chapter 58 - I wish

Efter att Harry har stängt dörren pekar han på Emmas rum och vi går in där. 
På golvet sitter Sara med Emmas mobil i handen, och ler stort.
 
- You really didn't get that I was not asleep. right? 
 
 

Alex perspektiv:
 

Jag suckade och ställde rastlöst ner skålen på bordet. Emma och Liam har varigt ut epå ballkongen i snart 1h och pratat. Hur ska allt sluta? Som Emmas bästaste vän, så är det klart att jag är orolig. 
Jag tog sedan fram godispåsen ur skåpet och hllde ner allt i skålen. Jag vet vart allt finns här hos Emma. Jag har varigt här för mycket. Haha.
Men nu sitter alla, Karo , Vilja, Sara, Emilia, Harry, Zayn och Louis inne i vardagsrummet och kollar på film, jag står här och är nerrvös, och Emma är med Liam ute på ballkongen.
"Alex..?" Jag kollar mot dörröppningen och Harry står där med ett lite halft oroligt leende. "Dont worrie. I will be OK." säger han och går fram till mig. Jag stoppar händerna i bakfickorna, och låter honom omfamna mig. 
"I know. But they have been there for an houre.." säger jag fundersamt och tar ett steg bak från Harry, och går sedan fram till godiset. "I wonder what they are talking about..." säger jag och stoppar en Seg råtta i munnen, vilket jag snabbt ångrar, eftersom jag int eens gillar den sortens godis. "I think they just.." börjar Harry och höjer sedan på axlarna. "I dont know actually" säger han sedan. Jag flinar och räcker fram godiset till honom. "Lets go and watch some MOVIEE!" säger jag och skuttar iväg till vardagsrummet. Harry skrattar bakom mig , och jag hör hur han säger något i stil med " Your english sucks". Haha lol, jag kan inte säga imot det iaf...
 
 
Emmas perspektiv:
 

Jag suckar djupt och drar filten tätare runt mig. Det är kalllt och mörkt ute. Det är ju endå höst. Och himelen är fylld med stjärnor. Nu har jag och Liam suttigt här ett tag. Ett tag och ett tag, nästan en timme tror jag. Vad ska jag säga? Jag kollar på honom, och han sitter med en filt runt sig ochså, på andra sidan bordet, i den andra 'stolen' som finns här ute. Han kollar också upp, men han ser inte för glad ut. Kanske... nej jag vet inte.. Borde jag säga något? Ska jag säga hur mycket jag älskar honom, och har saknat honom?
 
Jag bet mig i läppen och kollade upp mot stjärnorna igen.  Sedan kollade jag på Liam, och han kollade på mig han också. "Emma..." började han. "Liam" sa jag och log lite. "Ha-ha" sa han och kollade alvarligt på mig, fast jag såg hur han döljde ett flin. Det fick mig att le ennu mer. "So... What are you doing here?" sa jag tillslut och Liam log blygt. " Im here to tell you that Im sorry. And If u hate me, its Okey, I understand" sa han och jag höjde förvånat ögonbrynen. " Liam, why would I hate you?" han ryckte på axlarna och log. 
"Actually, Im sorry too" sa jag och han kollade frågande på mig. "Why?" Jag ryckte på axlarna och nu var det hanns tur att le. "I actually .. kind off missed you..." sa han.
"You did?" utbrast jag, utan att tänka mig för. "Haha, yes I did. " sa han och ett stort leende spred sig på mina läppar.  "So..... did you miss me?" sa Liam efter en stunnd, och jag kännde mig ricktigt dumm. Vad ska jag svara? Att han är den enda jag tänkt på i flera månader? "Yes, Ofc I did" svarade jag och log stort, vilket han också gjorde. 
 
