its only 1D 2 my <3 - chapter 9

 Du vill inte ha något förhollande just nu, och spessiellt inte nu efter allt tjaj om Caroline Flack, nu när vi nyligen gjort slut. Lisom seriöst Harry ta dig samman.' tänkte jag till mig själv. Men en andra lilla rösten i huvudet kunde inte släppa den lilla-lilla detaljen som irriterade mig som mäst - jag vet inte ens vad dom heter.


Alex perspektiv:


Jaha. Det var väl det.
Jag och Emma sitter hemma hos mig och tittar på film.
Så? Bara det? Ja.. men vad annars? Lixom, OMG vi träffade One Direction, men och? Asso nej inte "och" utan,
jaha vad hönder nu? Vi kan inte ringa och säga det till någon presis, då lite det ju så "påhittat", och ..
ja vad kan man annars göra? Så nu sitter vi innte på mitt rum och tittar på love actually.
Men jag kan inte sluta tänka på det. Vi träffade ju just One Drection, ska inte hela värden vara glad för våran skull? Ska det sluta såhär? Livet fortsätter som det gjort, och att vi nyss hjälpte One Direction att hitta till matafären är en så liten sak så det är bårta nu. Det ligger i det förflutna.. förr i tiden.
Jag som alltid har trott... att man träffar sin största idol.. jag vet inte vad jag har trott. Men jag vet att jag inte trodde att man skulle sitta och titta på film 30 min senare, helt som vanligt.
"Asso tittar du ens?" jag ryckte till när Emmas röst förde tillbaks mig till värkligheten.
"Öh, ja. Dom ska fixa trummor till honom nu." sa jag och nickade mot datorn. " Jaja, what ever. Ska vi göra något annat?" jag nickade och hon la datorn i knät. " Vi kan titta på youtube klipp?" öreslog jag. " Haha okej. varför slutar det alltid med att vi sitter och kollar på One Direction klipp när vi sitter vid datorn?" skrattade Emma och sökte sig snabbt till youtube. " Haha ingen aning. Säkert för att alla är så bra." sa jag och ryckte på axlarna.


-


"Jag är så sjukt hungrig. Kan vi inte beställa typ kinamat?" sa jag och klappade mig på magen. " Neeej jag åt kinamat typ igår. Men ska vi gå och köpa shoshi?" svarade Emma och pausade videon. " Men klockan är ju 10. Tror du all någon shoshie resturang har öppet?" "Nej dom stänger nog nu. Men vi kan ringa och beställa så kommer dom med det. Det är ju öppet längre när man hembeställer" Emma tog fram sin mobil under tiden hon förklarde det. " Eh... okej jag fattar inte hur då fårihopp det men visst" flinade jag. Hon himlade med ögonen och ringde sedan nummret.



Emblas perpskeitv:

När jag kom hem slängde jag en blick mot klockan. Redan 9 ?! "Gumman är det du?!" ropade mamma från köket. " Nej det är en tjuv som har våra hemnycklar!" ropade jag tillbaks och slängde min vöska på golvet. Jag gick surt in till vardagsrumm/köket (det är lixom "samma rum") och tittade på mamma pappa och min lillebror Jesper som satt framför TV.n med popcorn och tittade på någon dålig film. " Varför är du hemma så sent?" frågade pappa och tittade upp från TV.n "Jo jag sa ju att vi skulle vara ute och leta efter One Direction." svarade jag. " Jaha fick ni se dom då?" frågade mamma ointereserat. " Nej." svarade jag surt. " Haha där fick ni era snorkråkor !!" skrattade Jesper. " Asso lägg av. Borde inte du sova? Det är ju sent." väste jag mot honom. " Mamma Embla är dum!!" skrek han. " Jaja. Embla, det finns mat på bordet." svarade hon och himlade med ögonen.
Jag gick in i "köket" och såg en vit påse på bordet. När jag öppnat den så låg et en vit shosie kartong i den.
"Men mamma du vet ju att jag hatar shoshi !!" ropade jag förbryllat. " Hahaha rätt åt dig!!"skrek jesper.  "Nej men jag åt glass alldeles nyss, så jag är inte hungrig."  sa jag surt. " Nej men då får du inga popcorn om du inte äter." sa pappa och proppade en handfull popcorn i munnen. " Men asso vem vill igentligen äta rå fisk? Och jag vill inte ha dina popcorn" röt jag och gick in på mitt rum. Men en hård smäll stängde jag igen den och kastade mig på sängen. Tårar började häjdlöst rinna ner för mina kinder. Varför? Varför kunde jag inte få träffa One Direction?! Varför..
Jag reste mig upp med en suck och gick mot min garderob. Efter en stunds grävande hittade jag mitt nattlinne, så
jag drog snabbt av mig mina kläder och satte på mig det istället.
Utan att ha bårstat tänderna eller tvättat av mig sminket, la jag min i sängen. Jag får göra det imorgon.
När jag lackt mig ner drog jag täcket över huvudet och bara lät tårarna rinna.
Om mamma eller Papppa skulle se mig nu skulle som bara tycka att jag var löjlig. Men komigen! Jag kunde ju ha fått se alla killar med mina egna ögon... Harry och jag kanske tillochmed skulle ha fått ögonkontackt?!
Vem vet, han kanske tillochmed skulle tycka att jag var söt?
Mina tårar rann ner för kinderna och lämnade säkert svarta tjocka sträck för mina kinder.
Jag vet att man inte ska tycka synd om sig själv, men just nu gör jag det. Och som tur är så tror inte jag att jag är den enda som får gråta sig till sömns idag! Alex, hon är nog minst lika lädsen som jag. Hon och jag har viljat se dom hela tiden, vi vill det mäst av alla. Ingen vill det lika mycket som mig.
Jag slöt ögonen och lät en grå dimma fylla mitt huvud, och sedan föll jag ner i en djup sömn.



