its only one direction to my heart - chapter 1

Jullov , 2 dagar innan skolan börjar :
Alexandras perspektiv:


Klockan visade 18.09.
Dethär var nog den tråkigaste dagen under hela lovet.
Jag har sätts med kompisar varige dag, varigt med mina tföreldrar,
suttigt barnvackt... allt var roligare en dethär.
Jag loggade in på  facebook och hade bara 4 händelser.
Snabbt tittade jag igenom dom och tittade senan vilka som var online.
Embla!

( vanligt - alex tjock - embla )

-heej vad händer?? :)

- jag gör en youtube video :) jag har gjort dom  hela dagen !!
titta på en av dom, det är lyrics på one direction låtar !! :D

- One direction?? detdär killbandet fr typ London??

- jaaa !!  fast nej.. dom kommer inte från London utan från England !dom ÄGER du bara måååste lyssna pÅ dom....

- pha, jo visst. men såg en bra låt bara då så ska jag lyssna.

- men alla deras lårat äger ju !!!! Fast bara så du vet HARRY ÄR MIIIIN  !!

- haha jo visst.... ja men säg bara en ?!

- men det går inte att välja ju !!!!!

-jaha visst då får jag väl fråga någon annan .


Jag loggad ut och suckade.
Ibland blir man bara så irriterad på Embla. Det låter taskigt,
men lixom hur svårt kan det vara att säga en bra låt?!
Jag suckade och klickade ner Facebook sidan, och tryckte snabbt in youtube.
Okej, få se nu. One Direction....



Två veckor senare, mondag.

Alex perspektiv:

Väckarklockan ringde och hag sölade ner mig från min loftsäng.
Jag stängde av väckarklockan med en suck, och hösade mig ut till badrummet.
Mondagar suger. Fast bara början av dagen. Först har vi Matte, No, och till sist mentor.
Det är dom lektionerna vi har innan lunch.
Sedan blir det värre.
Språk. URS. sedan har vi musik vilket vi har varige dag, sedan svenska och
sist gympa.

Jag granskade mitt trötta ansickte i spegeln.
Jag ser mycket äldru ut en vad jag egentligen är.
Ibland är der bra , fast när alla mina kompisar ser så små och söta ut så är det inte
så jätte kul att vara står och stark. Hehe..
Jag borstade snabbt tänderna och tog mig sedan in till min lilla walk in closet, som igentligen är mer som
en städskrubb som har blivigt fullproppad med lådor och kläder.
Snabbt drog jag fram några av mina favoritkläder och drog på mig dom.
Dagens kläder får bli ett par svarta åtsittande jeans och
ett grått linna och en lå paljettlinje över.
Jag gick och satte mig vid mitt svarta sminkbord inne på mitt rum och la ett
lager maskara på ögonframsarna, lite fondation på näsan och hakan.
Jag borstade slarvigt igenom håret och fixade benan så håret låg åt vänster.
Sedan gick jag in i köket och satte på te kokaren.
Snabbt brädde jag en macka till mig och drack snabbt upp tet medans jag
tryckte in mackan i munen.
När jag satt op mig mig blåa fjällräven och mina bruna uggs.
Mendans jag gick ner för trapphuset satte jag på One ting på mobilen och stoppade in hörsnäckorna i
ögonen.

-

Jag hade presis ring Emma och sackt åt henne att komma ner.
Hon bor bara en bit ifrån skolan så sista biten går vi alltid tillsammans.
Éfter en liten stund kom emma ner i sin vita kappa och en vit mössa på huvudet.
Hon vinkade glatt till mig och när hon kom fram kramade jag hårt om henne.
"Nu på torsdag fyller Harry 18 år!" sá Emma när vi börat gå.
"Jag vet!Hle sjuuukt...Önskar jag kunde få träffa honom" sa jag och putade ut underläppen.
"Ja!Asso tänk att få träffa Liam!! " sa hon. När jag fick Emma att börja gilla One direction föll hon direckt för Liam. Men Liam är ju sjukt snygg.Bara synd att Harry är snyggare...


Saras perspektiv:

Jag började gå upp från tunnelbanan och såg hur Alex och Emma gick på andra sidan gatan mot skolan.
Jag sprang snabbt ifall dom och kramade dom baifrån.
"Heeej !! " sa Alex och vände sig om för att kunna ge mig en ricktig kram.
"Heloo" sa jag med lite bebisröst. " Du vet väl att Harry Styles fyller 18 år nu på torsdag!?" utbrast Alex och både jag och Emma himlade med ögonen. " Alex ingen bryr sig" sa Emma och buttade oss framåt så vi skulle gå över gatan till skolan.
" Öh jo jag gör?!" Svarade Alex med en sårad röst.
När vi gick upp för trappan och kom till våra skåp så viskade jag till alex; " Du.. jag vet vem som är min favorit i One Direction nu..." sa jag och öppnade skåpet.
Alex tittade fram ur sitt skåp och tittade på mig med stora ögon.
" Och vem är det då??!! " halvskrk och hon och jag höll fingret för munnen så hon skulle fatta att hon inte skulle vara så högljud. " Jo..Niall.." sa jag och kände hur rådnaden spreds på mina kinder.
Alex vet att jag aldrig varigt kär i någon förut, så dethär var stort.
"Vaaa??!! Åhhh grattis Gummman !!! " sa Alex och kramade hårt om mig.
"Hhihi tack..." Fnittrade jag och tog ram matte böckerna ur skåpet.




Nialls perspektiv:

Jag öppnade sömningt ögonen och tittade på klockan.
Oj bara 7?
Jag satte mig upp och kliade mig på nacken. Jag borde nog somna om....
Fast först går jag och tar en macka, tänkte jag och gick in till köket.
Jag öppnade kylskåpet och tog fram smör och ost... När jag tittat en stund till så tog jag ut juice paketet.
Jag la snabbt upp dom på bordet och fixade mig en macka och drack sedan ett par stora klunkar
juice ur paketet.
Den sura smaken gjorde så jag grimasherade och lipade sedan mot paketet.
Inte smart att dricka apelsinjuise på morgonen..
Jag åt upp mackan och gick sedan och la mig idag. Fast jag kund einte sova.
Jag måååste värkligen få veta vad Harry och Louis inte ville säga till mig zayn och Liam idag.
Haha Typisgt mig att inte kunna sova över en sån sak., tänkte jag och skakade på huvudet.
Återigen satte jag mig upp i sängen och letade fram min mobil på Nattygsbordet.
Klockan var nu halv 8. Dacks att vakna i vilket fall så bara att väcka dom andra !!

                                                                                                                                                                   

Kommentarer
Postat av: Anonym

-Någon jag var-

Sams familj har nyligen dött i en bilolycka och

hon måste flytta till sin mammas bästa kompis och hennes familj i Shells.

Det betyder också att hon får bo med hennes barn, Lucy 5år och Conrad som har varit hennes bästa vän hela livet. Men saker börjar ändras och spänningen stiger!

2012-03-11 @ 17:56:02
URL: http://juststories.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0