never forget me - episode 4

"MUM are Tomas coming?" ropade Feli, eftersom Tomas förskola är på våran skola.
"No, he isnt ready. I'll drive him. " ropade hon till svars. "Alright, bye!" "Bye!" ropade jag också, och Felicity smällde igen dörren utan att vi hört ett svar.
 
Vi gick ombord på bussen, och jag tog ett djupt andetag.
Det är nu det gäller.
 
 
Allinsons perspektiv:
 
 

På raderna längst fram som vi snabbt gick förbi, kunde jag uppfatta ett så kallade 'nördarna' satt.
Killar med matteböcker upptryckta i ansicktet och tjejer som hade två toffsar i håret, och en ryggsäck fastspända på ryggarna, och även dem satt och såg allmänt smarta ut med matte eller fysikböcker upptryckta i nyllet, och kollade inte ens upp när någon gick förbi. Eller jo, en enstaka gjorde det, och gav mig en blick fylld med avsmak, och kollade sedan tillbaks ner i böckerna. Jag himlade med ögonen och gick vidare.
Sedan kom vi fram till mitten av bussen.
Där skulle jag kunna känna mig hemma, jag menar, tjejer och killar av den 'vanliga' sorten.
Sånna som i skolorna hemma i Sverige om man säger så.
De satt och slängde pappersbollar på varandra, skrattade och visade varandra saker på mobilerna, och vissa tittade nyfiket upp på mig, och log. Jag log glatt tillbaka, och skyndade sedan efter Feli längre  bak i bussen.
Vi började åka, och vi skyndade på stegen, eftersom man inte får stå i bussar när de åker.
Vi skyndade oss längst bak till bussen, och på fem raden i mitten var två plattser lediga, och Felicity slog sig ner i den ena, och drog ner mig i den andra. "Hey girls!"  utbrast hon och tjejerna tittade upp ur sina samtal. "Hey !"de kramade om varandra, och sedan mig eftersom vi träffades på festen förra veckan, och så hade jag träffat Belle och Sally för någon dag sedan.
"Are you nervous?" frågade Sally mig, som satt på vänster sida om mig. "Yeh, or just a little bit" log jag till svars. "Dont be. Just stick to us and everything will be just fine" sa Belle, som stack fram huvudet bakifrån Sally. "Haha alright, thank you for the advice" skrattade jag.
"FELICITY!" utbrast tre tjejer som nyss kommigt på bussen. "Hey guys!" ropade hon och vinkade.
De tre tjejerna började springa bak till bussen, och jag betracktade dem snabbt. 
En av dem var lång och smal, med svart hår platt hår ner till brösten, och hon hade på sig en hoodie och ljusa jeans. Hon efter henne var motsattsen till henne, och var kort och knubbig, med blont lockigt hår, som räckte henne till axlarna, med en blommig topp och ett par shorts.
"The first girl is Caroline" förklarade Sally som om att hon uppfattad det jag tänkte. "And the girl behing her is Ally" fortsatte Belle. De tre tjejerna kom fram och kramade om Feli, och de andra tjejerna runt mig, och satte sig sedan på de två raderna framför oss. Den tredje tjeje hade plattsen tvärs framför mig, så hon vände sig om och sträckte fram sin hand mot mig."Hi, Im Olivia" presenterade hon sig, och jag tog imot hennes hand och skakade den. "And Im Allison" svarade jag och log. "Yeh, I know" skrattade hon, och jag kollade generat ner på mina vita converse. Återigen stannade bussen, och nu kom det ennu en skock människor in i bussen.
 
"Hey Girls ! Did you miss me?!" skrattade Cate, och kom fram till oss.
"Hi" log vi, och Cleo, Elise och  Britney log mot oss. "I came and your life just got better" flinade Cate och satte sig ner på de närmaste plattserna från oss, medans Cleo, Elisa och Britney snabbt följde hennes exempel.
Bussen började ennu un gång köra, och alla började prata och skratta, och Cate såg till så att hela bussen skulle höra när hon berättade om sin sommarflört.
Bussen stannade ennu en gång, och nu var det bara 4 personer som  kom på.
Den första var en kille med basketkläder, och alla sa hej till, och han satte sig på den bakre delen av bussen.
Den andra var en liten nörd, med ansicktet upptryckt i en Franskabok, som satte sig ner på första raden,
och efter honom kom de som jag hade väntat på. Jake.
"Harry!" utropade Feli glatt. "Hey bebe" Harry log stort, och gick bak till oss med Jake efter sig. "Hey girls" nickade Jake mot oss, och Harry gjorde samma sak.
 