Zayns perpektiv:


Jag tog ennu en stor sked klass och lassade in den i munnen på mig.
Vi satt och tttade på någon konstig svensk film, eller serie, som handlar om någon snubbe som är polis.
Han ska typ lösa något mord. Beck, heter han nog.
återigen tog jag en stor sked glass och lät den smälta i minnen på mig. Gud vad jag älskar ben&jerrys.
Liam satt och brottades med sitt glasspaket, eftersom glassen inte ville upp på hans gaffel.
Men jaja what ever. Jag flinade mot honon och när Liam märkte det lipade han surt.
"God i hate this..." suckade han och tryckte glasspaketet mällan sina händer, så glassen skulle bli varmare.
" Haha looooser." flinade Niall. Liam tryckte in skeden i paketet och fick ut en stor bit på gaffeln. " Whos the loser now?" sa han och stoppade in gaffeln i munnen. " Still you" svarade jag. " Haha really funny..." suckade Liam.
"But we still love you bro!!" sa Louis och klappade honom på knät. " Just shut up and whats the TV !! Or I will Shut this icecream in your face!" skrattade Liam. " Hahaha, sure..." svarade jag.
Dörren slogs helt plötsligt upp och Harry kom inspringande i rummet. " Vas happening?!" ropade ag ut, vilket fick alla förutom Harry att skratta. " Give me that..." mumlade han och drog klasspaketet ur händerna på mig och började äta. " Heeey thats mine!!" klagade jag. Harry himlade med ögonen och gav tillbaks den till mig. " Do we have more ?" "Yeh in there" sa Liam och nickade mot kylen. Harry gick och hämtade ett eget paket och slog siig sedan ner över oss. "Is there something wrong?" sa Liam. " Now." svarade harry och började äta av glassen. " Yes, there is. Your heavy." flinade Niall. " Whell that isn my problem baby !!" svarade Harry tillbaks och klappade Niall på huvudet. Jag lyffte på benen, och reste mig snabbt upp, vilket gjorde att Harry trillade ner på goldet. "Hahahaha aaaouts what the heck man?" skrattade han och gned sig på knät. " Hahaha thats right!!" ropade Louis och vi gimy fivade.

-


"So, we are going back to London in 2 days, so what are we going to do today?" , frågade Louis och tog en klunk av sin apelsine jouce. "I dont know... We can... what can we do?" svarade Harry och fyllde på sitt glas med äppel jouce. " We can se some fans? Like have a 'party' or someting?" föruslog jag. " Sure that whold be awsome !!" nickade Liam medans han brädde sig en macka.
"Whell, I can ask Paul and Isaac if thats Okey for them" , svarade Harry, och tog fram mobilen.
Vi andra satt tyssta och väntade på svar. Eller tysta och tysta, Niall smaskade ju på sin macka så högt han bara kunde. "Hey its Harry ! Just  wanna check if we can have a 'party' for some of the fans outside of the hotel?"
.... " No"....... "Icecream... But no"  ... "Like around 7 ?" ... "Okey bye !!"

"So what did they say?! ", frågade jag så fort han lackt på. "We can! It was like 50 fans who slept outside our second hotel, you know, Grand, and they must be allowed into the party!" sa Harry och Louis apploderade. "Yes, it will be awesome!!!" ropade han. "We must have a lot of food there! And a lot of soda and candy and snacks ....." " Haha Niall we gett it !!" avbröt jag. " Good!" flinade han.


