chapter 13 - Love

Jag har tjatat så mycket på dom andra tt vi ska till sverige igen. Dom fattar inte varför jag vill dit, och jag säger att jag gillar fansen. Men jag tror nog att någonstans djupt inom mig har jag ett liiiitet hopp om att hon kanske skulle komma på våran konsert, så jag skulle kunna se henne igen, eller att jag mosar in en glass i hennes tröja?
Jag tror nog jag altid ska gå runt med en chokladglass i handen i fortsöttningen, i fall att lixom.
Alex.. jag log för mig självt och slöt ögonen för att åter igen få se hennes ansickte framför mig.





Karos perspektiv:



Jag öppnade sackta ögonen. Solen strimmade in genom gardinerna och sken in i mina morgontrötta ögon.
Jag rullade över på andra sidan och sträckte trätt på mig. Jag tittade mig runt i mitt lilla rum, som
jag bott i nästan hela mitt liv. Hela mitt liv nästan har jag bott i denhär lägenheten på denhär gatan i denhär staden, men jag har alltid viljat flytta. Inte till en annan gata eller en annan
lägenhet, utan ett helt nytt land. Jag vill till London !
Med en suck satte jag mig upp i sängen och gäspade stort. Jag kliade mig på låret och reste mig sackta upp
ur min varma säng. Den kalla luften i mitt lilla rum gav mig gåshud och
jag luskade snabbt in till badrummet.
Jag tittade mig trött i spegeln och granskade mitt ansickte.
Svarta stora seckar under ögonen, men annars såg jag bra ut. Jag tog min tandborste och
tryckte ut lite tandkläm på min tandborste. Med ett pruttade ljud åkte det sista ut tuben ut på min tandborste jag jag slängde den trött ner i badrumssopphinken.
Medans jag borstade tänderna dröjde jag mig kvar i min dröm som jag hade.
Den var helt perfeckt.
Jag Mamma och min storasyster Linn bodde i London och vi var grannar med One Direction.

Jag tittade på min spgenbild och kom på mig själv med att ha ett stort flin på läpparna.
Jag sjölde munnen och borstade slarvigt igenom håret och sedan
gick jag in i mitt rum. Jag öppnade min garderob och rotade fram några kläder.
Jag tittade äcklat på det rosa linnet jag drog fram och tryckte in linnet i garderoben på nytt.
Sedan tog jag fram ett vitt linna och en mörkblå hollister tröja som jag med glädje satte på mig och till dom ett par mörkbå hollister leggings.

När jag var klar tittade jag på klockan och den var redan 12. När jag gick in i köket låg det en lapp på bordet
som visst var från mamma.

'Hej älsklingen mig, Jag och Linn är hos Lora och hjälper henne med
renoveringen. Vi kommer nog vara där hela dagen, men
det finns mat i kylen. Ring om det är något, puss mamma.'

Jag skrynklade ihopp lappen och slängde den i sopparna medans jag gick mot kylen för att se om det fanns
något ätbart till fruckost.

" I waaant I waaaan I waaant - a sandwitch !!" sjöng jag och tog fram ost och smör.
"And Some And some And some tee !! " fortsatte jag och satte på te kokaren.
Medans jag fortsatte sjunga som en galning fixade jag klart min fruckost och hasade ut till vardagsrummet vart
jag slog mig ner med min fruckost och högg in framför TV.n .
Efter en stund tog jag fram mobilen och smsade Vilja.

'Hej frugan, skulle du vilja hitta på någonting idag? <3"

Skrev jag och efter
knappt en minut så plingade min mobil till som ett
tecken på att jag fått svar.

'Ofc älskling! Ska vi ses 30 min hos mig?'

Som svar knappade jag in ett lätt 'Ok' och återgick sedan till att äta min macka.
När jag var klar med den drack jag snabbt upp mitt te och sedan diskade jag smutsdisken.
Sedan gick jag in på mitt rum för att återigen snabbt bårsta igenom håret, och så letade jag fram mina hörlurar på den stökiga bordet.
När jag änkligen hittat dom började jag springa runt over lägenheten och leta efter min mobil,
som jag lyckats slarva bort inder tiden jag åt.
När jag tillslut hittat den i soffan gick jag in till hallen och satte på mig mina gröna converse och min skin.jacka
och sen försvan jag ut genom dörren.

