Chapter 66 - Perfect day♥ del 1

 
När vi ska ta liften snubblar han till, och vi får backa undan. När nästa lift kommer fastnar han med jackan i en anslagstavla och vi får återigen backa. Jag kan inte låta bli att skratta, och Alexis rodnar men börjar istället kittla mig, och vi missar ytterligare två liftar. 
- Fan ungar, ska ni leka får ni gå ur kön! ryter liftpersonalen. 
- Förlåt kvider jag fram mellan skrattattackerna. 
Vi tar nästa lift, och skrattande tar vi oss mot toppen igen. 
 
 
-  På Hawaii - 
 
Saras perspektiv:
 

Jag vaknade av att Karo, Vilja och Alex ropade "BREAKFAST"!!!! i kör. 
För ett kort ögonblick var jag tvungen att påminna mig själv var jag befann mig, det kändes så ovant att inte vakna upp i mitt rum hemma. Men så såg jag palmerna utanför fönstret, och kom på att jag faktiskt va på Hawaii. Med några av mina bästavänner, och one direction. Med ett jätteleende på läpparna gick jag in i badrummet och duschade lite snabbt. Borsta igenom håret, och lägga på ytte-pytte smink, ja ni fattar varför..
Sen gick jag in i rummet igen och drog på mig min vita bikini, och en aprikos-färgad klänning över det. Jag konstaterade för mig själv i spegeln att jag blivit riktigt brun, och log ännu större än innan. Efter det gick jag ner mot köket. I trappan mötte jag Emma, som nyvaket hälsade och log. Vi gick ner till köket där resten av tjejerna satt och åt frukost, skrattandes och ivrigt pratandes. Som vanligt alltså.. 
 
- God morgon sunshines! sa jag och la armen om Karo. 
- Heeeejj! sa VIlja, Va snygg du är Sara! 
 
Jag gav henne en kram, följt av en puss på kinden och gick mot kylskåpet för att ta fram juicen. 
- Var är killarna? Frågade Emma, och såg sig omkring. 
- På "hemligt uppdrag" sa Alex flinande, Undra vad det kan va!! 
- Haha de är säkert och köper typ mat... skrattade Karo. 
- Ja sant, haha!! sa Emma
- Så vad händer idag? Frågade jag, och bredde smör på en macka. 
- Vet inte riktigt, tror att det där hemliga uppdraget har något med dagens planer att göra! Jag vill iallafall vara ute! sa Alex och granskade sina pepparkaks-liknande armar, Jag är inte tillräckligt brun, tillade hon och suckade.
- Haha jämför med Emilia och Embla när vi kommer hem så får du se... sa jag. Men jag tycker det där med att vara ute låter bra!
 
Vi tittade ut igenom de stora fönstren som fyllde rummet med skinande sol.
I samma stund körde en jeep upp på uppfaren utanför huset, och ur den hoppade första Niall ut, följd av Harry Louis och Liam.
Dom kollade mot huset, och Niall mötte min blick genom fönstret, och jag kännde hur hela jag blev varm.
Han log ett stort leende, och följde sedan efter killarna som redan hade börjat gå mot huset.
 
"Good morning Guys!" ropade Harry, som sedan gick fram till Alex och böjde sig över henne för att ge henne en kyss. "Hello my dear" Louis log stort mot Karo efter meningen, och generat tittade undan.
Liam satte sig brevid Emma och pussade henne på kinden. "Sleept tight?" frågade han sedan, och frågan var ricktad mot alla i rummet. "Yes, really Good actually." svarade Vilja, som kollade mot dörren.
"Haha, dont worrie, your bebe will be at the secret destination to meet us" flinade Niall mot henne och hon blängde roat mot honom. "And your bebe is standing there across the room, why wont you kiss her good morning?" sa hon utmanande och nickade mot mig.
Alla i rummet började skratta och jag kännde hur mina kinder började hetta till.
"Ph, Im NOT his bebe" sa jag generat och la armarna i kors. "Naaw bebe you're blushing!" tjöt Alex vilket bara fick alla andra att skratta ennu mer. Jag höjde försicktigt blicken till andra sidan rummet och såg på Niall som också stod och såg på mig. Han rodnade minst lika mycketsom mig, och hans blick var mötte min, vilket fick oss båda att bara rodna mer.
"Niall, just kiss her alradye, we all know you like her!" utbrast Lou, och jag kollade hotsamt mot honom, vilket bara fick honom att skratta , som alla andra - förutom Niall redan gjorde.
Niall suckade högt och gick med snabba steg fram till mig, och vipps, så hade han pussat mig på kinden.
"Are you happy now?" suckade han och la armarna i kors och lutade sig mot väggen.
"Really Happy" skrockade Liam och alla andra började skratta igen, och jag gick med generade och tunga steg mot bordet, och satte mig på stolen brevid Vilja med en suck.
"Jag avskyr dig.." viskade jag och Vilja skrattade. "Nej, du är skyldig mig" sa hon och blinkade med ena ögat.
Jag himlade med ögonen och började bre mig en macka, och sedan återgick alla till att äta fruckost.
 
