its only 1D to my <3 chapter 4


Jag hörde en knackning mot dörren och sedan hur någon steg in. Snabbt som attan vek jag ihopp lappen och gömde den i min bakficka. " Hey bro, you scared me!" sa jag när Liam kom in i rummet. " Haha Obs, sorry. Wanna go to the cinema or something?" Sa han och log nickade. " Sure. Just need to make a sandwitch first..." Sa jag och gick mot kylen. " Or we just stop at Nandos on the way?" Föreslog Liam och jag Nickade ivrigt.



Alex  perspektiv:

Nästa dag*

Den irriterande tonen från min väckarklockan spred sig i mitt rum.
Med en suck hoppade jag ner från min loftsäng och snubblade fram till klockan som stog på skrivbordet.
Jag stängde av Alarmet och gick mot köket för att börja med min vanliga morgonrutein.

-

Snart började svenskan och vi alla satt uranför klassrummet när jag kom på att bara Emma fått veta 'Den stora hemligheten' så jag tittade mig hätsigt omkring och såg Embla stå en bit bårt, och prata med Karo och Vilja.
Jag drog tag i Sara som satt och pratade men Emilia och släpade med henne bårt till dom. " Men hallo ska ni bara lämna mig här?!" sa Emilia och putade med underläppen. " Nej kom hit du också - jag har stora nyheter!!" sa jag och aalla tjejer vände sig mot mig. Jag tog ett djupt andetag och tittade allvarligt på alla som samlats runt mig.
"Jo att nu på Fredag..." började jag och tittade på allas allvarliga miner. "Vadå?! Vad kommer hända nu på freaag?!" sa Embla stressigt. " Jo nu på Fredag..." började jag igen. " Men SÄÄÄG nu bara !! " Skrek nästan alla i kör och jag flinade och nästan viskade " Jo då kommer One direction till Sverige."
Alla kollade shockat på mig. Ingen sa något, inte ens killarna som stog en bit ifråk.Jag har aldrig hört en skolkorigår med över 50 ungar i sig vara såhär tyst. Inte ens med bara 2 stycken. Det var nästan som om alla höll andan i väntan på att jag skullle säga att jag bara skoojade.
"OMD OMD OMD ONE DIRECTION KOMMMMER TILL SVERIGE?!" utropande Embla. " JAAAAAAAA!!!" skrek jag till svars. Och nu kom det. Jag, Embla Sara , Karo och Vilja hoppade runt och skrek som galna höns, Killarna skrek något i stil med " OMg vem bryr sig?" eller " AAh jag tror jag ska åka någon annan stans då.." och några av tjejerna log bara medans det inte spelade någon roll för vissa. Men för oss gjorde det.
"Omg neeej du skojar?!" sa Vilja och jag skakade häftigt på huvudet.  " Nej jag är 100 % seriös. " sa jag och höll ena handen på mitt hjärta och andra ut i luften. " OMD OMD OMD OMD JAG D-ÖÖÖÖR!!" skrek Embla och blev helt tårögd. "Haha gråt inte nu det är Okej!!" sa Sara och klappade henne på axlen. " Men gud jag vet, jag är bara så chokad! Tänk dom ska komma hit - till sverige!" sa hon och jag käände hur fjärilna i min mage bubblade upp vid att höra det. Tänk om vi träffar dom?!
"Men hur länge kommer dom vara här då?" Sa Karo jag och tänkte efter lite. " Jo jag tror dom kommer åka på måndagen. Så i typ 3 dagar." sa jag och hon nickade uppspelt. OMD.

-


När skolan änkligen var slut gick jag hem och det första jag gjorde var att logga in på Twitter.
Lilla mobbade jag hara bara 20 följare, men det är för att inte så många som jag känner har twitter.
Men tänk om något av killarna, eller om Justin Bieber skulle följa en !! OMG....
jag kollade runt lite på vad alla hade skrivigt, och sedan gick jag till köket för att ta något att äta.
När jag öppnade kylen tittade jag nogrant igenom den och sedan gick jag och tog en fruck istället.
Jag satte mig vid datorn och  gick in på lite bloggar när Sara ringde mig på skype.

