chapter 11 - wait, what's your name?

"Let me introduce One Direction!!" , Niall drog med mig ut på den lilla scenen som fanns i rummet, och skriken blev öronbedövande.
"Hello everyone, we only have one rule here today and that is: dancing for ass you!" ropade jag.
"SO PARTY HARD!", fyllde Louis i, och så var festen igång.




Harrys perspektiv:


När vi kommigt in så började festen.
Några tjejer kom fram till oss och vi tog ett par bilder, och sedan var det inget mer med det.
Jag tror att tjejerna som sov utanför hotellet inte ville vara så jobbiga och klängiga så dom stog bara en bit bort
och ibland tittade dom åt vårat håll och fnittrade.
Jag gick fram till baren och beställde en drink.
"Hey bro, should we go up to girls over there?" sa Louis och nickade mot 5 tjejer som stog en bit bårt vid baren.
"Sure, it is the fans who slept outside the hotel, right?" sa jag och tog en klunk av min Mojito. " Yeh, so lets go" Vi började gå mot tjejerna som fick värdens största leénden när vi kom ram till dom.
"Well, good evening my ladies! Would you like to have a drink?" , frågade Luois och dom alla började fnittra.
"Yeh, sure why not." log en av dom. " So what would you like to have?", frågade jag höjde på ögonbrunen.
En av tjejerna ryckte på axlarna och tittade flörtigt på mig. "What do you have to offer?", log hon mit mig.

-

"Thanks" log hon och tog emot drinken jag räckte mot henne.
"You welcome" log jag mot henne. " So what your name?"  " My name is Vendela. And you?" sa hon och höjde flörtigt på ögonbryna. " Well, I'm Harry. " skrattade you. " Well I Know that..." log hon och tog en klunk av hennes drink, och fucktade sedan läpparna. Gud vad söt hon är!

-



Emilias perspektiv:


Jag satt och tittade runt lite på Facebook när min mobil började ringa.
På skermen stog det 'Alex' med stora bockstäver. Jag log för migsjälv och svarade.

(vanligt- Emilia  Kurvigt - Alex)

-Hello baby!,
ekade Alex röst.

-Hej gumman ! Vad gör du då? , sa jag och la ner datorn på sängen.

-Jo jag och dom andra är utanför One Directions hotell, och dom har typ en skitstor fest,
och folk försöker bryta sig in.. och ja jag undrar om du vill komma hit så vi kan bryta oss in tillsammans?,
sa Alex och jag hörde hur hon log ett 'snälla' leénde.

-Men Alex varför kan ni inte göra det utan mig?, gnällde jag.

-Jo för att.... för att.. jo för att vi bara vill att du ska följa med ! Det blir roligare då!, gnällde hon.

-Jaja okej då! Jag kommer om typ 10 min.., suckade jag och lapå.


Jag gick fram till min gareråb och drog fram ett lila linne och satte på mig det över det vita jag redan hade på mig. Jag tog snabbt av mig mina mjukisbyxor och satte istället på mig ett par tajta mörka jeans,
och gick sedan ut till hallen.
Det är rät så varmt ute, så jag tog min röda skinjacka, och ett par svarta converse.
Det lilla sista var att legga på ett lager läppglans på mina läppar, och sedan var jag klar.
Nu är det dacks att sticka för att bryta sig in på en fest, tänkte jag ironiskt.

-
(ritning så ni ska förstå)
'


"Hej tjejer!" ropade jag när jag kunde urskilja dom från alla andra. Dom vinkade glatt till mig och jag gick
med avsmak fram till'One 'Directions' hotell. " Heej !, sa Alex och kramade om mig. " Hej gumman!" svarade jag och kramade om alla andra. "Så vad göra jag här?" Alex lipade mot mig och började förklara;
"Jo kolla, flera personer har försökt komma in genom huvudantren. Seda finns det ju en bakdörr, fast det står vackter där också. Så när vi gick runt hotellet, så såg vi att det finns ett öppet fönster på andra sidag huset" log Alex. Jag tittade shockat på henne och sedan på alla andra "Driver ni nu eller?" , fick jag fram och dom skakade på huvudet. " Nej men det är på första våningen. Knappt 2 meter upp i luften!" svarade Embla som om att det skulle vara en självklarhet. Jag skakade bara på huvudet. " NEJ.Nu går jag hem." sa jag och vände på klacken.
Karo greppade tag i min arm och tittade vädjande på mig. " Snäääla Emilia ! " bönade hon.
"Okejdå!" suckade jag. " Okej kom !!" vi började gå längst huset, och sedan kom vi till bakdörren vart vackterna stog. Vi log mot dom och vick förbi dörren.
"Alex vart är fönstret..." viskade jag. Hon fortsatte gå, och exakt vid hörnet, var det ett fönster , 2 meter upp.
"Men vakterna kanske ser eller hör.." viskade Sara. " Jag vet, vi måste vara snabbt och tysta..."svaraed Alex.
Vackterna tittade konstigt på oss och vi alla log smörigt mot dom.
"Okej vad är planen?" sa Sara.
"Jo såhär. Vilja sitter på mina axlar och putter upp fönstret och hoppar sedan in. Sen tar någon tag i fönsterkarmen så puttar vi upper. Sen är det bara jag kvar här så hjälps ni åt att dra upp mig, Ok?" sa hon och tittade serriöst på oss. Vi alla nickade och så var planen igång.

