chapter 62 - Hawaii

" 'vi är bara väldigt bra kompisar' " imiterade Karro mig, och jag himlade med ögonen. "Friends with benefits!" skrattade Vilja, och alla skrattade återigen.
"Jaja, kul och mogna ni är då" sa jag och lipade. "Kom nu, annars missar vi incheckningen" sa Sara.
"You're right. Nu sticker viiii!" ropade jag , och vi gick in i arlanda.
 
 
Alex perspektiv:
 
 

"Vakna Vakna Vakna, vi är framme nuuuu!" ropade jag glat och klappade händerna. "Meh, hallooo!" sa jag lite surt och började putta på Emma och Sara, som satt på säterna runt mig.
"Mmm..." mummlade Emma och putttade mig åt sidan.
"Meh hjäälp" suckade jag, och kollade över Sara, till raden mitt imot oss. "Haha, jag har samma problem.." viskade Vilja, som hade Karro sovande i hennes knä, och en gammal gubbe som lutade sig mot hennes axel.
Jag brast ut i gapskratt och Sara vaknade och kollade surt på mig. "Tyst, snälla?" mumlade hon.
"Hahaha kolla!" sa jag och pekade på Vilja.
Sara vred på huvudet och brast ut i skratt hon också.
"Sluta, det är inte kul!" sa hon och vi började bara skratta ennu med.
"Vad är det som är så kul?" gäspade Emma, fast kollade sedan trött fast roat på Vilja. "Hjääälp mig!" sa hon surt. "Hahaha klara dig själv " sa Sara, och vi gimivifade. "Ne stackars Vilja..." flinade Emma. "Ja, stackars mig, så hjälp mig nu!" sa Vilja. "Haha nej du får väcka honom själv " flinade Emma igen.
"Men jag kan hjälpa dig med Karro..:" sa jag och flinade lite finurligt. Sedan tog jag upp en av servetterna som låg på golvet och slängde den på Karro. Fast när hon inte märkte något, tog jag ut äpplet ur sidofacket och slängde det på henne.
"AJ!" hon flög upp, vilket gjorde att Vilja stötte till gubben, och nu var alla vakna. "ALEX det gjorde ont !" sa hon surt, och gnuggade sig på kinden. "Haha men varför tror du att det var jag?" sa jag, och alla blängde på mig. (fast inte gubben då.) "Vem annars?" sa Sara, och vi började skratta.
 
Vi följde sedan gubbens exempel, genom att börja flocka ihopp våra saker, och sedan gå ut ur planet.
"Ja, lite awkward att vi är sist ut" fnissade Vilja. "Haha exakt." höll jag med.
Vi gick igenom massa rum, tills vi kom till pass/biljett kontrollen, så fick vi visa upp den och sen började vi gå dit vart man ska hämta sitt bagage.
"Fast vänta, skulle killarna hämta upp oss där sa du?" sa Vilja och jag nickade. "Dom har hyrt två bilar." svarade jag.  "Okej... kan vi kanske gå in till badrummet först? Fixa till oss lite du vet. Vi har ju endå suttigt på ett flyg i en evighet.." sa Vilja. "Och vi vill se bra ut när du ses med Zayn" flinade jag. "Haha ja, det vill jag!" skrattade hon. "Okej, här är en pil med en tjej och en med en kille på. Vi ska nog bara följa den" sa jag och Vilja nickade.
Bakom oss gick dom andra, trötta och döda. Det var bara jag och Vilja som sovigt igenom hela första delen av resan, så vi var inte för trötta. Vi han ju piggna till på planet sen.
 
 
Badrummet var ett stort rum, med bås , och en stor spegel och handfat under.
"Wow, jag trodde inte att det skulle vara såhär 'lyxigt' inne på en toalett i Hawaii" sa Sara. 
Vi andra höll med, och plaskade sedan snsicktet i kallvatten för att piggna till, och sminkade oss sedan lite lätt.
När vi var klara med dert, gick vi iväg för att få våra väskor till oss,
och sedan gick vi mot utgången.
"Tror ni det kommer bli svårt att se dom?" frågade Jag, och kollade oroligt ut genom glasdörrarna.
"Nejdå, det kommer det säkert inte." svarade Emma. "Eller kanske." sa Karro, medans Vilja bara ryckte på axlarna. "Vi får väl hoppas på att dom ser oss dårå" sa Sara, och vi gick ut ur flygplattsen.
 
En varm brik svempte över oss, och en fucktig värme la sig över våra armar.
Palmer överallt, och splen sken starkt, även fast det var 4 på kvällen. Den behagliga värmen på kroppen känndes mycket bra, eftersom det var så kallt i sverige. Och luckten av ... av glödje känndes tydligt.
Dendär kännslan och luckten, det var obeskriviligt.
Och som tur var det inte så svårt att urskillja killarna, eftersom dom stod i en liten klunda med tjejer runt sig.
 
