chapter 67 - Everything I want for christmas is you

"And what wil we do when we'll come back to London, and they'll come back in sweden?"
frågade Niall frustrierat. "Alright, lets do it like this. Not, here in Hawaii, we can do whatever we want to. But then, when We'll be going back, we have to break up with them OK?" frågade jag, och Niall kollade tist på mig en stund, så jag sträckte fram min hand mot honom. "Deal" svarade han, och skakade den.
 
 
Alex perspektiv:
 
Dagarna bara flög iväg.
Jullovet gick dag efter dag, Julen var över och imorgon skulle det vara nyår, Efter det, hade vi bara 2 dagar kvar här. Och vi alla tog vara på dagarna. Dagarna började med stora frukostar,
med pannkakor, våfflor , varma mackor, fruktsallader och allt annat gott.
Efter det gick alla ut till stranden, och vi låg där och hade kul. Badade, vattenkrig, pratade, solade, surfade,
gick på långa promenader längst med stranden, och åkte vatten scooter - vilket var Zayns och Viljas favoritgrej.
De kunde åka ut över hela dagar, och ja, åka iland på någon öde strand och bara sitta och ha det mysigt.
Vi gjorde någon god Lunch i huset, och efter det stannade vi oftast kvar vid våran pool, vart vi brukade köra massa lekar, pland annat basket i poolen. Så sjukt mycket skratt och minnen har jag, från det.
 
In mot knälle, började vi alla fixa oss, och sedan åkte vi ut till någon fin restaurang, vart vi satt och åt och hade mysigt,
och på kvällen igen, kollade vi på film eller så.
Ofa´tast när vi var klara med det, brukade vi ta nattdopp. Något av det bästa enligt mig,
eftersom det r då alla blir två och två igen. Jag och Harry brukar simma ut dit vart vi knappt bottnat och försöka se vem som klarar att stå kvar när vågen sköljer över oss. Låter Lame, med det är de små sakerna som räknas.
Efter det går alla och byter om till myskläder, och så gör vi upp en eld på stranden, och sitter där, och ser tyst på hur solen försvinner ut med vattnet, och hur månen lyser upp allt.
 
Och jag förstår att ni undrar "Har de gjort det? Har Alex och Harry gjort DET? Eller Vilja och Zayn? Eller? Eller vad har hänt med Niall och Sara?"
Jo, jag och alla vi andra är fortfarande oskuld. Men ja, inte alla. Om jag ska vara ärlig så har jag ingen aning om vad som försegår mellan Vilja och Zayn just nu, men de vägrar skläppa varandras händer. De är som samma person helt och hållet nu.
En dag skulle vi tjejer ut och shoppa och fika och bara ha lite tjejsnack - det slutade med att Vilja pratade på telefon med Zayn halva tiden.
De är som samma person.
 
Jag och Harry... jag kan nog inte utrycka med ord hur mycket han betyder för mig.
Jag har aldrig älskar någon så pass mycket, på det sättet så att det gör ont inom mig.
När våra läppar möter varandra, finns bara vi två. Bara vi två, och inga andra. Jag älskar värkligen honom, och han säger at han älskar mig också, det nöjer jag mig med, eftersom jag vet att han inte skulle ljuga för mig.
Och dessutom säger alla att de ser hur han ser på mig, de ser att han älskar mig också.
 
Karro och Louis, ...  ja, var ska man börja?
De älskar säkert varandra lika mycket som jag och Harry, fast hela tiden värkar det som om att Louis försöker hålla bort  Karro, som om att han försöker att förbereda henne inför något, som inte ens jag förstår mig på.
Jag vet inte, men det känns som om att han älskar Karro lika mycket som hon älskar honom, men som om att han försöker hålla det tillbaks, men jag förstår inte varför.
 