-


"Okej Alex komigen nu vi nklarar det !" viskade Jag ner till Alex, som nu var den enda som stog kvar på marken.
"Okej, här ta tag i mina armar så hoppar jag upp, men ni får inte tappa taget !" svarade hon. " Okej nu kör vi.." svarade Karo. Jag Emma och Karo stog berädda att få grepp om hennes armar, och när hon hoppade upp tog vi ett fast tag om hennes armar.
"Komigen nu dra!" halvropade hon, medan och försökte få fäste i huset med fötterna.
"Komigen nu draaa!!" ropade hon. "Emlila, ta tag i hennes axel!" sa Karo, och jag gjorde som jag blev tillsagt. Efter en liten stund kämpade kom hon enkligen upp.
"AAAAJ mina armar!" gnällde hon."Ja , det var så lite så!" snäste jag. "Okej, vart är vi nu då?" sa Embla och vi alla tittade oss imkring.
"Vi är i en städskrubb?" sa Sara lite bedrövat. " Ja men då sticker vi väl till festen?! Hur ser jag ut?" sa Alex och poserade lite. " Du är skitsnygg" fösäkrade alla " Men vad ska jag ha att göra på festen? Jag gillar inte ens One Direction.." klagade jag. " Jodå det gör du du vill bara inte erkänna det.." mumlade Alex.
"HA-HA sure" lipade jag. " Okej kom nu vi ska på fest!" sa Vilja och vi öppnade städskrubben och kom ut i en hotellkårridor. Vi småsprang till Hissen och åkte ner till båtten våningen.
"Okej, nu kör vi" .Vi alla tog ett djupt andetag och började gå mot dubbeldörrarna med Dom stora vackterna framför sig. " Vilka är ni?" snäste vackterna. " Vi är inbjudna." svarade Alex drygt.




HARRYS PERSPEKTIV:


Vendela är sjukt söt.
Festen har bara hålligt på i kanske 1 timme, och det enda jag har gjort är att snacka med henne.
Hon är så 'down to earth' och väldigt shysst.
"Haha really, you did?", skrattade hon. " Yess.. Actually I did." flinade jag.
"Well, thats... cool?" sa hon och ryckte på axlarna. " Cool?! Really, is that all you got?" skrattade jag.
"Haha I guess so.." Dörrarna slogs upp och 6 tjejer kom inspringande med vackterna efter sig.
Men vänta- är inte det där tjejen från parken?

Vackterna skrek något och dom skrek något tillbaks.
"Hey, what are they saying?" frågade jag Vendela.
" That they are invited.. but the guards dont believe them." svarade hon helt ointereserat.
Och då händer det.
När vakterna var upptagna med att ta hand om domhär tjejerna så bara forsade det in tjejer ur dörren.
Mer och mer, det tod aldrig slut. " Oh My God ! Harry you have to run !" sa Vendela helt panikslagen.
"No, wait.." mumlade jag.
Tjejerna bara forsade in, och alla blev panikslagna. Jag såg hur Louis och Niall blev ivägförda av några vackter, medans Paul fick dra loss tjejer från Zayn och Liam.
"Harry Come here !" ropade någon av vackterna  " Ne, wait !" ropade jag tillbaks och sprang mot dörrarna.
tjejer blev tagna av vackterna och utdragna, vissa grät och sloggs, det var helt kaos. Men jag måste hitta henne igen. Jag såg mig omkring och så såg jag dom- 3 vackter kom springandes mot dom.
Vakterna kom från ena hållet, och jag från andra. Dom hade ett litet försprång så tjejerna vände kurs och dom alla kom springande mot mig, och samma tjej som förra gången, störtade in i mig.
"Oh Dog, Im so sorry..." viskade hon. "No, its fine.." jag hjälpte henne upp, och då kom vackterna. " Young Lady you are coming whit me!" , sa han på hackig engelska. Hon vände sig om och tittade på hennes kompisar, som nu också blev utdragna av vackter. Jag hade fortfarande handen på hennes arm, efter att ha hjälpt henne upp - så hon tog snabbt bårt den och suckade "I can go by my self" sa hon spydigt. "Well, shop shop!" röt vackten och började fösa henne framåt. " Wit, what's your name?!" ropade jag i panik efter henne. Hon vände sig om och log mot mig. " Im Alex", och sedan var hon ute ur rummet.




jag har värligen slitigt med dethär kapittlet så hoppes ni gillar det och komentera !! :D <3

xx

Kommentarer
Postat av: Sabina

Asså du måste skriva mer. Jag vill veta vad som händer!!!!!

2012-03-25 @ 18:53:40
URL: http://sabinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0