chapter 12 - I want to see you again

"Oh Gog, Im so sorry..." viskade hon. "No, its fine.." jag hjälpte henne upp, och då kom vackterna. " Young Lady you are coming whit me!" , sa han på hackig engelska. Hon vände sig om och tittade på hennes kompisar, som nu också blev utdragna av vackter. Jag hade fortfarande handen på hennes arm, efter att ha hjälpt henne upp - så hon tog snabbt bårt den och suckade "I can go by my self" sa hon spydigt. "Well, shop shop!" röt vackten och började fösa henne framåt. " Wit, what's your name?!" ropade jag i panik efter henne. Hon vände sig om och log mot mig. " Im Alex", och sedan var hon ute ur rummet.




ca 2 månader senare,
2 april, söndag

 Alex perspektiv:



Jag speglade mig en sista gång och ta på ett nytt lager läppglans på mina röda läppar.
"Gumman, kommer du?" Ropade mamma från hallen.
"Jadå!" svarade jag och gick ut till hallen nr2, var vi hänger av oss våra jackor. Jag satte på mig min
svarta skinjacka och tog fram mina svarta Converse. " Och sätt på dig skorna i hallen nu.." suckade pappa.
"Jaja jag vet 'Man har inte skor innomhus'" sa jag med ett flin och gick till dörrmattav art mamma redan stog redo. Jag tog stöd mot hennes ben och kronglade stående på mig mina skor.
"Så alla klara, då sticker vi?" sa pappa och tog fram nycklarna. " Japp, alla klara!" svarade mamma och jag satte på mig mina svarta RayBan solglasögon.
Idag när det var så fint väder, ska jag mamma och Pappa ut på en promenad, på Strandvägen.
När vi kommigt ner till porten började vi genast gå mot Gallerian, och mamma och pappa fick för sig att prata om något ricktigt tråkigt, så jag satte i hörsneckorna i ögonen och började bläddra bland alla mina låter på
mobilen och stannade på UPP ALL NIGHT. Bästa låten att lyssna på i dethär vädret , log ja.

-


"Vad gött!" skrattade jag och slog mig ner på bänken. " Ja, fast jag slår vad om att min glass är mycket godare en din sörja.." sa pappa och tittade äcklat på min Shake delux från MAX. Jag skakade på huvudet och lipade mot honom. " Nej , mjukglass är ju lätt godast!" protesterade mamma och jag bara skakade på huvudet. "Neeej!!"
Skrattade pappa. Vi tysnade sedan och tittade ut över vattenet.
Det var grymt soligt ute, och jag tog ett djupt andetag. Det är nu det gäller.
"Em... mamma, pappa, öh.. Jo kolla ni vet One Direction?" började jag. Både mamma och pappa förstog att dethär var ett så kallar 'allvarligt' samat, så båda tittade mot mig. " Vad?" sa pappa i ett försök i att föra samtalet framåt. " Em, jo One Direction, mitt liv typ, ni vet dom ni alltid hör mig sjunga på och.. öh dom jag alltid pratar om...?" log jag. Båda mamma och pappa himlade med ögonen. " Ja vad är det med dom?" log mamma.
"Jo kolla.." " Ja vi kollar!!" avbröt pappa. Jag boxade lätt till honom på axeln. " Ja men dom kommer till Sverige i sommar, och dom ska ha en konsert här..." fortsatte jag. " Och du undrar om du kan få biljetter till den?" sa mamma och jag nickade ivrigt. " Ja om du tycker jag borde vilja ha det så varför inte?" försökte jag.
"Jag vet inte... Vilka andra ska gå?" sa pappa lite osäkert. " Asso vi har tänkt att det blir jag Sara,Embla,Emma,Vilja och Karo." sa jag och ryckte på axlarna. " Vi får se." sa pappa och reste sig upp. " Kom vi går hem nu jag är hungrig" Jag suckade och reste mig upp. Fast dom sa ju inte Nej i alla fall?


Emblas perspektiv:


