chapter 42 - are u ready for London?!

-Sure. I will be outside the studio at... 3 ? , jag log och nickade, men kom sedan pÅ att hon inte kunde se mig.
- Hey sure, cant wait., sa jag och hon fnissade till.
-Hihi well yeh. me eather. bye see you., sa hon.
-Hey,see you., svarade jag och det pep till i andra enden, och sedan av samtalet avslutat.





Alex perspektiv:



Dagarna hade gått och det var nu imorgon killarna skulle tillbaks till London,
och jag och Emma skulle med dom.
Jag kan inte fatta det.

Vilja,Karo,Sara,Embla,Emilia,Emma och jag, satt i mitt vardagsrum och alla hoppade av nervositet.
Även fast jag viste att jag var vinnaren av tävlingen så var jag endå närrvös.
Fatta, jag ska till London med ONE DIRECTION?!
Karo uppfattade min nervositet och tog tag i min hand.
Åååååh vad dåligt samvete jag har... fast det är inte mitt fel.

"Nuuu!" pep vilja till och vi alla läsa snabbt igenom Nialls senaste tweet.
"Haha snyggt Niall.." suckade Embla.
Det hade bara stått att snart, skulle One Directions officiella twitter skriva vem vinnaren var.
Jag kan inte fatta att det kommer vara jag...
"Åhhh men Gud säg det bara!" utbrast jag, " Jag vet, varför drar dom ut på det så länge!?" klagade Sara och Embla snyftade till. Vi alla vände oss mit henne, och hon började gråta.
"Jag kommer i alla fall inte vinna!! Jag kommer aldrig att få se dom!" jag kände hur en våg av skuldkönslog skölljde över mig. " Embla, det kommer du säkert!" suckade jag och la arme om henne.
Presis dp pep vilja till idag, och vi allla läsete tweeten.

_
     'Alright guys, the nominated and.... @Alex_1D_JB  @XxEmma  @Julia_Edin @Kimluvs1D and @Kottbulle !! Can crats guys, and we will tell you the winner soon.... ;) xxLiam.



Alla började skriva och hoppa runt och .. det var helt sjukt !
"Oh My God Någon av er två kanske får åka till London med One Direction!" skrek Embla och tårarna började återigen spruta. " Jag är så glad för eran skull!" sa Karo coh kramade hårt om mig.
"Men ifall någon av er vinner, vem ska ni ta med?" sa Vilja fundersamt.

Okej, det är nu det gäller. Jag tog ett djuot andetag och satte på mig mitt ' pocerface'.
"Men gud, det har jag inte tänkt på?" sa jag helt 'lost' och kollade på emma. " Ja presis... Jag trode inte end att jag skulle bli nominerad.." sa hon och jag kollade ut över alla.
"Jag har ingen aning.." mumlade jag och kliade mig på huvudet. " Du kan ju ta med mig?" sa Vilja och Karo slog löst till henne på armen. " Känn ingen press, ta med vem ni vill." sa hon med ett leende.
"Okej... ifall jag vinner villl jag ta med..." jag svalde hårt och kände hur Embla borrade in blicken i mig.
Det var ju trotts allt tack vare henne jag ens gillar one direction.
"Jag sulle ta med dig Alex." sa Emma och alla kollade på henne. " Okej..." sa Sara lite sorgset.
"Och du Alex..?" sa Emilia. " Jag skulle ta med Emma" sa jag och vände blicken mot Emma.
"Okej.... kan ni hälsa från oss då?" suckade Vilja och jag skrattade. " Ofc".
"Jaha... men det är ju inte ens säkert att någon av er kommer vinna. Det finns ju tre andra tjejern som är nominerade" snäste Sara och satte sig ner i soffan med korsade armar.
"Nej presis" sa Vilja och sate sig ner hon också. Emma himlade med ögonen och snörpte på munen.
"Men det är ju lixom... Nehe. Okej." sa hon surt och satte sig ner hon med.

Emilia ryckte på axlarna och satte sig hon också, och även Karo. Det spred sig en awkward tysnad i rummet,
vilket bara fick mig att brista ut i skratt.
"Jaha -ahaha- Jag ska inte anklaga er. Jag skulle nog också vara VÄLDIGT svartsjuk och surig ifall jag inte skule bli vland" erkände jag och slog mig ner i soffan.
"DOM HAT TWEETRAT!" skrek Emilia till och läste högt tweeten.
" And the lucky winner is........ @XxEmma !!! congratulate to you and your lucky friend ! And we'll see you at the aireport tomorro, 10 o'klock! xxOne Direction" lästa hon och alla gapade
"OH MY GGOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOD!" skrek vi alla och började hoppa upp och ner i rummet.

