Chapter 70 - New years kiss part 3

Vi bara stod där, och kollade på varandra. "Happy new year" mimade jag till henne, och kännde hur en tår rann ner längst min kind. Hoh log och suckade innan hon sarade mig. "Happy new year." och jag är inte säker, men jag tror jag såg en tår rinna ner längst hennes kind också.
 
 
Emilias perspektiv:
 
- Emilia! Vi går ut nu och handlar inför ikväll. Behöver du något speciellt? ropar mamma från hallen. 
- Nää, inget speciellt. svarar jag, och bläddrar sida i min bok, Systrar i jeans,. 
- Okej, vi är tillbaka om cirka två timmar. Puss! ropar hon innan de drar igen dörren.
- Puss, mumlar jag och fortsätter läsa. 
 
Det går en halvtimme, lite mer kanske, och jag bara sitter i sängen och läser.Ensam i huset. Skönt att slippa tänka på om Alexis skulle komma in och jag sitter här och ser helt mongo ut i pyjamas... Okej nej jag har lovat mig själv att inte tänka så!! Men... Hur ska jag undvika det? 
 
Suckandes ställer jag mig framför spegeln och borstar igenom håret. Trots att jag inte är på Hawaii som de andra tjejerna har fjällsolen gett mig lite färg. Någon enstaka finne, bara trötta ögon. Jag drar på mig svarta jeans och en stickad tröja. Det ser väl ok ut? Åååå så typiskt mig att inte ha på mig något kul, utan bara "vanliga" kläder.. *Suck*
 
Fast i mitt tänkande märker jag inte att Alexis och Lucas står i dörren, och deras roade blickar visar att de har stått där rätt länge. 
 
- Ehhh... Förlåt om man stör... börjar Lucas, och skrattar.. Men  vi tänkte gå ut och så. 
- Jaha.. Då vet jag.. svarar jag, vad är så kul förresten? fräser jag mot Lucas. 
- Inget.. inget alls... Ska du med ut eller? 
- Visst. Svarar jag nonchalant och släcker taklampan, och går ut ur rummet. 
 
Väl ute händer inget speciellt. Vi klättrar upp på liftarna som är stängda idag, och sitter där ett tag. Killarna försöker få med mig på att åka linbana mellan några träd men jag passar. Vad är det med mig idag egentligen? Allt känns bara så.. Nedstämt.. 
Så jag bestämer mig för att gå tillbaka in igen. Klockan är faktiskt snart halv tre och jag måste hinna duscha och fixa inför ikväll.. 
Med försiktiga steg tar jag mig ner för stegen och börjar gå uppför skidbacken som leder mot vår stuga. Jag blir stoppad av en snöboll som träffar mig på vaden och rinner ner i den vänstra skon. Irriterad vänder jag mig om och ser Lucas och Alexis som vrider sig av skratt. I ögonvrån ser jag dessutom killen från "Afterskin", Niklas, gående emot en av liftarna. Alexis får syn på mitt förfärade ansiktsuttryck och följer min blick som landat på Niklas. Han tittar på Lucas och de ropar i kör:
- Tjena, Niklas!! 
 
nej nej nej.. Vad dem än gör... Snälla!! 
 
- Joo ehh. Min syrra här, Emilia, börjar Lucas, är skittänd på dig och undrar om du är ledig ikväll? skrattskriker han och Alexis stämmer in. 
- Absolut! säger Niklas och blinkar med vänster öga. Du vet var jag finns.. säger han och höjer på ögonbrynen, samtidigt som han formar läpparna till ett stort leende.  
 
Alexis och Lucas ligger ner på backen och slår nävarna i snön. "Sååå kul, sååååå kul!!!" hör jag mellan frustandet och jag gömmer ansiktet i vantarna för att gömma rodnaden. 
Därefter går jag mot stugan igen. Gott nytt år. Verkligen. 
 
