its only 1D 2 my <3 - chapter 45

Min mobil vibbrierade i ficken och jag blev säker på att det var killarna som ringde och var oroliga över vart jag hade tagit vägen.
Jag fiskade upp den ur fickan, fast när jag såg bakgrundsbilden på min mobil började tårarna återigen forsa ner för mina kinder.
Bilden var tagen för cirka 3 månader sedan, här i London på mig och min älskling.
Vad har jag gjort?!
 
 
Alex perspektiv:
Alla gick in i den ena dörren och jag började dra efter min resväska.
"Hey, hun" Harry drog lätt i min tröja och pekade mot dörren på andra sidan.
"What?"  Harry skrattade och drog in mig i en annan lägenhet.
"This is mine and Lou's flat. The other dudes lives right nwext to us" förklarade han med len röst.
"Ah, alright" log jag. Harry började gå genom ett långt rum, som var vardagsrum, kök och matsal i ett.
Vi gick förbi det stora bordet, och när vi kom till 'vardagsrums'delen så sparkade Harry undan 3 stora sackosäckar som låg framför den gigantiska TV.
Längst med den långa väggen var det en stor glashylla som ftlld med filmer,
och även lite böcker och bilder.
Sedan svängde vi in i den andra dörren vi gick förbi, och kom in i Harrys rum.
Rummet var inte så jätte stort, det var en stor säng, två nattygsbord , ett bord och en bokhylla som räckte enda upp till taket, och den var fylld med böcker.
Längst med den ena kortväggen lädde det en stor garderob med skjutdörrar,som var speglar.
Sedan fanns det även en dörr i rummet, som säkert leder in till toaletten.
"Wow, how many books!" sa jag helt i shock och gick fram till bokhyllan.
"Haha yeh I know" sa han med en lite generad röst och kliade sig i nacken. " Have you read all of them?" fortsatte jag, " Yess actually I have" log han stålt. Jag vände mig mot honom och kollade ner på hans läppar.
Varför så perfect?!
Han flinade mot mig och jag flinade tillbaks.
"So, are you hungry?" sa han och jag nickade. "Yes I am !" svarade jag. " Good" han tog tog i min hand och drog med mig ut till köket. "So, spaghetti bolognese?" han lufte på ögonbryna och jag nyckade. " Yes please!" svarade jag och han pussade mig på nästippen innan han började fixa och trixa i köket.
"Harry, whe do you have á so big livingroom?" sa jag frågande.
"Beacus, this is were we all hang out.The other mates lives a bit bigger, but their livingroom is much smaller. So this is were we hang out!" förklarade han.
"Ah cool" jag betracktade Harry hur han rörde sig i köket, och noterade varenda rörelse hon utförde.
Varför var hela han så fantastisk?!
"What time is it?" sa jag och gäspade. "Its 11 o'clock actually.." svarade han och flinade. " tired?"
Jag nickade jag lutade huvudet mot min hand.
Harry började nynna på en låt som jag kände igen mycket väl, men jag ville inte försöta genom att börja sjunga jag ochså med min kraxande röst, så jag satt tyst och lyssnade på Harrys  fantastiska röst istället.
 
"I wanna be drunk when I wake up
On the right side of the wrong bed
And every excuse I made up
Tell you the truth I hate
What didn't kill me
It never made me stronger at all.
Love will scar your make-up lip sticks to me
So now I'll maybe leave back there
I'm sat here wishing I was sober
I know I'll never hold you like I used to"
 
Han tysnade sedan och vände sig om. " What are you looking at?" frågade han, och jag kom på mig själv med att sitta och råglo med halft öppen mun. Jag plinkade till några gånger och skakade på huvudet.
"Oh.. sorry but it just that....  I know you have heard this like a ahundred times, but your vioce is amazing!" utbrast jag och Harry skrattade till. "I know I have told you this like a hundred times, but I love you" sa han och ställde ner en tallrik framför mig, och en tallrik brevid mig, vart han sedan slog sig ned.
Jag stelnade till och kollade på honom, och han kollade frågande tillbaks. " What...?" sa han efter ett tag och
ett stort leende sken upp på mina läppar.
"No, you never told me that before" sa jag och Harry började rodna. "Well I do. I love you Alex" sa han.
"I love you too"  Harry log och lutade sig fram mot mig, så jag kände hans varma andetag mot mitt ansickte.
Presis när han skulle kyssa mig, började min mage kurra för full halv och vi båda hoppade till av förvåning.
"Hehe Im sorry Im just hungry... Hehe" flinade jag oskylldigt och Harry brast ut i skratt. "Hope you like it" sa
hon och spettsade lite på sin gaffel och nickade mot den, och jag gjorde samma sak.
"Im sure I will " svarade jag och vi båda högg in.
 
