Kap 47- I wish

"Hurry up, Im really hungy" suckade Niall frustrierat och jag och Alex skrattade och tog tag i varandras händer innan vi började skynda ikapp dom andra.
 
 
Karos perspektiv:
 
 
Jag kollade på klockan som redan var 2. Ojdå, jag är en hejdare på att sova.
Jag klarvade upp ur mi säng och luskade trött mot badrummet medans mitt lilla huvud försökte tänka vilken dag det var och vad som hänt dom senaste dagarna.
Just det ! Alex och Emma är med One Direction.... påvägen till badrummet tog jag tag i min mobil, och låste in mig när jag kom fram. Jag vill inte att mamma eller min syster ska komma in när jag gråter...
 
Jag klickade in mig på twitter, och som jag trodde, så var hela twitter bombad med bilder på
'Dom lyckliga vinnarna'. Ha, Dom är inga vinnare. Alex är tillsammans med Harry, det är bara att inse.
Jag kollade på ett par bilder och kände genast hur mina ögon blev tårögda.
Flera bilder när dom sitter inne på Nandos och äter, hur Louis och Hary kramas, hur Niall och Alex står och gör miner till en massa paparazzis och Liam som kollade på Emma som generat tittar ner i marken.
Gud vad jag önskar det var jag !
Efter ett par andra bilder började jag känna hur tårarna ran ner för mina kinder.
Varför kag gråter? Jo... jag vill träffa dom så jäkla mycket. Och nu sitter två av mina bästade vänner inne på Nandos med One Direction!
 
Jag snörvlade till och stoppade in tandborsten i munnen.
Efter en liten stund började min mobil vibbirera och det stog 'Harry' med stora bockstäver på skärmen.
Jag flinade och svarade.
 
(jkurvigt - Karo vanligt - Embla)
 
-Karo?! , utropade Embla och jag mumlade något i stil med ett 'ja.
-Har du sätt bilderna?! Jag är så sjukt avundsjuk asso !!!, jag nickade, tills jag kom på att hon inte kunde se mig, så jag skopptde ut tandkrämen i handfatet och återgick till samtalet.
 
-Ja, jag har sätt bilderna, fast nu ska vi vara glada för deras skull!! började jag uppmundtrande.
 
-Nja... Asso klart jag är gad  men... That should me be!!, jag skrattade och skakade på huvudet.
 
-Men messa Alex och be henne ge killarna vara twitternamn då? Och dom sitter inne på Nandons just nu. ... började jag och Embla flämtade till.
 
-Nandos?! OMG ! , jag skrattade och skakade på huvudet.
 
-Haha okej, men asso du jag måste gå nu, så vi hörs !!, svarade jag.
 
-Okej, ses.
 
Samtalet avslutades och jag återgick till att bårsta tänderna och låta mina tankar flyga iväg med mig.
Tänk att få sitta på Nandos med One Direction.....
 
 
Zayns perspektiv:
 
När jag gick ut ur Nandos hade det börjat duggregna, så jag drog kappan tätare runt min kropp och tog fram siggarettpaketet ur fickan.
Jag har inte rökt på hela dagen....
Snabbt fiflade jag upp en siggarett och tände på den och tog ett djupt bloss.
Det smakade så gott... fast jag skämdes endå.
Jag skulle ju sluta röka... Jag suckade och tog ennu ett bloss, medans tankarna flög iväg till sverige igen.
Vad var det hon hette.... Vilma? Nej Vilme? Fel igen.
Jag måste snacka med Alex. Dendär tjejen var så sjukt söt.
´Kort, söt, vacker och hennes leénde. Jag kom på migsjälv med att stå och flina som en idiot, så
jag skakade på huvudet och släckte sigarretten, när ett par fans kom fram till mig.
"Hey Zayn..." började en av tjejerna. Jag kollade upp på henne och log. " Hey!" hon rodnade och höll fram en pappersbit. "could you sign this please?" sa hon prövande och jag nickqde. " Ofc." jag skrev snabbt mitt namn på den, och några till till dom andra tjejerna. " So, wanna take a picture?" frågade jag. Varför inte bjuda lite på sig själv?
"Hihi... yes please" log en av dom. " Allright, come here everyone!" vi ställde iss tätt intill varandra när jag höll upp flickand kamera framför oss.
Alla tjejerna blev superfina på bilne, vilket jag också blev,.
"Thank you so much, Love you!" sa dom alla i kör pch jag log stort mot dom och gick sedan in i restaurangen igen.
 
 
*
 
När vi alla efter maten gick ut öste regnet ner och vi alla stönade. " You have to be kidding me" muttrade jag surt. " God I hate this!" suckade Louis och vi alla nickade. " So.. what are we going to do now?" sa Alex och vi alla ryckte på axlarna.
"You will go home in  4 days, right?" frågade Niall och vi nickade.
"Allright, then maybe we can go to London-eye now, and look at bigben and then lets go home.
Tomorro we can go to a museum or something?" frågade han och vi alla nickade gillandes.
"Thtat sound greate!" svarade Emma. "Well, lets go then?" frågade Harry och vi alla gick ut i regnet för att hitta en taxi.
 
