never forget me - episode 6

De blåa väggarna var täckte med affisher, och bilder på mina gammla vänner från Sverige, 
och på väggen hängde det massor av ljusslingor i olika färger, och flaggor i massa olika färger.
Min säng var täckt med en UK-flagg-färgat överdrag och matchande kuddar, och även ett par 'keep calm' kuddar. 
"This is soooo coool!" utbrast Jake, och slängde sig ner på sängen.
Vi andra bara skrattade och slängde oss ner brevid honom.
 
 
 
 
Allisons perspektiv:
 
*Fredag - en vecka senare*
 
 
 

Min mobil pep till, och jag pausade filmen som spelades på min dator, och gäspade högt.
Klockan var 6 på kvällen, och Felicity borde komma hem snart från Chear leader träningen, och då skulle vi börja fixa oss inför en fest som någon av tjejerna i våran pararellklass skulle ha.
Jag sträckte mig efter mobilen, och klockande upp SMS:et.
                                                      ' Hey Love, I just wanted 2 say see you 2night.'

Jag kom på mig själv, att ha ett stort flin på läpparna. Enligt Felicity var det ikväll 'det' skulle hända.
Om jag ska vara ärlig vet jag inte ens vad 'det' är, eftersom i Sverige, hade jag aldrig ens varigt på en fest.
Eller jo, en lame klassfest eller så, men inte en riktig. 
På det sättet var det en stor skillnad mellan England och Sverige. Hela 'skol' grejen, hur alla beter sig, och hur allt är grupperat. Och jag är riktigt lyckligt lottad att jag hamnade i Felicityc familj, annars skulle jag väl vara helt mobbad just nu...
                                              ' Hey babe! Yeh ofc, cant wait to see you:) xx'
 

Jag läste igenom SMS:et ett flertal gånger, innan jag tryckte på 'skicka'. 
Jag la sedan ifrån mig mobilen, och satte mig tillrätta igen, och tryckte på Play, men i samma stund,
så ringde någon på dörrklockan. Jag stönade högt, och pausade filmen, hoppade upp ur sängen och småsprang ner till hallen.
Eftersom jag var ensam hemma var det ju jag som behövde öppna...
 
"Oh, Hi Feli" Jag tog ett steg bak, så att hon skulle kunna komma in, och hon klampade trött in.
"Hi Ali. God, Im so tired.." muttrade hon, och slängde sin väska på golvet. "What time is it?" frågade hon sedan, och jag ryckte på axlarna. "Half past 6 maybe?" sa jag och ryckte på axlarna. "Oh, then we need to hurry up! I just need to take a shower, then eat something..." sa hon och bet sig nervöst i läppen, eftersom vi skulle vara klara om 2 timmar. "But just go and take your shower and I can make some nudels for us"  log jag, och Felicity lös upp i ett leende. "Thank you sweetcheek!" hon slängde en slängkyss mot mig, och skuttade upp mot vårat badrum.
Jag skrattade och himlade med ögonen, och gav mig sedan iväg till köket.
 
Jag satte på vattenkokaren, och hällde sedan i lite kallt vatten i en kastrull, som jag ställde på spisen.
Under tiden vattnet kokade upp, tog jag fram två paket nudlar med kycklingsmak, och när vattnet var klart hällde jag ner det i kastrullen, och la sedan ner nudlarna.
 
Efter några minuter öppnade jag upp kryddpåsarna och blandade i kryddorna med nudlarna, och blandade om.
Jag stängde sedan av spisen, och tog fram två talrikar och försökte dela upp det så gott det fick, fast det slutade endå med att jag klippte nudlarna med kökssaxen eftersom de vägrade dela upp sig.
Sedan ställde jag skålarna på köksön, och tog fram två gafflar och glas, som jag sedan fyllde med vatten.
"Hola! Umm It smells so mummy!" utbrast Felicity, som kom ner till köket i badrock och turbad på huvudet. 
"Dig in honey" log jag, och slog mig ner på barstolen brevid Feli. "Bon appétit" svarade hon, och jag himlade med ögonen, och vi började sedan äta.
 
**
 
"I CANT FIND THE MA... oh here it is. Never mind" jag ryckte på axlarna, och tog upp mascaran som låg på stolen i mit rum, och småsprang sedan in till badrummet igen.
"Oh, thanks" sa hon stressat, och tog den ur mina händer, för att stryka på ett lager på hennes redan långa svarta ögonfransar. "How do I look?" frågade jag, och snörrade runt.Hon sänkte sin hand vart hon höll mascarna, och kollade på mig genom spegeln. "Adoreble. Jake will be all over you" sa hon med ett stort leende, och mina kinder hettade till. "Here, give me that one" sa jag, och tog Mascaran ur hennes hand. "Buu you" suckade hon, och kollade sig sedan i spegeln. "Nah, that will do. Are you ready?" frågade hon. Jag strök ett sista lager mascara på mina ögonfransar, och nickade sedan. "Yeh. Lets go!" 
 