_
 
 
 
 
Jag och Harry satt i soffan under en tjock filt och kollade på Love actuallt.
Filmen hade både jag och Harry sätt ett flertal gånger, fast den var alltid lika bra.
Vi satt och smååt popcorn och hade det supermysigt, när nogon helt plötsligt började banka på dörren.
Så lättskrämda som både jag och Harry där, så flög vi båda upp och alla popcorn flög ut på golvet.
"I think its Louis" sa Harry och reste sig upp för att gå och öppna.
Jag tittade på klockan och konstanterade att den redan var 1 på natten, och regnet bara öser ner utanför.
 
Harrys perspektiv:
 
Jag öppnade dörren, och möttes av en dygnblöt och kall Louis, med tårar rinnandes längst hans kinder.
"You..." han nickade och började gråta ennu mer.
"Huny! It will be allright" tröstade jag och kramade om honom, och kände hur även jag blev helt plöt.
Han snyftade till och jag hörde hur Alex kom fram till oss bakifrån.
"Lou, are you alright?" sa hon och ja sin hand på hans axel. Han släppte taget om mig och skakade på huvudet.
"I just broke up with Eleanor"  snyftade han fram och hon slog ut armarna. " Need a hug?" frågade hon lent och han nickade. " Yes I do" Hon kramade om honom och han gömde ansicktet i hennes hår.
Jag log lite mot Alex, som log tillbaks mot mig.
Hon var värkligen bäst. Efter en stund släppte Louis taget om henne och sa att han skulle gå och lägga sig.
"If you want to talk, we are here for you." sa hon och han nickade tacksamt. " You should take a shower, it will make you stop crying" fortsatte jag och hon nickade igen. "And dont think that this was a bad thing. See it from the bright side" fyllde Alex i. "This dont have a bright side.." mumlade han och hon fucktade sina läppar innan hon svarade. " Well then you can think about how greate it was to be her boyfriend. And thinkg about how lovley she is, and be happy for her. If you dont love her, she should be with someone who does, right?" sa hon sedan och tittade frågande på Louis.
Båda jag och han tittade på Alex med häpna miner, fast sedan förstod nog båda att det facktisgt
var så allt var just nu. Ifall han inte älskar Eleanor ska han inte vara men henne, eftersom
hon är en så grymt bra tjej så hon förtjänar någon som älskar henne. Presis lika mycket som Louis förtjänar
att älska någon.
 
_
 
"We should probably go to bed" gäspade Alex och jag nickade till svars.
Vi båda var sjukt trötta, och hade sittigt i soffan i flera timmer och bara prata, om allt mellan himmel och jord.
Jag gick in i badrummet och fixade iårdning mig tandborste, och tittade på Alex som rotade i sin resväska.
När jag blev klar i badrummet fösta Alex ut mig dörifrån och jag tittade frågande på henne.
"What? I need to change..." mumlade hon och stängde igen dörren.
Suck.
 
Alex perspektiv:
 
 
Jag sköljde ur munnen och tvättade av ansicktet så att det inte skulle vara kvar något smink.
Jag är inte en sådan person som har smink på mig varige dag, eller jo alltid concealer såklart.
Och ibland, ifall jag känner för det, har jag mascara.
När jag tvättat av ansicktet kollade jag min nogrant i spegeln.
Visst, det ser inte så dåligt ut. Men man ser ju alltid snyggare ut på kvällen.
Hur kommer jag se ut imorgon på morgonen?! Jag kommer skert se så ful ut att Harry kommer att
bli rädd för mig och mitt fula tryne....
jag suckade och borstade igenom håret, medans jag iaktog min spegelbild.
Jag såg som sackt helt OK ut. Rätt så söt, inte så stor skillnad idag med eller utan smink, med det
är ju som sackt så på kvällen.
Men jag kommer se helt jäkla CP ut på morgonen.
Jag drog på mig min Snobben Pyjamas och tog ett djupt andetag innan jag gick in till Harry, som
redan låg i sängen.
Ligger han naken tro? jag skakade av mig tankarna och la mig brevid honom, så vi låg 'face to face'.
Vi låg så ett tag, och bara tittade på varandra.
Han är så sjukt vacker. Hans hår, hans ögon hans läppar... han är bara min.
Efter en stund kände jag hur mina ögonlock blev tyngre och tyngre.
"Love, you are tired. Lets go to sleep" sa Harry och släckte lampan.
Jag la mig ner med ryggen mot honom och han la armarna om mig. " Goodnight. Sweet dreams" mumlade jag sömnigt och han pussade mig lätt i nacken. " Sweet dreams love" viskade hon tillbaks.
 