"Harry !" Ropade jag överlyckligt. Han höjde på huvudet, och våra ögon möttes. "Alex!" fjärilarna bubblade som galningar i min mage, och jag blrjade springa mot honom, och hoppade upp i hans famn, och kramade honom så hårt jag kunde. 
 
 
Nialls perspektiv:
 

"Alex!" utropade Harry, och både jag och Louis, som stått upptagna med att signera en bild kollade upp.
Louis ansickte bildades genast till ett stort leende, och han och Karro gick med snabba steg mot varandra och möttes sedan i en stor kram.
Harry och Alex stog redan och kramades, Liam och Emma gjorde det dom också, och Zayn stod och pratade med Vilja. Dom såg ricktigt överlyckliga ut båda två.
Jag vred på huvudet, och en bit ifrån mig stog en söt blondin, och såg lika lonley ut som jag.
Jag gick fram till henne och sträckte fram handen.
"Hi, Im Niall" sa jag och log stort. "Hi Niall. Im Sara" svarade hon, och log hon också.
 
 
 
 
Emmas perspektiv:
 

"OMG this house is SICK" utbrast Alex. vi alla gick in i huset, och vi tjejer stod med öppna munnar i hallen.
"Im glad you like it" sa Harry och kysste Alex på kinden. "Like?! You mean LOVE, right?" sa Vilja och Zayn skakade roat på huvudet. "Haha, do you want a kiss too?" flinade Alex. "Maybe" sa Vilja och log lurigt. "Ofc u can have one" sa Zayn, och gav Vilja en snabb kyss på klinden. Hon fnissade och jag log.
"Its amazing. How many rooms is it ?" sa jag och kollade ner på mina och Liams samanlirkade händer. "Its 8. So, some of you girls neew to sleep with someone of us.." sa Louis. "Well, I think Alex will be sleeping with Harry " sa Liam. "Sleepning? Ha!" fnös Niall, och alla började skratta. Alex himlade med ögonen och Harry bara skakade på huvudet, och skrattade han också.
"Well, whos the other one volonteer then?" sa Louis, och kollade lite snätt på Karo. "Well.. I can sleep with Emma... if its okey for you?" sa Liam och kollade på mig. 
Jag döljde ett leende och nickade. "Sure" svarade jag, och fjärilarna bubblade upp i min mage.
"Well, then we'll see how it will turn out during the weeks here" sa Sara. "Yep. But lets get radye. I wanna go to the beatch !" utropade Alex. "Oh yes me tooo!" höll Vilja med i, och vi anndra höll med vi också.
"So, lets just pack up our things, and then lets gooo" sa Liam, och vi alla hjälptes sedan åt att bära upp alla väskor till sina rum.
 
*
 
 
Alex perspektiv:
 

"Vad ska jag ha för bikini !" ropar jag, och tar förgivet att tjejerna ska höra mig.
Våra rumm ligger ju endå brevidvarandra här på övervåningen.
Huset är delat i två delar, en del som är två våningar, och på övervåningarna finns det 4 gigantiska sovrum, och 3 GIGANTISKA badrumm, som hör ihopp med dom rummen.
Där sover Niall, Zayn , Liam och Emma , Vilja och 
Sen finns det en undervåing, med vardagsrumm, kök, Matsal, och spelrum, med biljardbord och en hemma bio. Fast alla dom rummen är som ett enda stort rum. Coolt right?
Sen går en del av huset ut som en terass, som leder ut till havet och stranden, vart det finns tre sovrum, och tre badrum som hör ihopp med sovrummen.
Louis sovrum låg längst ut till vattnet,och rummet brevid är Karros.
Sedan kommer mitt och Harrys.
Jag stod nu inne på mitt med Karro och Vilja.
"Inte jag häller..." säger Emma och kommer in i rummet.
"Jag ska ha denhär"  säger Sara, och kommer in med en jätte fin bikini på sig. Rosa underdel, och en Lila överdel med Gula, Rosa och oranga blomor. "Jag tycker du ska ha denhär" säger hon sedan, och håller upå min med USA flaggan. "Tycker jag också!" instämmer vilja. "Okej tack, då blir det den !" säger jag glatt. "Jag tycker du ska ha denhär."  Och holler upp min blåa med svarta ränder på mot Emma. "Får jag låna dne av dig?" frågade hon. "Klart du får!" svarade jag. "Men i sånna fall, får jag låna denhär av dig Emma?" säger Karro, och tar upp en rosa / korall lysnade bikini ur Emmaslilla bikini hög. "Självklart" svarade Emma. 
"Jaha, men vad ska jag ha då?" sa Vilja oroligt. "Denhär!" sa jag och lyffter upp hennes ljusrosa med volanger på överdelen." Ja, jag har facktisgt aldrig haft den" flinar hon. "Haha, det måste ju bli en första gång, right?" säger jagoch blinkar med ena ögat.
 