Tre timmar senare..:
 

Nu har jag ansträngt mig. Jag har duschat, tvättat håret och fått det att ligga på plats i en ganska hög hästsvans. Jag har täckt över finnen, och  applicerat minimalt med puder. Mest för att jämna ut lite. På mig har jag en blå kjol från abercrombie & fitch med små stjärnor och en varm mörklblå tröja som jag lånade från Karo innan de åkte. 
Naglarna har jag målat med svart lack, och pyntat med små silver detaljer. 
 
- Emilia! Kom nu! Ropar de från köket och jag ser mig en sista gång i spegeln. 
 
Jag öppnar dörren och går mot köket. Väl framme ser jag att alla är finklädda, tillochmed killarna. Nonchalant går jag fram och häller upp fanta i ett glas och ställer mig bredvid Ebba.
 
TIO MINUTER KVAR TILL TOLVSLAGET.
 

- Kom hörni, så går vi ut och tittar på fyverkerierna!! säger föräldrarna hurtigt och tar på sig sina varma jackor, samtidigt som de "förskålar" och skrattar. 
Jag hämtar en halsduk från sovrummet, och när jag kommer tillbaka är det bara Alexis kvar i hallen. Han möter min blick och ler. Jag ler kort tillbaka. 
 
- Kanske dags att leta upp Niklas nu..? frågar han retsamt och knyter sina kängor. 
- Hahaha, jättekul. svarar jag och tittar ner i golvet, medan jag letar efter mina vantar. 
- Letar du efter dina vantar? Frågar han som att han har läst mina tankar. 
- Ehh.. Aa.. Vet du var de är? frågar jag. 
- Japp. Du får dem om du fångar mig! svarar han och rusar ut igenom ytterdörren. 
- NEEEEJ!  ropar jag och skyndar mig med att ta på skorna och slänga på mig jackan. 
 
Jag ser hur han springer över skidbacken, och han har riktning mot en stor skogsdunge en bit bort. Jag springer andfått efter, och snart närmar jag mig. Han försvinner in i skogen och jag skyndar efter. Väl inne stannar jag upp. Två minuter kvar till tolvslaget. 
- Aleeeexis?! Var är du? 
Ropar jag. 
En snöboll träffar mig i nacken, därefter tacklar någon mig och vi faller ner i den mjuka snön. 
Alexis skrattar och räcker mig mina vantar. Jag sätter mig upp och han sätter sig mittemot mig.
- Bra jobbat!! säger han och ler. 
 
Det snurrar i huvuvdet. Och pirret i magen är uppe i halsen. 
Långt borta hör vi nedräkningen *FEM FYRA TRE TVÅ ETT. GOTT NYTT ÅR!!!!" Fyverkerierna exploderar i alla olika fantastiska färger, och ger den stjärntäckta himlen sällskap. 
 
Vi tittar på varandra, rätt in i varandras ögon. 
- Gott nytt år, Alexis. säger jag.
- Gott nytt år Emilia, säger Alexis och våra ansikten närmar oss. Jag lägger armarna omkring hans nacke.
 
Vi möts i vår första kyss. 
 
Emblas perspektiv:
 
TRE TVÅ ETT, GOTT NYTT ÅR!!!!!!! 
 

- Happy new year!!! Skriker jag och Austin till varandra, och möts i en kram. Världens mysigaste kram. 
Han ser på mig som att det var meningen att vara något mer än en kram, men jag förstår varför det inte blev så. Vi står nämligen i vardagsrummet, tillsammans med resten av våra familjer som glatt tjoande skriker gott nytt år!! 
 
- Come.. Han tar tag i min hand och drar in mig på rummet. 
Jag stänger dörren, och han drar mig intill sig. 
 
- Happy new year love. I'm looking forward to spend this year with you.. 
 
VI kysser varandra. Länge. 
Stressigt slut, men måste sluta nu! Vet att emblas perspektiv blev kort men sorrää så är det idag! 
Hope u liked it lite iallafall! puss <3 /malin 
 

Kommentarer
Postat av: MajaMaja

Soooo cute!!! Mera <3

2012-12-01 @ 20:50:13
URL: http://www.mistermaja.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra (: mer

2012-12-04 @ 20:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0