_
 
 
Jag vaknade av att jag hörde något ljud, så jag satte mig urvaket upp och kollade mig runt omkring i det ljusa rummet. " Oh God, did I wake you up?" sa Harry med en skylldig mig och jag gnuggade mig i ögonen.
"Uh, yes, haha but its Okey" svarade jag. " What time is it?"  "Its 6o'clock..." sa hon och jag höjde på ögonbryna. " Do you always get up this erly?" sa jag och la mig ner igen.
"No... but we need to get some stuff dont in the studio. Im so sorry, but we will be done by lunch" sa han sorgset och jag log mot honom. " Its Okey. " svarade jag. " Are you sure....?" sa han förbryllat och jag fnissade.
"Ofc it is! " skrattade jag och han kollade fundersamt på mig. " I can stay if you want too...." började han och jag stönade. " Harry I cant to that?! You need to work,so leave now!" skrattade jag och pekade på dörren.
"Alright,  see you!" sa han och lutade sig över mig ör att kyssa mig i pannan, och sedan försvann han ut genom dörren, och jag hörde hur han snackade med Louis inne i köket, och sedan hur ytterdörren smälldes igen.
 
Efter att ha legat sömnlös i kanske 5 min, gick jag trött up i köket och bestämde mig för att ta och äta ngt.
Jag kollade runt lite i dom överfyllda sköpen, tills jag såg ett oboy paket.
OBOY ! Jag tog ut paketet och även ett paket mjölk ur kylen, och blandade sedan en kopp kall oboy,
sedan satte jag mig ner vid bordet och njöt av tystnaden.
Jag har aldrig varigt någon som går upp tidigt, men när jag väl gör det älskar jag att bara sitta och njuta av tystnaden.
När jag druckigt upp diskade jag koppen och tittade sedan på klockan som nu var halv 7.
Sover Emma tro?
Hon sover säkert. Hon brukar vakna runt 10 tiden.
Jag gick in i badrummet och fick lust att duscha. Tjaa, varför inte? Jag tvättade nogrant håret och  gjorde
hela tjotahejtit som man brukar göra. Hårinoackning, rakade benen, skrubb... ja allt såndtär.
När jag sedan var klar så kollade jag på klockan, som visade 8.Typisgt mig att duscha i en evighet.
Sen tog jag fram en ansicktskmask ur min nessisär och smörjde in mitt ansickte, så att jag blev helt blå.
Medans jag väntade på att den skulle tårka bårstade jag tänderna och sedan tvättade jag bårt masken.
 
Jag la på lite conseyler och smetade på lite mascara på ögonfransarna, och fönade slarvigt igenom håret.
Efter det rotade jag runt i min resväska och hittade en stor fösig T-short och ett par skinny jeans.
Sedan satte jag upp håret i en slarvig knöl mitt på huvudet och gick ut till köket igen, och kollade på klockan som nu var 9. Vad ska jag göra nu?
Jag började rota runt i kylskåpet men hittade inget jag var sugen på, så jag drog på mig mina
vita älskade converse och gick ut i trapphuset, och gick fram till dörren mitt imot och bankade mågra gånger innan det att Emma öpnnade.
                                                                                                                                                             
 
Okej, nu har jag suttigt med dethör kapittlet i FLERA TIMMAR och ajag hoppas att ni gillar det!
Jag vill ha minst 3 komentarer innan nästa, och tro mig det kommer snart bli DRAMA.
Komentera vad jag ska förbättra, och vad nu gillade :)
Kram!
xx

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kapitlet va bra. Hoppas nästa kommer snart!

2012-06-21 @ 00:39:41
Postat av: Anonym

Det va jätte bra :)

2012-06-21 @ 00:39:44
Postat av: Sofia

Jättebra! :)

2012-06-21 @ 01:59:44
Postat av: Anonym

Så sjukt bra Alex! Duktiga du :D
Bäst är.... Hur du beskriver allt noga o genomförligt, och att du gör karaktärerna så jordnära :) <3
Malin gilla :D <3

2012-06-21 @ 23:02:29
Postat av: Malin

Så sjukt bra Alex! Duktiga du :D
Bäst är.... Hur du beskriver allt noga o genomförligt, och att du gör karaktärerna så jordnära :) <3
Malin gilla :D <3

2012-06-21 @ 23:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0