansen är inte ett dugg lika galna som i Sverige.
När vi stog utanför studion blev man nästan mosad.
Och nu när Harry är har ute och ställer upp på bilder är det lika lungt som alltid.
Eller nästan. Men i vilket fall är det lungt. Inte värdens kaos.
Påtal om kaos och utanför studion.Jag har inte snackat med Emilia eller någon annan hemma i Sverige på .. 2 dagar ! Oj då, jag som lovade ringa varige dag...
Jag tog upp mobilen ur fickan och skulle presis skriva ett kik medelande när någon harklade sig brevid mig.
Jag kollade upp och tre tjejer stod framför mig.
 
"Hey. Are you Alex or Emma?" log en av tjejerna.  " Im Alex " log jag till svars.
"Omg you are soooo lucky. How is it to live on Harrys couch?" sa an annan av dom och jag kollade lita halft frågande på dom. " Couch?" upprepade hon och alla tre tittade shockat på mig.
"Are you guys sleeping in the same bed?!" utropade den första tjejen. Oh just det... öh...
"Ah ! The couch ! Haha you know... Im still learning english so... Hehe yes Im sleeping on his couch with Emma " log jag. Undrar om dom gick på det?
 "Oh Okey " log tjejevrna. " Alex, lets go!" ropade ´Harry. " Bye" sa jag och tjejerna i min på varandra , och jag vinkade lite smått åt deras håll när jag hoppade iin i bilen.
 
--
 
"Starbucks!!!" ropade jag helt överlyckligt när vi kom fram.Jag flög snabbt ut ur bilen medans Harry bara skrattade bakom mig.
När vi båda kom ut kollade vi på starbucks och vi båda sacktade ner.
Ifall det var så lite folk i affären men tjejer kom fram  tilll oss, så nu kommmer det säkert på kaos.
Så mycket människor....
Harry stannade till och kolllade oroligt på mig. " Uhm... mabye we should go somewere else?" sa han. Jag skakade på huvudet och putade med underläppen. " No I want my starbucks brakefast... But - what if u wait in the car then?" sa jag. " Alright. I want a caapuccino" flinade han och satte sig i bilen.
 
Väl inne i starbucks såvar kön inte så jätte lpng, men det känndes som om att man stog i
en sillburd. Varför skulle Starbucks vara så populärt? Jag sukcade av lättnar när det sedan va rmin tur att beställa.
 
När jag beställt två cappuccinos och två mackor ställde jag mig vid disken vart men väntar på sin beställning och kollade runt på alla mäniskor.
Några kollade även på mig, men det är ju säkert för att jag van tävlingen..
Vann.
Det käns lite elackt. Det var ju en¨å ingen tävlig.
Jag ska sluta saga ' vann tävlingen. appro på dethär med London.
Dom kollar säkert för att Jag och Harry spenderar så mycket tid tillsammans så att jag kom till London.
Ne.... Dom kollar säkert för att jag vann.
 
"Alex and Harry styles order is ready!" kasörskans ljusa stämma väckte upp mig ur mitt dagdrömande
och jag hörde genast hur spridda skriv hördes, och allla tjejer började vilt kollla sig omkring.
"Ehm... Harry is in the car but Ill take his order" mumlade jag fram, och i samma secund blev det helt knäpptyst. Det känndes som om att medans jag gick ut ut starbucks så glodde alla efte mig, och såfort jag stängde dörren bröt visskningar och mummel ut.
Oh God vad awkward...
 
"Here" sa jag och sträckte ut beställningarna till Harry medans jag satte mig i bilen.
"Thanx love" svarade han och vi båda lutade oss fram mot varandra, men backade snabbt undan.
Just det Vi får ju inte kyssas ute. Inte ens i bilen....
Jag suckade och la armbågen mot bildörren och lutade huvudet i handen medans jag smuttrade på min cappucciona. Harry suckade och startade bilen.
 
 
Louis perspektiv:
 
 
Jag snörrade runt och sträckte på mig medans jag gäspade högt och ljudligt.
Undarar hur mycket klockan var?
Återigen snörrade jag runt och slog upp ögonen. 3 på dan?!
Hur länge kan jag sove igentligen?!
Jag satte mig upp en gnuggade mig i ögonen.
Idag var en såndär dag. En såndär dag vart allt i mig bara gör ont.
Jag tror jag har kommigt över Eleanor, fast så vaknar jag vissa dagar med gråten i halsen och
ett stort hål i bröstet som ligger och skriver efter henne.
Jag reste mig upp och gick fram till fönstret för att kolla vädret.
Solen var gömd bakom ett par gråa må¨ln, men det var ljust ute.
In mot kvällen kommer det säkert börja regna...
 
Jaha vad ska jag hitta på idag då?
Jag orkar inte vara bland folk. Jag vill vara för mig själv och bara rensa tankarna.
Kanske jag ska gå ut på en prominad?
 
