Its only 1D 2 My <3 chapter 33

Jag tog snabbt fram min mobil ur ficken och knappade snabbt in ett sms och tryckte sedan på skicka.
Smset löd;
'THIS MEANS WAR.'




Alex perspektiv:


Min mobil plingade till och Emilia tog upp mobilen ur sin ficka och läsa SMSet.
"Vad står det?" sa jag nyfiket och försökte dra åt mig mobilen. " Ajabaja!" sa hon och slog löst
bårt mina fingrar. " Aj" sa jag och putade med underläppen. "Jaja okej då!" sa hon och räckte telefonen mot mig.
Jag tog imot den och läste smset och sprack upp i ett stort leénde.
"Harry vill ses idag!" sa jag nästan överlyckligt. "Ja jag såg det." suckade Emilia. "Snääääälla får jag ?!" sa jag och gav henne 'puppy eyes' eftersom det var tänkt att det skulle vara 'våran' dag idag.
"Okej då. Men på ett vilkor...." sa hon och jag nickade allvarligt.
"Okej bra, kom" sa hon och drog ut mig ur afären och vi började gå upp för drottningatan.




Liams perspektiv:



"Hahaha did you?!" skrattade jag och Emma nickade. " Yess. But Alex run in to the dor" sa hon och jag började skratta ennu mer. Emma och jag var nu påväg ut ur biografen och hon berättade om när hon och Alex
tränade på 'Niall Horan' hopp. Haha... dom är allt sjuka dom.
Min mobil plingade till och jag fiskade upp den ur fickan.

'Hey babe. I miss u :( Just wanted to tell you that I saw a pair os shoes today, the were gorgeus! xx'



'I miss u 2 hun. Did you really like the shoes? xx'


jag knappade in svaret och tryckte på skicka. " Was that your girlfriend Danielle?" log Emma och jag nickade.
"How did you know?" sa jag och hon skrattade. " Cuz.. you got a huge smile on your lipps when you read the text" log hon och jag kände hur mina kinder blossade upp i en röd ton. " Naaaw your blushing, Cute!" skrattade hon och puttade löst till mig i sidan, fast det kom så oventat så att alla popcorn flög ut ur den lilla kartongen.
"Haha heyy!" ropade jag och tittade 'surt' på henne. " Haha OBS im sorry..." flinade hon.
"No your not" skrattade jag. " Haha your right. Im not" flinade hon. " Haha your mean" skrattade jag.
"Yeh... I learned from Alex " skrattade hon och jag himlade med ögonen, när min mobil återigen pep till.


'Yep, I luv them... but they are soo expensive :/ x'

Jag suckade. Men vill min älskling ha ett par skor ska hon väl få dom?

'Baby, you know my password to the ATM card right? x'


jag skciade SMSet och Emma tittade med ett 'onskefult' flin på mig. " Seriously?" sa hon och jag
tittade undrande på henne. " What?" sa jag och hon himlade med ögonen.
Mobilen plingade till igen och hon suckade.


'YESS! :Dxx'


Jag knappade snabbt in ett svar;

'Well ... Bye them then! Luv u ! xx'

och tryckte sedan på skicka, och secunderna senare försvan mobilen ur mina händer.
"No what are you doing?!" utbrast jag och Emma började läsa SMSen och gapade stort
"Are you kidding me Liam?!" utbrast hon och visade mig sedan SMSen. "What? Shes my girlfriend, so what if Ill bye her a pair of shoes?!" Jag nickade. "Yep. Shes my girlfriend?" sa jag surt. "Well... And Im your friend. And as a friend I can tell you that..." började hon och stängde sedan munnen. " Tell me what?" sa jag och hon öppnade åter igen munnen och stängde den igen. Sedan log hon och skakade på huvudet lite " Tell you that you guys are so cute together." log hon och jag skrattade. " Thanks.. I really love her" sa jag och återigen började jag rådna.