Emma och Liam är så sjukt söta. Liam och Emma är som bästa vänner, och det är så sött.
De är inte som ett vanligt par, som pussas och kramas hela tiden, men det pratart med varandra om allt, och ja,
urgulliga är de. Jag ser i deras ögon att de älskar varandra.
 
Och Niall och Sara. Jag vet inte. Det verkar som om att det aldrig kommer bli något där.
Som om att såfort de börjar komma varandra nära igen, så skilljs de åt igen.
Om jag ska vara ärlig tror jag att de bara är vänner...
 
 
 
 
 
 
 Embla:
 
Austin och hans mamma har varit i Sverige i en vecka nu. En vecka som har gått riktigt snabbt, men jag minns ändå varje minut av den. Eftersom att vi har spenderat typ varje minut av vår vakna tid tillsammans. Tack och lov att våra  föräldrar är så förstående, jag vet inte vad jag hade gjort om de inte hade varit så. Och tack och lov att dem har blivit så bra vänner, eftersom att vi ska fira nyår tillsammans, och imorgon är det nyårsafton.
 
Jag har redan bestämmt klädsel, och tidigare idag så fixade jag min lila dipdye lite bättre, så att det ska vara extra fint på nyår.
 
"Embla, kommer du snart?!" ropade min tjatiga lillebror surt från hallen.
Men en suck slog jag igen datorn och hoppade upp ur sängen. "Jaja chilla." muttrade jag , och gick för att dra på mig en varmare tröja.
Jag kan inte fatta att jag gick med på att gå ner till gåren varige dag med honom, men det var det enda skälet att få honom att tilllåta att Austin och hans mamma ska fira Nyår här med oss. Men nu har han som tur är börjat gilla Austin. Eller, ja, han klänger på honom mer en jag... det är tur att han inte pratar så bra engelska. Eller, ja, det pratar han inte alls.
Jag kommer ut i hallen och drar på mig mina UGGS och min jacka, smäller igen dörren och stampar surt nerför trappan med brorshan i släptåg..
Väl ute på den svagt belysta,tysta gården börjar han riva runt i snön. Jag andades ut och såg hur det bildades ett moln av imma från min varma andedräkt. Brorshan skickar iväg en snöboll genom luften, som träffar mig rakt i nacken, och den kalla isiga snönn rinner ner längst min nacke. "DIN LILLA SKIT!" utropar jag, och gör någon sorts dans för att försöka få ut snönn från tröjan, medans han bara stog och skrattade. "HÅLL KÄFTEN" morrade jag och böjde mig ner och skopade upp massa snö i händerna. "You better run" flinade jag, ooch han kollade korkat på mig. "Vad betyder det?" sa han blåst, och jag suckade surt. "Det du din lilla skit" muttrade jag, och slängde snön på honom, och missade med stor marginal, som bara fick honom att skratta ännu mer.
Jag skulle presis böja mig ner och ta upp ennu lite snö, när min mpbil vibbrierade i fickan.
Jag släppta snän, och slog av lite av snön på mina lår, innan jag stoppade in mina frysta fingrar i jackfickan, och fiskade upp min varma mobil.
Displayen lyste, och texten "Nytt textmeddelande" blinkade stort. Jag klickade upp medelanden, och fylldes snabbt av lycka, när Austins namn lös upp.
 
 'Can't wait 2 C u 2morrow.. x Austin"
 
Min ilska rann av mig, och istället kände jag mig hopplöst lycklig. Leendet spred sig på mina läppar.
"Jaga mig dåå! " skrek  brorsan surt och kastade lite snö efter mig.
" Nää jag orkar inte. Nu går vi upp" sa jag istället och började gå mot porten.
 
 
 
Emilias perspektiv:
 
 
"Men lilla TÖNT skynda dig dååå" suckade jag, och kollade surt upp på backen, vart Lucas fortfarande inte ens kommigt halvvägs. Alexis skrattade brevid mig, och jag kännde hur arm jag blev innombords.
Jag dorg av mig mina skidglasögon, och tog av ena vanten, för att sedan ta fram mobilen ur fickan.
 
