chapter 43 - MUSIC <3

I några secunder hörde jag hur killarna fnissade, hur Emma 'naw'ade, hur fansen skrek ennu högre, hur kameror tog bilder... Fast nästa secund fans det bara vi.
Jag och Harry. Harry och Jag. Jag älskar honom så mycket.





Alex perspektiv:


Jag log stort och kollade in i Harrys vackra ögon. " This week is gonna be greate!" log han och Liam suckade irriterat. " Guys commone now, I dont want to miss the plane, Danielle will be weating for us at the aireport!" klagade han, och jag såg her Emmas breda leende sjönk ihopp lite.
Harry gav mig en lite irriterad blick och jag himlade med ögonen till svars.
Vi alla gick och checkade in, och alla killarna ppustade ut när vi hade kommigt förbi säkerhetskontrolen.

"Varför pusstade alla?" viskade Emma frågande till mig oc jag ryckte på axlarna. " Inte vet jag." mumlade jag till svars, och la ner min biljett i väskan, så att killarna inte skulle uppfatta mitt personnummer.
"What are you talking about" sa Niall nyfiket och Emma log." Why are you guys so happy about that we just passed the gards?" sa hon " Yeh, are you hiding something? Like a gun or what?" fyllde jag i och drog nyfiket i Zayns väska. " Haha no" fnissade han. " Its just that here we domt have any fans or papz or something" förklarade Louis. " Yeh, so I can d like this if I want to" fyllde Harry in och gav Louis en puss på kinden.
Louis flyttade förskräckt undan och skakade på huvudet. " Uhh diskusting. No you cant!" sa an äcklat, vilket fick oss alla att briska ut i skratt.
Påvägen till våran gate gick vi förbi Starbucks och alla killar tittade länktande in dit.
"I cant wait till we come to London. We can go to Starbucks there!" sa Niall överlyckligt. " Why dont we go in now then?" sa Harry och vi alla stannade upp. " Well, what time is it?" sa Zayn och Emma tog snabbt upp din mobil ur ficken. " 10 to 11?" sa hon och vi ala ryckte till " Oh My, the plain is leavin, like..." började Louis och såg ut att räkna på sina fingrar. " LIKE NOW!" utbrast Liam.
"What the ?" skrek jag surt. " RUN!" ropade Emma, och vi alla satte kursen mot våran gate.

-

"Stop!" ropade jag till flygvärdinorona, som presis skulle gå därifrån. " Ah, ni ungdommar borde se efter tiden lite bättre" snäste hon surt. "WAIIIT!" ropade Louis, som hade kommigt en bit i efterkälken. "Va ? Är det One Direction?" sa hon sedan förvånat och Emma nickade till svar. " Oh, min dotter är ett stort fan!" sa hon och jag fnös. " Hälsa din dotter att ta ett snack med hennes mamma så att hon inte är så oförskämd mot ungdommar i framtiden, sedan kan hon smsa dethär nummret .." började jag och fiskade upp en lapp ur mina byxor,
"...Och messa sittt twitternamn, så ber jag dom at följa henne. OK?" snäste jag tillbaks och Emma brast ut i skratt, medans killarna stog och bara såg förvirrade t, eftersom dom inte förstå svenska.
"Öh... Um...Hehe... Ja,Uh... Okej" stammade tanten fram och tog imot lappen.
"Ha en fortsatt trevlig dag" sa Emma och avfyrade ett stort ch fejkat leende medans hon höll upp sitt pass framför näsan på kvinnan.


-

Väl inne i flygplanet hade vi plattserna längst fram.
Längst fram åt höger satt jag och Niall, och åt vänster satt Harry och Louis.
Bakom mig och Niall satt Emma och Liam, och själv bakom Harry satt Zayn.
Jag satte mig till rätta, och knäppte fast säkerhetsbältet, när flygvärdinan kom och började babbla på om det gamla vanliga, nödutgångarna, flytvästarna osv.
Jag suckade djupt och började rota i min väska, i jackt på min Ipod nano, och tillslut hittade jag ¨den.
Eftersom jag flygit till vältidt många länder , så kan jag nästan allt som flygvärdinorna har att säga, så jag stoppade in hörlurorna i ögonon och tryckte på Play.
Den första låten som började spelas var 'Mine' av taylor swift, så jag började tyst nynna med när den ena av mina hörlurar slets ut. Jag ryckte till av förvåning och Niall flinade stort mot mig, när han stoppade in den i sitt eget öra, och jag flinade tilllbaks.
Planet började sedan lyfta, och en ny låt började spelas. Denhär gången var det 'Call me mabye'
och både jag och Niall började sjunga för full hals.
Finns det något bättre en att bara ge gärnet och sjunga för full hals?
"Stopit!!" stönade Emma och Liam i ¨kör, vilket bara fick oss att sjunga ennu högre.
"Sut up!!" shrek Harry och vi bara garvader.
När Justin Biebers låt 'Somebody to love' börjades spela, tänkte jag presis stanna den, eftersom killar inte brukar gillla att lyssna på Justin, men så hörde jag hur Niall fangirlade brevid mig.

