its only 1D 2 my <3 - chapter 60

"Vänta, kommer era föreldrar låta er åka?" sa jag . "Jag vet inte,... dina då?" "Nej" sa jag. Vi alla kollade fundersamt på varandra . "What is it ?" sa Liam oroligt. "Uh No, its nothing" ljög jag. "Vi fpr ta hand om dethär senare." sa jag till tjejerna, som nickade. "Now, lets clean this mess up!" sa Emma och nickade mot matbordet som såg ut som om att en bomb hade slagit ner. Sylt och smör och massa andra saker som jag inte ens vet vad det är låt utspridda på bordet. "Lets do this" sa jag, och vi alla började duka av.
 
 
Emblas perspektiv:
 

Jag kollade oroligt på klockan. Den var nu 10 på morgonen, vilket betyder att Austin och jag skulle ses om 1h på Fridhemsplan. Men tänk ifall han glömmer eller så? Han e ju endå en kille från LA och är här för att... varför är han här nu igen? Just det, han skulle göra någonting med sitt jobb.
Undrar vad en 16 åring jobbar utomlands med. Och vem var det igentligen han gömde sig för igår?
Och vem var den stora svarta snubben, Han såg ut som en typsing snubbe som skulle jobba som livvakct eller så. Fast Austin behöver väl inte en livvackt, eller?
Jag kollade på min spegelbild, och betracktade mitt klädval.
Dagens kläder var et par rosa jeans, och en vit blus. Över det ska jag ha min jeansjacka..
Jag tänkte att eftersom Austins kläder är rät så slappa (eller det var dom i alla fall igår) så jag ville inte klä upp mig för mycket.
Sminkningen var som den alltid brukar, ett tjockt lager mascara och lite ögonskugga.
Snyggt enligt mig, men jag undrar vad han gillar... Eller ta dig samman nu Embla. Austin är 16 år och kommer från LA. Du har ingen chans. Lika mycket som du har på Harry. Fast nu har ju Alex hela 100% på honom.... Asso jag skulle aldrig ha sackt något om one direction till henne. 
Fast nu är det som det är.
 
Jag gick in på mitt rum och slängde mig ner på sängen, och tog sedan ut min lilla hamster ur dens bur. 
"Jadu Musse. Vad ska jag göra nu då?" mummlade jag. "Jag kanske ska kolla något på datorn eller så". Jag stoppade ned Musse i buren igen, och tog sedan upp min dator från golvet, och satte på den.
Jag trummade på tangentbordet medans den söligt sattes på, och sedan gick jag in på OneDirectionswe för att kolla det senaste. När sidan väl laddat kllart ångrade jag mig snabbt. Eftersom det första jag ser, är hur dom lämmnar Emmas lägenhet. What the fluck? Sov dom där hos henne eller? Vad.... Inlägget var skrivet igår.
Och då stog det att alla förutom Niall hade lämnat en lägenhet runt klockan 1. 
Så... det var igår. Altså sov dom säkert hos Emma. Asso fuck.
 
 
Jag smällde surt igen datorn och gick ut ur migg rum.
"Jag sticker nu, HEJDÅ" ropade jag surt, och drog på mig mina converse, och smällde igen dörren efter mig.
Jag blir bara så sjukt jäkla CP sur när jag tänker på One Direction.
Medans jag väntade på bussen, tog jag upp min mobil och gick in på 'mina bilder' och tryckte på den senaste.
Jag och Harry utanför skolan. Jag såg helt shockad ut, means han log sit vanliga fantastiska leende. Gud vad jag hatar honom.... Jag la surt ner mobilen i väskan igen, och presis då stanade bussen framför mig.
 
 
 
Nialls perspektiv:
 
 

Jag vände på mig och öppnade ögonen. Lite jus sipprade in mellan gardinerna, och det värkade inte vara en solig dag. Ett grått ljus låg över mitt rum, och jag var helt slut efter att ha varigt på fest hela kvällen igår, men alla mina gamla vänner.
Men av någon anledning så hade ingen av killarna ringt mig på senaste tiden.
Eller jo, jag snackade med Liam igår under morgånen, och han sa att dom andra killarna gjorde någon hemligt. Undrar vad det kan vara?
Jag kollade nyvaket runt i rummet, och min dator låg på bordet, brevid en klädhög.
Jag sträckte ut handen så långt jag kunde, vilket räckte presis till att jag fick tag på den.
Jag piffade upp kudarna lite, så jag halft satt, och så la jag datorn på magen.
Medans jag väntade på att datorn skulle sättas på, kollade jag på klockan som ochså stod på bordet, på andra sidan av klädhögen.
Den visade 10. Oj, jag gick up väldigt tidigt för att ha varigt ute så sent som igår.
 
När jag efter en liten stund tagit mig in på twitter, loggar jag in på mitt privata account, vart jag bara har några tusen följare, och vart jag fäljer dom flästa, och även några 1D-uppdates. 

 
 
What the fuck.

Vad ska detdär menas med?! Vad... Nej dom måste skämta med mig.
Åkte dom till Sverige utan att säga något till mig?! Varför åkte dom ens dit? Har dom snackat med Alex och Emma nu, eller vadå?
 
Jag slog frustrierat ihopp locket på datorn, och reste mig upp ur sängen.
Ur klädhögon på bordet drog jag ut min One-Piece och drog på mig den, sedan gick jag surt in i vardagsrummet, och slog mig ner i soffan, medans jag tog upp min mobil.
Presis när jag skulle slå in Harrys nummer, så kom mamma in i rummet.
 