Jag svarade på lite medelanden från tjejerna i Hawaii och svarade till Embla att jag gärna Skypar med henne ikväll, för att hjälpa henne med sminket inför imorgon.
Sedan skickade jag iväg ett gruppmedelande till alla tjejer i klassen via KIK och skrev hur mycket jag saknar de, och gjorde runt 1000 hjärtan efter det.
 
Jag la återigen ner mobilen i fickan, och medans jagsatte på mig vanten, kollade jag upp för backen igen.
"Men guuud... han är ju knappt halvvägs" suckade jag och Alexis suckade han också.
"Småbarn ska inte åka i svarta backar.." flinade han, och jag nickade - fast jag själv trodde att jag skulle dö under de 5 plågsamma minuterna påväg ner.
 
"Så, har du planerat vem som ska få din nyårskyss då?" frågade Alexis, och jag frös till.
Varför frågar han det? Va.?! Vad ska jag svara?! "Öh.. jag har väll några ideer..." stammade jag ut, och han flinade. "Lå mig gissa?" sa han, och höjde sexigt på ögonbrynen. Vaaa? Neej tnk ifall han fattar att jag gillar honom? "Uhh.. visst" stammade jag ennu en gång och han flinade stort. "Dendär killen från 'the after ski' som du värkar vara sjukt tänd på" skrattade han, och brast ut i skratt vilket jag också gjorde. "Du han är typ 20!" utbrast jag och puttade till honom, vilket INTE var det smartaste, eftersom jag inte har så bra balans på sidor.
Min högra fot åkte bak, och jag pkte på honom, och jag vet inte hur, men en bråksecund senare låg vi på varandra, med uttligare två personer i hög brevid.
 
"Oh... Im sorry!" utbrast jag, och skulle resa mig upp, när dom bara himlade med ögonen. "Unge lilla, vi är i sverige, prata på svenska"  fnös den uråldriga tanten som jag lyckats få ner, och hon reste sig upp, och åkte sedan iväg, när jag och Alexis brast ut i skratt. "Ni borde ha mer respekt för vuxna" sa en klagande gammal röst.
Vi båda vände chockat på huvudet, och upptäckte att den andre vi fått ner fortfarande låg kvar och betracktade oss med en ogillande min.
 
När vi efter kanske 5 min tagit oss upp igen, kollade vi upp mot backen. "Nej men kollla, Idioten är snart nere!" utbrast Alexis gillande.  "Men jaha, vem ska du kyssa dårå?" sa jag, och kollade frågande på honom.
"Inte så säker ennu, men jag tror jag vet" .
 
Det var något i den blicken som sa mig, att han menade mig.
Eller? Var det bara jag som var blind av kärlek? (LOL)
 

 
 Tjena mitbene.
Jag och Malin satt och skrev detta kapittel idag så ja,
hoppas ni gillar det ! :)
OCH KOMENTERNA NU!
MINST 5 JÄKLA KOMENTARER INNAN NÄSTA KAP,
och så fort det kommer 5 så kommer nästa ut :) Deal?
x

Kommentarer
Postat av: gabriella (gabbi)

jättebra längtar tills nästa!! :D <3

2012-11-21 @ 16:05:59
Postat av: elzisen

Vad händer i nästa? Austin? :D <333

2012-11-22 @ 20:28:37
URL: http://theonedirectioners.blogg.se
Postat av: MajaMaja

Asbra :) längtar till nästa

2012-11-22 @ 21:04:44
URL: http://www.mistermaja.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så jävla bra!!!
Ps. Är det där riktiga Harry på bilden?????!

Svar: Om jag ska vara ärlig har jag ingen aning !! Gick några ryckten om att det var han och en tjej under inspelningen av LWWY men Im not sure :) xx
None None

2012-11-25 @ 18:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0