Bussen stannade ennu en gång, och alla reste sig snabbt upp och flög ut ur bussen.
"So" Jake kom upp brevid mig, och jag log blygt mot honom, men vände sedan ner blicken mot mina fötter igen, så att jag inte skulle snubbla, vilket inte skulle förvåna mig ifall jag skulle göra det... Awkward..
"What is your locker number?" frågade han. "Uh... b49 I think" sa jag, och Jake lös upp i ett leende. "I have b52. So I can show you were it is" sa han och log stort och självsäkert. "Um..." började jag och kollade på Felicity, som log stöttande mot mig. "Sure" svarade jag, och hon gav mig en discret tummen upp.
 
*
 
 
Klockan ringde och jag stönade högt av lycka, vilket bara fick Belle och Olivia att skratta.
"Lunch break, finely" sa Belle glatt, och slog igen sin mattebok. "Hey, Im starving" sa Belle och följde min prencip och slog igen boken också. 
Vi la ner våra böcker i väskorna, och började sedan följa efter alla andra, som jag antog gick mot matsalen.
 
Den första halvan av dagen hade varigt sjukt jobbig.
4 lektioner, och varenda lärarde skulle såklart presentera mig för hela klassen..
Men som tur var så var det alltid någon av Felicitys vänner som var med under lektionen, så jag satt aldrig själv.
Och under dagen hade jag även hunnigt uppfatta hur det ligget till lite.
 
Felicity var den som alla älskar. (vilket var rät så tur för mig antar jag)
Hennes bästa vänner var Belle och Sally.
Olivia,Caroline och Ally var också bästisar, men i samma 'Clique' som Felicity och dem.
Cate trodde att alla älskade henne, och hon bestämmde helt och hållet över Cleo Elisa och britney, som inte värkade ha en egen åsikt om något eller någon, utan behövde Cates hjälp för allt, till och med att gå på Toaletten...
Fast Cate var smart. Det kunde jag se i hennes blick, eller hur hon lättsammt förstod allt under Kemin (vilket hon var ensam om.) 
Och alla de var Chear leaders, och även ett par till tjejer.
Harry och Jake var bästa kompisar, och de brukade hänga med killarna i baseboll laget.
 
"Alison?" Belle's röst, och även en lätt putt på armen fick mig att vakna upp ur mina tankar.
"Uh, what?" frågade jag och kollade mig lite halft drömande om i rummet.
"Take a plate" sa hon, och viftade med sin egna framför mitt ansickte . "Oh, hehe" mina kinder blossade upp, och jag snappade snabbt åt mig den storta tallriken, som hade 4 små gupp i sig.
Jag stog mellan Belle och Olivia, och vi stod i en kö, mot en disk, och bakom den stod det tanter och ja en slev gegga i ena guppet, en frukt i det andra, en muffin i det tredje, och en festis i den fjärde.
"Urgh" vi alla kollade med avsky på den beige/bruna stinkande geggan som nyss slevats upp på våra tallrikar.
"Hey, Alli!" ropade någon genom den fyllda matsalen. Vi alla började kolla oss omkring, och såg sedan hur Felicity, Cate, Celo, Elisa, Caroline Ally, Harry, Jake och några andra killar satt vid ett av borden en bit bort.
Alla började vinka mot oss, och vi gick fram till dem och satte oss ner på de tre lediga plattserna.
"So, Allison, are you applying for the cheerleading squad next week?" frågade Cate, och jag ryckte på axlarna. "I dont know..." sa jag osäkert, och kollade mot Felicity. "Ofcorse you are" sa hon glatt och knuffade lätt till mig på armen. "Yeh, you'll look stunning in the  outfit" sa Ally uppmunrande ochjag himlade med ögonen. "I agree" sa Harry, och jag började snabbt rådna. "Well, lets face it, you look stunning in everything" sa Jake, och log ett stort blendande leende, som fick mig att rodna ennu mer. Alla började skratta, fast bytte snabbt samtalsämne till Engelska-gramatikprovet vi skulle ha nästa vecka.
När rodnaden lagt sig, kollade jag diskret upp på Jake, och såg att han redna kollade på mig.
Vi utbytte ett snabbt leende, och jag försökte sedan koncentrera mig på samtalet.
 

 
Jake + Allison?
Harry + Felicity?
KOMENTERA VAD NI TYCKER!
x
 
 
 

Kommentarer
Postat av: MajaMaja

asbra , mer!<3 :)

2013-01-22 @ 19:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0