never forget me - episode 5

"Well, lets face it, you look stunning in everything" sa Jake, och log ett stort bländande leende, som fick mig att rodna ännu mer. Alla började skratta, fast bytte snabbt samtalsämne till Engelska-gramatikprovet vi skulle ha nästa vecka.
När rodnaden lagt sig, kollade jag diskret upp på Jake, och såg att han redna kollade på mig.
Vi utbytte ett snabbt leende, och jag försökte sedan koncentrera mig på samtalet.
 
 
 
Jakes perspektiv:
 
 

Jag gäspade högt, och Mr Swan gav mig en sträng blick, vilket bara fick alla i rummet att fnissa.
Mr Swan himlade med ögonen och fortsate med undervisningen, och babblade på om Andra värdskriget.
Jag var inte sådär jätte intereserad av det, eftersom Historia var det ämnet jag fick  A i, och det spelade konstigt nog ingen roll ifall jag lyssnade på lektionen eller inte.
Istället lät jag mina tankar glida iväg från klassrummet, och in i ett annat. 
In till  Allison.
 
Jag har bara träffat henne tre gånger. En gång på festen hos Harry,
en gång på stan när Harry skulle träffas med Felicity, och idag i skolan.
Men redan, redan kändes hon som någonting alldeles extra. 
Och skulle inte det bli helt perfekt, jag menar, Harry , min bästa vän, är tillsammans med Felicity.
Och jag, skulle kunna bli tillsammans med Felicitys 'syster'. Det skulle ju vara helt awesome! Eller hur?!
 
"Jake? Dork? Monky?" jag kollade förvirrat upp, och möttes av en flinande Harry.
"Heeey , that means you are a monky!" utropade han, och jag himlade förvirrat med ögonen. "Yeh, as if" muttrade jag, och slog ihopp min historie bok, och föste sedan ner den i min väska.
"You know, I was thinking " började Harry, och vi gick ut ur det redan tomma klassrummet. "What if you would start to date Allison?" jag kolladechockat på honom, och jag är säker på att vi flinade lika stort båda två.
"I was actually thinking the same thing. I mean, shes HOT!" sa jag, och Harry skrattade. "Yes, she is" höll han med, och öppnade sitt skåp. "I mean, that would be awesome, right? You me, Felicity and Allison" fortsatte han babbla på, medans han tog ut Matteböckerna ur skåpet, och jag gjorde samma sak ur mitt eget skåp som var precis brevid. "I know... I just need to figure out how to get her..." mumlade jag för mig själv, och tog ut
matteboken, vilket inte gick så bra, eftersom jag höll i en penna i ena handen, och den andra tryckte upp resten av böckerna så de inte skulle rasa ut ur mitt stökiga skåp.
"AAAh!!" jag stönade frustrierat, och stoppade in pennan i munnen, och tog matteboken i den nu lediga handen, och ränkade till tre tyst i mitt huvud, och smällde sedan igen skåpet, på samma gång som jag snabbt drog undan min hand, och till min förvåning gick det bra. "Haha you're sutch a Loser" skrattade Harry och klappade min på ryggen. "Get a life" muttrade jag irriterat när jag väl tagit pennan i handen.
"Alright. I know what we're going to do this lession. A plan." sa Harry och nickade åt sig egen 'smarta' ide. "Haha a plan? Like ' the Allison mission' or what?" frågade jag sarkastisgt, och Harry nickade målmedvetet igen.  "And you're calling me a loser" skrattade jag och himlade med ögonen. "Thats cuz you are a Loser. You can't even get a girl without my help!" utbrast han, och öppnade dörren in till mattesalen åt mig. "C'omon! Your not that much better than me" muttrade jag , och Harry skrockade. "Wait and see. I can have who ever I want to" sa han, och jag garvade. "Yeh right"
Vi satte oss sedan på våra plattser, och när lektionen väl börjat, så var vi igång med vårat arbete.
Allison ska bli min.
 