 
 
Viljas perspektiv:
 
Bilen rullade ner mot en strand, och jag suckade högt. "Are we there?" frågade Emma innifrån bilen.
"Yep, here it is" svarade Harry , som körde.
Vi var 9 personer i en jeap, och jag satt i Alex knä med huvudet utanför det nerrullade fönstret.
Stranden var folktom och sanden var vit och slät och på den , låg en stoooor filt, mend en massa saker på, bland annat jordgubbar - vilket var det enda ag kunde urskullja bland det matfulla bordet.. Vattnet var i en ljusblå nyans,och i vattnet stod det tre vattenscootrar perkerade. Den torra kvava luften la sig som i ett vart täcke över mitt ansickte.
Bilen stannade och Harry stänge av motorn. "So, we're here!" utbrast Liam,och hopadeut ur baksätet för attöppna dörren åt mig och Alex, somvar inklämmda med fem andra personer i baksätet.
 
Jag hoppade snabbt ut ur bilen, och kände hur jag sjönk ner i den varma sanen.
Jag började gå mot filten, och var tätt följd av Liam och Emma, som gick hans i and.
En bit bakom oss gick Louis, som hade armen om Karo, och Sara gick framför dom, medans Niall gick bakom.
Jag gick fram till filten och studerade allt som låg på den.
Det fanns allt från kakor till fruckt och massa annat. Det stog även ett par kylboxar runt omkring filten,
och jag chansade på att det låg dricka där. En bit ifrån var det en stor blå uppblåsbar pool,
en såndär som bebisar brukar bada i. Konstigt, vem ska bara i den? Jag struntade det och
 drog snabbt av mig skorna och sprang ner till vattnet, och låt vågorna skölja över mina bara fötter.
I samma stund kändejag hur någon la armarna om mig bakifrån, och hela jag fylldes av värme.
 
"Hey Love" viskade den underbaraste rösten i mitt öra. Jag vände mig om och log stort när jag mötte Zayns ögon. "Hey" svarade jag omtumlat.Han bet sig i läppen och la sina händer mot mina kinder, och kollade sedan ner på mina läppar. Jag ställde mig på tå, och lutade mig sedan mot honom, och han kollade in i hina lgon, secunderna innan våra läppar möttes.
 
"Ney Love birds!" ropade Louis, och helt plötsligt, slandade något hårt på min sida,och jag blev helt blöt.
Jag och Zayn ryggade snabbt undan, och jag kollade irriterat på Louis som hade ett stort flin på läpparna, och höll vattenbalonger i sina händer. Ja, det förklarar vad som fanns i den uppblåsbara poolen...
"Water Baloon fight!!" utbrast han, och så var det igång.
 