Emilias perspektiv:



"Emilia, driver du?!" flämtade Alex. " Nej, vadå? Jag tycker det är en jätte bra idé" sa jag och studerade henne noga. "Nej dethär är inte en bra idé, den är ju bäst! Hur smart får man vara?! Jag älskar dig!" utbrast hon och kramade hårt om mig.
"Ja jag vet. Ska vi köpa den?" sa jag och Alex tog av sig den svarta peruken hon hade på sig. " Ja. Eller hur mycket kostar den" sa hon och började leta efter prislappen. " Den kostar 600" sa hon och suckade. " För dyrt?" hon nickade. "Okej.... hur mycket har du då?" svarade jag och hon tog fram plonboken. " Just nu har jag facktisgt 500 kr på mig, jag tror jag har 100 hemma.." mumlade hon och tittade vädjande på mig.
"Haha okej då, du kan få låna 100 av mig." log jag,
"Tack tack tack tack taaack ! du är bäääst!" pep hon och hoppade på mig i en kram.
"Haha du det vet jag!" skrattade jag och kramade henne hårt tillbaks. "Och nu slipper vi alla stirrande blickar på oss..." fortsatte jag och Alex blängde på mig. " Vad?!" utbrast jag och hon himlade med ögonen och
gick fram till kassan.
Medans vi stog i kön tittade jag runt lite och såg en låda som
jag började gräva i. " Hey Alex... kolla in dethär" flinade jag och höll fram ett litet paket mot henne.
"EMILIA DU ÄR JU BARA FÖR SMART!" utbrast hon och tog tag i det lilla linspaketet med blå linser i.
"Ja jag vet" log jag och tittade på priset. "Bara 50 kroner! Haha Alex dom bjuder jag på" sa jag och blinkade med ena ögat mot henne. " Thank yah!" sa hon och blinkade tillbaks.

-


"Okej vi ska ses om 1 timme!" utbrast Alex när vi kom in i min lägenhet som just nu var helt öde.
"Jaha men då börjar vi väl fixa dig då!" utropade jag. Jag drog ner henne på stolen och började med att sätta upp hennes hår i en toffs , så att ifall hon skulle ta av sig peruken, så att frisyren fortfarande skulle
se bra ut. Sedan gav jag henne en lätt sminkning och sedan började vi rota efter acesoarer och
kanske några grejer eller någon tröja hon kan ha på 'dejten'.
"Perfect" sa jag och Alex vände sig om för att kolla sig i spegeln. " Wow... jag ser ut som en helt anurlunda mäniska!" utbrast hon och jag skrattade. " Ja, tänk om ärthjärnan Harry inte känner igen dig?" sa jag och
hon lipade mot mig, så jag lipade tillbaks.
"Men hur stoppar man in linserna då?" sa hon bekymrat och gick närmare spegeln.
"Okej vänta , öppna upp ögat och sätt den på fingret.." började jag och Alex gjorde som jag sa.
"Okej såhär?" sa hon och jag nickade.
I rummet la sig en tysnad ooch jag stog i ett tag och studerade hur Alex försökte klämma in en lins i ögat.
Men efter en liten stund och ett litet dampanfall från Alex sida, så lyckades hon med första, och andra gick mycket bättre.
"Yey!" vi highfivade och sedan var det dacks för Alex att gå och ses med Harry.