 
Vi tystnade igen, och nu var det ingen stel tystnad, utan 'skön' eller vad man nu kan kalla den.
Jag kollade upp på himelen och log överlyckligt. "Oh, Look!" utbrister Liam, och pekar upp mot himelen. "Its a shooting star !" fortsätter han. Jag kollar snabbt upp, och ser hur en stjärna flyger längst med himelen. "Oh My, its beautiful!  What do you wish for?" utbrister jag och kollar efter stjärnan , och Liam harklar sig lite. Jag kollar på honom och han ler blygt. "Well Emma, you are everything I wish for. Can you please ba my girlfriend?" säger han, och jag känner hur jag bara gapar.  Sa Liam nyss, Liam Payne, sa Liam Payne, att Jag, Emma, Att Liam Payne will ha mig Emma som sin Flickvän?  Jag.... Jag... Vad ska man svara på det?
Jag kollade djupt in i Liams ögon, och jag blev helt varm inombords. Det är klar jag vill vara Liams flickvän !
Jag log stort och nästan slängde mig rakt in i famnen på honom, och kramade hårt om honom. Liam. Min pojkvänn. "Ofcorse I can be you girlfriend..." mumlade jag blygt mot hans hals. 
Vi släppte taget om varandra och kollade in i varandras ögon. "Im so sorry for everything Emma. And , when we were in Lodnon, I actually realized that I love you. I do." sa han. "I love you too" svarade jag, och lutade mig fram till våra läppar nuddade varandra.
 
 
Karos perspektiv:
 

Jag öppnade ögonen och kollade mig yrvaket runt om i rummet. Minnerna från igår kom sackta rullandes fram igår, och jag kvävde ett skriv. Louis Tomlinson, Liam Payne, Harry styles och Zayn Malik ligger och sover här inne. Här inne.. ja vi alla värkar ha tuppat av under filmen. Alex och Harry ligger på varandra , Vilja och Zayn, jag ligger här vid Louis, medans dom andra ligger i en hög. Ja, sen ligger Liam och Emma på soffan... hum dom måste ha kommigt in efter att jag somnat. 
 
Försicktigt reste jag mig upp och trippade in i köket, och försökte att inte kliva på någon påvägen ut ur rummet.
Det gick till min förvåning välridt bra, och jag snubblade inte eller så. 
 
När jag kom in i köket, drog jag på mig en grå tjocktröja som låg på en av stolarna, och knäppte den hela vägen upp till halsen eftersom vet var så sjukt kallt. Vintern är påväg...
Sedan sätte jag upp mitt rufsiga hår i en toffs lågt ner på huvudet. Vad ska jag göra nu då?
Jaaa va smart jag är, jag fixar pankakor !! Så blir det som en fin överaskning till alla när dom vaknar ! 
Gud vad smart jag är!
Jag började plocka fram saker till pankakorna, (och ja, hemma hos Emma har man varigt alldeles för ofta, men vet vart allt finns) och när allt var framme, kollade jag efter äggen. I samma stund som jag tog ut två ur kylen, kommer ett par kalla händer och omfamnar mig. Jag skrier till och tappar ner båda äggen på golvet, och vänder mig snabbt om. "Oh did I scare you?" flinar Louis. "Omg, I thougt you were going to kill me or something...!" stammade jag fram, och han bröt ut i skratt. "Its not funny!" protesterade jag. "Yes it is" flinade han. Jag flinade jag också, och vi hjälptes sedan åt att tårka upp allt, Sedan tog Louis fram två nya ägg. "What are you doing then?" sa Louis och jag nickade mot köksbordet, i ett täcken om att han skulle lägga äggen där. "I'll make pancaces. Do you wanna help me?" sa jag och bet mig i läppen, för att dölja hur ivirig jag var. Jag vill inte skrämma bort honom. Nu ska jag spela cool... tänkte jag och skulle luta armen mot köksbänken.
Fast nejdå. Cool får jag inte vara. Köksbänken var typ en meter ifrån mig, så jag trillar rakt ner på golvet. Bom. Wow. Smidigt Karo.
 
Jag känner hur mina kinder hettar upp i en rosa nyans, och Louis skrattar högt." I think that I need to help you now. I dont want you to get hurt or something" flinar han och hjälper mig upp.  jag drar åt toffsen och flinar stort åt mitt misstag. "Well lets do this ?!" sa jag och skippade mitt försök till att vara cool. Det skulle endå inte funka. Som vanligt !!

 
                                                                                         
 
Hehe, själv är jag NÖJD med kapittlet ! Durå? Va tycker ni?!
KOMENTERA , och minst 3 komentarer innan nästa ! :D
xxxxx
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha aw vad gulligt med emma och liam, och louis och karo verkar ha kul :D

2012-09-11 @ 22:26:07
Postat av: g

jag älskar verkligen din blogg du äger!!!!!:)

Svar: naaaw tack !! blir så glad :D :3 <3
None None

2012-09-12 @ 19:02:00
Postat av: MajaMaja

oj, såg att jag inte kommenterat. MERA NU.
TACK OCH HEJ.

2012-09-16 @ 18:48:11
URL: http://mistermaja.blogg.se/novell

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0