chapter 69 - new year kiss part 2

"Oh My GOD!" utropade Vilja. "A LIMO?!" sa hon chockat och vi killar skrattade. "Yeh, we though that we needed something spessial" log Zayn och la sin hand runt hennes midja.
Harry gick fram och öppnade dörren. "Ladies first?" sa han, och vi alla hoppade in i bilen.
 
Nialls perspektiv:
 
 

Jag höll armen om Sara under hela Limo resan, och jag kunde inte slita blicken från henne.
Hon var så vacker. Jag önskar att hon  bara var typ 2/3 år äldre... Åh..
"We're here!" utbrast Harry, och vi alla hoppade ut ur bilen.
 
Vi hade åkt fram till en stort restaurang vid stranden, och den var snart fullsatt.
Men inte undra på , klockan var ju trotts allt runt 20 över 9.
Sara greppade tag om min hand, och jag kollade på henne. Hon log blygt mot mig, men 
kollade sedan fram igen och fortsatte snacka med Karro.
Louis hade gjort slut med Karro nu. Jag kan inte ens avsluta det hela med Sara, det har aldrig börjat.Men jag tror nästan att jag älskar henne. 
 
Vi gick in och möttes av kyparen, och bakom oss gick två vackter. "Naaw I feel bad for them" sa Sara och gjorde en ledsen min. "Why?" sa jag frågande och hon ryckte på axlarna. "I mean, its new year and they have to work. The same thing about the once here at the resturant" sa hon och jag log. Hon är så godhjärtan! "Yeh, I feel bad for them too" sa Alex och kollade lite sorgset på de två stora muskelknuttarna bakom oss.
"Yeh, thats why Paul are on break right now. He wanted to take some time off to be with his family" förklarade Louis, och Sara och Alex nickade förstående.
 
"Guys, this way" sa kyparen, och visade oss vägen, till en liten 'VIP' section, vart det var avskillt, och inte så många satt här.
Det var en väldig mysigt och väldigt klasseig restaurang, det såg man på hur den var inrädd och på vilka som jobbade här, och även på gesterna. "So, what do you want do drink?" drågade kyparen.
Vi alla beställde in alkogolfria drinker till att börja med, eftersom att vi alla har tänkt dricka champange senare.
Så ifall bara  tjejerna drack ahlkogolfritt i början skulle de väl misstänka något.
 
Vi satt alla och pratade och hade det jättemysigt.
Det var värkligen synd att vi skulle åka tillbaks om bara två dagar.
Kyparen avbröt mig i mina tankar när han kom med mat till oss alla,
och när vi kanske 2 timmar senare bad om notan och gick ut ur restaurangen, var det fullt med folk ute.
Det var redan lite fyvärkerier lite här och var, som symboliserade massa andras längers nyår,fast klockan 12 skulle himelen lysas upp av de stora fyvärkerierna.
 
"What tiime is it now?" frågade Emma. "Its 30 minutes left to 12" log Harry.
"Lets go to the beatch. Its there the fireworks will be, right?" sa Alex, och vi andra nickade.
 
Glatt muntert och pratande gick vi mot stranden, och vi fick återigen gå in i VIP avdelningen.
Det var som ett disco där, med champange, musik dans och massa människor.
Och VIP delen var också nästan fylld, men inte lika mycket som där utanför på stranden vart de 'vanliga' människorna befann sig.
Påvägne in fick vi stanna till några gånger, och ta några bilder med fans som lyckats se oss, men annars var det jätte bra.
Vi stog och dansade, spratade, skrattade och hade det sjukt trevligt, när helt plötsligt all musik stängdes av, och även all belysning.
Ett mummel spred sig över stranden, och de flesta satte sig ner, så vi följde deras exempel.
"Vas happenin'?!" utbrast Zayn, vilket bara fick oss att skratta.
"Im not sure.." började Karro, när en röst började prata i högtalarna som var uppsatta överallt.
 
 
 
 
 
 
 
LYSSNA PÅ LÅTEN UNDER TIDEN ATT DU LÄSER, DET BLIR JÄTTE BRA DÅ ^^^
 
 
" Good evening everyone! We want to start this message by saing -  WE MADE IT! WE SURVIVED 2012!"

Ett skratt spred sig längst med stranden, men vi tysnade sedan igen för att höra vad mer rösten hade att säga.
 