Eftersom vi alla inte fick platts i en, blev det två stycken.
Jag Liam och Emma i den ena, Alex Harry Niall och Louis i den andra.
Under resan satt jag och Emma och babblade på, medans Liam satt helt insjunken i sina egna tankar.
När vi kom fram hoppade vi alla ut genom bilen och Emma gapade.
"Oh My God its really big!" utropade hon och pekade på London eye. " Haha yes it is " flinade jag
och Liam skrattade åt Emmas fårvånade ansicktsuttryck.
Ur den andra bilen flög Niall ut, och sedan kom Louis, och efter dom Harry och Alex.
"We neeeeed to ride it!" ropade Alex och jag flinade åt hennes ''ordval'. "Haha ride?" hon himlade med ögonen och sprang ikapp Niall som redan var en bit framför oss.
 
Harrys perspektiv:
 
Vi ställde oss i kön för att köpa biljetter. Några tjejer en bit längre bort vinkar glatt och generat, och jag vinkar leende tillbaka och blinkar med ena ögat. Alex stirrar surt på tjejerna, och sedan på mig. Jag flinar åt hennes svartsjuka ansiktsuttryck och vänder mig sedan om igen, för att inte dras med av lusten jag har att bara krama om henne, och kyssa henne.Jag undrar om vi någon gång kommer kunna vara tillsammans, öppet och på riktigt. Just nu är det min allra högsta önskan. Det enda jag vill. Men än så länge får varken fansen eller media veta. Frågan är, vet de redan? Nej de gör de inte. Eller?!
 
Emma perspektiv:
 
Biljettkön är lååång, och ringlar sakta framåt. Duggregnet, som nu övergått till spöregn är kallt, och jag suckar. Självklart är jag glad över att vara i London, med 1D dessutom, typ alla tjejers dröm?! Men jag kan inte undvika känslan att allt vore så mycket bättre om... Liam inte hade Danielle. Återigen sjunker jag in i mina tankar.
 
Att en kille som Liam, talangfull,rolig,söt och omtänksam (och ja, alla andra bra positiva saker med för den delen..) blir uttnyttjad av en så ouppskattande, gnällig tjej är så retande på alla sätt och vis. Jag förstår inte hur han kan missa hennes beteende, hur han inte ser vad hon gör mot honom. Hur mycket alla än försöker, vill han inte lyssna. Han vill kanske inte tro det, eller så ser han något hos Danielle som inte alla andra ser. Om han ändå... inte hade Danielle... kanske kunde han.. älska mig som han älskar henne... Eller älska mig som jag älskar honom, och har gjort i jag vet inte hur länge. Åååhh vad jag önskar att Liam kunde se på mig, som Harry ser på Alex, och Alex ser på Harry. Det enda jag önskar.. är att Liam ska få den han förtjänar. Om det nu skulle vara jag, ja. Det skulle ju göra saken tusen gånger bättre.. 
 
-Emma?! Alex ljusa rop väcker mig ur tankarna. 
Nu står vi längst fram i kön, och jag ser hur Alex, Harry, Louis och Niall är påväg mot en "kupol", samtidigt som Zayn trycker två biljetter i min hand, blinkar med ena ögat och viskar sedan "Have fun" med en diskret nick mot Liam. För när jag vänder mig om, ser jag att jag och Liam är dem ända kvar i kön. Vi kommer åka London Eye ensamma.
 
Liams perspektiv:
 

Vi är nästan framme vid kassan, när min telefon plingar till och ett nytt sms från Danielle dyker upp på skärmen. "Hey babe, it's me. Sorry I didn't call u, were busy. Just saw a sweet pair of jeans on Topshop... Do u mind ;) .... loveyah xx"
 
Jag suckar. Tredje gången idag, då jag får sms och hon ber om pengar. Istället för att svara stänger jag av telefonen och ger den till Niall, som ger mig en förvirrad blick men stoppar ner den i sin ficka. 
Jag vänder mig mot vattnet och stirrar ut. Jag vet verkligen ingenting nu. Louis gör slut med Ellinor, Harry blir tillsammans med en tjej han träffat på en signering, Danielle varken ringer eller har tid att träffas, allt hon gör är att messa när hon behöver något. Jag är så trött på att behöva vara förvirrad. 
Men jag rycker upp mig, och vänder mig om mot dem andra. Då ser jag att Alex,Harry,Niall,Louis och Zayn är påväg mot en kupol, och kvar står Emma med två biljetter i handen, och jag. Ingen annan, inte ens några fans och tanten som satt i biljettkassan verkar också borta med vinden. Jag tittar på Emma. 
- So.. I guess it's just you and me now... Börjar jag och ler. Emma ler också, innan hon tvärt tittar ner i marken och hennes kinder färgas röda. Men på en sekund vänder hon upp blicken igen, och hennes ögon glittrar.
- Yes.. WHO'S COMING FIRST???!! utbrister hon och börjar springa. 
Jag sätter fart och kommer ikapp henne, slänger henne över min ena axel och börjar springa mot vattnet. 
- Let's take a bath! ONE...TWO... THREEEEEE!!! 
Och samtidigt som jag slänger i henne, tar hon tag i min T-shirt och drar ner mig också.
Frustande tar jag mig över vattenytan och skrattar, sedan dyker jag ner under vattnet igen och tar tag i Emmas midja, och vipps är hon under vattnet hon med. Hon skrattar och helt plötsligt står vi öga mot öga. Jag ser in i hennes, och hon i mina. Jag drar henne närmre intill mig, och precis när.....
- HEY! You are not allowed to swim here! Ryter en vakt med ett kallt ansiktsuttryck och drar upp oss. 
Vi börjar skratta igen, och reser oss upp för att stappla in i en "kupol". 
Efter ett tag dör skrattet ut.
 