Emmas perpskeitv:


Jag öppnade sackta ögonen. Vart är jag? Just det. Jag sov ju hos Alex.. jag gnuggade mig i ögonen.
Min mobil pep återigen till, och jag insåg att det var det ljudet som väckte mig.
Jag suckade och började leta med min hand på alex skrivbord.
Tillslut så hittade jag mobilen, och tryckte på den. Skärmen lyste upp och jag såg att jag fått 4 nya sms. Det senaste ver från Vilja, medans dom andra 3 var från Karo. Jg tryckte upp Karo, och läste snabbt smsen för mig själv.


'Ska vi ut och spana idag också?'
'Sovar ni fortfarande? suck....'
'Jag och Vilja ska i vilket fall ut nu, så ni och Embla får skynda er lite! :-)'


jag svarade med ett snabbt 'Vi sover :P' och sedan tittade jag hur mycket klockan var.
Oj, bara 9? Jag tryckte sedan upp Viljas sms för att läsa det.

'OMG 1D ska ha en fest?'

Jag blinkade helt reatard och läste smset igen. 1D ska ha en fest.. ska dom ha en fest?
Jaha.... och då kom alla minnen från igår tilllbaks. Jag och Alex har pratat med One Direction!!!  Jag tryckte huvudet mot kudden och skrek, men kudden var inte så ljudisolernade som jag hoppats,
så Alex smällde surt till mig på huvudet.
"Vad skriker du för?!" gnällde hon med sin morgontrötta hesa röst. " Jag kan inte fatta vad som hände igår..." Alex ansickte bröt ut i ett leénde som försvann lika fort som det kom upp.
"Jaja what ever, jag blir glad sen när jag har vaknat..." hon la återigen huvudet mot kudden och slöt ögonen.
"Neej Alex vi ska upp nu. Upp!!" sa jag och började putta på henne. " Neeeeeejjjj.." mumlade hon mot kudden. Jag suckade, reste mig upp och tog ett fast tag om täcket. " Alex, du ska upp nu!" " Neej.." "Visst, men säg inte att jag inte varnade dig!" svarade jag och drog tag i tecket. Alex for snabbt ner på golvet i en duns och jag brast ut i skratt. " Hahahahaha där fick du!!" garvade jag. " Jaja jätte kul..." , fräste hon och reste sig upp.
"Varför uppe så tidigt?" sa hon och kliade sig på låret. " Jo vi ska ses med Vilja, Karo och Embla för att eta reda på One Direction, så vi kan ha bevis på att vi träffat One Direction!" svarade jag glatt. " Okej, kom vi går och bårstar tenderna då!!" svarade Alex och vi satte kurs mot badrummet.





Nialls perpsektiv:

Jag, Harry,Louis,Zayn, Liam och Poul satt ni inklämmda i en bil, för att åka till IKEA  och köpa saker till kvällens fest. "So, a total of 100 people tonight. 50 of them are the fans outside the hotel, slept there last night and some of them we know and some other fans." räknade Liam ihopp.  "Okay, it will be good. Then we just buy everything and then the staff at the hotel to fix the premises", svarade Harry. "It's gonna be crazy! Can not wait!" Utbrast jag. "I know! What we need to ...." bilen stannade och jag tittade chockat ut på den sotra blåa byggnaden som nu stog framför oss. "God, totally sick!" sa Niall. "Come on let's go, I love big shopping centers!!!" utbrast Louis och vi alla sprang mot ingången.


                                                                                                                                                                   




so vad tycker ni?! jag har skrivigt i typ 1h så kan inte ni lägga ner typ 1min på att lämna en komentar?! men jag hoppas ni gillar det, och vad tror ni kommer hända ?!
xx <3


Kommentarer
Postat av: MajaMaja

As bra!

Mera nu :) <3

2012-03-21 @ 19:52:07
URL: http://mistermaja.blogg.se/
Postat av: Anonym

LÄs gärna min Jb novell blogg och säg vad du tycker :)

2012-03-22 @ 17:56:56
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud va coolt! En 1D novell! :D Meeeeer ! :D Läs och kommentera gärna min novell ;D Puss:D

2012-03-23 @ 20:13:03
Postat av: Sonja

Gud va coolt! En 1D novell! :D Meeeeer ! :D Läs och kommentera gärna min novell ;D Puss:D

2012-03-23 @ 20:13:20
URL: http://jssmn.blogg.se/
Postat av: Sara

Du glömde mig!!!!!

2012-03-24 @ 13:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0