Eftersom killen som hade festen inte bodde så långt från oss, så tog det bara 5 minuter att gå dit.
Han gick sista året i High school vilket betydde att det skulle vara fullpackat med folk från hans årskurs.
Personligen tycker jag att det är sjukt att vi ens blev bjudna, men ja, Felicity är ju som sagt inte den mobbade precis. Och samma sak gäller Harry och Jake. Tur för mig, antar jag.
 
När vi kom fram var festen redan i full gång.
Som jag hade trott, var det helt fullt, och alla dansade, drack alkohol och dansade.
Vi gick in till vardagsrummet, vart vi sa hej till de vi kände, och sedan hittade vi Jake och Harry i folkhavet.
"Heey bebe!" Harry kysste Felicity, och gav sedan mig en kram. "Hey" log jag, och kramade om Jake också.
"So, do you want me to get you a dink?" frågade Jake, "Yeh sure" log jag till svars, och han försvann ur min syn, men kom snabbt tillbaks med en plastmugg fylld med någon vätksa. "Do I need to ask what this is?" frågade jag skämtsamt, och Jake himlade med ögonen. "Haha dont, cuz I dont know what to answer you" svarade han, och vi började skratta.
 
**
 
Alkoholen började verka i min kropp, och allt blev roligare, lättare och trevligare.
Jag hade dansat med Jake nästan hela kvällen, och gick därför ut till verandan för att få en nypa frisk lyft.
"Hi Love" log han, när jag kom ut dit. "Are you following me?" frågade han sedan. Jag skrattade och puttade lätt till honom på axeln. "Yes, ofcorse I do. You're lovley" svarade jag och himlade med ögonen. "Aw thank you! You too" log han, och la armen som mig. "And you're really hot too" fortsatte han, och jag kännde hur min puls ökade. Var det nu det skulle hända? Och vad var det? Jag kollade upp mot honom, och han lutade ner sitt ansickte mot mitt. Jag kännde hans varma andetag mot mig ansickte och pressade ihopp mina ögon. Det är nu det gäller.
 
  
 
Harrys perspektiv:
 

Musiken dunkade i högtalarna, och alla hoppade i takt med den. 
Felicity dansade tätt imot mig, och jag tryckte mina läppar mot hennes. "I love you" mumlade hon mot dem.
Jag svarade inte, utan bara kramade om henne. Varför? Jag älskar väl henne? Jag tog ett djupt andetag , för att säga det till henne, när min blick gled över alla, och fastnade på glaset ut till verandan, var Jake och Allison stod.
Eller ja, de stog inte bara där, de kysstes.
Luften bara pressades ut ur mina lungor, och jag stelnade till. "Harry, what is it?" sa Felicity oroligt. "Uh.. no nothing honey. I just.. I need to go to the bathroom" ursäktade jag mig, och muckade mig snabbt förbi alla människorna i rummet. Jag hade ingen aning om vart badrummet fanns, men ja, jag skulle väl hitta det någon gång. Jag gick upp för trappan, och kollade sedan in i första bästa dörr - vilket inte var en sådan bra ide.
I sängen låg två helt nakna personer, och ja, ni kan väl själva lista ut vad de höll på med!
"OH MY GOOD, EUUW!" utropade jag i chock. "GET THE FlUCK OUT OF HERE!" utropade killen, och jag smällde snabbt igen dörren. Urs. Den bilden i huvudet skulle jag lätt kunnat leva utan...
 
Nästa dörr var som tur var toaletten, så jag låste efter mig, och ställde mig vid spegeln.
Vad höll jag på med? Allison? Jag har kännt henne i en vecka. EN vecka!
Men den veckan har varigt så bra, hon är så sjukt snäll, rolig, trevlig... Harry ! Skärp dig!
Du har Felicity. Du älskar Felicity, så ta dig samman...
 
Jag suckade högt, och satte sedan på kallt vatten i kranen, sköljde av mitt varma ansickte, och torkade av ansicktet på den lena vita handduken som ängde brevid handfatet.
Sedan gick jag ut därifen och tillbaks ner till festen, för att hitta Felicity, vilket jag snabbt gjorde.
Jag gick fram till henne bakifrån, och la mina armar om hennes midja.
"Oh! Harry, you scared me" fnittrade hon och vände sig om. Jag log stort och böjde mig ner, och tryckte mina läppar mot hennes. "I love you too" sa jag sedan, och hon lös upp i ett stort leende. "Dont scare me like that again" sa hon sedan och jag skrattade. "I promise" log jag, och kysste henne ennu en gång.
 

HUM...
Vad tror ni? Varför är Harry så weird?
Va tycker ni om Jake och Alli då? :D
KOMMENTERA!
x

Kommentarer
Postat av: MajaMaja

more!! :) <3

2013-01-31 @ 19:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0