"Good morning darling" sa hon och kom fram till mig, och gav mig en puss på pannan.
"Hi mum" sa jag. "Did you have fun yesturday?" frågade hon och jag nickade. "Yeh, really." "Good. Do you want some te?" frågade hon sedan och jag nickade. "Yes please. And mum, I think I'll go back to London today" sa jag och mamma kollade frågande på mig. "Why?" sa hon oroligt. "I dunno. I just thing I need to do some stuff there. And the week is soon over..." sa jag och hon ryckte på axlarna. "Alright, Well, I'll make you some te and brakefast now" sa hon och gick mot köket. "Thank you mum!" ropade jag efter henne.
 
 
*
senare samma kväll
*
 
Jag hade kommigt till Flygplatsen i London kanske för 15 minuter sedan, fast jag stod kvar vid utgången och väntade på resten av killarna. Jag hade ringt Harry, som sa att han skulle förklara allt när han kom tillbaks, vilket var idag. Så jag bokade biljetter hem hit jag också.
Jag kollade mot tablåt, vart alla flygnummer stod, och det stod att flyget från stockholm hade landat, så jag tror dom kommer ut snart.
 
Ett par fans kom fram till mig och bad om bilder, vilket jag gärna ställde upp på,
och skrev lite autografer.
 
Efter kanske ett par minuter kom grabbarna, och vi omfamnade varandra med starka 
varma kramar.
Sedan stack vi ut till våran bil som stod och väntade där på oss med Paul.
Han fick också en kram av alla, och sedan lastade vi in allt  i den och åkte ivåg till våra lägenheter.
 
*
 
Kvällen slutade med att vi alla satt inne hos Louis och Harry, och spelade TVspel och åt pizza.
När den sista omgången var klar, stängde jag av TVn och alla kollade på mig.
"So, tell me." befallde jag. "Well, we" sa harry, och nickade mot Zayn och Louis, " We went to sweden so I could apalogize to Alex. And then she invited us to her and Emmas sleep over..." "Were Karro, Vilja, Emilia and  Sara were." avslutade Zayn. "And theeen, Liam broke up with Danielle, and Emilia texted him from Emmas mobil, that she needed to talk, so he came to sweden, and we didnt know about that" sa Louis, och kollade på Liam, så att han skulle avsluta det hela. "Well, so I came and talkt to Emma, so shes my girlfriend now, Harry is with Alex, and Zayn really likes Vilja, and Louis likes Karo. Sooo, if u'll start to like Sara, I think it would be pretty awesome!" avslutade Liam och kollade glatt på mig.
"Yeh, Im glad for you and Emma. And Im glad for you and Alex" sa jag och kollade på Liam och Harry. "But, its just one problem, I'll never meet Sara, or the one you were talking about" suckade jag.
Självklart var jag avundsjuk på att dom stack till Sverige utan mig. Men sur var jag inte.
 
Killarna kollade luringt på varandra , och sedan på mig.
"Actually, you will" sa Louis och flinade, "What, when?" sa jag och fattade ingenting. "Well, you know... they are going to Hawaii with us!" sa Zayn, och jag kollade frågande på dom. "Seriously?" sa jag och dom alla nickade. "Haha, well thats cool ! I miss Emma and Alex really much!" utbrast jag, och killarna log stort.
"Well, I cant wait ! And its only one month left for cristhmas!" sa Liam glatt. "This will be awesome" sa Harry, och tog en tugga av sin pizza bit.
 
 

Viljas perspektiv:
 

"Jag kan inte fatta det!" säger  jag och mamma skrattar. "Jadu gumman, det är ricktigt coolt. Så Alex och Harry dejtar nu?" sa hon och jag nickade. "Visst är det coolt!" mamma skrattar ennu en gång och jag lutar mig tillbaks i soffan. Jag och Mamma satt och hade 'lördagsmys' och kollade på film, medans jag berättade om fredagskvällen. Det bästa med mamma är att hon vet hur mycket One Direction betyder för mig, och hon är väldigt förstående av sig. Jag bara undrar vad hon kommer säga om Hawaii resan... "Men du mamma, vad ska vi... eller det va inget" sa jag sedan. Hur ska jag fråga? "Vad ?" sa hon och jag skakade på huvudet. "Nej, glöm det. Jag ... eh det va inget" sa jag igen. "Okej. " sa hon och ryckte på axlarna. Jag tittade mot TVn och försökte konsentrera mig på filmen, vilket inte gick så bra, eftersom alla mina tankar var vid One Direction, och Hawaii. Och om Zayn. Gud vad jag gillar honom !!
 
                                                                                              
 
 
 
 
 
 
 Jahoppp, kapittel 60 ute nu, och i helgen kommer 61.
Men ifall ni vill ha nummer 62, ere bäst för er att ni KOMENTERAR, ok? ;)
xx
 
 

Kommentarer
Postat av: Elza and Mysterious E ;P

Good :D <3

2012-09-28 @ 22:15:50
URL: http://theonedirecitoners.blogg.se
Postat av: MajaMaja

Mera! :)

2012-09-29 @ 00:50:17
URL: http://www.mistermaja.blogg.se/novell
Postat av: gabriella (gabbi)

BRA!!!! MERA !!!! :)

2012-09-29 @ 15:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0