(vanligt - Alex kurvigt - Sara)


-Heeej !! Jag har värdens bästa idé! ,
sa hon och log.

-Okej, få höra! , svarade jag och satte mig till rätta.

-Kolla , nu på fredag slutar vi koockan halv 2 right? Så jag tänkte att vi, du jag Emma ,Karo , Vilja och Embla , skulle kunna gå ut på stan för att leta efter Killarna och stanna utanför deras hotell!! , sa hon och klappade händerna som om att hon nyss komigt med förslaget att fira jul varige dag under 1 månad.

-Haha nej men vilken bra idé! Det hade jag ju inte tänkt på!, sa jag och aploderade sarkastisgt mot kameran. Hon himlade med ögonen och började skratta.

-Ja men man vet ju aldrig . Haha men nu måste jag göra lite läxor här. Vi ses!, sa hon och vinkade.

-Vi hörs., svarade jag och skickade en slängpuss, innan jag la på.




Nialls perspektiv:




Jag satte mig vid datorn och loggade in på Twitter.
Jag skrev en ny 'status' och kollade runt lita på mina fans sidor. När jag börjar kolla på
mina omnämninger -  det är då jag ser det.
JUSTIN BIEBER HAR TWITTRET MIG?!
Jag svar snabbt och känner hur hjärtat dunkar hårt mot bröstkorgen.
OMG jag kan inte fatta att dethär händer....


Jag reste mig upp och rusade in till Harry Louis och Liam som satt och Kollade på film.
"Hey, wath happen bro?" Sa Liam när jag anfodd och springandes kom in i rummet.
"You wont believe this but... JUSTIN BIEBER JUST TWEETED MEEEEE ! OMG OMG OMG OJH MY GOOOOOOOOD ! "
skrek jag och började hoppa runt som en 8åring. " Haha thats grate. Im jealous" skrattade Liam och Louis höll med. " Oh, Harry hold my hand or I´ll pass out!" Skrek Luis och flinade mot mig.
"But oh my god Justin Bieber tweeted me !! " skrek jag igen och hoppade på dom i soffan.
"Haha charley it hurts !! " sa Harry och försökte knuffa av mig. " I wont get off untill you say that its freakning cool that Justin Bieber tweeted me!" sa jag och tittade på Harry som himlade med ögonen.
"Whell.. its freaking cool that I cnow some guys in One direction!" sa han och jag himlade med ögonen.
"But I think its freaking cool that Justin tweeted you." Sa Liam. " Whell me to. Harry is just jealous!" flinade Louis.
Jag satte mig up i soffan och lät Killarna göra det dom med. "Whell.... Its cool then." sa Harry och kramade om mig.

-


"So whats wrong?" sa Zayn plötsligt. Jag tittade upp på honom ur min resveska och gav hnom en oförstående blick. Vi har packat inför sverige hela kvällen, och Zayn har nästan iaktagit mig under alla dom 3 timmarna.
"I see that somethins isnt right." sa han och jag skrattade lite nervöst. " Haha waht? No." svarade jag och han skrockade. " Come on! You can tell me! " sa han och satte mig på knä brevid min resväska.
Men en suck satte jag mig ner brevid honom. "Whell....i dont know why, but I think I´ll fint my spessial girl in sweden this time." sa jag och kollade skamset bårt. " Niall.." sa han och la armen om mig. " Who ever that girl will be, she is the luckiest in the world" , försäkrade han.


                                                                                                                                                                  


så vad tycker ni? Det är header påväg nu och en design så jag hoppas att ni inte tycker att bloggen
ser tråkig ut sålänge !! komentera gärna, jag blir jätte glad då !!
xx

Kommentarer
Postat av: Elza

Meeeer nuuuuuu!!!!!!!!!!!!!

2012-03-13 @ 21:54:52
URL: http://theonedirectioners.blogg.se/
Postat av: Sabina

Vad gulligt!: "who ever that girl will be,she is the luckiest in the world" <3 <3 <3

Fortsätt skriva! Måste veta vad som händer när de kommer till sverige!!

2012-03-13 @ 22:00:30
Postat av: Sonja

Fin blogg! :) Kika gärna in på min bieber novell<33

2012-03-14 @ 17:41:32
URL: http://jssmn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0