chapter 39 - vendela?

Killarna hoppade ut ur bilen och vinkade glatt mot oss, alla förutom Niall var där.
Jag vinkade glatt tillbaks, men blev lite besviken över att jag inte fick se Niall. Han är
ju min äfavorit' i bandet, eller vad man nu ska säga.
Killarna vinkade mot oss, och gick sedan in i studion.



  Vendela :) (kommer ni ihåg henne? ) ;)

Nialls perspektiv:


Jag brast ut i skratt och skakade på huvudet. " Nooo dont take them off, you look sexy!" skrattade jag och
Vendela skakade på huvudet. "Haha seriously?" skrattade han och la armarna i kors över brösten.
"Yes, Im serious" sa jag och försökte holla mitt pokerface. Hon höjde på ögonbryrna och jag brast återigen ut i skratt. "Haha your mean" sa hon och putade med underläppen. " No Im not" försäkrade jag och hon skrattade.
"Well, try this one!" utbrast hon och räckte fram till par röda solglasögon till mig.
Jag satte på mig dom och nu var het henner tur att skratta.
"Oh my God, you look ssoooo sexy!" skrattade hon och jag lipade. "Haha yeh right!"
Vendela tog på dig ett par röda glasögon och blinkade med ena ögat mot mig. "Haha you see, now we match" sa hon och vi båda brast ut i skratt igen.
"Haha I need to take a picture" sa jag och fiskade upp mobilen ur fickan, "Haha nooo!" protesterade hon.
"Comon! And look serious now" skrattade jag och tog fram mobilen mot oss.
Det klickade till från den och vi båda började återigen skratta.


"Eh, excuse me, do you need any help?" vi vände oss om och möttes av kassörskans stora, misstyckande ansickte. "Eh, no thanks, we just looking" log Vendela och kasörskan skakade på huvudet.
"If you are going to be here, you need to bye something" snäste hon.
"Well, then we'll bye this" sa jag och pekade på solglasögonen jag hade på huvudet.
"Öh.... Allright... well...." kassörskan tittade häpet på oss och tog sedan ett djupt andetag. "Well, thats 130 kr." sa hon och jag räckte fram mitt kreditkort. "And I wont those too." sa jag och nickade på don Vendela hade på huvudet.
Kasörskan nickade och gick till kassan, och Vendela tittade häpet på mig och jag flinade till svars.


När vi kom ut ur butiken igen brast vi båda ut i skratt.
"Hahahaha she were rude!" skrattade Vendela och jag höll med " Haha Her look on her face were price less when I said I wonted to bye the glases!" skrattade jag och vi vek oss nästan dubbelt.
Alla killarna var nu i studion, det är säkert därför inga fans är här just nu. Annars skullle det säkert vara kaos.
"So do you need to go to the studio?" sa Vendela och jag nickade sorgset. " Yes I have to" suckade jag, och vi började gå upp för backen, eftersom vi tidigare befan oss inne i synoptiken en bit ifrån studion.

Vendelas pappa var en av dom som 'äger' Grand, så när hon fick veta vad som hänt gick hon upp till mitt rum, och tvingade mig att ha lite kul. Vi hade så kul, så vi var ute i stockholm hela kvällen, och sedan somnade vi båda två på parkbänken i humlegården, och vaknade idag.
När vi kom fram till studion så började alla tjejer skrika som galningar, och poliserna fick knuffa bårt dom, och någon polis hjälpte mig och Vendela att komma fram till studion utan att bli mosade av alla fans.
Jag öppnade dörren och Liam flög snabbt upp ur stolen, så fort jag ställde foten innanför tröskeln.

"Wew the fuck have you been?!" utropade han och sprang mot mig. Jag ställde mig i en skyddande gäst, med armarna som skydd framför mig,
fast till min försåning så hamnade jag i hans armar i en hård kram. "Your Idiot, never do that again..." mumlade han mot min axel, och
Zayn kom utspringande ur inslepningsrummet, och slängde sig på mig han också.
"Oh My God, I hate you Niall!" ropade han och Liam backade, för att ge Zayn platts.
"Boys, Its alright, I just were out with my friends... " mumlade jag och Zayn släppte taget om mig och höll mig i axlarna. "You should have calld" sa han allvarligt och bakom oss harklade sig Vendela.
"I should go.." började hon, när Harry kom inrusande i rummet. "NIALL?! I´ve been woring sick about you!" han slängde sig på mig i en kram, men släppte mig snabbt och kollade frågande på Vendela.
"Vendela..?" han höjde frågande på ögonbryna och kliade sig i nacken. " Hey Harry..." mumlade hon och tvingade fram ett leende.
"Uh.. do you guys know eatchader?" sa jag och backade unndan från Harry.
"Yes. You are the girl from the hose party, in the hotel, right?" sa Harry och korsade armarna över bröstet.
"Hehe well.." började hon och drog sin hand genom sitt hår. "You remember..." sa hon överaskat och jag
tittade frågande på dom båda. "That You know eatshader... is that a bad thing?" sa jag och Vendela utbytte en snabb blick med Harry. "No.." sa Harry och tittade frpgande på Vandela. " No." konstanterade hon.

"Well, I really need to go" sa Vendela efter en lång awkward tystnad. "Alright, see you another time?" sa jag och hon log stort mot mig. "Yes. I had a realle Good time today... and yestoday" flinade hon och jag skrattade.
"Well, Ill text you" sa jag och kramade om henne.
"Bye Niall" svarade hon och kramade om mig, och förvan sedan ut genom dörren och ut i fansens skrik.




