never forget me - episode 3

"Well, drink a it faster , cuz we need to buy something for tonight!" utbrast hon, och tog upp sin plastmugg mot mig. "Cheers" log hon, och jag puttade till hennes glas med mitt. "Cheers!" utbrast jag, och vi vi började sedan dricka.
 
 
Allisons perspektiv:
 

"So, how you I look?" frågade Felicity, och snörrade runt framför mig.
"AWESOME!" Utbrast jag, och kollade stortögt på henne. "You're really beautiful" sa jag och log,
och Felicity log tacksamt. "Naw thank you honey. Now your turn. Show me the outfit!" utropade hon, och jag ställde mig upp och snörrade runt jag också. "Amazing!" sa hon storögt. "And you told me I was beautiful!" sa hon, och jag kännde hur mina kinder blossade upp. "Haha cute, you're blushing" fnittrade Felicity och petade mig på kinden. "Yeh, I know" skrattade jag, och kollade mig sedan i spegeln. Felicity hade fixat mitt smink och hår, och mitt hår var lockat och sminkningen var diskret, medans jag hade fixat Felicity som var lite smått sminkad hon också, fast hennes hår var plattat.
"I think that you girls are really uglyyyy" vi båda vände oss chockat om, och Tomas stod där med ett stort flin på läpparna. "Ugly , ugly, ugly nanana" skrek han och sprang ut ur rummet, fast Felicity var inte långt där efter , med en kudde i högsta hugg.
Jag skrattade och himlade med ögonen. What did I expect?
 
 
*
 
"AND THERE THEY ARE!"  några killar hoppade på Felicity, och jag stod helt själv och mobbad bakom dem.
Hon skrattade och drog sig undan ur killarnas grepp."Hey guys! This is Alison, the girl I was talkring about" 
sa hon, och tog ett stog åt sidan, så att alla kunde se mig. En awkward tystnad spred sig i hallen, men den avbröts snabbt av en kile, som snabbt hoppade på mig. "HEEEEY ALISON!" utbrast killen, och kramade hårt om mig. "Haha hey" flinade jag,och alla andra skrattade. Killen släppte taget om mig, ochräckte sedan fram en hand mot mig. "Im Jake. Nice to meet you" log han stort
 - "Im Jake. Nice to meet you" -
 
Jag skakade hans hand och skrattade. "Nice to meet you too" svarade jag. "And Im George"
sa ennu en kille, som gav mig en kram han också. "And this is Harry" sa Feli sedan, och puttade fram en kille, som blygt hade stått en bit bort, och hon gav mig en menande blick. Harry. Hennes kille.
 
Han sträckte fram sin hand mot mig, och medans jag skakade den, betracktade jag snabbt honom med blicken.
Hans hår var brunt och lockigt, och han hade gröna vackra ögon, som man skulle kunna drunkna i.
"Nice to see you" sa han, och log. "Nice to meet you too" svarade jag, och väcktes ut ur mina tankar.
"So, anyway, aren't you going to invite us in?" skrattade Feli. "Oh yeh, come in" log Harry, och gjorde en gäst med händerna, som betydde att vi skulle gå in. "There's some more people in the yard, so lets go" sa George, och vi gick igenom huset, ut till trädgården.
 
Som utlovat, var det fullt med folk där, och drack något ur röda plastkoppar, några badade i poolen, och andra dansade till musiken som spelades. "Heeeey Feli!" utropade några tjejer, och sprang mot oss. "Hey girls" sa hon glatt och kramade om dem. "And you must me Alison?" sa tjejen sedan, och kollade betracktande på mig. "Yes, hi" log jag och hon nickade. "Im Cate. And Im the leader of the cheerleading squad"
sa hon och log stort och självsäkert.
 
- "Im Cate. And Im the leader of the cheerleading squad" - 
"Did Feli tell you thats shes in the 
 cheerleading squad?" frågade hon sedan. "No she didnt" skrattade jag. Vad var det för fråga?!
"Oh... alright" sa Cate sedan. "This is Cleo, Elise and Britney" sa hon sedan, och pekade på tre andra tjejer bakom henne. "Hey" log jag, och de nickade till svars. Oj... dryga eller?
"Uh... Ali! Lets get something to dring" sa Feli, och drog iväg mig.
"Thank you..." mimade jag mot henne, och hon skrattade bara. "Dont worrie. My best friends will be here soon, so you will meet the nice guys soon" skrattade hon, och tog tag i min arm för att dra med mig till bordet vart drickan fanns.
 