Vi klär om, och går sedan ut till killarna på terassen , och dom står redan ombytta och vänter på oss.
Med mutra steg går vi mot stranden, och pratar om hur resan hit gick.
När vi väl kommer fram, kollar vi tjejer frågade runt omkring oss. "Why are we alone here?" sa Sara frågande. "Well, this beatch is our. It came with the house!" sa Louis överlyckligt. "Yeh, now we dont have to deal with all the fans all the time" förklarade Niall.
"Oh, cool!" sa Vilja glatt. "Well....  the Last one in is a LOSER" vrålar jag, och vi alla slänger oss ner i vattnet. Eller alla förutom badkrukan Sara. "Haha LOSER" ropar Vilja, och skvätter vatten på henne. "Haha no Im not a loser" svarade hon, och slängde sig ner i vattnet hon också. "Yes you are. " flinade Niall.  "Alright.... but a cute Loser, right?" sa hon. "Yes, a cute Loser" sa Niall, och Sara började rodna. 
 
Jag flinade åt dom, och helt plöttsligt åker jag ner under vattnet. Jag flyger panikslaget upp och möts av Harrys busiga leende. "Harry! You almoust killd me!" skrattade jag och torkade mig under ögonen. "Haha, yes, you yes, you could have died" sa han och himlade med ögonen. "Haha I hate you!" skrattade jag, och kramade hårt om honom. "I hate you too" svarade han, och tryckte sina läppar mot mina.
 
Allt känndes helt perfect. Harry och jag, i det varma vattnet, med mmina bästaste vänner 
runt omkring oss, som skrattar och har det kul. Den varma luften, och solen som började gå ner bakom alla palmer. Allt var helt perfect.
Harry lutar sig bak, och vi lutat våra pannor mot varandras. "I love you" sa jag. "I love you more." svarade Harry. "No, thats impossible" viskar jag i protest. "No, cuz I love you more then anything" sa han och kysste mig på nästippen. Jag skulle presis började protestera, när dom andra drar in oss i sitt vattenkrig.
 
 
Emblas perspektiv:
 

19 december.
Jag och Alex, har inte pratat på snart 2 månader. 
Jag har inte pratat med någon av dom, altså inte Emilia, Vilja, Karro, Sara, Emma...
Men som tur är, har dom inte träffats med One Direction något mer. Eller det är iaf vad jag vet.
Ibland ser jag hur Alex står med sin mobil och bara ler åt något SMS. 
Karro låter INGEN hålla på med hennes mobil längre, och jag tror att det är för att någon kanske kollar deras telefonnummer/KIk/privata twitter. Vilja pratar om någon kille hon gillar hela tiden, men hon säger aldrig vad ''han' heter. Fast jag fattar att det är Zayn. Emma är inte längre singel, och Liam har twittrat henne.
Sara är det inget spessielt med. Hon är bara med i dendär lilla kretsen. 
Men jag.... det enda som lyser upp min dag är Austin.
 
Jag minns hur jag fick veta att Austin facktisgt var en känndis.
 
EN månad tidigare*
 

"Heyy Austin! OMG I cant believe that Youre actually here... omg can I take a pic with you?!" sa en tjej som kommigt fram till oss. Jag kollade frågade på henne och sedan på honom. "Uh.. sure. " svarade han och ställde sig brevid henne."Thank you!" sa hon överlyckligt sen. "You welcome honey" svarade han. Hon började fnittra, och vi fortsatte sedan gå.
"What was that about?" sa jag frågande. "Well... I dont think you know this but I have a .. uh.. Im here in sweden to record my second album. So the first day we met, I was actually hiding from some fans" sa han. Jag stannade upp  och kollade chockat på honom. "Haha what? No you're kidding, right?" sa jag och Austin log lite blygt. "Hehe no Im not..." sa han, och tog fram sin mobil, och höll sedan upp den framför mig. "OMG u have like 1 000 000 followes on twitter?! " utbrast jag. "Haha yeh, Im like... famous or something" sa han lite blygt. "Omg ! Nooo! You have to show me your songs or something!" utbrast jag. "Haha, alright, follow me to my hotell and I'll play my first song for you" flinade han, och vi började gå mot hanns hotell-
 
*
 
Tre dagar efter det åkte han tillbaks till LA, men vi har skypat varige dag, och  varige gång jag ser honom får jag en kännsla i kroppen, jag vet inte ricktigt vad det är, men jag blir helt varm och... lycklig?
 
 
                                                        
 
 

Såååå vad tycker ni?!
DOM ÄR I HAWAII NUUU XD
Och nu kommer det börja. Allt som ni någonsin har väntat er,
och lite till. Och BELIEVE me, ni kommer vara i shock när denhär novellen är slut.
Så, läs och njut, och KOMENTERA :*
puss och hej leverpastej !
 
 
 

Kommentarer
Postat av: gabriella (gabbi)

omg!! skitbra!! mera ,mera mera!!!!!!!!! :D

2012-10-03 @ 15:45:33
Postat av: Elza and Mysterious E ;P

Mer nu bebbis! :P :D <3<3<3 haha

2012-10-03 @ 23:27:27
URL: http://theonedirecitoners.blogg.se
Postat av: Julia

bra :D

2012-10-05 @ 17:21:41
URL: http://myonedirectionovel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0