chapter 10 - We will party hard

"I know! What we need to ...." bilen stannade och jag tittade chockat ut på den sotra blåa byggnaden som nu stog framför oss. "God, totally sick!" sa Niall. "Come on let's go, I love big shopping centers!!!" utbrast Louis och vi alla sprang mot ingången.




Saras perspektiv:


*Pling Pling Pling*
Min mobils irriterade plingande ljud fullde rummet och jag började
sömnigt leta under kudden efter den.
När jag enkligen fick tag på den tryckte jag på 'svara' knappen och höll den mot örat.

(vanligt- Sara kurvigt - Alex)

-Halllo lila mongo kommer du eller?!,
hörde jag Alex stressat säga i andra enden.

-Eh.. vardå?, svarade jag omtucklat.

-Men vi ska ju ses och leta reda på One Direcetin.. haha har ingen ringt dig?, Alex stressade tonfall endradess till ett hånande och jag kunde se henne stå och flina framför mig.

-Nej ingen ringde mig., svarade jag surt.

-Haha nej men lilla mobbade unge!! Haha men kom till ... Deras hotell om 30 min. Annars sticker vi utan dig!, varnade hon.

-Okej jag kommer!, svarade jag och la på. Eller vänta? Vart skulle dom sticka? Jaja never mind.
Jag reste mig söligt upp och drog mig ut till badrummet.


-


När jag kom ut ur badrummet 10 min senare var jag klar med det vicktigaste.
Idag blev det även lite smink, som består av fondation, roge och ett tunt lager mascara.
Dagens kläder fick bli svarta nylon strumpbyxor med små rosetter på, en svart och beige randig tjol
och en vit spetts långärmad tröja.
Jag gick in till köket och satte på vatten kokaren. Jag tittade ut gonom fönster och konstaterade genast att igårdagens snö hade smält. Underligt, det är ju trotts allt den 3 februari.
Jag hällde upp det kokade vattnet i en vit kopp och la ner en tepåse i koppen, brädde mig en macka och åt
snabbt upp fruckosten. När jag var klar så kollade jag åter igen på klockan.
Nu visade den 10 i 10. Alex hade ringt mig klockan halv 10, så om 10 minuter ska jag vara där.
Jag skakade på huvudet och suckade djupt för mig självt. Detdär var allt för många tior att hålla reda på.

Eftersom pappa och min lillebror Joel fortfarande sover så skrev jag en lapp
om vart jag var, och la den på bordet.
Sedan tog jag min bruna läderväska, och satte på mig min höstjacka. Det är för varmt för att ha på sig en dunjacka fast för kallr för en vårjacka. Så höst jackan är perfeckt.
Jag satte på mig mina svarta mocka klackskoroch tog en sista titt i spegeln för att fixatill mitt blånda hår innan jag småsprang mot tunnelbanan.




Viljas perspektiv:

"När kommer hon?" klagade jag. " Om hon inte kommer om 5 minuter så stcker vi, klockan är ju 10 nu." svarade Alex. " Nej fy vad synd om henne ifall hon kommer 6 minuter över!" skrattade Embla. Vi alla gav henne en trött blick. "Åh jag är så trött." gnällde Karo. "Men är inte detdär hon?" utbrast Emma och vi alla började spana. " Nej dethär hållet.." suckade Emma och pekade i ricktnong mot tubbelbanan, och mycket ricktigt så kom Sara springandes. "Du är sen !" konstanterade jag så fort hon kramat om alla. " Ja men det är ju inte mitt fel att ingen ringde lilla stackars mig?!" sa hon sårat, men med en gnutta ironi i rösten.
" Ja, presis jag är så snäll och kom på att jag kanske borde ha gjort det!" skrockade Alex.
"Jaja what ever ska vi sticka nu kanske?!" sa jag och vi alla  nickade. " Men venta , vart ska vi sticka?" sa Sara och fick en rynka mällan ögonbrynen. " Jo dom åkte någonstans och nu har folk lackt upp bilder
på One Direction när dom är i IKEA. Så vi ska också dit", förklarade Alex. "ÅÅÅh, okej! Eller vänta, ligger inte IKEA i kungens kurva? För då måste vi väl ta t-banan till typ slussen för att ta bussen sen?" sa Sara lite fördrövat. " Ja ?" svarade Emma irriterat. " Ja då kommer det ta typ 1h att ta sig dit. Är det inte bättre att vi väntar här?" sa Alex frågande. Emma tittade på Karo och sedan mig. Jag ryckte på axlarna, och Karo gjorde detsamma. "Men okej då stannar vi väl här!" sa Embla och satte sig ner på det kalla gruset.
Vi gjorde samma sak, och några tjejer vära hotellingången började skrika.
"Vad , vad är det?!" utbrast alla andra.