 
*
 
 
 
Jag kollade men i osäkert i spegeln och andades djupt in.
Första dagen i skolan. 
Jag lutade mig mot spegeln och kollade in i mina ögon, vilket var en övning jag gjorde varige morgon, så
att jag inte skulle rodna lika lätt. Vilket jag gjorde, väldigt ofta. Så ifall man glor in i sina egna ögon, motvärkar man rodnaden lite. Eller, ja, enligt mig.
Okej. Jag tog ett steg tillbaks och betracktade hela mig en sista gång.
 
I våran skolan behövde man inte ha uniform, men det fanns regler på hur man skulle klä sig.
•Inga kjolar/shorts som är kortare en ens händer räcker.
•Inga nakna axlar.
•Inte några för höga klackskor.
• Inga för Uringade tröjor.
•Inga nakna magar.
 
Så min klädsel borde väl vara Ok?
Jag hade ett par ljusrosa shorts (som jag tog av Felicity...) och en grå pösig långärmad tröja
men vit text på, som jag och Feli köpte för ett tag sedan.
Mitt hår var lockat, och sedan utkammat, så det var smått vågigt, medans min sminkning
var neutral.
"You look awesome" utbrast Feli, som kom fram bakom mig. "Are you sure?" sa jag osäkert.
"Yes, ofc I am. I dont lie about stuff like that" skrattade hon och klappade mig på axeln.
"You look awesome too." konstaterade jag och studerade hennes outfit, som bestod av ett par jeans shorts, och en rosa t.shirt som var pösig. "Haha thank you" log hon, och tog sedan en hårsligna i sin hand. "What do you think I should d with my hair?"  frågade hon sedan, och kollade på hårslingan som dött hängde i hennes hand.
"Hum.... put it up in a tail!" sa jag och hon kollade osäkert på mig. "Nah..." "Then you whould just make t straight"  sa jag och hon nickade. "Yeh, I like that." sa hon, och gick ut till våran WIC , men kom sedan tillbaks med en plattång i handen, och stoppade sedan in enden i uttaget brevid handfatet.
 
När hennes hår var klart efter kanske 5 minuter så gick vi ner till köket, vart de andra satt och åt fruckost. "Good morning girls" sa Mike, och kollade upp från tidningen. "Good morning" sa jag och Felicity i mun på varandra.
Jag satte mig vid matbordet brevid Tomas, mitt imot Mike, och började bre mig en macka.
"How did you sleep?" frågade Dana, och satte sig brevid mig med en grön kopp kaffe i manden. "Really good actually" svarade jag, och Felicity kom halft springande in till oss och störtade ner på stolen brevid mig med två glad Te i handen. "Here, drink fast, we need to go in like 5 minutes!" utropade hon, 
Jag tryckte i mig mackan, och sköljde ner den med Tet som Felicity hämtad åt mig, och tårkade mig sedan om munnen med baksidan om min hand. "Wow, someone was hungry" skrattade Dana, och Mike skrockade.
"The bus is here!" utropade helt plötsligt Tomas. "Oh mah god, Ali come!" utropade Feli, och drog upp mig ur stolen.
 
Vi sprang ut till hallen och drog på oss våra matchande vita converse, och jag satte på mig min nya skinjacka medans Feli tog min jeansjacka, och vi gräppade sedan tag i våra väskor.
"MUM are Tomas coming?" ropade Feli, eftersom Tomas förskola är på våran skola.
"No, he isnt ready. I'll drive him. " ropade hon till svars. "Alright, bye!" "Bye!" ropade jag också, och Felicity smällde igen dörren utan att vi hört ett svar.
 
Vi gick ombord på bussen, och jag tog ett djupt andetag.
Det är nu det gäller.
 
 

Oj vad tråkigt kapittel :O
Men ja, nu har några andra från denhär
Novellen kommigt fram.
Och snart kommer novellen bli 'bra' believe me ;)
xx
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0