Alex perspektiv:
 
Jag var helt genomblöt och mitt uppe i en duell med Louis, när Harry la armrana om mig bakifrån.
Jag såg hur Louis himlade med ögonen och gick iväg för att skjuta på Liam istället, och jag vände mig om och kollade frågande på Harry. "Why did he just leav?" frågade jag och Harry flinade. "Cuz I wanna be alone with you" log han flörtigt, och tog tag i min hand. "Follow me" . Vi började gå längst med stranden, och jag kännde hur hättan la sig över oss. Vi  pratade om lite allt möjligt och jag kännde mig så glad över att ha honom här med mig. Hela han är helt perfect.
Harry hade på sin bara et par badbyxor, medans jag hade ett vitt linne med min svarta bikini och ett par jeansschorts.
Mina kläder hade redan torkat efter vetten kriget, och jag stannade upp, och slutade prata mitt i en mening.
"What?" sa han frågade och jag nickade mot vattnet. "Lets go for a swim!" utbrast jag, och började dra ner honom. "Alex wait, I have my phone in my pocket!" utbrast Harry, och tog snabbt ut den ur fickan.
Som tur va, var den inte blöt, så Harry började gå up ut vattnet för att lägga den i sanden.
Han vände sig sedan om med mobilen ricktad mot mig. "Smile, I wanna take a picture and have it like my background" sa han lite halft generat. "Naaw! " jag log stort och gjorde peace tecknet med höger hand.
Harry tog en bild och kollade sen gillandes på den. "Perfect!" log han, och ja seda mobilen på sanden.
Jag stog nu med vatten till midjan, och väntade på att han skulle komma.
"Alex?" ropade Harry från stranden. "Yes?" sa jag frågande. "Here I come!!" ropade han ondskefullt och skprang sedan ut i vattnet, och hoppade på mig så att vi båda hamnadeunder vattnet.
Jag reste mig förskräckt upp och drog undan det blöta håret från mitt ansickte. "You're so mean!" skrattade jag.
"No, that wasnt mean. But I think that this is" sa han med ett endskefullt leende, och lyffte sedan upp mig .
Jag skrattade och sprakades och försökte komma loss, vilket inte gick så bra, så det slutade med att vi båda trillade ner i vattnet igen.
 
 
 
 
Zayns perspektiv:
 
När Alex och Harry gick iväg tog kriget slut efter en stund, och Louis och Maja bestämde sig för att även dom skulle ta en liten promenad längst stranden, vilket Liam och Emma följde med på.
"Vilja, lets go for a ride!" sa jag glattoch nickade mot en av vattsenscootrarna i vattnet. "Haha alright... " sa hon glatt men endå lite osäkert. "Don't be svared " flinade jag och hon himlade med ögonen. "Im nt svared.." log hon, och jag blängde skrattande på henne. "Alright.. just a little maybe" fnissade hon, och vi gick skrattade iväg mot vattsenscootrarna, och lämnade Niall och Sara själva på picnic filten.
 
"Here" jag hjälpte henne upp så hon satt på scootern, och jag knäppte flytvästen åt henne, medans hon leendes betracktade mitt ansickte. "What?" sa jag generat. "No, nothing" skrattade hon och jag kollade frågande på henne. "No, tell me!" hon skrattade och smekte min kind med sin hand. "You're so beautiful" log jag, och kollade sedan generat ner i vattnet.
Eftersom hon nu satt på scootern och jag stog upp, var hon nästan lika högt upp som mig.
Jag ka mina händer runt hennes vackra ansickte så att hon tvingades möta min blick.
"Dont do that" sa jag allvarligt. Hon kollade frågande på mig. "Do what?" sa hon sedan och jag la sina händer runt min rygg. "Dont look away like that. " log jag blygt mot henne. "Haha why?" sa hon och kollade oförstående in imina ögon. "Cuz when Im telling you that you're beautiful, I dont want you to look away. Cuz when you're looking away I cant kiss you" förklarade jag snabbt. Hon började snissa lite, och jag släppte taget om hennes ansickte och la mina armar runt hennes höft, och hon la sina runt min hals. "Well, go on then. Kiss me" log hon.
 
                                                                                                                             
 
 
 
 
Whioo!!
FÖRLÅÅÅÅÅÅT för att det var typ 2 veckor sedan senaste kapittlet,
men jag var utomland och Malin visste inte hur hon skulle fortsätta men kapittlet,
men nu är det ute ! :D
Kommen ett till nästa vecka. PROMISE!
komentera vad ni tycker :)
xx
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: gabriella (gabbi)

jättebra!! längtar tills nästa!! :D <3

2012-11-10 @ 18:35:42
Postat av: MajaMaja

Vet du hur mycket du får mig att le när jag läser det här!! :)

2012-11-12 @ 08:58:50
URL: http://mistermaja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0