Liams perspektiv:


Väl inne i IKEA så var det inte så mycket fålk till min förvåning.
Lixom, det är ju lördag?
"Hey, guys why is that so few people here?" sa jag lite förvirrat. "Because it's so early in the morning! Will soon flow into people so we'll have to hurry a little ..", svarade Paul och föste oss framåt.
Vi kom in i matavdelningen, och vi alla tittade panikslaget på Niall. Senare samma secund var han borta.
"Niall pull yourself together now ! Just Do not buy too much food ...." försökte Paul, fast så kom Niall med en hel shopping vagn fylld med snacks och dricka och mycket mer.

"What are you waiting for? You told us to hurry!, ropade Niall.
Vi andra flinade oskyldigt mot Paul och sprang sedan mot Niall för att hjälpa honom lassa ner lösgodis i en av påsarna.

-

Tiden gick fort, och affären var stor,
så utan att vi visste ordet av det var klockan redan halv 2 och utan att
vi varigt berädda på det hade det strömmat in massor av fans. Vi tog några bilder och skrev på några autografer, och sedan var det dacks att betala.
När vi stog i kasskön kände vi alla killar hur det knöt sig i magen på oss. Dethär skulle bli dyrt,
och Isaac sa klart och tydligt att vi inte skulle spendera för mycket pengar....

-

"But Paul .. Look on the bright side, it was not so expensive!", försökte jag. Alla killar i baksätet brast i skratt och Paul kimlade med ögonen. "What shall I say to Isaac! He will kill us all 6 of us!" sa hon och jag
kända mig lite skammsen. Nja det kanske bliv lite dyrt. Bara godiset hade kostat 200 kroner, men vad trodde dom, Det kommer ju 100 personer ! Lixom 20 kronor var.. Men om man ska räkna med all sprit som
säkert kommer drickas. Okejdå det blev ricktigt dyrt.
Harrys mobil avbröt mig i mina tankar, när den började ringa. " Hey its Isaac!" flinade han.



Harrys perspektiv:


(vanligt - harry kurvigt - Isaac)


-Hello,  I just wanted to say that the 50 fans who slept outside the hotel now has received all the information.


-Okay good, so when does it start?"


-At 7 o'clock
so you now have 5 hours on you until it starts!

-Allright,see you soon !

-Goodbye!


När jag lackt på så suckade jag glatt och la händerna bakom nacken. " This will rock!" sa jag nöjt. "Cuz we will PARTY HARD!!" vrålade louis.




Alex perspektiv:

Paniken spred sig i min kropp. Vad skriker alla för?!
Eftersom vi stog längst bak i fålkmassan så hade nyheten inte kommigt fram till oss, men den kom som en
våg mot oss.
"Oh my freeking God One Direction ska ha en fest här och fansken längst fram är inbjudna ?!" vrålade dom.
"VAAAAAA NEEEEEEEEEJ VI DÅ?!" ropade alla från alla olika håll.
Jag kängde hur hela jag fylldes med panik. 'Va? Ska dom ha en fest och vi kommer inte få komma in?' sa den lilla röste shockat i mitt huvudet. " Nej det kan inte vara sant.." viskade jag.
Jag vände mig om och tittade på vilja och Karo. Vilja hade satt på sig ett par röda pilotsolglasögon, och Karos ögon var helt röda och blanka. När vi fick ögonkontackt böjde hon på huvudet och tårar började rinna ner för hennes kinder.
Jag Kände hur tårar började rinna ner även för mina.
Några tjejer kom springandes och skrikande och vifftade med något papper.
"Vad stpr det?!" ropade några irriterat mot dom.
"YOU ARE INVITED TO ONE DIRECTIONS HOUSEPARTY!" ropade dom glatt tillbaks.
"Dethär kan inte vara sant.." snyfftade Embla. Sara kramade om henne och båda började gråta. Nu var det bara Emma som inte grät. Hon bara stog och såg helt oberörd ut.
"Nu är jag fuc*ing pisst off" röt hon.



Harrys perspektiv:



"The time is 7 now, we go out to everyone?", frågade jag otåligt.
Festen hade börjat och alla dansade och sjöng där inne. Hotell personalen hade fixat iårdning ett helt rum att ha ett sårts "disco" i , så nu var musiken igång och det var en asgrym DJ.
"Soon! They will introduce us soon!", svarade Louis och klappade mig på axeln. " Okey.." svarade jag.
Tänk om dom två tjejerna är där? Då kanske jag kan få veta vad dom hette...
"Let me introduce One Direction!!" , Niall drog med mig ut på den lilla scenen som fanns i rummet, och skriken blev öronbedövande.
"Hello everyone, we only have one rule here today and that is: dancing for ass you!" ropade jag.
"SO PARTY HARD!", fyllde Louis i, och så var festen igång.


                                                                                                                                                                 

så vad tycker ni? Jag skrev på dethär typ i 2 timmar så jag hoppas ni gillar det !!
xx ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0