Efter en liten stund var jag ombytt till ett par slappa jeans och en stor tjocktröja,
och var redan påväg ut genom dörren när Alex och Harry kom in.
"Hey " log Alex . " Uhm... Hey" mumlade jag till svars. " Is something wrong?" ahhh varför måste hon fråga?!
Jag pallar inte förklara..." No its fine. " ljög jag. " Okej, are you sure?" upprepade hon. " Yes Im sure!" sa jag och tvingade fram ett fejkat leende, som hon endå inte gick på så bra.
"Well, we are going to watch some movies, wanna join?" sa hon och jag skakade på huvudet.
"No its fine. Im going for a walk, so bye!" sa jag och smällde igen dörren.
 
Alex perspektiv:
 
Jag kollade stunt på dörren och lkännde Harrys armar krama om mig bakifrån.
"Are you sure hes alrght?" Mumlade jag.
 "I dont know, but if hes sad he wants to be alone." svarade han. "Okey..."
Jag vände mig om så att jag och Harry stog ansickte mot ansickte. Harry och jag var nästan exakt lika långa, vilket gjorde att våra läppar bara var några centimeter ifrån varandra.
Jag kollade in i Harrys vackra gröna ögon och vi närmade oss sackta varandra,
och i samma stund som våra läppar möttes stannade tiden.
Hans läppar passade perfeckt mot mina, och jag la armarna runt hans hals.
Jag kände hur Harry höll mig i midjan, och hur fjärilarna slog volter i min mage.
Jag älskar honom så sjukt mycket.
Fyverkerierna sprakade runt omkring oss, och just nu fanns bara jag och Harry. Harry och jag,
i våran lilla perfecta värd.
 
Hans läppar lämnade sackta mina och jag slog upp ögonen och log stort mot honom.
"I love you bebe" viskade han och lutade sin pana mot min. " I love you more" svarade jag och han skakade på huvudet. "Thans not possible" viskade han igen och tryckte sina läppar mot mina igen.
och jag blev helt knäsvag. Han är helt perfect.
 
Jag kände hur han log mot mina läppar och jag log jag också.
Vi lutade oss bårt från varandra och bara stog så en stung,
och kollade in i varandras ögon.
Harry. Min Harry. Jag älskar honom så mycket.
 
 
"Go and pick a movie, and I'll get the snacks" sa han och jag nickade, och gick fram till den oendligt stora
bokhyllan, som var i proppad men filmer.
 
Efter en liten stund kom Harry in i rummet med två skålar, en fylld med popcorn och den sndra godis,
och mellan armbågarna hade han satt en flaska sprite och två glas.
"Need any help?" flinade jag och han skakade på huvudet. " No thanx hun." sa han och ställde ner allt på bordet " Witch movies do you wanna se?" hon satte sig ner och läste högt på dom.
"Crazy stupid love and The notebook?" jag nickade han han nickade han också.
"Lets start with crazy stupid love and then the note boook" "Sure" svarade jag, och kort där efter att si i
soffan och så började filmen.
 
Emmas perspektiv:
 
 
Klockan började närma sig 4 och jag hade fortfarande ingenstans att ta vägen.
Jag satt någonstans mitt i London på en parkbänk i en helt övergiven park.
Inte en enda levande själ i närheten.
Vart ska jag ta vägen nu? Kanske jag borde gå tillbaks till lägenheten...?
Jag reste mig upp men satte mig ner igen. Ha !! jag visste ju inte var husen ligger?!
Tårarna brände bakom ögonlocken jag jag blinkade konstant så att dom skulle komma bårt.
Jag har nog aldrig kännt mig såhär övergiven.
Min mobil har slut på batteri, så jag kan ju inte ringa Alex och fråga vart hon och Harry är.
 
Hon och Harry.
Jag önskar värkligen att jag och Liam kunde ränkas som ett par vi också.
Men han har ju Danielle.
Det är bara jag som är helt ensam och övergiven.
 
"Emma , is that you?" sa en röst och jag kollade snabbt upp.
 
                                                                                                                                  
 
 
Såååååå här har ni :)
Jag hoppas värkligen ni gillar kapittlet, eftersom jag skrivigt om det hela 3 gånger.
Jag fattar inte vad blogg.se har imot mig.
Och eftersom jag har skrivigt samma kapiittel TRE gånger borde jag få minst 3 komentarer nu... :3
 
Okej men nu har vi kommmigt igenom halva novellen, eller kanske 1 tredjedel.
Bara så ni vet :)
Och jag har värdens drama pågång nu sååå ;)
 
Komej men komentera vad ni tycker osv,
och vem tror ni kom fram till Emma?! o.O
 
xxxx
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh alex och harry är bara för söta :D äre louis som kommer fram ;o och kanske blir lite triangeldrama?

2012-07-23 @ 18:44:03
Postat av: Anna :)

SÅ BRAA :D Det är säkert Lou som kom fram

2012-07-25 @ 01:02:48
Postat av: Elza

kommer det bli drama med de andra tjejerna och Alex, emma och killrna?? :o ;) love U <3

2012-07-25 @ 23:06:09
URL: http://theonedirecitioners.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0