Jag kan inte fatta det.
Eller det är klart, jag dejtar Harry Styles, man lixom OH MY GOD jag och Emma ska till London med OneDirection! Dethär är en DRÖM som går i uppfyllelse!
Jag kramade hårt om Emma och hon kramade årt tillbaks.
När jag sedan lyfte blicken såg jag att hon grät, vilket och också började göra.
"Naaw ni gråter ju!" sa Emilia med ett leende och jag drog med handen under ögonen.
"Haha lyckotårar" flinade Emma och jag nickade.





-



Emmas perspektiv:



"Komigen nu Emma du klarar dethär..." mumlade jag för mig självt.
Jag,Alex och killarna hade laggt upp en plan på hur vi skulle försöka få våra föreldrar att gå med på att vi åker till London utan dom, bara med One Direction. Och nu måste allt gå bra, för att det ska bli som som vi vill.
Jag tog in nyckeln i hålet och vred om.

"Oh My God Emma du van!" min lillasyster Tindra slängde sig i mina famn och kramade hårt om mig. " Jag kan inte fatta det , såååååååå coolt!" ylade hon, och jag skrattade och krånglade ut mig ur hennes gräpp.
"Jag vet det är helt sjukt !" jag kramade ennu en gång om henne och bakifrån hörde jag hur min storasyster Saga kom in. " Så, vem tar du med dig då?" gäspade hon och knöt sin morgon rock lite hårdare runt sin smala midja. " Alex" log jagoch Tindra stelnade till. " Vänta, du trodde väl inte att jag skulle ta med mig?" sa jag förvånat och kollade på henne. " Jo det gjorde jag." sa hon och         kollade surt på mig. "Men gud
Tindra, varför tog du vet helt förgivet utan att fråga mig om det innan kanske?" sa jag och korsade armarna.
"Ja men för att jag är din syster och jag trodde att du och jag lixom var ' ett kompini' " sa hon och jag fick genast lite skuldkänslor, men sköt genast iväg dom. Varför ska hon komma och tro att jag ska ta med henne till London?!
"Nej men det är ju klart att jag ska ta med Slex! Det är ju endå tack vare henne jag gillar One Direction och det var hon som sa att dom skulle ha en tävling osv" sa jag och Sara skrattade. " Och Tindra, du är ju för liten för att åka till London själv!" skrattade hon. Tindra flämtade till. " What?! Jag är bara 2 år yngre en Emma?!" sa hon förvånat. " Ja, men det betyder att du är 2 år omognare" lipade Saga. " Jag ska nog gå och prata med mamma och pappa" sa jag och flydde iväg till köket, och bakom mig hörde jag hur tredja världskriget bröt ut.



-



Jag stog i mitt rum och kollade ner på sängen.
På den lpg det 1 par jeans, 1 par mjukisbyxor, 3 linnen, 4 tröjor och 2 munkjackor.
Det får räcka med kläder. Eller ska jag kanske ha med ett par ' finkläder' eller vad man nu ska kalla det?
Jag suckade. Varför ska allt vara så svårt?
Jag har väl aldrig brytt mig om kläder? Lixom komigen, jag har det jag tycker e snyggt, punkt slut.
Fast enda sedan Liam och jag har börjat ' umgås' så har jag börjat att bry mig ennu mer om mitt utseende och kläder och hela paketet. Varför ska det vara så?!

Återigen suckade jag och letade fram mobilen under alla kläder.
Jag får göra det som är dom bästa just nu.
Snabbt klockade jag fram Alex kontackt och dryckte på ring.


(vanligt - Emma. kurvingt - Alex.)



-Hellooooooooooo?
jag himlade med ögonen. Alltid like mycket energi när hon svarar i telefon.

-Alex, Jag fick!! Och du? , sa jag och hoppades på att hon skulle ha fått samma svar av sina föreldrar som mig.
Mina föreldrar och jag hade en en timmes lång diskution om dethär.
Men tillslut gav dom med sig, men bara ifall jag skulle åka hem efter 5 dagar, och inte 7 dagar som var tänkt. Jag hade smsat Liam om det, och han sa att det var OK.


-Jag.... jag fick inte. hela jag frös till is. Sa hon nyss att hon inte fick?

-Whaaaat? Vänta, Va?! Vad menar du?! Varför?! , bablade jag på och i andra enden bröt Alex ut i skratt.

-hahaha jag bara skojade ! Vi ska till London babe! , skrattade hon, och jag kunde höra leendet i hennes röst, och glädjen.

-Oh My God dethär kommer bli såååååå kul!, ropade jag.

-IIIIIIIIIIIIIh, jag veeeeeeeet! ropade hon tillbaks.