Emmas perspektiv:



Jag och Liam gick och skrattade åt något som jag sackt när vi gick ut ur biografen.
"Hahaha you two are crazy" skrattade han. " Haha Well... I know" flinade jag.
Presis när Liam började berätta något som hände uner deras tour när det såg ut som om att en blixt
slig ner en bit ifrån oss. " Hey what was that?" sa jag och Liam suckade. " Oh No!!" utropade han och tog tag i min hand och började fösa mig framåt. " What?" sa jag oförstående, medans jag satte upp mitt
hår i en toffs uppe på huvudet. "Look ther it was again!" utropade jag när jag för andra gången såg en blixt.
"Emma its the paparazzi!" utropade Liam och började dra mig framåt ennu snabbare.
"Oh nooo!" suckade jag. " Do we need to run?" sa jag och Liam skakade på huvudet.
"Emma... I think we need to go home. Lets go to my hotel?" sa han och jag nickade. "Sure"
"Okey, but .. " började han men vi blev avbrutna när vi hörde hur en massa paparazzi kom mot oss.
"Come here!" utbrast jag och puttade honom mot en stor grön låda, som det stog 'SAND' på med stora bokstäver. Han tittade frågande på mig och jag viftade meningsfullt mot lådan med händerna.
"No, I wont get in in that one!" sa han och jag nickade surt mot honom. "You think, right?" snäste jag och öppnade locket på lådan som var tom av sand. "Get in." sa jag och drog in honom i den.
"God." mumlade han och jag satte mig brevid på huk och han presis stänga locket innan alla paparazzis kom
springade mot oss.

"Vart är dom?!" skrek alla och alla tittade åt olika holl. "Dom försvan!" utropade en annan och
alla knuggade sig frågande i huvudet eller i skägget.
Jag och Liam satt tryckta mot varandra och kikade ut genom varsitt litet hål i lådan.
"Oh God this is crazy" viskade Liam med ett leénde mot mig. " Haha I know. But this is how we do it here in Sweden" skämtade jag och blinkade med ena ögat mot honom, och vi började
fnissa lite tyst så dom skäggiga gubbarna utanför inte skulle höra oss.



Harrys perspektiv:



Jag stog återigen uppe på kullen i tegnerlunden och väntade på att Alex skulle komma.
Sveriges sommrar har värkligen ett konstigt klimat, för ett tag sen så var det regn varige dag,
och nu var det varmt soligt och skönt.
Solen började gå ner bakom alla höghus och en varm bris strök sig mot mig.
En svarthårig tjej började gå mot mig och fångade upp min ögonkontackt.
Hon hade blåa ögon och svart hår, men påminde mig grymt mycket om Alex.
"Hey" sa hon när hon kom fram till mig. "Hey..." jag tittade undrande på henne. Hon låter ju som Alex också?!
"Haha Its me" sa hon och blinkade med ena ögat. "Alex?" sa jag och gapade stort.
"Haha like it?" skrattade  hon och blinkade med ena ögat återigen.
"Yes your look hot in everything but I... I like your green eyes more" erkände jag och kon flinade.
"You know I have lenses on me, right?" flinade hon och jag tittade ner i marken.
"Yess.." sa jag med bebisröst och hon började skratta. " And just for the record, I this is a wig" sa hon och pekage på sitt svarta hår. "Hey thats really smart!" utbrast jag och kramade om henne.




                                                                                                                                                                  



hello! :)
Vad tycker ni? Iaf, jag försåt att ni tycker det inte är så roglit att läsa
dom andras perspektiv, dom som inte känner killarna en, men ni får nog 'lida' lite dårå;)
För dom andra tjejerna ska vara med hela tiden för annars blir allt lite fel :)
Och nu vill jag har lika många UNIKA komentarer tills nästa kapittel kommer ! ;)
xxx


Kommentarer
Postat av: Malin

AWESOME! Alex, nu har du överträffat dig själv! Sjuuukt bra, mmmemmerrrrrr plz! <3<3<3 :DD:D:D:D

2012-05-03 @ 19:25:03
Postat av: Sabina

Goodie<33

2012-05-03 @ 19:27:39
URL: http://sabinisen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte braaaa :D

2012-05-03 @ 20:54:51
Postat av: Em;p

Meeeeeer nuuuuuu!!!!!!! Det var jättebra men skriv snabbare!!!! Haha desperat kommentar;p men meeer!!!

2012-05-03 @ 22:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0