-


"CUZ ITS GOTTA BE YOOOUUUUU!! ONLY YOOOOUUUUU! " Vrålade jag och Vilja och brast sedan ut i skratt.
Jag slängde mig på hennes säng och hon kom efter.
"Guuuuud vad jag skulle vilja träffa One Direction.." viskade jag.
"Mm... asso tänk att bara få se in i Zayns ögon... Jag skulle nog dö!" svarade hon drömmande.
"Ja, eller Louis !" jag föruställde hans ögon framför mig och fick en rysning.
"Ojdå, jag rös,någon måste tänka på mig." sa jag. " Jag tror att det är Louis !!" flinade Vilja.
Som svar armbågade jag henne lätt i revbenen och hon tjöt till.
"Haha, aj?! " sa hon och boxade till mig på armen. " Aj vad gör du?!" sa jag och boxade tillbaks. " Haha nej sluta det var ju du som började!" skrattade vilja och boxade mig löst i magen. " Haha neeej !" protesterade jag- och värdens krig var nu igång.

Jag och Vilja låg och kipade efter luft mellan våra skrattanfall.
Kriget hade slutat med att vi båda skrattade  såmycket så vi fick syresbrist.
"Vet du vad?" sa Vilja efter att vi lungnat ner oss. " Nej, vadå?" jag vände på huvudet så jag skulle kunna se på henne. "Jo att dom kommer komma till sverige." sa hon alvarligt och vänte på huvudet så våra ögon möttes.
Jag kände mig helt stum. Jag ville skrika och hoppa och jag ville gråta och sparka.
"Va...." var allt jag fick ur mig.




Louis perspektiv:



Harry lämnade rummet och Eleanor tittade frågande på mig.
Jag bara ryckte på axlarna till svars och rtyckte sedan mina läppar hårt mot hennes.
Gud vad jag har saknar henne.
När reklame bröt ut på TV.n 10 minuter senare hade han inte komigt tillbaks en.

""You, go and look after him..", log Eleanor och kysste mig lätt på kinden. "Okey... wait right here." svarade jag och kysste henne. " Where would I go?" log hon och jag reste mig upp och
gick mot ytterdörren.
Jag satte snabbt på mig mina skor och drog på mig en röd tjocktröja, innan jag hårt och snabbt slog upp dörren.
"Hey man !! Watch where you going...", muttrade Harry, som tydligen fått dörren i huvudet, surt.
"Oh bro Im sorry!" utbrast jag och slog mig ner brevid honom. " Whats up?" log jag och boxade till honom på axeln. " No, nothing...." mumlade han. " Hey, you know you can tell me everything, right?" sa jag och Harry suckade. " I know... " Vi satt tysta en stund och tittade på alla bilar som körde förbi.
Efter en stund tog Harry ett djupt andetag och öppnade munnen, som om att han skulle börja säga något, men endrade sig sedan. Jag tittade fundersamt på honom och han suckade djupt.
"Okay, so here it is. I think I'm in love ...", sa han och tittade skamset bårt.
Jag öppnade munnen i ett försök med att säga något men ångrade mig. Det gjorde jag kanske 3-4 gånger innan jag tillslut fick fram något. "Well... I didn't see that one coming...", sa jag och han tittade frågande och sorgset på mig.
"Is it bad?" viskade han. Jag skrattade och la armen om hans axlar. "No. Why shold it?" 

                                                                                                                                                                


so folks, vad tycker ni?!
Sorry för halvsugig uppdatering, men ifall ni komenterar bra kommer det ett nytt IMORGON !!
XX

Kommentarer
Postat av: johanna

Vad gör du då??

__

tyck till om den nya designen och

2012-03-30 @ 20:54:50
URL: http://mmoajohanna.blogg.se/
Postat av: MajaMaja

mera!!!!!!!!!!1

2012-03-30 @ 22:37:20
URL: http://mistermaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0