Karos perspetiv:


"Om ni alla håller er lugna, kommer killarna komma ut!" ropade en vackt.
Alla tjejer började skrika ennu mer, och jag kollade surt runt omkring mig. "MEN TYST!" ropade jag, och
dom flästa i närheten uppfattade min order och skickade vidare den. Alla rusade upp till parken, och tog plats under ballkongon, eftersom det var där killarna visade sig senaste gången i sverige.
"Gå och ta plattser!" ropade Alex och vi sprang snabbt dit. "Meh, tänk om dom bara luras då?" sa Sara och stampade oroligt med foten i marken.
"Okej, Karo och jag går till gallret och snackar med Paul, så står ni här och ser till att ingen tar våra plattser" sa Alex och drog iväg mig till stängslet, vart Paul för tillfället stog och tog imot kramar och presenter från fans.

"Hey, Paul, will the boys come out today?" sa Alex och Paul tittade sarkastisgt på henne.
"No they wont" sa han och flinade. "Wath, Wy?!" sa jag och Paul började flina ennu mer. "Just kidding. Thwy will come out." sa han och Alex himlade med ögonen. Nu fattar jag 0?! "BTW, My name is A-L-E-X. Remember that, OK?" flinade Alex och Paul nickade. " I will try." Alex började fnissa och drog iväg mig mot parken igen.
"Vad var detdär om?" sa jag och tittade frågande bakåt, mot Paul.
"Eh, inget. Vadå?" sa Alex och jag suckade. "Never mind..."  sa jag och Alex ryckte på axlarna.

Vi tog plats under ballkongen och vi alla stog och försökte lägga upp en plan, på hur vi skulle bli uptäckte av killarna, vilket var svårt, eftersom vi inte hade något spessiellt att hålla upp eller så.
Men presis, mitt i våran diskustion, blev skriken högre.
Vi alla vände på huvudet, och på gatan, åkte bilen.

Skreiken blev öronbedövande, och secunderna senare backade bilen in på stenballkongen.
Ett stort flin spred sig på mina läppar, och jag vände på huvudet för att kolla på dom andras miner.
Vilja, Embla och Sara stog med sina mobiler högt uppe i luften, med konsentrerade miner, och som tur var skrek inge av dom. På andra sidan om mig stod Alex och Emma lutade mot varandra, och dom såg nästan uttråkade ut.
Fast sedan bröt ett leende ut på Emmas läppar, och smittade snabbt av sig på Alex.
Och nu blev skriken inte öronbedövande, utan hela min hjärna började värka, så jag vönde på huvudet, och såg hur One Direction kom ut ur sin bil.




Louis perspektiv:


Vi kom ut ur bilen, och skriken var så sjukt höga. Även fast vi står en bit ifrån, och vi är högre upp en fansen,
så låter det sjukt högt. Jag kollade ut över alla fans, och höjde handen för att vinka, och till svar fick jag nästan 500 vinkningar tillbaks.
Jag kollade runt en snabbts och såg ett välbekant leende. Emma vinkade glatt till mig, och jag vinkade tillbaks.
Jag kollade sedan på Alex, och log stort mot henne. När jag skulle vända på huvudet, så fastnade min blick på någon helt annan.
Hon där, precis brevid Alex. Det är henne, henne jag såg från bilen på gröna lund, henna och har tänkt
på så sjukt många gånger.
Hon mötte min blick och log stort mot mig, och när jag log tillbaks försvan hennes leende och hon kollade på mig med stora ögon, som om att hon inte trodde att jag stod och tittade på henne just nu. Men factum är att jag inte bara tittar, jag tänker , och jag har gjort det så sjukt länge.
Jag kollade ledsamt på henne, vilket fick henne att le igen och jag log tillbaks och gav en ' tummen upp' vilket fick alla fans att skrika ennu högre, vilket jag inte trodde var möjligt.
Jag vände på huvudet och kollade på Harry, som hade värstan 'moment' med Alex, vilket
bara fick mig att flina, så jag nöp till honom på baken och han hoppade snabbt till. " Hey bro?!" ropade han och gav mig en sur min. " Haha Love Bird" flinade jag och han himlade med ögonen.

"OH MY GOOD!" utropade Liam och vände sig snabbt om i panik. Jag kollade mot det hållet vart Niall tidigare kollat, och märkte att några tjejer där flashade. Töntar.
Jag himlade med ögonen, och kollade på Zayn och Liam, som båda kollade äcklat på tjejerna, och tittade
åt något annat håll. Men när jag kollade på Harry stog han med ett creepy smile på läpparna och glodde på tjejerna. Jag puttade surt till honom och gav honom en menande blick. Vi båda kollade på Alex som avfyrade en
' Seriuosly?' blick på honom och hon flinade och kollade ner i marken, vilket bara fick mig att brista ut i skratt.




                                                                                                                                                    



okej, tack så jätte mycket.... Hade typ sjukt många läsare en av dagarna, hur många komentarer fick jag den dagen då?! NOLL. Jag ville ha 5, men jaja man får väl klara sig med 3?!
Förlåt, vill bara att ni visar att ni finns lixom, är ni döda eller?
Men iaf, har en superbra ide till nästa kapittel, som jag tror att ni vill läsa, så snälla 
                                                                  KOMENTERA.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skriver bra men det känns inte kul att kommentera när du försöker tvinga oss att kommentera

2012-05-22 @ 20:53:54
Postat av: MajaMaja

Gillade det här kapitlet!! Speciellt delen med Louis perspektiv... ;) <3 mera!!

2012-05-22 @ 22:28:06
URL: http://mistermaja.blogg.se/novell
Postat av: Anonym

Jag gillade också det här kapitlet. Skriv mera

2012-05-23 @ 21:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0