Emmas perspektiv:
 
Liam står vid "kupolens" ena kortsida, och pekar på sevärdigheter och kända byggnader. Jag hmm:ar och nickar när det passar, men sitter mest tyst. Vi var ett ögonblick ifrån att kyssas, Liams signaler var tydliga. Det bubblar inom mig, som det gör när jag har graderats på taekwondon, eller som när jag äntligen sätter en låt på basen. 
Trots att jag borde vara frusen av regn och bad, är jag varm och jag  anar att det har med Liam att göra. 
Han står och kliar sig i nacken, och skakar på huvudet. Plötsligt vänder han sig om, och ställer sig framför mig. Jag reser mig ifrån den fastskruvade bänken och vi står tätt,tätt precis mittemot varandra. Han ler, jag med, innan våra läppar möts i vår allra första kyss. Det här är för bra för att vara sant. 
När kyssen upphör, lutar han sin panna mot min och viskar
-Emma.. I like you. 
- You don't say? Säger jag och fnissar. Han tar tag i mig, och börjar kittlas med all kraft han har. Kipande efter andan gör jag motstånd, och börjar kittla honom i magen. Tillslut ligger vi på golvet, båda asgarvandes, och alldeles röda av ansträgning. Vi ser varandra i ögonen och våra händer flätas samman. 
Nu är vi nästan nere, och han reser sig upp, innan han drar upp mig och håller om mig länge. 
- I will fix everything, hunny don't worry.
Jag vänder upp mitt ansikte mot honom, och ler.
- You just called me hunny. 
- Yeah, you are my hunny. 
Jag ställer mig på tå, och ger honom en snabb puss, innan vi släpper taget om varandra och kliver ur "kupolen". 
Vi går fram till dem andra, som har väntat vid biljettkassan. 
- Wow, why are you guys so wet? Utbrister Louis och skakar på huvudet. 
- We... Took a little swim... börjar Liam och blinkar mot mig. 
Jag rodnar och Alex höjer på ögonbrynet. 
- Okey.... Who's hungry? Säger Niall och vi börjar gå mot bilen. 
Alex springer ikapp mig och krokar i min arm. 
- Vaaad hände där då? hon flinar och jag börjar rodna igen. 
- Berättar allt. Snart. Men jag kan säga dig en sak Alex, min önskan har slagit in.
 

Okeeeei hur ska jag börja? 
Hei allihopa :) jag heter Malin, är Alex vääään, och Alex frågade mig om jag kunde hjälpa henne göra klart detta kapitel och kanske skriva ett till. Jag vill testa, men shiet vad svårt det var! Haha och det bästa var att jag blev ganska nöjd med en del, men sen raderades den.. Så det var bara att skriva igen! 
Hursom, tyckte jag att detta ↑ blev helt ok. Vet inte så mycket om "1D", är inte direkt ett fan men hoppas att det var okej ändå. 
Nu är det upp till er, och Alex. För jag kanske skriver ett till kapitel, men det blir ju lite jobbigt om hon inte gillar det, och också om ni som läser inte gillar det. Vi säger så här, får detta kapitel en positiv kommentar ikväll får ni ett nytt kapitel imorgon! 
Låter bra? Annars ses vi nog igen, håller på med en ny design till Alex på denna blogg, och sen bloggar jag ibland på hennes andra, alexlove.blogg.se. Nu vet ni hihi!
Puss /malin 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Fett bra!!!! =D <3

2012-06-27 @ 21:30:57
Postat av: Anonym

Det va jätte bra :D

2012-06-27 @ 22:26:34
Postat av: MajaMaja

Jätte bra Malin, Gör gärna mer!! :D <3

2012-06-28 @ 15:11:40
URL: http://www.mistermaja.blogg.se/novell
Postat av: guess who?....

heeeeey bbby sooo sjukt bra !!! elsakrx333 skitabra! jag har inte hinngit lesa klart ennu, man ska forsoka gora det. men soooo sjuka bra !!! x

2012-07-04 @ 13:14:58
URL: http://alexlove.blogg.se
Postat av: me again

leste nyss klart denher, sjukt bra som sackt, fast Eleanor svaras det *slurtis* hehe jag hittarna inte reett knappar for smilesar her *smiley* puzz

2012-07-04 @ 13:18:47
URL: http://alexlove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0