Jag tryckte ner youtube sidag och gick utt till köket. "Mamma , vill du ha hjälp med att duka?" hon log tacksamt mot mig och nickade " Ja det skulle vara snällt" Jag tog fram tallrikarna och började ställa fram dom på bordet.
Dom senaste dagarna har jag varigt extra hjälpsam och snäll här hemma, och idag gäller det.
"Maten är klar hörrni!" sa mamma och Jesper kom inrusande i rummet. "Embla, vad fult du har dukat!!" ropade han. Jag himlade med ögonen och lipade mot honom. " Tack, nästa gång kan du få duka då!" snäste jag.
"Åh vad gott med köttbullar!" ropade pappa för att få tyst på mig och Jesper.
Vi alla satte oss ner och Jesper började förklara något om sitt nya Lego han fick av mormor och morfar.
Såfort man försökte avbryta så sa han åt en att vara tyst och lyssna, så nu satt både jag mamma och pappa helt
otillvarande och insjunkna i våra egna tanker. " Hallå, lyssna då!" gnällde Patrik.
"Men gubben vi har redan hör dethär flera gånger." sa mamma och spettsade en köttbulla på sin gaffel.
"Och mamma , pappa, jag har en sak jag skulle vilja säga." log jag. Mamma nickade och doppade köttbullen i brunsås och rörde omsårgsfullt runt denpå tallriken. Jag fick en rysning av obehag och tittade mot pappa håll istället. " Jo One Direction..." "Dethär är helt sjukt. Inte en lungt stung i dethär huset. När Jesper änkligen slutat prata om sitt lego tar du genast chansen att börja prata om 'One Directiones' eller vad odm nu heter! " sa pappa surt. " One Direction heter dom facktiskt !! Och nej lyssna nu för dethär är vicktigt..!" försökte jag igen.
"Nej inte så vicktigt att vi måste ta dethär nu! Det får vänta tills efter maten." sa mamma bestämmt. Jag stoppade surt en köttbulle i munnen, tuggade den hårt och svalade sedan med avsmak. " Tack för maten jag är mätt!" sa jag surt och klampade in på mitt rum.


-


"Så, nu är middagen klar, så nu får ni två ta och lyssna!" röt jag när jag kommigt in i vardagsrummet.
"Älskling, skruva ner lite Jesper sover." viskade mamma.
"Åh-Nej han sover inte, han spelar nintendo!" ropade jag tillräckligt högt för honom att höra.
"Nej det gör jag ju inte alls!!" ropade han tillbaks . Jag tittade överlägset mot mamma och hon reste sig med en suck för att gå och säga til honom.
"Så vad är det?" sa pappa när jag slagit mig ner i soffan på mammas platts. " Jo One Direction kommer hit i sommar, och alla- jag menar alla- kommer få gå på deras konsert!" , sa jag och gjorde '-puppy-dog-eyes-minen' mot pappa. Han suckade och kliade sig på sin skägg stubb. " Eh.. Låt mig tänka på saken." sa jag och nickade, som om att det var min idé. " Nej pappa jag måste ju veta nu! " gnellade jag.
"Men ... gillar du dom värkligen så mycket?" suckade han. " Pappa, driver du?! Har dusätt mitt rum eller?! Man kan inte ens se väggen längre pågrundav alla afisher på dom!!" utbrast jag. " Okej då... ifall du uppför dig och ifall .. ifall jag är på humör" suckade han. Jag kunde inte tro det. SA PAPPA NYSS ATT JAG KOMMER FÅ GÅ PÅ ONE DIRECTION?!
"Oh My God pappa taaaaack jag ääälskar dig !!" utbrast jag och kramade hårt om honom. " Jaja.. gå och lägg dig nu!" skrockade han och pussade mig på panna.



Harrys perspektiv:



Jag Louis och Eleanor satt i vårat vardagsrum och tittade på Amerkas funniest home videos.
Dom skrattade som bara den, vilket jag också brukar göra, men inte idag.
Louis har saknat Elenanor så mycket, den senaste veckan har det varigt allt han pratat om, och nu är hon här över helgen.
Louis lutade sig fram mot henne och begravde sitt ansickte i hennes hår, som om att han andades in hennes luckt. Hon lutade sig fram och log mot honom innan deras läppar möttes i en öm kyss. Jag tittade bårt och suckade lågt. " Eh, gotta go.." stammade jag fram och gick med snabba steg ut ur lägenheten.
När jag väl komigt ut så insåg jag att jag inte har någonstanns att ta vägen , så jag slog mig ner på den kalla stentrappen och tutade huvudet mot väggen.
Varför kan jag inte få ut henne ur mitt huvud?! Jag slöt ögonen och såg hennes ansickte framför mig.
Enda sedan vi kom tillbaks från sverige har jag inte kunnat sluta tänka på henne.
Hur hon log mot mig, hur hon rådnade när hon sprang in i mig.. Jag skrattade tyst för mig själv och öppnade ögonen.
Jag har tjatat så mycket på dom andra tt vi ska till sverige igen. Dom fattar inte varför jag vill dit, och jag säger att jag gillar fansen. Men jag tror nog att någonstans djupt inom mig har jag ett liiiitet hopp om att hon kanske skulle komma på våran konsert, så jag skulle kunna se henne igen, eller att jag mosar in en glass i hennes tröja?
Jag tror nog jag altid ska gå runt med en chokladglass i handen i fortsöttningen, i fall att lixom.
Alex.. jag log för mig självt och slöt ögonen för att åter igen få se hennes ansickte framför mig.







                                                                                                                                                                 

sa, vad tycker/tror ni ?!
Hoppas ni gillar det och komentera !!!!!!!!! :D <3
xx


Kommentarer
Postat av: Sabina

Bra!!!!! Längtar tills dem kommer till Sverige. Det kommer bli jättespännande då! <3

2012-03-28 @ 10:31:09
URL: http://sabinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0