"... And now, its 15 minutes left to this year to end. So everyone, Grab a lighter" Vi kollade oss stummt omkring, och eftersom nästan alla satt var det väldigt lätt för kanske 100 män att gå runt och dela up sånnadär papperssaker, som små ballonger, vart man tänder någon grej så det flyger upp i lufte.
Efter lite kaos osv, så började rösten att prata ennu en gång.
 
"AND now , its just 5 Minutes left. So everyone, grab some matches, and lets make this a sky full of lighters!"
 

Ennu lite mer kaos , och sedan, stod alla upp helt knäpptysta, med en sån i sina händer.
Vissa råkade skicka upp sina för tidigt osv, men vi lyckades ha kvar våra, tills rösten började prata igen.
 
"Its now 2 minutes left. So, lets count to 3, and then let them go! ONE.... TWO... THREEEE!!!"
 

Himelen fylldes av en massa lycktor, som flög upp i luften, och det var något av det vackraste jag någonsin sätt.
"Wow, its Beautiful..." viskade Sara, för att inte förstöra tysnaden.
"Not as beautiful as you" svarade jag. Sara kollade på mig, och log stort.
 
"TEN - NINE - EIGHT - SEVEN - SIX - FIVE - FORE - THRE - TWO - ONE... HAPPY NEW YEAR!"
 

ropade Alla, och fyvärkerierna sprakade upp i himelen, när mina och Saras läppar möttes i en kyss.
 
 
Zayns perspektiv:
 
 

* 5 minutes earlier *
 
Jag kännde hur nervositeten spred sig inom mig.
Det var nu eller aldrig. Nu eller aldrig...

"Vilja?" viskade jag. "Yeh?" viskade hon tillbaks till mig.
"Give the lighter to Harry?" frågade jag. Hon kollade frågande på mig, men gjorde som jag sa.
"I need to tell you something" sa jag sedan, och tog ett djupt andetag.
"What is it Zayn...?" det var rät så mörkt ute, så jag såg inte hennes ansickte sådär jätte bra, men jag kunde höra på hennes röst att hon var nervös. Hon kanske tror att jag ska göra samma sak som Louis?
 
"Vilja, I remember the wirst time I saw you." sa jag och hon log. "Me too. " log hon och jag skrattade. "Yeh, at the signing. But do you know when I realised that I liked you?" frågade jag, och hon skakade på huvudet. "In the car on our way to 'Grune Luna' " sa jag seriöst och hon började fnissa. "Zayn, Its 'Gröna Lund' " flinade hon och jag himlade med ögonen. "Whatever... But do you know when I knew I Wanted you? Wanned to get to know you?" frågade jag och hon skakade på huvudet. "The third time I saw you. On the balcony"  fortsatte jag och hon log ennu större. "BUT , what I wanted to tell you was, It was me you were texting with. It was me - Zayn Malik. I took your number from Alex. But dont tell her that..." sa jag och bet mig i läppen. Vilja fnissade med kollade endå chockat på mig. "So it was you?!" utbrast hon, jag nickade men la ett finger framför mina läpper i ett teckten på att vi inte ska förstöra den 'nästan tysnaden' på stranden.
"So, when we were at the sleep over at Emmas, that was when I realized that I loved you. " Jag såg hur hennes kunder blev lite rödare, och hon kollade ner i marken, så jag tog min hand under hennes haka och lyfte upp hennes huvud så jag kunde så henne i ögonen medans jag sa dethär.
"I'm in love with you. And this two weeks is the best onec  in my life. It really is. And I really am In love with you."  jag avbröt mig för att kolla upp i himelen, som ni blev fylld av massa lycktor.
Jag tog min hand i min bakficka, och tog fram en liten låda som jag sträckte fram till henne.
"I know you're 5 year younger than me, so thats why Im not going to propose to you. But this is a promise necklace" hon öppnade lådan och tog fram ett halsband och studerade det noga. "Its so beautiful Zayn! But what is the promise?" sa hon sedan och la huvudet på sned.
"Its a promise, that I'll wait for you. And I'll never leav your side. Cuz I love you, and Only you" sa jag och hon log ennu större.
"Can you put it on? " sa hon och jag nickade, tog den i mina händer, och hon vände sig om och tog undan håret, och jag satte på halsbandet. "I love it" log hon. "And you" sa hon sedan, I samma stund som himelen fylldes av massa färggranna fyverkerier. "I love you too. Happy new year." svarade jag och tryckte mina läppar mot hennes.
 