Jag och Alex pratade i flera timmer, om vad som skulle hända.
Imorgon, klockan 10 på morgonen skulle vi vara på arlande och vinka hejdå till sverige.
Jag brukar inte vara utmlands så mcyket, men Alex var van vid det.
Men grejen var ju den att vi skulle till London. Och inte bara till Lodnon, utan för att spendera en massa tid med One Direction. Vi ska inte ens bo på hotell, vi ska bo i deras lägenhet?!
Alex hade pratat med Harry, som sa att dom har en lägenhet,
som besår av 2 stora lägenheter med ett stort lyxkök, 6 stora sovrum och 2 gästsovrum.
Ett stort vardagsrum och även hängde ihopp med en stor matsal, och att dom bor på den högsta våningen, vilket gör att deras tak är deras ballkong.
Där har dom pool och bastu.
Oh My God dethär kommer bli såå coolt!
Klockan halv 9 kommer Alex pappa att skutsa oss till arlanda.
Dethär kommer bara bli helt grymt.

Jag kröp ner i min säng och slöt ögonen.
Klockan var redan halv 2, och jag skulle upp klckan 7.
Oh God, jag är så nervös !





Emilias perspektiv:


Sara snyfftade till och jag le beskyddande armen om hennes axlar.
"Gumman, var inte ledsen." sa jag tröstande. " Vadå, bara för att du inte gillar One Direction." mumlade Embla och tårarna bara forsade er för hennes klinder.
Karo och Vilja låg ihoppkurade som en boll och sov, i en pöl av årar, medans Embla låg och grät, och Sara satt lutad mot den stora soffan och snyftade.
"Tjejer, ni ska ju vara glada över att Alex och Emma ska få träffa One Direction, inte lednsa!" suckade jag oc klappade Embla på Axeln.

"Såklart vi ska vara glada. " sa Karo och satte sig försicktigt upp, för att inte vecka Vilja.
"Men det är bara det att.... " hon tog ett djupt andetag och tittade upp. " Att Alex och Harry dejtar. Jag är säker på det. Dethär var aldrig någon tävlig, bara en anledning för Alex och Emma föra tt få komma med killarna till Lodnon." sa hon och höl upp sin mobil, vart det var en stor bild på Alex och Harry sitta i vasaparken och krama om varandra.
"Ser ni? Dethär är den enda bilen när man ser deras ansickten. Kornelia, min kompis, var den som tog bilden. Men jag sa åt henne att inte skicka den till någon förutom mig. " fortsatte hon och Sara började återigen gråta.
"Varför sa hon inget?!" snyftade hon.
"Presis. Och nu när Liam och Emma har börjat vara med varandra nu också..." mumlade Embla.
"Va?" sa jag oförstående.
"Snälla. Kan vi sova nu? Vi pratar om dethär imorgon" suckade Sara och släckte ljuset.





Alex perspektiv:


Vi drog väskorna längst gaten och kollade stressat runt omkring oss.
Några fåtal fans stog och kollade efter killarna dom också.
Men helt plötsligt började dom skrika, och jag försod att det var dom.
Vi snyndade på stegen och såg hur killarna stog brevid ett bärg av väskor. Jag vinkade och Log stort, vilket Emma också gjorde, och alla killarnas ansickte sken upp i ett leende och dom vinkade glatt tillbaks.
Harry kom fram till mig och kramade om mig.
"Are you ready for Lodnon Babe?" sa han. " Yes I am." svarade jag och han tryckte sina läppar lätt mot mina.

I några secunder hörde jag hur killarna fnissade, hur Emma 'naw'ade, hur fansen skrek ennu högre, hur kameror tog bilder... Fast nästa secund fans det bara vi.
Jag och Harry. Harry och Jag. Jag älskar honom så mycket.


                                                                                                                                                        



WOW en ofentlig kyss?! Oh My....
Vad tycker ni?! Vad tror ni kommer hända?!
3 komentarer innan nästa ;)


xx

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ville inte alex va borta från rampljuset? eller är det nått jag bara fått fömig?

2012-06-04 @ 21:31:29
Postat av: mja

2012-06-04 @ 22:27:33
Postat av: Anonym

Jag gillar verkligen det här kapitlet. Det va as bra ju. Hoppas nästa kommer snart:)

2012-06-05 @ 07:13:06
Postat av: MajaMaja

Mera!! :)

Men jag ville också till London...

2012-06-05 @ 08:01:47
URL: http://mistermaja.blogg.se/novell
Postat av: Anonym

Borde inte nästa kapitel komma idag för att du har ju fått mer än 3 kommentarer, och du skrev ju att minst 3 kommentarer innan nästa kapitel. Men jag skriver det här för att jag verkligen gillar det du skriver, så tro inte att det här är typ nån hat kommentar eller nånting. Jag hoppas bara nästa kapitel kommer snart, och jag förstår om du inte har tid att skriva hela tiden, hata mig inte nu. Jag gillar verkligen det här kapitlet, om du undrar:)

2012-06-05 @ 22:46:36
Postat av: Malin

MEEEEEEEERRA! !

Awesommme :D :D <3<3

2012-06-07 @ 18:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0