chapter 14 - twitter

"Okay, so here it is. I think I'm in love ...", sa han och tittade skamset bårt.
Jag öppnade munnen i ett försök med att säga något men ångrade mig. Det gjorde jag kanske 3-4 gånger innan jag tillslut fick fram något. "Well... I didn't see that one coming...", sa jag och han tittade frågande och sorgset på mig.
"Is it bad?" viskade han. Jag skrattade och la armen om hans axlar. "No. Why shold it?" 



Alexs perspektiv:



Lördag... Med ev välbelåten suck slog jag upp ögonen och streckte på mig.
Idag kommer jag ha dans. Det bästa som finns -  att dansa.
Jag tittade på klockan och drabbades av en mini atack när den visade 12.30. Jag måste sticka om 30 min..
Snabbt hoppade jag ut ur sängen och halvsprang mot badrummet för att bårsta tänderna.
När jag var klar med det bårstade jag igenom håret och satte upp det i
en bulle mitt på huvudet.
När jag var klar med den skyndade jag in i min lilla walk in closet och tog fram  mina danskläder-
Ett par svarta mini shorts och ett grått linne. Dom flästa i gruppen hade sånna kläder,
inte för varmt och bekvämt.
Jag satte sedan på mig mina lita stickade strumpor, och satte på mig mjukisbyxor över allt,
så jag inte skulle frysa ihjäl på vägen.
När jag sedan gick in i köket för att fixa fruckost tittade jag på klockan och flinade mot den när jag märkte
att jag hade gjort det hela på bara 5 min.
"God morgon älskling!" log mamma. " Hëj. Sovigt got?" sa jag och öppnade kylen för att ta fram mjölken.
" Jaadå, du då?" svarade hon och saltade det hon hade i kastrullen. " Jag hade värdens konstigaste dröm.." sa jag och tog fram en djup tallrik. " Jaha, vad handlade den om då?" sa mamma och började rota i kylen. " Något om att det var Jul och i julklapp fick jag typ en guldgaffel. Haha helt sjukt." sa jag och tog fram flingorna till mjälken. " Haha jadu, det låter ju fint"
Jag kramade henne bakifrån och skyndade in till vardagsrumet för att äta framför TVn.


-



Musiken pumpade på hösta volym och våran dansfröken gjorde ett misslyckat försök i att säga något.
Iatället visade hon ett danssteg som vi alla gjorde likadant med, och så fortsatte nästan hela lektionen.
När musiken stängdes av kände jag mig helt slut och blöt.
"Nu kör vi stretching. Sprid ut er på golvet." sa Liss och vi ala gjorde som hon sa.
Hon satte på en lugnare låt och hon började visa några
stretch rörelser vi skulle göra.
Musiken dunkade i öreonen och jag log mot min egen spegelbild i den spegelteckta salen.
Jag älskar värkligen dans och musik.
"Okej allihoppa, ni var grymma idag ! Vi ses nästa vecka, och så glöm inte att träna lite nu i veckan!" ,
sa Liss och stängde av musiken. Rummet fylldes av lite mummel , något i stil med ' hejdå' eller ' okej'..
Ja, våran grupp är inte den pratsammaste, utan den är mäst konsentrerad när det gäller dans.
Annars är det ricktigt stelt.
Jag drog på mig mina mjukisbyxor igen och satte på mig min skinjacka. " Hejdå!" log jag mot Liss.

När jag kom hem började jag genast med läxor.
Om jag nu skulle kunna få bra betyg i ALLA ämnen kanske jag skulle kunna få stependium och
kunna gå på collage i London eller USA...
Jag suckade djupt och gnuggade mig i ögonen.
"Jag förtjäner facktiskt en paus.." mumlade jag och satte på min dator.
När den efter en stund satts på loggade jag snabbt in på twitter.
Dom senaste twittringarna läste jag snabbt igenom när det stog att det hade blivigt en ny.
Jag klickade på den och läste snabbt vad Harry Styles hade skrivigt.



' I like clumsy girls. So who of you are clumsy?! ;) xx'


Jag flinade mot tweeten och tryckte sedan på
Reply.

'Hum, Im clumsy.... do u remember when I crashed you party back in sweden?! HA-HA. XX '



Jag klickade på 'tweet' och återgick sedan till att plugga.
Presis när jag sjunkit in i No läxan, (läsa om ljudvågorna och om hur alla monikyler) så plingade min
dator till. Jag suckade surt och a ifrån mig den tjocka boken, och tog upp datorn från golvet
(den fick inte plats på bordet pga alla böcker) och la den i knät.
En ny follow på twitter.
Jag gick snabbt in på "My followers" och läste snabbt igenom vilka som följer mig.
När jag läst det första namnet kunde jag inte läsa dom andra. Jag kände hur mitt hjärta stannade till och hur all luft for ut ur mina lungor.
OH MY DIRECTIONER.








EMMAS PERSPEKTIV:


Jag betalade lösgodiset och la ner påsen i min väska.
Eftersom solen sken så starkt och varmt idag så hade jag inte på mig någon jacka, så jag
berädde mig på att halvt springa hem.
Presis när jag kom ut genom dörrarna började min mobil ringa i väskan.
Med en suck sprang jag in i afären igen och svarade.


(banligt- Alex kurvigt- Emma)


-OMG KOM HIT NUUU !!

-Em... Okej, jag kommer.... jag har köpt godis., svarade jag med ett leénde.

-Jag skiter i godiset bara kom hit NU du kan inte fatta vad osm hänt !! , skrek hon.

-Okej , okej jag kommer !,sa jag och la på.
Jaha mysigt, nu måste jag springa hela vägen hem till Alex...




Harrys perspektiv:


"
Loui, were are you? Louis !!??" ropade jag i ren panik. " Im here Harry, what is it?!" ropade han tillbaks lika panikslaget.
Vi sprang ihopp i varandra inne i köket och vi båda brakade ner på gålvet. " Harry are you Okej?!" utbrast Louis.
"Yess, Im fine, but guess what just happen !" ropade jag överlyckligt.
"Uh, you... You got a tweet from Justin Bieber?" log han. Jag himlade med ögonen till svars.
"Eh, Nooo ?!" sa jag surt. Bara för att jag blev lite sur över det att Niall blev tweetad av Justin och inte jag,
så har alla i bandet retat mig över det. "But waht is it then?!" sa Louis och jag började flina.
"Well.... you know the girl from sweden I told you about?" började jag. " Yess...?" sa Louis.
"Well, I find her on Twitter... Or no, she Find me... or she tweeted me... " Louis stora flin fick mig att sluta. Jag blängde på honom och han började skratta. " Thats grate man !" log han och klappade mig på axeln. " I know.. shold I tweet her?" s jag osäkert. "No... not now. Later. But me and Eleanor are going to starbucks now, so see you later bor." "Allright. See you." svarade jag och gick in på mitt rum igen.
Jag försökte konsentrera mig på alla andra tweets jag fått från fans, fast det gick inte. Med en suck reste jag mig upp och begav mig mot Nialls lägenhet. Han kanske kan hjälpa mig på andra tankar.


                                                                                                                                                              



OOOOOH, vad tror ni kommer hända?! komentera NU så får ni ett till imorgon !! <3
xx








Kommentarer
Postat av: MajaMaja

mera!!

2012-03-31 @ 20:10:17
URL: http://misttermaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0