never forget me - episode 1

 
 
 
Allisons perspektiv:
 

Mitt hjärta har nog aldrig dunkat så hårt, som nu, när jag gick här längst
med heathrows airport påväg till utgången, vart familjen Skinner ska vänta på mig.
 
Jag har drömt om det här året i snart 3 år.
Jag ska i ett helt år bo, i min mammas hemland, England.
I ett helt år. 
 
Mitt hjärta dunkade hårdare och hårdare, och det känndes som om att luften stod stilla.
Även fast det var mitt under sommarlovet, hade jag på mig en  rät så varm outfitt,
som bestod av ett par jeansshorts, och ett par svarta leggings under,
ett svart linne och även en svart skinjacka.
Jag var lätt sminkad, och hade ett par stora solglasögon som täckte mitt ansickte.
 
 
Så många olika tankar flög igenom mitt huvud.
Vad skulle min blivande familj tycka om mig? Vad kommer hända i min nya skola?
Hur ska jag klara mig med kläderna jag tog med mig hemmifrån?
Det var ju bara 20kg man fick ha med sig på planet...
Jag kollade osäkert bak på min lilla svarta resväska jag drog bakom mig.
Tänk ifall mina kläder inte är snygga nog? 
 
Jag stannade sedan upp, och tog ett djupt andetag.
Om ynka fem meter, kommer jag komma ut härifrån, och mötas av mina nya familj.
Det är nu get gäller.
 
 
 *
 
 
"So, welcome home Allison!" sa Mike glatt, och öppnade dörren.
Han gick in först, och drog in min väska efter sig. "Go in honey, done be shy" log Dana varmt, och la sin hand på min rygg. Jag skulle presis gå in när Tomas knuffade sig före, och Felicity stönade. "Tomas ! Show some respect" sa hon och himlade med ögonen men log sedan mot mig. "Come, let me show you around" sa hon sedan, och vi gick in.
Jag drog av mig mina skor, och ställde med brevid Felicitys. "I'll take your bag to your room" log han, och jag nickade tacksamt. "Thank you" sa jag, och han började gå upp mot prattan, som var i hallen
"Come" sa Felicity sedan, och tog tag i min arm. Vi gick in i det ena rummet, och stannade sedan"This, is the kitchen" sa hon och vi kom in i ett rät så stort modärnt kök, med både en köksö, och ett bord. "I'll make some pizza for dinner, is that alright?" sa Dana, och ställde som kollade fram ur kylen. "Yeh, or Alli, do you likes pizza?" sa Felicity, och jag nickade. "Who dosn't" svarade jag och vi alla tre skrattade.
"YES PIZZA!" ropade Tomas som stortmade in i köket. "Get a life" muttrade Felicity till honom, och jag skrattade igen. Vi gick sedan in till rummet intill. "This is the livingroom" sa Tomas, och Felicity tittade surt på honom. "I was the one who's suposed to show her around" sa hon surt. "Get a life" härmade han henne, och hon greppade snabbt tag om en kudde ur soffan och slog honom hårt. "MUM!" skrek han, och sprang in i köket. "Uh... sorry" sa Felicity och flinade sedan, och jag skrattade till svars.
"The door there is to the porch, and the yard were we have a pool and stuff like that. But Iäll show you that tomorrow, I mean, its dark out side" sa hon och jag nickade förstående.
 
 
Efter ett tag, kom vi upp på övervåningen, och kollade runt i några mer rumm,
och sedan kom vi till höjdpunkten.
Det var två dörrar brevid varandra, och vi gick in i den ena.
"And this, is our room!" sa Felicity glatt, och jag kollade mig omkring.
 
 
"I know its prettey ugly, but Mum gave me money so I could buy you some stuff, but I thought that you should come with me, so we are going to do some shopping tomorrow" log hon sedan och jag nickade.
"Yeh, thank you" log jag tacksamt, eftersom jag inte hade tagit med mig någonting till mitt nya rum.
"And the door right next to this, is to my room" sa hon sedan, och vi gick in där istället.
"Yeh, its just as big as yours, but as I told you, I didnt do something to your room.
Like, what if you wouldnt like it or something" sa hon återigen, och jag nickade tacksamt.
"Yeh, its greate. " sa jag tacksamt igen. "So, now you know what we'll be doing tomorrow" sa hon och jag nickade. "Alright. I look forward to it." sa jag glatt och hon nickade. "Oh, yeh, I almost forgot, I need to show you our walk in closet!" sa hon glatt, och vi gick in i hennes rum, vart det fanns en dörr. "Ladies first" sa hon och gjorde en gäst mot mig. Jag öppnade dörren och steg in. "Oh Mah Gash!" utropade jag helt hypert.
"OMG seriusly ?! Is this our closet?!" utropade jag hyper. "Haha yeh... not mine our" log hon varmt mot mig. "And if you want to , you can wear my clothes. Whats mine is yours! You will be like the sister I never had" skrattade hon och blinkade med ena ögat. Jag flinade stort, och kramade om henne. "THAAAANK YOOOUU" hon skrattade och kramade om mig också. "That door, is to your room, so we bouth can come in here. And that door, is to your bathroom" sa hon sedan och pekade mot en dörr en bit bort.
"YOU GOTTA BE KIDDING ME!" utropade jag, och hon skrattade. "No, haha" 
Jag stormade in i badrummet, och Felicity kom skrattande efter mig.
"This is sooo cool!" sa jag och hon ryckte på axlarna. "Im glad you like it. And I hope
you'll have an amazing year here" log hon och jag log stort tillbaks. 
"Yeh, I'm pretty cure I will" svarade jag, och vi skramade skrattande om varandra.
Felicity måste vara den trevligaste människan på jorden.
 

Första kapittlet ute ! :D
Vad tycker ni?
Kanske väldigt lame, men måste ju bara skriva
en inledning osv ;)
KOMENTERA !
xx
 

Kommentarer
Postat av: MajaMaja

Asbra! Mera :)

2013-01-13 @ 22:19:07
Postat av: KPV

Grymt! Fortsätt så fast mindre slarvigt. :* <3

2013-01-14 @ 16:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0