"I JUST NEED SOMEBODY TO LOOOOOOOVE!" sjöng han och jag bara garvade.
Alla andra i flygplanet stönade högt, i tecken på att vi skulle sluta, fast det fick mig bara att sjunga med, minst lika högt.
 " SOO BABYE LISEN, I JUST NEED SOMEBODY TO LOOO-OO-VE" sjöng vi och det var ricktigt falskt.
"And u can have it all anything you want...." började Niall och jag fortsatte solot. " I cant find me, many cant find me" "SOME BODY TO LOOOOOOVE" sjöng vi båda och brast sedan ut i skratt.

"AAAAAAAAAAAAAAAAAH PLEASE JUST STOP!" skrek Emma. "Niall I hate you!" skrek Harry och jag tittade förvirrat på honom. " And why dont yuo hate me?" sa jag och höjde på ögonbryrna. " Uhu?" sa Niall kaxigt och korsade armarna. " Beacus you are to beautiful to hate" sa Harry och lutade sig mot mig, och putade med läpparna. Presis våra läppar möttes i en kyss, byttes låt och jag flög upp till Niall. " Oh I love this song!" skrek jag och Nial lyssnade fundersamt in introt innan man sedan grimagerade.
"Noooo!" protesterade han, men jag var redan i full gång med songen.

"Give you this gove you that blow kiss take it back if I look inside os you BRAIIIIIN" började jag.
Jag sjöng med hela refrengen, och efter en stund värkade Niall kommigt över att det var deras låt vi lyssnade på, och började sjunga med han också.
Killarna och Emma slängde saker på oss och försökte hysha ner oss, men ingenting funkade.
När den låten var slut så började 'Natrualy' av Selena Gomez, och till min förvåning kunde Niall texten till den också.





Emmas perspektiv:



Jag suckade och fällde upp ryggstödet. " Oh God my head hurts" klagade Liam. Och tro mig, jag var inte bättre jag själv. Alex och Niall, dom två tondöva idioterna, hade sjungit för fullt i snart 3h.
Tack och lov skulle vi landa nu.
Jag slår ad om att hela planet var trötta på dom nu. Även Harry hade hotat Alex och Niall med massa olika saker, bara för att få tyst på dom.
Liam hade även försökt med ' Jag kommer aldrig mer köpa mat till din Niall' - hotet, men inegt fungerade.
Så nu satt vi ala på planet med värdens huvudvärk.


-


När alla tillslut fått tag på sina väskor började vi gå mot utgången, och man hörde hur några av fansen stog däär och skrek.
"Its OK, they arent as crazy as in sweden. They have met us so many times here alradye" sa Liam, och märkte att jag var lite orolig över att det skulle bli kaos.
När vi kom ut, var det som jag trodde, kanske 50 fans där, men ingen hoppade på dom eller så.
Men Liam rusade iväg till en tjej, som stog en bit bårt och vinkade.
Han slängde sig över henne i en kram och kysste henne sedan.
Det kändes som ett slag i magen, fast jag vet ju att jag inte har något chans...
Jag vände blicken och började gå mot Alex och Zayn som stog en bit bort.


                                                                                                                                                        


Ha, jo gissa vad?!
Jag gjorde dethär kapittlet istället för att plugga inför mitt Engelska-prov som vi har imorgon !! Så snälla, jag hoppas att ni komenterar och att ni gillar det.
Så nu ska ag gå och plugga, vill bara säga en vicktig sak till alla er:


Jag vet att jag sa minst 3 komentarer, men det betyder inte att så fort jag får 3 komentarer ska jag slänga mig framför datorn. Lixom, jag har ju ett liv, och läxor och kompisar mm.
Så lixom, om ni vill veta vrf jag inte uppdaterar på novellen eller så är det bara att kola in min blogg, vart ni säkert kommer att få svaret, eftersom jag försöker värkligen uppdatera här så fort jag får tid.
       www.alexlove.blogg.se



xx

Kommentarer
Postat av: Anonym

det va jätte bra :D haha niall så söt ! xD

2012-06-07 @ 20:10:00
Postat av: MajaMaja

asbra!! Niall, så gullig :) meeeeera!!!

2012-06-08 @ 22:54:11
Postat av: Carly R Japsen Sweden - Din största Carly blogg

Hej är allt bra med dig? :)

2012-06-09 @ 15:31:45
URL: http://carlyraejepsensweden.blogg.se/
Postat av: Ippas

Skiit bra!

2012-06-17 @ 09:18:11
URL: http://ippas.devote.se
Postat av: Anonym

Hej, kolla gärna in min utseendebesatta blogg!



http://utseendebesatt.blogg.se

2012-06-17 @ 21:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0