never forget me - episode 2

"This is sooo cool!" sa jag och hon ryckte på axlarna. "Im glad you like it. And I hope
you'll have an amazing year here" log hon och jag log stort tillbaks. 
"Yeh, I'm pretty cure I will" svarade jag, och vi skramade skrattande om varandra.
Felicity måste vara den trevligaste människan på jorden.
 
 
 
Allisons perspektiv:
*next day*
 
 

Jag öppnade sackta ögonen och gäspade högt, och satte mig sedan upp.
Var är jag...? Jag kollade mig snabbt om i det ljusa rumet, men kom sedan på vart jag behan mig.
I England. Jag hoppade glatt upp ur sängen, och sträckte på mig , innan jag tog upp mobilen som log på
nattygsbordet, för att kolla klockan, som visade 12.07.
Oj, jag brukar inte sova såhär länge! Fast vi gick jo och la oss väldigt sent igår.
Vi hade suttigt och ätigt middag i flera timmar och pratat, och lärt känna varandra, och 
hela familjen Skinner var helt underbara. Efter det gick Tomas och la sig, och vi andra gick vidare till
Vardagsrummet, vart vi drack te och pratade.
När klockan slog 12 gick jag och Felicity upp till hennes rum och hon berättade om sin klass, som jag ska börja i om snart 1 vecka.
Om man tyder på det hon sa, så var hon rät så omtykt. Hoppas bara hon inte kommer dissa mig
helt, så jag blir en liten loner eller så.
 
Jag trippade lätt ut till våran WIC , och öppnade försicktigt dörren in till Filicity.
"Hey, good morning sleepy head!" utbrast hon glatt, och la ifrån sig datorn hon satt vid.
"Haha hey" log jag, och gnuggade mig i ögonen. "When did you wake up?" frågade jag sedan, och hon ryckte på axlarna. "30 minutes ago or somethign. But I'm waiting for you so we can eat breakfast together, so hurry up!" sa hon och viftade iväg him. "Haha alright. I just need to take a shower" sa jag och gjorde in min, som skulle betyda att jag kännde mig väldigt ofräsh. "Haha alright. Just take on towels, and remember, everything mine is yours" sa hon och jag nickade. "Thanks" log jag, coh stängde dörren efter mig, innan jag gick igenom garderoben in till badrummet, vart jag sedan drog av mig min pyamas och hoppade sedan in i dushen.
 
När jag sedan var klar, snörrade jag in mig i en av de vita handdukarna, och tog en annan runt mitt hår, innan jag gick in till garderoben igen för att välja kläder.
Jag drog till mig ett par jeansshorts som var mina, och en långärmad men tumm tröja,
som tillhörde Felicity. Jag gick sedan in till mitt rum, tog upp kläderna från igår som log på golvet och la in dom i korgen med smuttstvätt. Sedan tog jag ett par underkläder ur min resväska, och min sminkväska, och gick in till badrummet.
Jag lassade upp allt på benken, och smörjde sedan in min i min vanilj body lotion, 
och klädde sedan på mig. Sedan tog jag fondation (efterom min hy inte var en av de renaste, fast jag hade som tur var inte ackne) och sen tog jag mascara.
Håret bårstade jag bara igenom, och gick sedan in på mitt rum igen, och tog fram min bruka axelrämsväska.
I den la jag ner mobilen, plånbok, och min andra lite mindre sminkväska, ifall det skulle behövas.
Sist så drog jag på mig ett par rosa strumpor, och gick sedan in till Felicity.
"Im ready" sa jag, och hon smällde igen locket på sin Mac, och flög sedan ut på sängen.
"Lets go then!" sa hon glatt, och drog ner mig ner för trappan, och in till köket.
 