 
 
 
 
Felicitys perspektiv:
 
 

"Yey Its over!" jag flög upp från stolen, och Allison himlade med ögonen, men var inte så långt efter mig.
"Soooo lets go home" sa jag överlyckligt, och vi gick ut till hallen, vart resten av skolan rusade mot skåpen, för att så fort som möjligt komma hem. "So how was your first day at school today then?" Belle dök upp bakom mig, och Allison, och klämde sig in mellan oss. "It wasn't that bad" log hon, och jag skrattade. "Im Glad you liked it" log Belle, och hon log hon också. "And I think she Liked someone " flinade jag, och både Alli och Belle kollade lite halft chockat på mig. "You like Jake!" utbrast jag, och Allisons kinder blossade genast upp. 
"OMG you like him!" utbrast Belle, och jag skrattade. "Nooo" mummlade Allison, och kollade generat ner på sina fötter, och lät sitt hår hänga ner framför ansiktet. "Wouldn't that be awesome? you, me, harry and jake!" sa jag och nickade gillande åt min egen ide. "Yeh, that would be amazing!" sa Belle och nickade hon också. "Alli!!" skrattade hon sedan, och puttade till Alli på armen. "Yeh, he's cute" mummlade hon, och vi brast ut i skratt. "Cute? really? Cute?" skrattade jag och Allison himlade med ögonen.
"What if I ask Harry if he and Jake wants to come over now after school, and we can have a movie night or something?" sa jag glatt och började småskutta. "Haha sure" fnittrade Allison, och Belle log gillandes. "Well have a good time mates. See yah tomorrow" sa hon, och kramade om oss båda, och hon gick sedan mot sitt skåp, medans jag och Allison fortsatte mot våra skåp, och fick synt på Harry och Jake. "HEY Boys!" jag sprang fram till Harry och tryckte hans mjuka läppar mot mina, och log sedan mot Jake som ett 'hej'.
Allison log blygt mot både honom och Harry, och öppnade sedan sitt skåp, som var brevid Jakes.
"Hey dudes, I was thinking, if you dont have any plans for today, come over to our place!" sa jag glatt, och Harry nickade gillandes. "Yeh! Sure why not, I mean, its not like we have any other plans" sa Harry, och Jake nickade. "Cool" sa jag glatt. Dethär skulle bli awesome !
 
 
 
Allisons perspektiv:
 

"Hahahaha nooo thats not true!!" Harrys kinder blossade upp i en röd färg, vilket bara fick oss andra att skratta ennu mer. "I hate you" muttrade han 'surt' till Felicity, och korsade armarna över bröstkorgen, och lutade sig tillbaks i soffan och putade med underläppen. "No, bebe I know that you love me" skrattade hon, och kysste honom på kinden. "Yeh... I do" sa Harry lika surt, fast flög sedan upp och kysste henne på munnen.
Jag skrattade och sneglade lite på Jake, som redan kollade på mig.
Istellet för att avvika med blicken, gjorde jag som Felicity lärt mig, jag log stort mot honom, och han log minst lika stort tillbaks.
"But Alli, we've both seen Felis room, but not yours!" utbrast Harry, och jag kollade mot hans håll, vilket fick him och Jakes ögonkontackt att brytas.
"Yeh, you need to see it, its awesome!" utropade Felicity, och flög upp ur soffan. "Come!" vi andra reste oss söligt upp, och luskade trött iväg tíll mitt rum.
 
När vi kommigt hit hade vi ätigt en massa mackor, och druckigt Te, och sedan hade vi suttigt på soffan och lärt känna varandra. Eller, mig då, eller, hur man nu ska uttrycka sig.
Klockan var redan 6, och snart skulle säkert Felicitys mamma , pappa och lillebror komma hem.
 
"Here it is" flinade Felicity och öppnade dörren. "I hope you wont hate it" sa jag osäkert, och betraktade killarnas ansikten. Deras ögon blev stora som tefat, och de båda gapade lite smått. 
"OMG Allison! Did you decorate it?" utbrast Harry, och tog ett steg in., "Haha yes, but Feli helped me" skrattade jag, och log stålt.
Mitt rum var rät så coolt om jag ska vara ärlig.
De blåa väggarna var täckte med affisher, och bilder på mina gammla vänner från Sverige, 
och på väggen hängde det massor av ljusslingor i olika färger, och flaggor i massa olika färger.
Min säng var täckt med en UK-flagg-färgat överdrag och matchande kuddar, och även ett par 'keep calm' kuddar. 
"This is soooo coool!" utbrast Jake, och slängde sig ner på sängen.
Vi andra bara skrattade och slängde oss ner brevid honom.
 
 
 
 
A shooort chapter I know!
KOMENTERA så kommer det mer om 2 dagar :D
xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0