 
HARRYS PERSPEKTIV:
 
 

* 2 MINUTER INNAN 12*
 
"You know I love you -right?"  viskade jag till Alex. "I hope you know I love you two" svarade hon och jag log stort. Vi skulle snart släppa upp 'lycktorna ' i luften, så jag omfamnade henne bakifrån, och la mina hände på hennes, så vi höll i den tillsammans.
Hon lutade huvudet mot hin bröstkorg och jag suckade djupt.
"Im so glad I met you. I mean, what If i didt call you that day when I got your number?" viskade jag.
"Yeh. And what if I didnt crash your party at the hotel!" utbrast hon, vilket bara fick mig att skratta i tanken på det minnet. "Yeh. And what if you didnt run in to me with that ice cream" skrattade jag och Alex gjorde det hon också. "Bebe, you walkt in to me" flinade hon och jag skrattade "Hell no" "Yes." svarade hon envist.
Jag skulle gärna ha fortsatt argumentera (eftersom det var ju jag som hade rät) men då började rösten räkna ner tills att vi skulle släppa upp lycktorna.
"This one is for us" viskade jag i Alex öra. "And for this year. For our Year" savarade hon tillbaks, och vi släppte tillsammans upp lycktan, och kollade upp på himelen. "I love you Hazza. Ever since I saw you on youtube" flinade Alex, och jag tog hennes ansickte mellan mina händer. "I love you too. I've loved you ever since you ran in to me with that Ice cream" log jag. Hon skulle presis börja protestera, när det började braka och bullra omkring oss, och himelen lös upp allt i olika vackra färger, och då tryckte jag mina läppar mjukt mot hennes.
 
 
 
 
 ( IFALL MUSIKEN E SLUT LYSSNA IGEN....LOL)
Liams perspektiv:
 

*1 minuter innan 12 slaget*
 
"Its so beautiful!" viskade Emma och vi kollade upp på himelen, som var fylld med flygande lycktor.
"I know, right?" svarade jag, och kollade sedan på henne. "Em, thank you" sa jag sedan, och hon kollade frågande på mig. "For what?" sa hon och jag log och la mina armar om hennes midja.
"For making this year complete." svarade jag. "Youre welcome" flinade hon, och jag kysste henne, medans fyverkerierna lös upp på himelen i samma stund.
 
 
Louis perspektiv:
 

Fyverkerierna lös upp hela himelen, och det var inte längre mörkt.
Jag såg mig omkring och allt jag såg var alla stå och kyssa varandra. Jag var helt själv. Jag vände mig om,
och forstod att jag inte var själv. Karro stod en bit ifrån mig, och kollade fashinerat upp i himelen, men kännde av att någon kollade på henne,så hon kollade ner och mötte min sorgsna blick.
Vi bara stod där, och kollade på varandra. "Happy new year" mimade jag till henne, och kännde hur en tår rann ner längst min kind. Hoh log och suckade innan hon sarade mig. "Happy new year." och jag är inte säker, men jag tror jag såg en tår rinna ner längst hennes kind också.
 
 
 
                                                                                                                                  
 
 

Naaw :( sorligt slut - right? :'(
Vad tror ni kommer hända? :) 
KOMENTERA ! :D
x
 
 
 

Kommentarer
Postat av: MajaMaja

Vad vart det där för sorligt slut *I'm not going to cry*
Mera , Otroligt fint!!! :)

2012-11-26 @ 20:22:55
URL: http://www.mistermaja.blogg.se/
Postat av: gabriella (gabbi)

omg!!! jätte jätte bra kapittle aså verkligen!!! ååååh längtar tills nästa och jag hoppas verkligen att det löser sig med Louis och karro! :D <3

2012-11-27 @ 17:42:31
Postat av: MajaMaja

Eftersom ingen annan kommenterar så gör jag det en gång till, jag vill ha meeeeeera

Svar: LOL tackar ;) kommer förmodligen på fredag :) xx
None None

2012-11-29 @ 19:06:13
URL: http://www.mistermaja.blogg.se/
Postat av: MajaMaja

Varsågod!!! När kommer kapitlet då då?

Svar: snart tror jag ! :D malin sa att det kommer ut idag ;) x
None None

2012-11-30 @ 20:57:41
URL: http://www.mistermaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0