Vi kom ner till köket, och Felicity lassade på en tallrik ägg och bacon till mig och henne,
medans jag rostade bröd och fixade te.
Dana och Mike var på jobbet, medans Tomas var hos några kompisar, så att vi var själva.
Vi satt och planerade hut jag ville inreda rummet, och vi skrattade väldigt mycket över mina överdrivna ideer.
"If you want to we can buy some other things too, you know, school starts in a weeek" sa hon och tog en tugga av sin macka, jag nickade och svalde det jag hade i munnen innan jag svarade. "Yeh, that would be cool. Do you have like Holister and stuff like that?" sa jag och hon skrattade.
"Yeh, ofcourse! Did you think we live under a rock or something?" skrattade hon och jag ryckte på axlarna.
"In Swden there is only one Holister store" sa jag och hon gapade. "Seriously?!" utbrast hon och jag nickade skrattande. "Oh mah God, then we really need to do some mager shopping" flinade hon och jag brast ut i skratt.
 
 
Vi gick glatt mot busshållplatsen, och väntade i kanske 5 minuter eller så, tills bussen kom.
Vi la även på minnet att jag måste skaffa ett busskort, eftersom det var en liten mit till centtrum.
När vi sedan var framme, rusade vi in, och den första affären vi gick in på var Forever 21.
 
 
*
3Timmar senare
 
Jag föll helt utmattad ner i fotöljen, och Felicity skrattade åt mig. "God my feets hurts so bad!" utbrast hon, och slog sig ner hon också.
Vi försökte klämma in alla de hundratals kassarna under bordet, vilket inte gick så bra, så det slutade med att vi lassade påsarna på en fotölj brevid oss, och även några under bordet.
"So, what do you want to drink?" frågade Felicity. "Uh, the same thing as you" log jag till svars. "Alright, wait a minute" sa hon, och gick till kassan för att köpa någonting.
När hon sedan kom tillbaks var jag helt exhalterad, och tog en stor klung, och Felicity tittade roat på mig.
"Whaaat?" skrattade jag och hon tog och klunk hon också. "Let me guess, this is your first time to drink something from Starbucks, right?" sa hon frågande. "Hihi yeh" erkännde jag och hon kollade chockat på mig."Oh my God thats just creepy!" flinade hon och jag ryckte på axlarna. "Nahh.. not really..." sa jag, och vi båda skrattade, och secunderna senare plingade hennes mobil till. 
Hon tog upp den ur fickan och lös upp i ett leende.
"Who was it?" sa jag frågande när hon knappat in ett svar.
"My boyfriend Harry" fnittrade hon, och jag lös upp i ett leende. "Do you have a boyfriend?!" utbrast jag och hon nickade generat. "Yeh... we've been together in like a year soon" svarade hon glatt och jag log stort. "Naaw thats cute! What did he say?" sa jag, och tog ennu en klunk av min latte.
"He askt if I wanna join him and some other friends on a BBQ tonight" sa hon och kollade frågande på mig.
"Uh, yeh sure, go" sa jag lite förvirrat men glatt. "Haha dump head, I wont leav you, I mean, if you wanto go, we're going" log hon till svars, och jag andades lättat ut, men blev sedan nervös. Ska jag träffa några av mina blivande klasskompisar idag...? "Yeh sure, It woud be fun" log jag.
"Greate" log hon, och skrev in ett svar på mobilen, och kollade sedan på mig igen.
"Well, drink a it faster , cuz we need to buy something for tonight!" utbrast hon, och tog upp sin plastmugg mot mig. "Cheers" log hon, och jag puttade till hennes glas med mitt. "Cheers!" utbrast jag, och vi vi började sedan dricka.

 
Såååå .... :)
Vad tycker ni? 
Nu kom Harry in i bilen, och jag vet att det var ennu ett lame kapittel,
men det kommer bli bättre!
xx
KOMENTERA

Kommentarer
Postat av: KPV

Gick bara in för att checka om det hade kommit upp ngt. Trodde inte det skulle komma ett till dagen efter xD Men men... Bra skrivet och kämpa på. Love you! :*

2013-01-15 @ 17:01:41
Postat av: MajaMaja

Vadå lame kapitel? det är jätte bra :)

2013-01-16 @ 16:29:07
Postat av: Felicia

Kom han in i bilen? skoja bara, det här är jätte kul, uppskattar att du skriver för det är spännande att läsa jag älskar det, fortsätt!!

2013-02-17 @ 15:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0